Welkom op Harry Potter Forum! 


Antwoord op onderwerp Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende

Wie is... de Mol?
Kees 44%  44%  [ 4 ]
Paulien 56%  56%  [ 5 ]
Totaal aantal stemmen : 9

The Curious Admin

Avatar gebruiker

Offline

Houseitem
BerichtGeplaatst: zo dec 16, 2012 17:07 

Afbeelding


Afbeelding


Op donderdag 3 januari 2013 gaat het twaalfde seizoen van Wie is... de Mol? van start. Voor de tweede maal zal Art Rooijakkers, ooit de winnaar van WIDM, dit seizoen presenteren. Dit jaar speelt de serie zich af in het mooie Zuid-Afrika! De tien deelnemers van dit jaar:


AfbeeldingCarolien Borgers [cabaretiere] (2)
AfbeeldingDaniël Boissevain [acteur] (4)
AfbeeldingEwout Genemans [presentator/producent] (9)
AfbeeldingJanine Abbring [presentatrice] (7)
AfbeeldingJoep van Deudekom [cabaretier] (8)
AfbeeldingKees Tol [presentator]
AfbeeldingPaulien Cornelisse [cabaretiere/schrijfster]
AfbeeldingTania Kross [operazangeres] (5)
AfbeeldingTim Haars [acteur/presentator] (6)
AfbeeldingZarayda Groenhart (3) [presentatrice]


Uitleg van het spel:

Onder leiding van presentator Art Rooijakkers stortten tien bekende Nederlanders zich in het grote avontuur en vertrokken naar Zuid-Afrika. De opdrachten zijn spectaculair, angstaanjagend of ontroerend, maar altijd intrigerend. Nodig zijn: inventiviteit, stressbestendigheid, intelligentie, inzicht, lef en bovenal mensenkennis.

De kandidaten voeren negen weken lang deze opdrachten uit om gezamenlijk de prijzenpot te spekken. Met de aanwezigheid van een mol – een saboteur - in hun midden is dat voortdurend een lastige klus. Samenwerken en vertrouwen onder de kandidaten is er niet altijd bij. Want hoeveel vreugde er ook is over het slagen van een opdracht, de dreiging van de mol blijft aldoor voelbaar. Wie de Mol is houdt ook de kijker zijn greep, want een slimme kijker kan ontdekken waar en hoe de mol saboteert. Slaagt een opdracht, dan verdient de groep geld voor de groepspot. Om de proeven tot een goed einde te brengen, moeten ze samenwerken en elkaar vertrouwen. Alleen: wie is te vertrouwen en wie niet? De Mol is altijd onder hen en probeert de opdrachten te saboteren, zodat er geen geld wordt verdiend voor de pot.

Bron: http://www.wieisdemol.nl, http://www.widm.nl

Extra info:

Lees verder...
Het programma werd in 1999 in België bedacht door Bart De Pauw, Tom Lenaerts, Michiel Devlieger en Michel Vanhove onder de naam De Mol en het spel sloeg meteen aan bij de kijker. Het concept is aan meer dan 50 landen, waaronder Nederland, verkocht. In Vlaanderen werd het geproduceerd door Woestijnvis en uitgezonden door de VRT. Deze versie won in 2000 de Gouden Roos van Montreux. In Nederland kreeg Wie is...de Mol? in 2001 een Gouden Beeld voor het beste amusementsprogramma. Het spel werd in 2001, 2002, 2009, 2010 en 2011 genomineerd voor de Gouden Televizier-Ring, maar is niet als winnaar uit de bus gekomen.

Het spel wordt in de eerste vier seizoenen door tien onbekende Nederlanders gespeeld, sinds seizoen 5 door tien bekende Nederlanders, die naar het buitenland reizen. Ze zullen moeten samenwerken om allerlei opdrachten uit te voeren en geld te verdienen voor de pot. Maar één van hen is een bedrieger (de Mol), en die is er alles aangelegen om de opdrachten te saboteren. Na elke ronde krijgen de kandidaten 20 vragen over de identiteit van de Mol. Degene die de minste goede antwoorden geeft, ligt uit het spel en gaat direct naar huis. Bij gelijkspel wordt gekeken wie het snelst was. Soms kunnen kandidaten ook vrijstellingen verdienen waardoor ze niet mee hoeven te doen met de test. Het eigenbelang kan soms conflicteren met het groepsbelang. Uiteindelijk blijven er drie kandidaten in de finale over. Eén zal er winnen, één zal verliezen en de derde is de Mol. De kandidaat die de finale wint, oftewel de test in de finale het beste maakt, wint het geld in de pot.

Bron: Bewerking van Wikipedia



Aangezien er op HPF altijd een grote schare aan trouwe WIDM-fans is die graag willen speculeren over wie er wel of niet de Mol is, een speciaal topic voor dit seizoen. Hier kun je al je theorieën en andere opmerkingen kwijt, dus barst los!


---
UitzendingGemist

Aflevering 1
Aflevering 2
Aflevering 3
Aflevering 4
Aflevering 5
Aflevering 6
Aflevering 7
Aflevering 8
Aflevering 9

---

Polluitslagen

Polluitslag:

Aflevering 1: Wie is... de Mol?
Tim 27% (3 stemmen)
Kees 18% (2 stemmen)
Paulien 18% (2 stemmen)
Carolien 9% (1 stem)
Daniel 9% (1 stem)
Joep 9% (1 stem)
Zarayda 9% (1 stem)
Tania 0% (0 stemmen)
Janine 0% (0 stemmen)


Aflevering 2: Wie is... de Mol?
Paulien 44% (4 stemmen)
Tim 22% (2 stemmen)
Carolien 11% (1 stem)
Daniel 11% (1 stem)
Kees 11% (1 stem)
Janine 0% (0 stemmen)
Tania 0% (0 stemmen)
Zarayda 0% (0 stemmen)


Aflevering 3: Wie is... de Mol?
Carolien 0% (0 stemmen)
Daniel 14% (1 stem)
Kees 29% (2 stemmen)
Paulien 43% (3 stemmen)
Tania 14% (1 stem)
Tim 0% (0 stemmen)
Zarayda 0% (0 stemmen)


Aflevering 4: Wie is... de Mol?
Paulien 43% (3 stemmen)
Daniel 14% (1 stem)
Kees 14% (1 stem)
Tania 14% (1 stem)
Zarayda 14% (1 stem)
Tim 0% (0 stem)
Carolien 0% (0 stemmen)


Aflevering 5: Wie is... de Mol?
Kees 33% (2 stemmen)
Daniel 17% (1 stem)
Paulien 17% (1 stem)
Tania 17% (1 stem)
Zarayda 17% (1 stem)
Carolien 0% (0 stemmen)


Aflevering 6: Wie is... de Mol?
Zarayda 38% (3 stemmen)
Kees 25% (2 stemmen)
Paulien 25% (2 stemmen)
Carolien 13% (1 stem)
Daniel 0% (0 stemmen)


Aflevering 8: Wie is... de Mol?
Paulien 44% (4 stemmen)
Kees 33% (3 stemmen)
Carolien 22% (2 stemmen)


 Profiel  

The Curious Admin

Avatar gebruiker

Offline

Houseitem
BerichtGeplaatst: zo dec 16, 2012 17:19 

Ik moet zeggen, ik vind de kandidaten dit jaar superleuk! Eigenlijk vind ik het van iedereen wel leuk dat die er in zit, behalve Kees Tol. Dat vind ik maar een beetje een oelewapper. xD Maar voor de rest allemaal topmensen. Wat me opvalt is dat er niet zo veel acteurs inzitten dit jaar. Eigenlijk staat alleen Daniel Boissevain bekend als een goed acteur. Dat er weinig acteurs in zitten is goed, want die kunnen zich altijd veel te goed voordoen als een ander. xD Ook valt het me op dat er veel cabaretiers/grappenmakers (Joep, Carolien, Paulien, Tim) in zitten, dus ik verwacht dat we wel flink gaan lachen dit jaar.

Ik ben ook heel blij met de locatie! Zuid-Afrika lijkt me een heel tof en interessant land, en sowieso vind ik WIDM-seizoenen in warme landen vaak leuker/mooier. En de eerste beelden die ik heb gezien, zijn in ieder geval supermooi!

Wat natuurlijk wel erg jammer is dit jaar, is dat we allemaal al weten dat Janine Abbring door een ernstig ongeluk (ze is na een sprong van 13 meter hoogte ongelukkig in het water terecht gekomen en brak een ruggenwervel) uit het programma gaat. Los van het feit dat dit natuurlijk heel sneu is (en ik ook wel heel benieuwd ben of, en zo ja hoe, ze dit in beeld brengen), kunnen we er wel vanuit gaan dat zij de Mol niet is.

Nog maar 3 weekjes! Het seizoen begint op donderdag 3 januari om 20:30 uur! Tot die tijd hieronder een leuk filmpje van de perspresentatie, waarin ook al hele mooie beelden van Zuid-Afrika te zien zijn!

KAN (kleine) SPOILERS BEVATTEN!


 Profiel  

Beginnend Tovenaar

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Far Far Away

Houseitem
BerichtGeplaatst: zo dec 16, 2012 17:50 

Jaaaa Wie is de mol!! Ik vind het persoonlijk wel heel leuk dat Kees Tol meedoet, hij is echt meeega grappig! Verder zijn het inderdaad wel leuke kandidaten, hoewel ik niet iedereen ken. Ik vind het ook wel opvallend dat er zo weinig acteurs bij zitten dit jaar. Maar aan de andere kant, er zijn al vaak zat mollen geweest die geen acteur waren, dus dat komt sowieso goed!
Ik vind het eigenlijk wel jammer dat we al weten waar ze heen gaan. Hadden ze van mij niet hoeven vertellen. Meestal gaan ze toch halverwege ook nog ergens anders heen?
Kortom: van mij mag het nieuwe seizoen beginnen!

_________________
Proud to be a Hufflepuff!^^
We are the Harry Potter generation!


 Profiel  

The Girl Who Lived

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Storybrooke

Houseitem
BerichtGeplaatst: zo dec 16, 2012 19:56 

Ik vind Ewout en Daniël heel tof dus ik heb er wel echt zin in :) Vorig jaar was er natuurlijk William die ik echt fantastisch vind en die er echt heeeel lang in bleef, dus dat was fijn. Ik ben benieuwd naar dit jaar! Ik ga alles later moeten kijken enzo en met mijn rottige Spaanse internetverbinding dus dat is wel een beetje stom. Ik kan de laatste paar afleveringen gewoon wel op NLse tv zien gelukkig :)

_________________
    If I could give you just one gift, do you know what it would be? Confidence. That, or a scented candle.


 Profiel  

The Curious Admin

Avatar gebruiker

Offline

Houseitem
BerichtGeplaatst: zo dec 16, 2012 20:05 

@Arianna: ik weet niet of je het weet, maar ik las ergens dat er ook een live-stream is die door de mensen in het buitenland gebruikt kan worden. Dus dan kan je het zelfs live kijken.

Mij lijkt Joep heel erg leuk, dus ik hoop dat hij er lang in blijft. Ook omdat hij (veruit) de oudste deelnemer is van dit jaar, dus dat lijkt me interessant. Daniel Boissevain vind ik ook wel cool, dus die mag ook wel even blijven. Zoals ik eerder al zei, vind ik Kees Tol stom, dus ik hoop dat hij er als eerste uitvliegt.

Spoiler:
Ik zag in de video hierboven dat ze gingen bungeejumpen? Cool!


 Profiel  

The Girl Who Lived

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Storybrooke

Houseitem
BerichtGeplaatst: zo dec 16, 2012 20:08 

@Dennis: Serieus? Ooh, dat is wel cool. Want dan kan ik het iig kijken :) Heb je ook enig idee waar ik die kan vinden? Ik hoop niet dat hij overbelast wordt want dan hapert het :P Uitzending Gemist is meestal ook wel heel snel ermee, alleen hoop ik dat ze wel rechten hebben voor het buitenland.. Want ik kan echt heeeel veel niet kijken in het buitenland -.-

_________________
    If I could give you just one gift, do you know what it would be? Confidence. That, or a scented candle.


 Profiel  

The Curious Admin

Avatar gebruiker

Offline

Houseitem
BerichtGeplaatst: zo dec 16, 2012 20:15 

@Arianna: Ik heb het hier gelezen (onderaan). Ik vermoed dat het gewoon of op de website wieisdemol.nl zelf komt, of op live.avro.nl. Er staat zelfs specifiek bij dat het voor mensen in het buitenland is, dus dat moet zeker lukken!

Overigens staat op diezelfde pagina dat WIDM dit jaar ook gaat werken met een "tweede scherm". Hoe hip. xD Arjen Lubach (uit het seizoen in Japan met Kim als Mol) zal 7 minuutjes voor de uitzending, en een poosje na de uitzending een vooruitblik/terugblik presenteren, en hij zal blijkbaar ook andere oud-mollers ontvangen. Ik vind dat wel een tof idee! Ik vind Arjen Lubach wel leuk, dus dat is mooi. Dus ik denk dat ik dit toch wel een keertje ga kijken.


 Profiel  

Lid Wikenweegschaar

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Huize Masquerade
BerichtGeplaatst: zo dec 16, 2012 20:18 

Joep van Deudekom, dat had ik nu werkelijk niet verwacht. Maar wel enorm leuk. Hij is de enige uit het rijtje die ik een beetje ken. Met name van zijn werk in het theater (oa. NUHR) en bij Kopspijkers.

Gelukkig beginnen ze dit jaar drie dagen voor mijn verjaardag. Ik vind het dus echt niet fijn wanneer ze uitgerekend op mijn verjaardag beginnen (wat dus ook wel is voorgekomen). Want dan mis ik meteen de eerste aflevering. En dat is voor mij al vaak een voorbode om niet meer in het verhaal te raken.
Nee. Dit keer prettig in de vakantie, maar niet op mijn verjaardag. Ideale dag om op Mollenjacht te gaan.

Dat met dat tweede scherm is inderdaad leuk. Zeker dat aspect met die oud-mollers spreekt mij erg aan.

_________________
Folge deinem Herzen oder meinem Rat.


 Profiel  

King of Babylon



Offline

Houseitem
BerichtGeplaatst: zo dec 30, 2012 16:36 

Aisling schreef:
Gelukkig beginnen ze dit jaar drie dagen voor mijn verjaardag. Ik vind het dus echt niet fijn wanneer ze uitgerekend op mijn verjaardag beginnen (wat dus ook wel is voorgekomen). Want dan mis ik meteen de eerste aflevering. En dat is voor mij al vaak een voorbode om niet meer in het verhaal te raken.
Nee. Dit keer prettig in de vakantie, maar niet op mijn verjaardag. Ideale dag om op Mollenjacht te gaan.

Je kan toch ook gewoon op een ander moment kijken? xD

Enfin. Deze Belg zal er ook weer bij zijn :'). Oeh, het is alweer bijna, yay! Ik ben trouwens wel blij ook met Zuid-Afrika als locatie. Niet dat het me zoveel uitmaakt (Ijsland vond ik trouwens ook echt geweldig, ondanks dat die menskens wel heel veel koud zullen hebben moeten lijden), maar Afrika lijkt me sowieso voorzien van mooie beelden.

Verder ken ik weinig mensen van de deelnemers, zoals steeds. Wél ken ik Paulien Cornelisse omdat die dit jaar ook mee deed met de Slimste Mens ter Wereld hier bij ons (en het best ver heeft geschopt, voor zij die dat niet weten). Niet dat ik nu perfect weet wie ze is, maar ik vond haar wel een grappig mens en ben es benieuwd hoe ze het gaat doen. Mijn appreciatie heeft ze in ieder geval. Die Ewout ken ik ook nog wel van gezicht, maar that's it.

Heb er zin in! :'D

_________________
Drive on. Drive on. My special one.


 Profiel  

The Curious Admin

Avatar gebruiker

Offline

Houseitem
BerichtGeplaatst: do jan 03, 2013 19:04 

Whaa, vanavond is het weer zover! Ik heb er superveel zin in! Ben echt benieuwd naar de opdrachten dit jaar.

Voor degenen die niet kunnen wachten, 1 minuut uit aflevering 1:




Vanavond
Nederland 1
20:30 uur
Aflevering 1, Wie is... de Mol?


 Profiel  

King of the Silvan Elves

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Standing at the edge of your town

Houseitem
BerichtGeplaatst: do jan 03, 2013 20:15 

Ik heb er ook zin in. Het vorig seizoen vond ik wat tegenvallen qua opdrachten en spelverloop, dat kan dit seizoen alleen maar beter zijn. Ik ken dit jaar bijna iedereen van gezicht, alleen Carolien Borgers niet. Niet dat het heel veel uit maakt. Zuid-Afrika lijkt mij ook een mooi en geschikt land voor WIDM, ik verwacht dat ze misschien ook nog wel een taalopdracht gaan doen, omdat het Afrikaans zoveel op het Nederlands lijkt. Al weet ik niet precies waar ze in Zuid-Afrika zitten.

@Manouk: vorig jaar was het dacht ik live.avro.nl, je kan ook gewoon de uitzendingen terugkijken in het buitenland.

_________________
So Long, and Thanks for all the Fish!
Life! Don't talk to me about life ~ Marvin


 Profiel  

The Girl Who Lived

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Storybrooke

Houseitem
BerichtGeplaatst: do jan 03, 2013 23:24 

Ik wil even zeggen dat het me HEEL erg tegenvalt van WIDM dat ik nu al weet wie de afvaller is, omdat ik de uitzending terug wil kijken.. De site is niet, zoals altijd, afgeschermd voor als je de aflevering nog wilt zien en met veel moeite weet ik alles te omzeilen, staat er heel groot: Lees hier het dagboek van ***! (AFVALLER). Nou, bedankt hoor :/
*gaat nu de aflevering kijken*

_________________
    If I could give you just one gift, do you know what it would be? Confidence. That, or a scented candle.


 Profiel  

Beginnend Tovenaar

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Far Far Away

Houseitem
BerichtGeplaatst: za jan 05, 2013 9:50 

Je moet de aflevering daarom ook niet terug kijken op de site van het programma maar op uitzendinggemist.nl daar staat zoiets nooit bij!! Ik vond dit zeker een toffe aflevering, hoewel ik wel vond dat het tweede team een beetje dom was door al die vrijstellingen weg te geven. Kan niet wachten ttot volgende week!!

_________________
Proud to be a Hufflepuff!^^
We are the Harry Potter generation!


 Profiel  

Schoolhoofd

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Abbey Road

Houseitem
BerichtGeplaatst: za jan 05, 2013 18:35 

Ik was altijd al grote fan van de originele Belgische seizoenen en wil al best lang de Nederlandse proberen, maar ik vergat het altijd. Dus nu ga ik vanaf 't begin alles proberen te volgen (: Ik vond het een leuke eerste ep en ik ken best veel mensen. Sowieso hoop ik dat Paulien lang erin mag blijven, omdat ik fan ben van haar boeken en droge humor. Voorlopig vind ik alle kandidaten wel ok, maar die Tim mag ik niet zo :'). Joep vond ik wel grappig: 'Zo'n kaart met straten. Daar kan ik dus niks mee' en hoe hij rustig op die ezelkar voorbij hobbelde.

Het verbaast me niet echt dat Ewout eruit ligt, of in ieder geval niet de Mol is. Hij leek me eerder clueless dan strategisch. Voorlopig vermoed ik eerder dat het iemand is van het groepje dat de vrijstellingen wél gunde. Je kon de anderen beter niet de vrijstellingen gunnen, zodat je in ieder geval met meerdere mensen naar de eliminatie moet? Voorlopig vind ik het erg vreemd dat Zarayda roept dat ze helemaal niets durft. I mean, ze is een tijd presentatrice geweest bij Spuiten en Slikken en daar heeft ze ook vaak haar grenzen moeten verleggen. Hoogtevrees is één ding, maar beweer dan niet dat je hélemaal niets durft @@. En dan gelijk dat verbond willen sluiten. Joep vind ik ook met momenten verdacht.

Aflevering 1: Zarayda(Joep(Carolien))


Laatst bijgewerkt door Lacrimosa op zo jan 06, 2013 22:28, in totaal 1 keer bewerkt.

 Profiel  

King of Babylon



Offline

Houseitem
BerichtGeplaatst: za jan 05, 2013 18:57 

@Lacrimosa: Yaaaaay, een Belgje erbij! :')

Zoooo, ik vond het best een fijne aflevering. Ik vond het geweldig hoe gelijk al iedereen boos werd op elkaar bij dat gedoe met die vrijstellingen. Dat idee van het tweede team leek wel bijna gescript. Voornamelijk omdat het duurde tot de laatste (Ewout) besloot om al dan niet te springen dat ze wisten of het ging lukken. Sowieso vond ik dat een heel stomme redenering eigenlijk, maargoed.

Ik vind het wel een diverse en leuke groep. Sommige mensen vind ik nu al niet leuk, zoals Tim en Janine, anderen vind ik geweldig zoals Paulien en Tania. :') Vanzelfspreeeeeeekend weet ik nog niet zo goed wat ik van iedereen moet denken. Ik ga proberen een traditie in ere te houden en eens elke kandidaat te overlopen.

Carolien: Vind ik wel een hip mens, maar ik denk niet dat zijn de Mol is. Zou wel cool zijn, want niet echt iemand waar ik het meteen van zou verwachten.
Daniël: Ik heb het gevoel dat hij nogal heel erg aan het overdrijven gaan telkens hij tussen-commentaartjes moet inspreken, maar dat zal wel aan zijn beroep liggen. Nog warm nog koud bij deze persoon. No clue.
Janine: Vind ik niet zo'n fijn mens voorlopig en daarom misschien wel een beetje verdacht. Ze was als eerste bij de kerk, maar dat maakt denk ik weinig uit. Al wek als je Mol dan natuurlijk wel de 'actieve kandidaat'-look, maar ah, dat zegt voorlopig nog niks. Ik hou haar wel in het oog. EDIT: OH JA. Dit is natuurlijk de kandidate die later haar rug bezeert tijdens een opdracht. Oke, dat is wel balen. Daardoor ga ik haar nu niet meer verdenken. En ik ga proberen haar minder 'niet leuk' te vinden. (Waarom heb ik dit nu pas door? Zucht.)
Joep: Haha, leuk vent. Ik denk niet dat hij de Mol is, maar dat is dan puur intuïtief. Ik hoop wel dat hij het ver schopt, want ik vind het een sympathieke man.
Kees: Aaah, laat deze er ook nog maar even in, ik vind die eigenlijk best cool xD. Lijkt me een fanatiekeling en die zijn vaakst net het interessantst.
Paulien: GENIAAL WIJF. Vraag me af of zij het aan zou kunnen om de Mol te zijn. Zou het an sich wel cool vinden, maar ik weet het niet zo goed. Ik hou haar voorlopig uit mijn lijstje.
Tania: Nog zo'n fantastisch persoon. Ik zou het heerlijk vinden als zij de Mol blijkt te zijn, want ze ziet er zo schattig uit ofzo en niet iemand die het zou kunnen, denk ik. Maar net omdat het niet de obvious choice is, zou ik het haar wel net zien doen. Jaja, logica. Ik
Tim: Ja, kijk, hem vind ik dus best verdacht. Ik weet niet. Ik had het gevoel dat hij heel zenuwachtig was in deze aflevering. Het kan aan mij liggen (of aan de montage, probably), maar daarom verdenk ik hem wel een beetje. Ook bleef hij nogal op de achtergrond, dus hmmm, wel verdacht me dunkt.
Zarayda: Semi-verdacht. Zou zo'n Miloushka-mol kunnen zijn (of hoe heette die vrouw ook weer?), lijkt me.

Bon, voorlopig dus maar gewoon intuïtief een gokje doen. Ik vond het trouwens wel gewaagd om meteen die vrijstellingen-opdracht in de eerste ep te stoppen. Lijkt me ergens wel een interessantere opdracht nog als mensen elkaar al een beetje kennen en niet slechts twee dagen ofzo. Also: did anyone else notice de hoeveelheid Sherlock-muziek? <3 (Also. Inception).


Aflevering 1: Tim (Tania (Kees))


Alweer zin in volgende week! :'D

_________________
Drive on. Drive on. My special one.


 Profiel  
Geef de volgende berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp  [ 81 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende


Keer terug naar Media
Ga naar:  


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten

cron

Powered by phpBB :: FI Theme