Welkom op Harry Potter Forum! 


Antwoord op onderwerp

The Weasley Mod

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Beacon Hills
BerichtGeplaatst: zo okt 14, 2012 13:07 

Ik dacht dat dit misschien een leuk onderwerp zou zijn aangezien ik denk dat er velen onder ons zijn die aan cosplay doen.

Voor degenen die niet bekend zijn met dit, wat is cosplay?

Citaat:
Cosplay (ć‚³ć‚¹ćƒ—ćƒ¬, kosupure) is een vorm van performance art waarbij de deelnemers gebruikmaken van kostuums en accessoires om een bepaald personage of idee uit te beelden. In de ruimere zin van het woord refereert cosplay aan alle gekostumeerde rollenspellen buiten het podium om, ongeacht de culturele context.

Favoriete bronnen zijn onder andere manga, anime, stripverhalen, tokusatsu, stripromans, webstrips, computerspellen en films. Andere bronnen zijn onder andere artiesten van J-pop, J-rock, visual kei en fantasy bands (zoals Sound Horizon). Elke entiteit uit de echte of virtuele wereld de zich leent voor dramatische interpretatie kan gebruikt worden als onderwerp. Levenloze objecten krijgen antropomorfische vormen en het is niet ongewoon om de geslachten verwisseld te zien waarbij de vrouwen mannenrollen spelen en vice versa. Er is ook een kleine subset binnen de cosplaycultuur rondom sexappeal waarbij de cosplayers specifiek kiezen voor personages die bekendstaan om hun aantrekkelijkheid en/of onthullende (of zelf expliciete) kostuums.

Het internet heeft het mogelijk gemaakt voor veel cosplayers om sociale netwerken en websites op te richten die zich focussen op cosplayactiviteiten terwijl forums hun in staat stelt om verhalen, foto's, nieuws en tips te delen. De exponentiƫle groei van het aantal mensen die cosplay oppakken als hobby sinds 1990 heeft ervoor gezorgd dat het fenomeen invloed heeft binnen de popcultuur. Dit is met name het geval in Aziƫ waar cosplay invloed heeft op de straatmode en de populaire cultuur.

Bron: Wikipedia

Ik cosplay zelf ook, maar niet in de mate van het "extreme" zal ik zeggen, de mijne zijn eerder simpel, hoewel ik dit in de toekomst graag wil veranderen.

Mijn allereerste cosplay was Lizzie Thompson van 'Soul Eater', heb hier helaas geen foto van, mijn tweede was Hungary van 'Axis Powers Hetalia' (zie foto, ik sta in het midden)

Afbeelding

Hungary heb ik intussen al 2 jaar achter elkaar gecosplayed, het was tijd voor iets anders. Aangezien ik geen idee had wie ik moest cosplayen buiten ElizavƩta (Hungary) omdat ik niet goed gelijk op andere personages ben ik daar even bij gebleven tot ik een andere cosplay had gevonden om te doen. En dit is het dus geworden --> Romano Cosplay! Helaas mijn bril vergeten afzetten en de kwaliteit van de video is ook niet even optimaal maar het is wel duidelijk genoeg denk ik. : P
Ben erg tevreden met mijn cosplay, kijk er al naar uit om het te dragen op F.A.C.T.S.! : )

Maar genoeg over mijn cosplays! Cosplay jij zelf? Wat vind je ervan? Heb je fijne of minder fijne ervaringen hiervan? Welke personages van series/games/films/etc zou jij wel zien zitten om te cosplayen? Laat het hier maar los! : )

_________________
Let me take you down
'Cause I'm going to Strawberry Fields
Nothing is real
And nothing to get hung about
Strawberry Fields forever


 Profiel  

Klassenoudste Huffelpuf

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Het Internet

Houseitem
BerichtGeplaatst: zo okt 14, 2012 17:05 

Cosplay is echt super zalig.

Vorig jaar heb ik gecosplayed op FACTS. Toen ging ik als een Hogwarts leerling, maar wel uit de jaren 1940.
Dit jaar ga ik opnieuw als heks, jammer dat ik me dit keer niet kan baseren op een personage uit een film of serie. Maar ik vond geen kostuum die ik mooi vind.
Ik ben dus maar gegaan voor een random kostuum. Maar wel met een replica van Sirius Black z'n toverstok ^^ Heb ik toch iets wat uit een film komt :p

Afbeelding
Dit wordt het dit jaar

Het gevoel dat ik kreeg toen ik vorig jaar Jedi's en Stormtroopers zag op FACTS was echt super. Het was precies alsof ze uit Star Wars zelf kwamen.
En even dacht ik ook dat Bellatrix Lestrange echt voor me stond ^^

_________________
What the hell is a hufflepuff?!


 Profiel  

The Immortal Mod

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Hopes Peak Academy
BerichtGeplaatst: zo okt 14, 2012 17:10 

Oehoehoeh! Ik hou van cosplay.

Ik heb cosplay een paar jaar geleden ontdekt toen ik me iets meer in het animewereldje ging verdiepen. Toen ik Fullmetal Alchemist had gezien heb ik Lust gecosplayed. Niet een heel geslaagde cosplay, maar een goed begin. Deze heb ik later nog een paar keer gedaan.

Daarna heb ik nog een FMA cosplay gedaan. Ling Yao in zijn Greed-vorm. Deze had aardig wat succes en op Chibi Con ben ik zeker een paar keer herkent. Enige nadeel. Greedling draagt heel veel (zwarte) kleding en Chibi Con was midden in Juli D: Niet echt een goede keuze en niet aan te raden.

Daarna kwam volgens mij mijn Draco Malfoy cosplay op de MWF. Omdat ik samen met Malou en Maan de Malfoy's vormen werden we heel vaak op de foto gezet. Een enorm succes dus.

Daarna heb ik nog Daenerys Targaryen gecosplayed. Niet echt een succes, want ik was ongelooflijk ziek in die periode en helaas is dat duidelijk op de foto's te zien. Daar bovenop is een witblond kapsel niet echt iets wat mij staat. XD

Daarna heb ik Daniel Molloy uit The Vampire Chronicles gecosplayed. Niet de meest boeiende cosplay, maar ik heb wel enorm veel plezier gehad met een Armand d'r bij. :)

Mijn laatste cosplay was Griffith uit Berserk. Ik wilde deze al heel lang doen en het was voor mij ook een uitdaging. Ik moest het tuniek zelf maken (Al heb ik wel wat hulp gekregen) en de pruik heb ik ook zelf bewerkt, want deze was eigenlijk stijl en had een schuine pony. Ik moet zeggen dat ik het bewerken van de pruik een heel leuk klusje vond.

Nu ben ik heel erg aan het nadenken wat ik voor de MWF wil doen. Ik zit te denken aan Cruella de Vil, want ik wil graag een Disney Cosplay doen en ik ben niet echt een persoon om een prinses te doen. Dat, en ik heb mijn zusje beloofd om een cosplay te doen die ze kent. Maar goed, andere ideeƫn zijn ook meer dan welkom. Ook wil ik een menselijke variant van Rainbow Dash uit MLP gaan doen, maar dat vraagt nog wat ideeƫn om een beetje origineel te blijven. En mooi weer XD

Ik hou trouwens ook d'r van om cosplays van anderen te bekijken. De leukste cosplays zijn toch wel die uit een onbekender fandom komen. Zo kwam ik op Ring Con Misfits Cosplays en Monkey Island Cosplays tegen. Heel origineel en heel awesome!

_________________
BLOOD LUST
<3


 Profiel  
Geef de volgende berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp  [ 3 berichten ] 


Keer terug naar Media
Ga naar:  


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 6 gasten

cron

Powered by phpBB :: FI Theme