Welkom op Harry Potter Forum! 


Antwoord op onderwerp Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3

Professor

Avatar gebruiker

Offline

Houseitem
BerichtGeplaatst: di jan 15, 2013 21:44 


(Beetje offtopic, maar leek me hier toch wel passen for some reason)
Wat ik altijd interessant vind is dat sommige mensen het idee hebben dat je je moet schamen/je al schaamt voor je fandoms of voor bepaalde fandoms. Die ervaringen heb ik namelijk wel. Ik vertelde laatst iemand over een paar gekke My Little Pony fanfictions die ik had gelezen waar ik van huiverde maar ook om moest lachen. En toen zei hij: ''... maar de vraag is waarom jij My Little Pony fanfictions leest'' en toen keek hij mij heel vreemd aan, alsof hij mij had betrapt ofzo en ik mij zeker wel zou schamen. ''Omdat ik groot fan ben van My Little Pony, natuurlijk,'' was mijn antwoord. Daarna accepteerde hij het direct, ofzo. Best gek. Ik begrijp dat er veel vooroordelen zijn over allerlei fandoms, boeken, series, etc. maar ik denk dat ik niemand zou willen shamen om wat zij leuk vinden.

Als hij had gezegd dat hij My Little Pony stom vond dan zou ik dat wel een beetje vervelend vinden. Ik zou het fijner vinden als iemand dan gewoon er niks over zegt. Blijkbaar trek ik mij dat wel een beetje persoonlijk aan. Ik heb vroeger wel vaker gehoord dat ''Harry Potter stom was'' maar dat vond ik nooit zo erg, want die mensen zeiden altijd dat ze het niet hadden gelezen. Als iemand inhoudelijke kritiek kan leveren op mijn fandoms dan sta ik daar zeker voor open. Geen enkele serie/boek/film/etc. is perfect en ik kan van elk van mijn lievelings series/boeken/etc ook echt wel de mindere punten opnoemen. Maar het direct afschrijven als ''stom'' of iets dergelijks, dat vind ik knullig en irritant.

Ik heb zelf nooit een strijd ervaren tussen verschillende fandoms. Bij mijn vrienden is het meer dat we elkaar proberen te overtuigen om OOK dit en dat te gaan lezen/kijken, zodat we er samen van kunnen genieten en bespreken.


 Profiel  

Beginnend Tovenaar

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Far Far Away

Houseitem
BerichtGeplaatst: wo jan 16, 2013 20:42 

Ik snap echt niet waaorm mensen problemen hebben met andere fandoms. Laat alsjeblieft mensen gewoon in hun waarde en laat hen leuk vinden wat ze leuk vinden. Want iets dat voor de een fantastisch is, vindt de ander crab. En andersom zal dat ook zo zijn!

Verder, ik ben persoonlijk fan van alledrie. Ik ben echt een huuuugeee harry potterfan, HP zal voor mij altijd op 1 blijven staan wat dat betreft, maar ik vind die andere twee ook gewoon leuk! Ik heb van allebei alle boeken gelezen en films gezien, dus ik weet waar ik het over heb. Twilight is voor mij gewoon ontspanning, het is een entertaining verhaal. Niet fantastisch goed, maar kom op, iets hoeft toch niet alleen maar goed te zijn om het leuk te vinden. En noem ook alsjeblieft Twilight-fans niet dom. Ik zit zelf op de universiteit en ik vind het ook leuk, en met mij vele anderen. De verhaallijn is af en toe best ingewikkeld, als je bedenkt dat er best veel personages zijn, bijvoorbeeld.
The Hunger Games is ook gewoon fantastisch. Dit is wel degelijk een goed verhaal. Ik betwijfel dus of dit boek echt gelezen is door iedereen die er een judgement over heeft. Het is goed geschreven, spannend, geeft zeker levenslessen en entertaint. Ik heb de drie boeken in 1 ruk uitgelezen.

_________________
Proud to be a Hufflepuff!^^
We are the Harry Potter generation!


 Profiel  

5e jaars

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Zweinstein

Houseitem
BerichtGeplaatst: wo jan 23, 2013 23:05 

Voor mijn gevoel is Harry Potter toch een van mijn favoriete series, maar om Twilight stom te vinden is een beetje teveel gevraagd. Heb dan wel daarvan de eerste drie films van gezien uit interesse, maar het verhaal heeft op mijn geen grote aantrekkingskracht. Zou ze ooit nog wel een keer willen lezen, maar puur om te kijken of het echt iets voor mij is en om een eerlijk en objectief antwoord erop te kunnen geven.
Omtrent de Hongerspelen, het eerste boek ben ik gaan lezen doordat ik hier op dit forum het topic een beetje in de gaten heb gehouden en het heeft mijn interesse gewekt, dit meer omdat het een beetje gebaseerd is op een soort afvalrace en het deed mij denken aan bijvoorbeeld Expeditie Robinson, Expeditie Poolcirkel en Wie is de Mol. Die programma's vind ik altijd erg leuk om te volgen, vandaar dat Hongerspelen mij interessanter leek, maar niet per definitie beter als Harry Potter of Twilight. Verder heeft de politieke intentie achter het verhaal een diepe indruk achtergelaten en besef ik daardoor dat als we met deze wereld niet oppassen, dat we eventueel dezelfde kant op kunnen gaan. Maar goed, ben teveel aan het doordraven...

Naast Harry Potter, Twilight en Hongerspelen heb ik ook andere fandoms die mij intrigeren, maar of die perse beter zijn dan Harry Potter dat is de grote vraag. Zelf ben ik dan helemaal weg van Het Rad des Tijds van Robert Jordan of de wereld die Tolkien heeft geschapen.

Iedere schrijver of schrijfster schrijft naar zijn of haar eigen gevoel en fantasie, het ligt meer aan jezelf of je daar vatbaar voor bent of niet. Zelf kunnen kasteelromannetjes mij niet zoveel boeien, omdat ik die dan wel lees, maar weinig van het verhaal blijft plakken in mijn hoofd. Ik lees dan liever verhalen die bij mij meer het gevoel opwekken van dat ik samen met het personage een puzzel aan het oplossen ben. Alleen keur ik niet af als andere bijvoorbeeld wel helemaal weg kunnen zwijmelen bij kasteelromannetjes en die helemaal geweldig vinden, ik vind dat iedereen voor zichzelf mag beslissen wat hij of zij leuk vind.

Ik hoop dat dit niet al te raar geschreven is, heb nogal moeite om eerst bij het begin te beginnen, daarna de kern en daarna pas een slot... Beetje schrijfhandicap van me...

_________________
Afdeling: Zwadderich!


 Profiel  

Volleerd Tovenaar

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Grimboudplein 12

Houseitem
BerichtGeplaatst: do jan 24, 2013 11:55 

Ik volg Wie is de Mol dit jaar voor het eerst. Bevalt me tot nu toe wel.

Qua fictie vind ik de serie van De Poort des Doods ook erg goed. Ik heb ze alle 7 gelezen. Meer info? http://nl.wikipedia.org/wiki/De_Poort_des_Doods

_________________
Met een glimlach op zijn gezicht viel hij achterover.


 Profiel  

Hotemetoot

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Quidditch Pitch

Houseitem
BerichtGeplaatst: vr jul 26, 2013 0:38 

*steekt hand op*

Ik vind deze discussie een beetje gek, want the Hunger Games, Harry Pitter en Twilight behoren tot dezelfde genre, toch? Dan is het toch logisch dat er wel eens mensen zouden kunnen zijn die 2 of zelfs 3 van dat lijstje tegenlijk leuk vinden? Ik ben begonnen met Harry Potter, en vond dat heel leuk. Daarna heb ik de Hunger Games gelezen en ik ben daar nu ook fan van. Aan Twilight ben ik (nog) niet begonnen dus daar kan ik niets over zeggen. En nee, ik ben geen vijand van mezelf.

En nee, mijn leven bestaat ook niet alleen uit Harry Potter. Ik bedoel, 7 boeken met gemiddeld 500 pagina's kan je niet de hele tijd opnieuw lezen totdat je ze uit je hoofd kent. Op een gegeven moment vond ik dat herlezen ook een beetje saai worden, dus ik ging op zoek naar een nieuw fandom voor erbij. En dan kan het wel eens zo zijn dat je van twee verschillende dingen fan bent. Het verhaal der verhalen. Nee dat is té overdreven. Ik bedoel, verhalen moeten toch voortkomen en oprijzen uit andere verhalen? Rowling heeft kobolden echt niet zelf verzonnen, hoor. Misschien dat ze in Goudgrijp werken wel maar die wezens bestonden al láng voor Harry Potter. Magie, toverdranken en dat soort dingen heeft Rowling hier en daar wat aangedikt, maar is nog altijd niet verzonnen door haar. Élk verhaal, élk verhaal, heeft goed en kwaad. De truc is om er medestanders bij te verzinnen, achtergrond, goede personages, goede storyline, enz. Dus misschien heb ik het verkeerd begrepen maar verhaal der verhalen, nee.

Ten derde zeg je, lordmystery, heel vaak "er zijn velen met mij". Maar je zegt gewoon zoiets als "er zullen geen betere boeken zijn dan Harry Potter, en er zijn velen met mij". Maar het maakt vrij weinig tot niets uit hoeveel mensen er met jou zijn, hoeveel HP fans er zijn enz. Het maakt geen verschil, het is alleen dat sommige mensen vinden dat die groepen (HG, HP en Twilight in dit geval) zich tegen elkaar op moeten zetten en dan gaat het om de argumenten.

Ik dacht serieus bij het begin van Harry Potter "Wat is dit een slecht boek." Maar als je ongeveer bij hoofdstuk 3 bent wordt het echt goed! En dat je, lordmystery, hebt geprobeerd Twilight en de Hunger Games te lezen, maar er niet goed doorheen komt, bewijst dat je er je best niet echt voor doet, vind ik. Nou zijn er mensen die in dit topic hebben gepost dat ze bij hoofdstuk 4 zijn gestopt, en welk hoofdstuk was dat bij jou, om nou niet een hele onnodige alinea te schrijven?

Ik wil gewoon duidelijk maken dat je moet leren respecteren. En ik ben deze discussie al eens met je aangegaan en ik hoop dat die boodschap nog duidelijk is. En nee je hoeft niet te reageren (mag wel) want ik schrijf gewoon wat ik denk en het kan best zijn dat er een paar fouten in zitten. Ow nou moet ik voor het Omber-spel het aantal woorden gaan tellen. Lettercount.

_________________
Questions don't have to make sense. But answers do.


 Profiel  

Dreuzel

Avatar gebruiker

Offline
BerichtGeplaatst: zo jun 01, 2014 0:23 

Het boeit me niet zo erg of de fans elkaar haten
ze haten elkaar ook niet echt, het is gwn rivaliteit.
Sorry, maar twilight vind ik gwn stom, het verhaal was erg cliché,
en geschreven voor een tiener die dnkt dat alles 'romance' is. (mijn mening he)
Verder heb ik the hunger games ook gelezen, en tja..
Het eerste boek was oké, het tweede boek iets minder,
maar het laatste boek vond ik dramatisch. Naar mijn idee was het zeer slecht
en onduidelijk geschreven.
The Hunger Games Ă©n Jennifer Lawrence zijn overrated.
Sorry ik mag haar wel, maar ze probeert echt non-stop grappig te zijn.
verder vind ik de films van hunger games veel beter dan de boeken.
harry potter vind ik wel geweldig.
Velen denken dat het een stom kinderboek is over een jongen die naar een toverschool gaat, maar het gaat om de strijd tussen goed en kwaad, het leven van een gewone tiener die achter zijn talenten komt, en er is veel diepgang in de personages.

_________________
“Happiness can be found in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light."
“It is important to fight and fight again, and keep fighting, for only then can evil be kept at bay though never quite eradicated.”


 Profiel  
Geef de volgende berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp  [ 36 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3


Keer terug naar Media
Ga naar:  


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 5 gasten

cron

Powered by phpBB :: FI Theme