Welkom op Harry Potter Forum! 


Antwoord op onderwerp Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende

Lid Wikenweegschaar

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: In mijn eigen fantasie

Houseitem
BerichtGeplaatst: di okt 02, 2012 17:01 

Oké, wat je zei over dat Twiglight en Hunger Games fans dom zijn, dat is regelrechte zever. Zo'n dingen kun je ook over Harry Potter fans zeggen. Het is niet omdat je fan bent van het ene, dat dat het enige fandom is die goed bij zijn hoofd is, en de rest niet. Ieder heeft zijn eigen fandom. Je moet niet gaan zeggen dat de ene dus slimmer is dan de ander, dat hang af van je stijl.
Voor de rest, ben ik het wel met je eens dat HP altijd bij ons (dan toch zeker bij mij) zal blijven. Ik zal HP nooit vergeten.

_________________
As Acting Captian, I order you to answer the question ~ Spock
I won't tell you, Acting Captain ~ Kirk


 Profiel  

Professor

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: in Tortuga ;)

Houseitem
BerichtGeplaatst: di okt 02, 2012 19:26 

Ik snap eigenlijk niet eens waarom ik ga antwoorden want alles wat ik zeg word toch als een persoonlijke belediging opgepakt maargoed, ik kan het niet laten dus here we go!

Citaat:
@Lily_Flower Om eerst maar is op jou onwaarheden in te gaan. Ik sta voor meer series open.

Misschien had ik de volgende zin: (Naar mijn idee sluit je je dan bij voorbaat al af voor andere ervaringen..) anders moeten formuleren. Want het was niet mijn bedoeling om jouw het gevoel te geven dat ik denk dat jij alleen maar HP leest. Wat ik met die zin bedoelde is dat als je in elk boek begint met de gedachte dat het toch nooit beter zal worden als HP, het ook nooit beter zal worden. Maargoed, waarschijnlijk wil je ook niet dat HP van je nummer 1 word gestoten. Tenminste dat gevoel krijg ik, correct me if i'm wrong.

Citaat:
Al klonk het inderdaad wel zo ja.

Je hebt net een hele paragraaf getypt waarin je zwaar beledigd bent om vervolgens die zin te typen, als je zelf ook vind dat het zo klinkt waarom vind je het dan raar dat ik het ook zo begrijp...

Citaat:
En dat is het probleem bij “ de Nederlandse fan” die zijn namelijk veel te nuchter. Ik weet gewoon zeker dat als het aan het Nederlandse volk is Potter zo vergeten is.

Je vraagt net of ik jou niet wil veroordelen terwijl je in deze zin een heel volk veroordeeld XD

Citaat:
En van de zogenoemde serie Fire and Ice? Heb ik nog nooit gehoord. En als daar een tv-serie van is ga ik er al niet van uit dat , dat serieus is te nemen.

Misschien dat je het kent als Games of Thrones... Maar hier veroordeel je weer iets zonder er ook maar iets van af te weten. Deze serie heeft trouwens een gemiddelde 9.4 op IMDB. Just saying.

Citaat:
Dit is weer een verkeerde getrokken conclusie van jou naar mij, want je beweerd al dat ik alleen maar fantasie boeken lees.

Kun je aanwijzen waarin ik dit beweer? Zie jij mijn ergens zeggen: lordmistery jij leest alleen maar Fantasy boeken.. Nee dat dacht ik ook niet, ik zei dat IK het leuk vind om meerdere genres te lezen, dit betrok ik op mezelf en was in het algemeen bedoeld.

Citaat:
Dat si hartstikke mooi voor dat vriendinnetje. Tja..het leven draait toch om de keuzes. Fouten maken is menselijk, is ook geen rede voor echter kan je dan wel mooi met haar discussiëren.

Ik hoop dat ik je hier verkeerd begrijp maar zeg je nu echt dat die vriendin van mijn een fout maakt door Twilight leuk te vinden XD

Citaat:
En welke Potterfan gaat nou voor z’n lo naar een twillight forum. Het zijn je reinste vijanden.

Wat ben ik een ongelofelijke slechte fan zeg, want dat zijn absoluut niet mijn vijanden...

Citaat:
Het slaat natuurlijk nergens op je twilight moet zien om dat je daarom een mening kan vormen waarom Potter beter is of volgens jou slechter is

Jouw mening, niet de mijne. Ik vind niet dat ik over iets kan oordelen als ik maar een klein gedeelte gelezen/gezien heb maar als jij vind dat dat wel kan dan sta je daarmee in je goed recht.

_________________
Blessed is the heart that bends; it can never be broken.


 Profiel  

The Fangirl Mod

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Bag End

Houseitem
BerichtGeplaatst: di okt 02, 2012 19:36 

lordmistery schreef:
Ik zie weer een hoop onwaarheden. Dat si hartstikke mooi voor dat vriendinnetje. Tja..het leven draait toch om de keuzes. Fouten maken is menselijk, is ook geen rede voor echter kan je dan wel mooi met haar discussiëren. De media heeft na mijn mening deze zekere cirkel van vijandschap gecreëerd. Als zij inde krant zetten of op tv aan de fans vragen welke film vind je het best? Of welk fandom ben je het meest loyaal? Dan creeër je dit allemaal. En welke Potterfan gaat nou voor z’n lo naar een twillight forum. Het zijn je reinste vijanden. Zoals zoveel Potterfans wil ik niks te maken hebben met dat soort lui. En de meeste Hunger Games fans, zijn toch wel een beetje overgelopen denk je niet? Nee, dit vijandscha tussen de drie films is gecreëerd door de media en ja..je kan dit ook prima terugvinden in de Potterboeken. De strijd tussen de afdelingen vergelijk ik hier altijd mee. Ik ben echter wel blij dat dit zo is die strijd want anders zou het in de filmwereld zo saai worden. Helaas is mijn bloedeigen zusje ook een twilight fan en gelukkig potterfan. Het kan gewoon niet, vind ik, natuurlijk er zijn zoveel verschillende verhalen en films die supergoed zijn! En het zou ook niet nodig moeten zijn ze te ranken, maar Potter is mijn Childhood, daar kan geen andere film ineens overheen walsen vind ik. Bovendien met series als HG en Twilight kan je niet opgroeien, zo weinig boeken.
Tja en dat is jou mening, ik vind dat dit we degelijk klopt. Zelf vergelijk ik nooit films, alleen in noodzakelijke situaties kom ik voor mijn Childhood op, daar waar ik loyaal aan ben, zoals iedere fan zou moeten doen!

Na dit gelezen te hebben wil ik je verwijzen naar mijn eerdere post, waar ik vervolgens dit aan toe wil voegen:

De zogenaamde 'vijandschap' tussen de fandoms (a.k.a. fandom wars) waar jij het over hebt wordt niet gecreëerd door de media - die wordt gecreëerd door mensen die dingen schrijven zoals jij dat hier doet. Je positioneert jezelf op zo'n manier dat mensen niet anders kunnen dan zich verdedigen - door je zo gesloten en afwijzend op te stellen zorg je juist voor spanning en onenigheid. Natuurlijk, een leuke discussie op z'n tijd is fijn en zelfs nodig om mensen scherp te houden, maar dingen zeggen als 'de Hunger Games fans zijn overlopers' en 'mensen op Twilight fora zijn je vijanden' en op andere fans doelen met dingen als 'dat soort lui'. Daar schiet niemand iets mee op.

Als fans van het ene fandom nou eens wat meer open stonden voor fans van andere fandoms, of in ieder geval niet elkaar zo zouden lopen te klieren door 'mijn fandom is beter dan jouw fandom'-uitspraken, zou er ook niet zoveel gedoe zijn om zoiets onzinnigs.

_________________
.
    far over the misty mountains cold


 Profiel  

Lid Wikenweegschaar

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Huize Masquerade
BerichtGeplaatst: di okt 02, 2012 22:13 

Ik krijg een beetje een gevoel van "op de man spelen", "over een kam scheren" en "andermans mening niet accepteren".

Wat ik me overigens wel afvraag en daar hoef ik geen antwoord op, is het feit, lordmystery, dat je aangeeft dat het veel voor je betekent. En daarbij heb ik ergens de opmerking in de trant van "als jullie eens wisten wat mij is overkomen" gelezen. Ja, dat weten wij niet, en zolang jij daar niet over in detail spreekt, zullen wij het zeker niet begrijpen. Wij kunnen immers niet in jouw gedachten kijken. En zoals ik al zei, ik hoef er geen antwoord op, maar besef wel dat wij er niets mee kunnen. Ik in ieder geval niet.

Meer woorden wil ik er niet aan vuil maken, heb ik al genoeg gedaan. Dit is geen discussie meer, maar twee koppige partijen tegenover elkaar.

_________________
Folge deinem Herzen oder meinem Rat.


 Profiel  

Volleerd Tovenaar



Offline
BerichtGeplaatst: wo okt 03, 2012 8:02 

Aisling;

Eigenlijk denk ik niet zozeer dat dit van toepassing is, laat ik zeggen, dat mijn vertrouwen in mensen weg is na 4 ellendige jaren op het V.O. end at druk ik dan nog zacht uit. Meer hoef ik er niet over kwijt.

Zeker was dit in discussie, maar dit is dan ook een discussie die nooit opgelost gaat worden. Er zijn fans zoals mij die ook vinden dat je niet moet gaan hulllen met de vijand.

nou, ja , ik bedoel maar het is duidelijk, jullie vinden the fandom-wars onzin ik niet! en velen zijn met mij.


 Profiel  

The Immortal Mod

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Hopes Peak Academy
BerichtGeplaatst: wo okt 03, 2012 8:36 

Allereerst Lordmistery:



Nou is dick gelijk wel een groot woord, maar ik hoop dat je de boodschap begrijpt. Je mag best dingen niet leuk vinden (doe ik namelijk ook) maar blijf er normaal over doen. Ga geen haat zaaien. Ga andere fans niet beledigen en verklaar ze niet tot je vijanden. Wat Pottergirl ook zegt, het is niet zo zeer de media die haat zaait, maar eerder de fans die leven onder het motte: "HOW DARE YOU TO LIKE THINGs I DON'T LIKE!?"

Ik vind het grappig om te lezen dat je schrijft dat je best open staat voor dingen maar A Song of Ice en Fire niet serieus kan nemen, omdat het verwerkt is tot een TV serie. Dan sta je dus NIET open voor dingen en spreek je jezelf ongelooflijk tegen. AsoIaF is één van de populairste fantasyseries op het moment. De TV seire Game of Thrones wordt op dit moment uitgezonden op RTL4 en scoort goed. In Amerika is het één van de best bekeken TV series op betaaltelesivie. Waarom het een tv serie is en geen film? Om de boeken ongeveer 17 verschillende Point of Views hebben. Van een jongetje van 7 tot een moeder van 5 kinderen, van een verstoten prinses tot vrouwelijke ridder die in een mannenwereld moet ziet te overleven. Het verhaal is ongelooflijk complex en niet te verwerken in een film. En voor je gaat klagen over de cast, deze bestaat uit een mengeling van grote namen (Denk aan Sean Bean en Carice van Houten), een aantal upcoming acteurs en ja, ook 3 Harry Potter acteurs. En dan zijn we pas bij seizoen 3.

HP is trouwens wel fantasy, maar niet het standaard High fantasy als Lord of the Rings. Tenzij jij dagelijks met wizards omgaat, zal je dit onder Fantasy moeten scharen.

Als mensen Twilight leuk vinden omdat het lekker makkelijk wegleest, laat ze lekker. Het maakt niet uit waarom je iets leest, als je maar van je boek geniet. Tuurlijk als ik een dochter zou hebben, zou ik d'r ook liever HP of THG of de boeken van Roald Dahl laten lezen, immers die boeken hebben een betere boodschap, maar als zij Twilight wilt lezen, moet ze vooral d'r gang gaan.

Ondertussen heb je d'r nog wat bij gepost waar ik ook op ga reageren. Heulen met de vijand? Whut? Omdat iemand toevallig iets leuk vind moet ik niet meer met ze omgaan? Nou, dan mag ik flink wat van mijn vriendschappen aan de kant zetten. Ga vooral door met je fandomoorlogje. Fandom Wars zorgen er naar mijn mening alleen maar voor dat fans een slechte naam krijgen.

_________________
BLOOD LUST
<3


 Profiel  

Volleerd Tovenaar



Offline
BerichtGeplaatst: wo okt 03, 2012 9:53 

Jalf , Ik ga niet ontkennen dat the Games of Thrones zeer succesvol is. Echter houdt ik niet zo van die ridderverhaaltjes, maar daarom kan het nog wel een van de beste series ooit gemaakt zijn.

Zoals ik al zei series al Doctor Who en Games of Thrones zijn gemaakt om tv/serie te zijn en geen Franchise. Dan zou het juist niet succesvol zijn , dus ben blij voor de fans van Games of Thrones dat ze er op deze manier van kunnen genieten.

Verwacht van mij verder geen spontane bekentenissen, ik heb mijn mening laten horen, dat ik wel degelijk opensta voor meerdere series en boeken, en jullie geloven dat niet, nou klaar.

Conclussie Fandoms zijn dus na mijn mening wel zeer zinnig.


 Profiel  

The Immortal Mod

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Hopes Peak Academy
BerichtGeplaatst: wo okt 03, 2012 10:16 

Ik ben blijkbaar niet duidelijk of jij leest mijn post niet goed... A song of Ice en Fire = Game of Thrones, alleen GoT is de naam van de tv-serie en ASoIaF is naam van de boeken serie. En je houdt niet van ridder verhalen? Dan zit je bij ASoIaF juist goed, want maar een aantal hoofdcharacters zijn daadwerkelijk ridder. Ironisch dat je dan wel LotR goed vindt. Daar zullen toch echt een efload aan ridderachtige figuren in.

En je gebruikt het woord Franchise verkeerd. Films kunnen een franchise zijn, boeken kunnen een franchise zijn, TV-series kunnen een franchise zijn. Heck, zelfs wasmiddel kan een franchise zijn, als het maar succesvol is en geld oplevert.

Fandoms zijn nuttig of iig fijne tijdsbesteding. Dat zal iedereen hier toegeven, want anders zaten we niet op een HP-forum. Fandomwars however zijn een waste of time, niet nodig en vooral zonde van de sfeer. Daar is NIETS nuttigs aan.

_________________
BLOOD LUST
<3


 Profiel  

Volleerd Tovenaar



Offline
BerichtGeplaatst: wo okt 03, 2012 10:50 

Je kan die termen van die series alleen weten als je echt fan bent. logisch dat ik die dan niet weet.

Met ridderverhalen bedoel ik, het hele middeleeuwse sfeertje, rond ridders, van die King Arthur verhalen weet je wel. LOTR staat bij mij niet in het favorieten lijstje omdat daar toevallig ridders in voor komen. Hetgeen waarom ik LOTR goed vind is puur het geniale werk van Tolkien, zijn schrijfstijl komt erg overheen met dat van J.K.Rowling, beiden zijn gewoon geniaal, hoe ze zo´n wereld kunnen creeren en het dan zo goed kunnen omschrijven. Daarom zijn de boeken van LOTR is ook zo goed, en vind ik de films persoonlijk minder. Ik kijk wel erg uit, zoals zovelen, naar The Hobbit. Als ze maar niet acteurs gaan krimpen zoals ze dat bij Snowwhite and the huntsman hadden gedaan. Acteurs krimpen zodat ze een dwerg kunnen spelen. dan praat je over mense rechtten na mijn mening. Kleinere mensen, zoals Warwick Davis die zijn eigen casting bureau heeft voor de wat kleinere acteurs, kunnen prima die rol doen!

Verder ben ik het met je eens dat lid zijn van een fandom, een van de mooiste dingen aan boeken en films. Echter ben ik het natuurlijk dan weer niet eens met Fandom/wars. Ik vind het wel zeker zinvol. Het laat juist zien dat iedereen verschillend is, we zijn niet allemaal hetzelfde, we hebben onze verschillen. Iedereen is Weird op diens manier. Trots op zijn zou ik zeggen! A proud Potterhead freak!! Kan me niks schelen wat anderen daar van vinden. Dus Ik vind het wel zeker zinvol en daarnaast ook leuk. zeer vermakelijk en mooi om te zien hoe fans die eigenlijk allemaal van films en boeken als afleiding houden zou lijnrecht tegen over elkaar kunnen staan.

En over Franchise, in deze zin van het woord ging het mij ner gewoon even om.


 Profiel  

Black Bird of the Sky

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Winterfell
BerichtGeplaatst: wo okt 03, 2012 11:52 

lordmistery met spelfout schreef:
Je kan die termen van die series alleen weten als je echt fan bent. logisch dat ik die dan niet weet.


Nee, die termen weet je als research doet om je mening te onderbouwen. Iets wat jij duidelijk niet doet. Ik ken genoeg mensen die weten dat Game of Thrones (de serie) van een boek afkomt. En die hebben de serie niet eens gezien. en als je dan toch niets erover weet, wat je hier duidelijk bekend, maak dan ook geen oordeel over iets. Je komt alleen maar onwetend over.

Citaat:
Hetgeen waarom ik LOTR goed vind is puur het geniale werk van Tolkien, zijn schrijfstijl komt erg overheen met dat van J.K.Rowling, beiden zijn gewoon geniaal, hoe ze zo´n wereld kunnen creeren en het dan zo goed kunnen omschrijven.


Hier maak je echt een enorme fout. Dit valt gewoon niet goed te praten... De schrijfstijl van Tolkien komt niet overheen met die van Rowling. Hoofdreden nummer 1; Tolkien was er vóór Rowling. Zijn schrijfstijl is van jaren geleden. Dus als je het vergelijkt, dan zou de stijl van Rowling op die van Tolkien lijken. Dan hoofdreden nummer 2; Tolkien is zoveel uitgebreider dan Rowling. Hele pagina's gewijd met liederen en de kleinste details. Het valt niet te vergelijken. En dan hoofdreden nummer 3; Tolkien is een andere doelgroep dan Rowling. HP is een kinderboek/jeugdboek, geen discussie mogelijk, LOTR is een boek voor volwassenen.

Citaat:
Ik kijk wel erg uit, zoals zovelen, naar The Hobbit. Als ze maar niet acteurs gaan krimpen


Dit is volledig off-topic. Dit heeft niets te maken met waarom je dit topic bent begonnen. zoals grote delen van al je posts overigens.

Citaat:
Dus Ik vind het wel zeker zinvol en daarnaast ook leuk. zeer vermakelijk en mooi om te zien hoe fans die eigenlijk allemaal van films en boeken als afleiding houden zou lijnrecht tegen over elkaar kunnen staan.


Je hebt echt geen idee wat je hier zegt is het niet? Als je iets vermakelijk vind, in de vorm van leedvermaak, dan vind je iets niet mooi. Daarnaast, zijn al die fans geen mensen die films en boeken als afleiding zien. Ze zien het als een deel van hun leven. Als jij het alleen als afleiding ziet, dan begrijp je iets niet aan een fandom. En lijnrecht tegenover elkaar staan, betekent geen ruzie maken. Iets waar jij duidelijk wel op uit bent. Fans kunnen lijnrecht tegenover elkaar staan en elkaar waarderen in hun fandom. Maar jij bent diegene die een stap vooruit gaat doen en beweerd dat heel de wereld tegen je is en zonder enige basis andere mensen belachelijk maakt.

Het enige wat je bent, is de pestkop. De pestkop die andere het niet gunt om ergens fan van te zijn. Als je ze dat wel gunt, dan ben je niet geïnteresseerd in fandomwars. Helaas voor jou, zijn de mensen hier geen meelopers en hebben we een eigen mening. Eentje die jij niet waardeert en respecteert en daarom hoeven wij die van jou ook niet te waarderen of te respecteren. Maar helaas ga jij geen gezonde discussies aan en beweer je alleen maar dat wij allemaal tegen jou zijn en dat heel de wereld slecht is.

_________________
Life doesn't run a clear course
It flows through from within
It's supposed to take you places and leave markings on your skin


 Profiel  

Professor

Avatar gebruiker

Offline

Houseitem
BerichtGeplaatst: wo okt 03, 2012 12:01 

Ik denk dat ik weinig aan de discussie kan toevoegen, want iedereen heeft duidelijk een eigen mening en ik denk niet dat jullie echt nader tot elkaar kunnen komen. Sorry voor mijn cynisme.

Wat ik wel kan zeggen is dat ik na Harry Potter bewust op zoek ben geweest naar een nieuw fandom, omdat ik het gevoel van samen hyper doen over films/boeken/etc gewoon heerlijk vind en ik weet dat ik er gelukkig door wordt. Het was voor mij eerst een beetje raar omdat ik al jaren in het Harry Potter fandom zat en eigelijk niet in andere, maar toen ik eenmaal een nieuw fandom vond verdween dat gevoel heel snel. Ik hoop dat jij ook zoiets kan meemaken, want ik vind het zelf echt heel fijn om betrokken te zijn bij meerdere fandoms.

En zelf vind ik het heel leuk om andere mensen te horen hyperen over hun eigen fandoms, al snap ik er geen bal van. Ik vind het gewoon leuk om mensen zo enthousiast en happy te zien over iets, al is het een fandom waar ik zelf niks mee heb.


 Profiel  

Volleerd Tovenaar



Offline
BerichtGeplaatst: wo okt 03, 2012 17:35 

@catie Pff er is hier eentje met het verkeerde been uit bed gestapt, dacht ik zo. Ja, je gat ook echt research doen. Jij weet ook wel dat je dit alleen maar zegt om een rede te bedenken zodat ik weer de kritiek over mij heen krijg. Maargoed, je mag het niet denken. Niet omdat U dit zegt, maar ik was al van plan sowieso het eerste boek is te gaan lezen, en is te kijken waar het nou over gaat.
Ja, ja, iedere schrijver is uniek, ik ga niet zeggen dat Tolkien de boeken slecht geschreven heeft dat scheelt weer voor je. Tolkien is samen met andere schrijf(sters) de grootsten allertijden. Natuurlijk waren zijn boeken groots. Ik bedoelde daarmee, misschien hebt U mij verkeerd begrepen, dat zei beiden even goed zijn in het uitdiepen van werelden en karakters. Dat heeft toch echt met de schrijfstijl te maken. En nee, idd. Ik houdt persoonlijk meer van de schrijfstijl van J.K.Rowling maar dat is omdat ik er mee opgegroeid ben, ik kan mij daarnaast goed voorstellen dat fans van LOTR zo trots zijn op hun idool. Dus zo grote fout, mevrouw, was dat niet. En J.K. Rowling heeft net zo goed de boeken heel ver uitdiept,dat zou U toch moeten weten, blijkbaar dus niet. Daar bedoel ik mee; alle karakters worden tot ieder detail uitgelegd, nadat je de boeken heb gelezen weet je precies hoe hij eruit ziet en waar alles is. Zo kan ik nog wel ff doorgaan. Eesry is Hp idd een kindebroek maar later word het zo complex met allerlei thema’s waar ik niet van kan zeggen dat hij op de kinderafdeling hoort. Het is totaal niet kinderlijk! En ik kan zelf wel heel goed bepalen wat ik in mijn post zet! Moet niet gekker worden.
Oh en nu spelen we de leraar maar is even? Nu denk jij dat je alles weet? Ik ga hier dan ook verder niet op in. Het kan mij namelijk geen ene moer schelen dat jij mij een doorgedraaide Potter gek vind! Ah, jaloezie. Blijkbaar heb jij over respect nog een hele hoop te leren, Ik doe dat slechts om mijn Childhood, my second home te verdedigen! Daar horen nou eenmaal opofferingen bij, en als je , je dan zo snel beledigd voelt, dan kun je ook tegen niks!
Zelfs op het onderste stuk ga ik helemaal niet in. Dit is jouw visie op Fandoms en op boeken en films. Je kan niet beweren dat ik geen fan ben. Er zijn meer die de Fandom-wars zeer leuk vinden. En hoe durf jij het woord respect te noemen. Volgens bestaat er ook nog zoiets als levenslessen. Wij leven, volgens mijn opinie, om dingen te leren. En de enige pestkop hier ben jij. **************, als U niet tegen een discussie kunt. Daar is een forum voor om discussies te voeren, niet om het met elkaar eens te zijn. Jij eindigt alweer met een belediging, ik verdoe mijn tijd niet aan mensen zoals jou. En Voor de rest; even goede vrienden, we zitten hier niet om ruzie te maken onderling maar om onze meningen uit te wisselen.

Dennis zegt: Houd het netjes alsjeblieft!


 Profiel  

Magic is Might

Avatar gebruiker

Offline

Houseitem
BerichtGeplaatst: wo okt 03, 2012 19:34 

Oh, wat is het hier weer gezellig.. En ook ik wil m'n steentje bijdragen.

Ten eerste, we zijn allemaal HP fans hier.. Het forum heet HARRY POTTER Forum, niet 'een random fandom forum', dus lordmistery, jaloezie omdat jij een (grote) fan bent is hier niet het geval. Sowieso vind ik niet dat je kan meten hoe zo'n grote fan iemand is. Mijn standaard voor het fan zijn is dat zolang je de boeken hebt gelezen, en er oprecht van houdt, dan ben je een fan. En dat zijn we hier allemaal.

Maargoed, het gaat over fandom wars. Dit vind ik de grootste onzin ooit.
Ik ben fan van Harry Potter
Ik ben fan van Twilight (nee, ik ben niet dom, thank you very much....)
Ik ben fan van The Hunger Games
Ik hou van Game of Thrones
Ik hou heel erg van The Vampire Diaries en Pretty Little Liars
Ik ben fan van Doctor Who
En ik ben in general fan van young adult boeken.

Moet ik er één gaan uitkiezen en de rest maar 'matig tot redelijk goed' vinden? Nah, ik kan meerdere dingen leuk vinden. En nee, ik maak ook geen fout omdat ik meerdere dingen leuk vind.

Over het nuchter zijn. Ik ben in principe heel nuchter. Ik was in 2011 in Orlando voor LeakyCon, en ik schaamde me op een gegeven moment voor mijn medefans. Ja, schamen! Sommige fans vergeten dat acteurs of 'bekende mensen in het fandom' ook mensen zijn. Dan ben ik liever een nuchter iemand dan een hysterische fangirl. Ja, nadat ik Evanna heb ontmoet zat ik ook te squeeen, maar ik ben niet hysterisch. Maakt dit me een minder grote fan? I think not. Dus de nuchterheid van de Nederlanders is in mijn opzicht juist beter. Ik had ook het idee dat Nederlanders niet meededen in de fandomwar, door hun nuchterheid, but I guess I was wrong..

Dus ja, mijn punt? Je kan meer dingen leuk vinden, het is niet zo dat je maximaal 100% fan kan zijn, dus 50% HP, 20% Twilight en 30% THG.. Je kan gewoon van alle fandoms 100% fan zijn, als je dit wilt.. Je hoeft het niet te verdelen...

En dan mijn laatste opmerking. Waar je fan van bent, definieert je niet als persoon.. Ik heb Fifty Shades of Grey gelezen en om eerlijk te zijn is het niet zo slecht als iedereen me vertelde.. Maar mijn punt is dat ik nog steeds dezelfde persoon ben, hoewel ik het misschien niet met mensen eens ben over een boek of een film of een serie of een persoon of whatever.

En Twilight fans dom? Come on.. get a life T.T

_________________
    I LOVE HPF

Where your treasure is, there will your heart be also


 Profiel  

The Curious Admin

Avatar gebruiker

Offline

Houseitem
BerichtGeplaatst: wo okt 03, 2012 19:44 

Ik wil graag even het volgende opmerken: op het hele forum gaan we respectvol met elkaar om, en dus ook in dit topic. Dit houdt in dat we elkaars mening respecteren, maar ook dat we elkaar vriendelijk aanspreken. Dit geldt voor iedereen! Ik vind dit een hele interessante discussie, dus bespreek dit vooral. Ik wil alleen wel graag dat iedereen elkaar wat vriendelijker aanspreekt.

dingen die echt te ver gaan, verwijder ik. Dit heb ik hierboven al een keer gedaan, en dat zal ik ook blijven doen.

Overigens pas ik de titel van dit topic even aan!

En nu weer on-topic! Laten we de vraag van dit topic wat algemener stellen: wat vind jij van botsingen tussen verschillende fandoms? Wat vind je er van als iemand een hekel heeft aan jouw fandom?


 Profiel  

Volleerd Tovenaar



Offline
BerichtGeplaatst: do okt 04, 2012 10:05 

Om bericht nummer 30 maar mooi in te leiden zal ik maar ff reageren.

De wijze woorden van O.a Dennis kloppen volkomen. Aan de andere kant is het inderdaad jammer dat deze onenigheden onder Potterheads moeten gebeuren. Spijtig vind ik het ook dat alleen mijn bericht werd geschrapt, maar dat doet er niet toe.

Persoonlijk blijf ik een voorstander van Fandom wars, maar dier discussie lijkt mij nu wel klaar, al zal hij not opgelost worden want er blijven altijd mensen die er voor en die er tegen zijn.

Om jou vragen even te beantwoorden Dennis:

- Ik vind een botsing tussen meerdere fandoms, best logisch. Zodra de concurrentie om awards of dat soort dingen naderd gaan fans hun fandom verdedigen en onvermijdelijk is de tegenstander in dit geval Twilight en Hunger Games, de vijand.
- Sommigen zullen het uiteraard geestig vinden maar het upsets mij als anderen Potter beledigen of the cast and crew. Het is toch een belediging op je Childhood, vind ik, op een manier. Maar je kan dan die mensen juist het best negeren.

Dankje Dennis, het is idd een fascinerend onderwerp.


 Profiel  
Geef de volgende berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp  [ 36 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende


Keer terug naar Media
Ga naar:  


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten

cron

Powered by phpBB :: FI Theme