Welkom op Harry Potter Forum! 


Antwoord op onderwerp Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende

Wie is... de Mol?
Kees 44%  44%  [ 4 ]
Paulien 56%  56%  [ 5 ]
Totaal aantal stemmen : 9

The Curious Admin

Avatar gebruiker

Offline

Houseitem
BerichtGeplaatst: do jan 31, 2013 20:07 

Ik vond de vorige aflevering ook weer superleuk! De opdracht met de kooien vond ik er mooi uitzien. Ik snapte alleen twee dingen niet. Ten eerste: waarom bedachten ze niet, als er 5 kooien zouden zijn, dat ze dan 1 persoon te weinig zouden hebben (en dat dus Tim wel in een kooi zou zitten)? Voor mij was dat namelijk meteen duidelijk. Ten tweede: hoe viel er geld te verdienen? Ik ben het niet van WIDM gewend dat ze dat niet aan de kijker vertellen. Dus wat is daar het addertje?

Tweede opdracht met de woorden vond ik niet heel geweldig. Het zag er mooi uit en het was grappig, maar het was natuurlijk niet een hele ingewikkelde opdracht. Wel raakte ik flink in de war van deze opdracht, omdat iedereen verdacht bezig was. De executie was natuurlijk superspannend! Wel gek dat er zoveel groene kaartjes werden getrokken.

Tania: Ik ga haar ook steeds meer verdenken! Ze was vorige week al vet raar bezig op die boot, en nu zag ik toch ook wat rare dingen.
Kees: Hij zou toch nog steeds de Mol kunnen zijn. Maar ik zie hem ook weer niet zo veel gekke dingen doen eigenlijk. Briljante actie dat hij die koker jatte van Tim! Alleen zonde dat hij het zo snel al vertelde. Had ie nooit moeten doen!
Carolien: Ik vind haar nog steeds een mysterieus en verdacht hoofd hebben. Maar die 1000 euro uit aflevering 2 die ze uit die kluis haalde, zitten me nog steeds dwars...
Paulien: Ligt het aan mij, of wordt er aan haar vrij weinig aandacht besteed? Ze doet namelijk wel verdachte dingen, zoals in deze aflevering dat rare omschrijven van woorden.
Daniel: Ik weet het niet met hem. Aan de ene kant is 'ie wel verdacht omdat hij zo raar doet, maar hij maakt ook weer niet veel fouten.
Tim: Hij staat vrij laag op mn lijst, om de reden die Charlie ook al gaf: hij wordt veel te verdacht in beeld gebracht.
Zarayda: Totaal niet verdacht. Niet geweest ook.

Aflevering 4: (Tania (Carolien (Kees)))

Ik ben echt compleet de kluts kwijt. Puur voor de grap deze week Tania maar even op 1 zetten. xD


 Profiel  

King of the Silvan Elves

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Standing at the edge of your town

Houseitem
BerichtGeplaatst: do jan 31, 2013 20:26 

Aflevering 1: Carolien (Daniel (Joep))
Aflevering 2: Daniel (Carolien (Paulien))
Aflevering 3: Carolien (Paulien (Tania))
Aflevering 4: Paulien (Carolien (Tania))

Ik ga deze aflevering ook maar voor Paulien, maar ik zit ook nog steeds op een dood spoor. Carolien vind ik ook nog verdacht, maar zoals Dennis al zegt heeft ze 1000 euro in de pot gehaald, wat ze makkelijk niet had kunnen doen.

_________________
So Long, and Thanks for all the Fish!
Life! Don't talk to me about life ~ Marvin


 Profiel  

The Immortal Mod

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Hopes Peak Academy
BerichtGeplaatst: do jan 31, 2013 20:36 

1. Paulien (Carolien (Joep))
2. Paulien (Carolien (Tania))
3. Paulien (Carolien (Kees))
4. Paulien (Carolien (Kees))

Ik ben de slechtste mollenjager ever. XD

_________________
BLOOD LUST
<3


 Profiel  

Schoolhoofd

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Aboard of the SAR 19D 3360 Shaun

Houseitem
BerichtGeplaatst: do jan 31, 2013 21:33 

Weerwolven van Wakkerdam in WIDM :mrgreen: Of zoals we nu Deatheaters vs Order of the Phoenix gaan doen. Geniaal! :D

_________________

Ek het gedink dat ek jou kon vergeet,
en in die sagte nag alleen kon slaap,
maar in my eenvoud het ek nie geweet
dat ek met elke windvlaag sou ontwaak.


 Profiel  

King of Babylon



Offline

Houseitem
BerichtGeplaatst: di feb 05, 2013 22:19 

Wat een coole aflevering opnieuw. Weerwolven van Wakkerdam, maar dan Wie is de Mol in Wie is de Mol vond ik wel heel cool, haha. Zoals de kandidaten ook zeiden was Paulien wel heel erg 'ik ben hier veel te nerveus voor', maar ergens geloof ik haar ook wel. En hmm, ik vind haar echt heel verdacht, maar ik zou het ook weer zo tegelijk een obvious keuze vinden. Underdog-keuze bijna, en daarom obvious. Enfin.

De puzzel-rijd-naar-het-tenten-kamp-opdracht vond ik een beetje vaag. Ik snapte bijvoorbeeld echt niet hoe ze die kaart moesten gebruiken. Ik zag alleen maar vreemde bochtjes en ik snapte er vanuit mijn luie zetel geen hol van, maargoed. Uiteindelijk zijn ze er geraakt. Dus zo boeiend was het ook niet.

Nogmaals. Weerwolven was supercool, vond ik. Paulien heeft het goed gespeeld en als ze de Mol blijkt te zijn, dan extreem goed, haha. Stiekem vond ik het een beetje verdacht dat Kees niet verder zijn best deed om Zarayda te overtuigen dat hij niet de Mol was, maar gewoon een kandidaat. Ik vond 'm daarin nogal laks, alsof hij het te snel opgaf. Als echte Mol natuurlijk een goede zet, want drie jokers naar Paulien en dus geen geld in de pot.

Oja, dat goud zoeken vond ik ook iets gek. Ik had die odpracht ook totally verkeerd begrepen. Ik dacht dat ze in het water moesten gaan zoeken, maar eigenlijk was het gewoon in dat bergje zand. Enfin. Weinig boeiend. Wel gek dat de Mol niet meer zijn best deed om die kluis NIET te openen (al zou dat wel wat obvious zijn geweest natuurijk). Carolien deed wel een poging, maar hmm. Zoals Dennis al zei zit die eerder 1000ā‚¬ van een voorafgaande aflevering me een beetje dwars. Had ze inderdaad makkelijk niet kunnen doen.

Overigens wel een dikke pot tot nu toe, zo halfweg. Vind ik. Dat Molletje moet mss een beetje beter zijn best gaan doen? Of komt er weer iemand met een 'lijstje der seizoenen' en dan blijkt dat het eigenlijk allemaal nog wel best meevalt? :')

Oja. En ik ben blij dat Tim eruit is. Ik verdacht 'm niet meer, maar ik vond 'm gewoon niet zo'n fijne kandidaat overall. Nieuw lijstje:

Aflevering 1: Tim (Tania (Kees))
Aflevering 2: Paulien (Tim (Tania))
Aflevering 3: Paulien (Tania (Daniƫl))
Aflevering 4: Kees (Paulien (Carolien))
Aflevering 5: Kees (Paulien (Zarayda))

_________________
Drive on. Drive on. My special one.


 Profiel  

Schoolhoofd

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Aboard of the SAR 19D 3360 Shaun

Houseitem
BerichtGeplaatst: wo feb 06, 2013 22:53 

El topo:
(schot voor de boeg) Aflevering 1: Zarayda
Aflevering 2: Carolien (of Paulien)
Aflevering 3: Kees (of Tania)
Aflevering 4: Kees (of Paulien)
Aflevering 5: Paulien (of Kees) nee wacht Kees (of Paulien) ach een van hen :')

Tim was een leuke kandidaat, maar overduidelijk kandidaat, die bovendien tunnelvisie had op naar het blijkt Carolien. Tja, dan lig je eruit. En Tania niet, want die had de mazzel dat Tim vaak in het groepje van Kees terecht kwam. Dus ook al vul je alles in op de foute mol, als die bij de echte mol vaak in het team zit, heb je zulke vragen automatisch goed. Carolien heeft geen bondjes meer over na de exit van Janine/Joep/Tim. Dus helaas volgens de afvallerstheorie a.s. donderdag exit :cry:

Tania is overduidelijk ala Soundos kandidaat. Komt wel in de finale, want nu Tim weg is, moet zij wel zich herbronnen wie nu wel de mol is. Paulien volgt al afleveringen lang getrouw 'Follow the money' en zit langer op Kees. Daniel is net zoals Carolien lekker fanatiek op zijn eigen manier, geniale gozer. En Zarayda.. ja wat kan ik van haar zeggen? Leuke humor heeft ze, het is gewoon te grappig hoe komisch zij zich uit bange situaties praat. Zoals die hyena's die je als borrelnootje opeten zal :lol: Maar door zo duidelijk bij de goudkoorts-zoek-de-tinnen-deeltjes opdracht de aandacht op zichzelf liet vestigen, ja, dat doet een mol niet zo obvious. Kees en Paulien lieten zich daarbij op de vlakte en hebben daar vast proberen te saboteren dat ze maar zo weinig deeltjes moesten bij kopen.

Spoiler:
En oh: volgende aflevering blijkt dat ze de pot kwijt zijn geraakt :mrgreen: Menig eindstand vanaf 2005 is trouwens niet boven de 20.000 euro gekomen. Dus ze zitten gemiddeld op de helft nu, maar als de mol er een handje in heeft die pot achterover te drukken: ja, dan kan je prima veels te veel geld binnen brengen. Dus in die zin maakt dat Carolien/Daniel weer verdacht als grootverdieners voor de pot. Immers ala Anne-Marie, ach die pot zou over x afleveringen toch wel weer weggespeeld worden. Maarja, waarom dan Ć¼berhaupt kandidaten laten weggaan terwijl de mol zich voordoet als fanatieke kandidaat? Dat is kandidatenmisleiding.


Enfin: de afleveringen zijn schitterend om naar te kijken, de groep heeft zat humor. Het is geniaal welke mindfucks ze aan opdrachten weten mee te geven. Ik geloof dat ik Zuid-Afrika op het lijstje mag gaan zetten van 'nog te bezoeken landen', zo mooi komt dat land in beeld :love: En oh.. zulke dingen maken het compleet!

_________________

Ek het gedink dat ek jou kon vergeet,
en in die sagte nag alleen kon slaap,
maar in my eenvoud het ek nie geweet
dat ek met elke windvlaag sou ontwaak.


Laatst bijgewerkt door Harry, Ron & Hermione op do feb 07, 2013 23:03, in totaal 1 keer bewerkt.

 Profiel  

Schoolhoofd

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Wonderland

Houseitem
BerichtGeplaatst: do feb 07, 2013 19:20 

Ik heb eigenlijk een vriendelijk vraagje... Ik weet niet precies wat de regels zijn voor dit topic, omdat er eigenlijk geen spoilertags gebruikt worden, maarrr... Kunnen dingen zoals HRH in zijn laatste post zette over oa de pot en Carolien misschien wel onder spoilertags? Ik weet niet of er meer met mij zijn, maar dat soort informatie wil ik nou juist niet vĆ³Ć³r een aflevering weten.

_________________
    Que sera, sera.


 Profiel  

Schoolhoofd

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Abbey Road

Houseitem
BerichtGeplaatst: do feb 07, 2013 19:49 

@Reflex. Eens. Dat van dat onontwikkelde fotopapier had ik bijvoorbeeld ook liever niet geweten. Het klinkt bovendien al heel anders als je het als 'volgens mij is het fotopapier!' verwoordt dan 'het is fotopapier'. Maar ik kijk de afleveringen ook liefst met zo weinig mogelijk spoilers, persoonlijk.

Aflevering 1: Zarayda(Joep(Carolien))
Aflevering 2: Tim(Daniƫl(Paulien))
Aflevering 3: Kees(Paulien(Tania))
Aflevering 4: Kees(Paulien(Tania))
Aflevering 5: Paulien(Kees(Zarayda))

Ik heb Zarayda op de derde plaats gezet, maar hoop niet dat zij de mol is. Vindt het ook echt niet erg dat Tim eruit ligt. Van alle kandidaten was dit niet echt mijn favoriet. Toen hij er terug in mocht keek 'ie met evenveel expressie als toen hij er voor de tweede keer uitlag :').


 Profiel  

King of the Silvan Elves

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Standing at the edge of your town

Houseitem
BerichtGeplaatst: do feb 07, 2013 20:30 

Aflevering 1: Carolien (Daniel (Joep))
Aflevering 2: Daniel (Carolien (Paulien))
Aflevering 3: Carolien (Paulien (Tania))
Aflevering 4: Paulien (Carolien (Tania))
Aflevering 5: Paulien (Carolien (Kees))

Ik weet het nog steeds niet, Paulien is nog mijn hoofdverdachte, vooral vanwege de weerwolven-opdracht. En ik durf Carolien nog steeds niet van mijn verdachtenlijstje weg te strepen, al haalt ze wel teveel geld binnen voor een mol.

Ik ben het met bovenposters eens dat comments over een volgende afleveringen beter onder een spoilertag kunnen. Al was dat met het fotopapier wel duidelijk, is ook al vaker in WIDM gedaan.

_________________
So Long, and Thanks for all the Fish!
Life! Don't talk to me about life ~ Marvin


 Profiel  

Magic is Might

Avatar gebruiker

Offline

Houseitem
BerichtGeplaatst: do feb 07, 2013 20:33 

Ik vergeet m'n lijstje te posten #aaaaah

Aflevering 1: Paulien (Zarayda (Tania))
Aflevering 2: Paulien (Zarayda (Tania))
Aflevering 3: Paulien (Kees (Zarayda))
Aflevering 4: Zarayda (Paulien (Kees))
Aflevering 5: Zarayda (Paulien (Kees))

_________________
    I LOVE HPF

Where your treasure is, there will your heart be also


 Profiel  

Schoolhoofd

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Aboard of the SAR 19D 3360 Shaun

Houseitem
BerichtGeplaatst: do feb 07, 2013 23:06 

Goed, dit zag ik niet aankomen. Blijft toch mooi, WIDM blijft verrassende twists hebben. Reden des te meer waarom ik het zo'n geniaal programma vind ondanks dat ik er in het leeuwendeel v/d seizoenen naast zit! :mrgreen:

Spoiler:
Is het dan toch Zarayda? :o

Komt ook overeen met de gegeven antwoorden bij 'meet-your-mole'. Carolien had alle voorvragen goed beantwoord, dus de mol kon niet anders dan de waarheid zeggen..


El topo:
(schot voor de boeg) Aflevering 1: Zarayda
Aflevering 2: Carolien (of Paulien)
Aflevering 3: Kees (of Tania)
Aflevering 4: Kees (of Paulien)
Aflevering 5: Paulien (of Kees) nee wacht Kees (of Paulien) ach een van hen :')
Aflevering 6: Zarayda (Paulien) (Kees)

_________________

Ek het gedink dat ek jou kon vergeet,
en in die sagte nag alleen kon slaap,
maar in my eenvoud het ek nie geweet
dat ek met elke windvlaag sou ontwaak.


 Profiel  

King of Babylon



Offline

Houseitem
BerichtGeplaatst: ma feb 11, 2013 22:31 

Wat 'n coole ep alweer. Al vond ik de opdrachten minder boeiend deze keer, maar goed. De 'meet your mole' was wel awesome en verwarrend. Alhoewel ik nu wel in een Zarayda-tunneltje terecht ben gekomen.

EĆ©n reden daarvan was omwille van de laatste opdracht, waarbij Kees met de helikopter richting de berg mocht en daar geld ging rapen door de enveloppe van de Mol te kiezen (volgens hem dan), want daar zat het meeste geld in. Nu, toen Tania de pot was kwijtgeraakt (arme kind, ik had wel echt medelijden) werd dus een nieuwe penningmeester gezocht en wat me opviel was dat iedereen gelijk voor Daniel ging, terwijl Zarayda Kees ook wel een goed idee vond. Ja, want Kees zit niet op haar en Daniel dan weer wel.

Haha, enfin, ik ben nu de aflevering aan het bekijken met Zarayda in mijn hoofd en ja. Ik zie het nu wel precies. Maar dat is vast maar weer eventjes. Ahja ahjaa.

Aflevering 1: Tim (Tania (Kees))
Aflevering 2: Paulien (Tim (Tania))
Aflevering 3: Paulien (Tania (Daniƫl))
Aflevering 4: Kees (Paulien (Carolien))
Aflevering 5: Kees (Paulien (Zarayda))
Aflevering 6: Zarayda (Kees (Paulien))

En trouwens wel echt zonde dat Tania weg is, vind ik. Ik vond haar vrij tot heel cool. Gelukkig blijft de rest even grappig. :') Wat 'n heerlijke mensen stuk voor stuk.

_________________
Drive on. Drive on. My special one.


 Profiel  

Magic is Might

Avatar gebruiker

Offline

Houseitem
BerichtGeplaatst: do feb 14, 2013 19:53 

Nooohz, Tania is eruit T.T
Ze was een van m'n favoriete kandidaten..

Maargoed, er zijn nu nog maar 5 mensen over! 4 kandidaten en 1 mol. Ik denk nogsteeds dat Zarayda de mol is. Telkens van die verdachte dingen. Zo leek het erg nep dat ze geschrokken/pissed was omdat het geld kwijt was..

Aflevering 1: Paulien (Zarayda (Tania))
Aflevering 2: Paulien (Zarayda (Tania))
Aflevering 3: Paulien (Kees (Zarayda))
Aflevering 4: Zarayda (Paulien (Kees))
Aflevering 5: Zarayda (Paulien (Kees))
Aflevering 6: Zarayda (Paulien (Kees))

_________________
    I LOVE HPF

Where your treasure is, there will your heart be also


 Profiel  

Schoolhoofd

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Wonderland

Houseitem
BerichtGeplaatst: do feb 14, 2013 21:38 

Noooo. Ik vond Daniƫl zo'n leuke kandidaat. Ik vind het zo jammer dat hij er uit is. Ik heb ook een hele tijd op hem gestemd in de poll, omdat ik het eigenlijk helemaal niet wist en ik zo'n gevoel had bij hem. Deze week heb ik voor het eerst niet op hem gestemd, eigenlijk xD . Maarrr... Ik vond het wel leuk voor hem dat hij dan bij die laatste opdracht nog in de helikopter mocht :')

Anyway. De opdrachten vond ik een beetje tja in deze aflevering. Ik moest zelfs weer even nadenken wat de tweede ook al weer was. Ik vraag me ook af hoeveel er te mollen viel in deze aflevering.

Ik weet niet meer precies wat mijn lijstjes waren. Dus het is niet helemaal compleet, maar dit zal het ongeveer zijn. En tja, het was dus Daniƫl, omdat ik eigenlijk echt geen clue had en een beetje hoopte dat hij het was xD. En voor deze aflevering ga ik geen 3e naam meer toevoegen.

1. Daniƫl (Joep (Carolien))
2. Daniƫl (Tim (Carolien))
3. Daniƫl (De rest weet ik dus echt niet meer xD)
4. Daniƫl (Paulien/Kees, idk welke volgorde het was)
5. Daniƫl (Paulien/Kees, idk welke volgorde het was)
6. Zarayda (Paulien (Daniƫl))
7. Zarayda (Paulien)

_________________
    Que sera, sera.


 Profiel  

Lid Wikenweegschaar

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Huize Masquerade
BerichtGeplaatst: do feb 14, 2013 22:33 

Jammer, maar we konden het een beetje aan zien komen. Volgens mij is hier ook iemand behoorlijk aan het mollen geslagen.

Waarom ik Kees verdenk...
Spoiler:
Die actie van Zarayda met de briefjes vind ik er overigens te dik op liggen. Dat is een te gemakkelijke manier om je van geld te ontdoen.

Bovendien, wat heb je er aan om bij de spellen als eerste eruit te liggen? Je hebt geen kans meer om invloed uit te oefenen. En dat geldt dus ook voor Paulien.

Carolien was daarentegen heel actief aan het verzamelen. Naar mijn idee te oprecht om er iets mee te bedoelen.

Nee, Kees vind ik erg verdacht. Waarom stemt hij bijvoorbeeld niet in de vorige aflevering? Hij weet dat het dan 3-3 zou worden. Door niet te stemmen, wint hij. En als hij dan geweten heeft dat hij met de helikopter een envelopje zou moeten halen, weet hij dat hij niet zijn eigen moet pakken. 1500 euro is immers niet veel geld.

Overigens viel het mij ook op dat hij bij de puzzelstukken het stuk met de pijl op zijn kop legt. Terwijl dat toch een essentieel stuk is om het op te lossen.

In deze aflevering is hij bewust bezig om van alle kleuren Topito's te houden, zodat Carolien er maar niet een wint. Op dat moment lukt het hem dus om na het veld 2000 euro uit de pot te weren en met de boekjesactie, Daniel op het verkeerde been te brengen. Ofwel, -2000 en niemand de vrijstelling voor de finale.

Wat betreft de Doka; waarom wist Kees als enige dat hij in de manden moest gaan zoeken naar kokertjes? En het spreekt echt wel voor zich dat er weinig te verdienen zou zijn met die opdracht. De mol was al op de hoogte dat er 3 briefjes verloren waren gegaan. En met de andere 2 kokertjes bij Tania op de kamer.... we hebben allemaal gezien wat er met de enveloppe gebeurde.

_________________
Folge deinem Herzen oder meinem Rat.


 Profiel  
Geef de volgende berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp  [ 81 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende


Keer terug naar Media
Ga naar:  


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 5 gasten

cron

Powered by phpBB :: FI Theme