Welkom op Harry Potter Forum! 


Antwoord op onderwerp Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3

The Fangirl Mod

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Bag End

Houseitem
BerichtGeplaatst: zo apr 14, 2013 14:48 

Citaat:

Philip K. Dick - A Scanner Darkly
Interessante thematiek, maar de schrijfstijl kon me niet pakken, jammer genoeg. Ook denk ik dat het beter is om eerst het boek te lezen en dan pas de film te zien, want als je eerst de film kijkt (zoals ik heb gedaan), is de twist in het boek meteen minder schokkend/interessant. Ik had hier meer van verwacht.

Victor Hugo - Les Misérables (De Ellendigen)
Na de film te hebben gezien heb ik dit boek toch nog een keer opgepakt. Ik was er al een aantal keer in begonnen maar ik kwam er telkens niet door. Nu heb ik 'm dan toch uitgelezen, en het is het heel erg waard. Ik heb gehuild aan het eind, terwijl ik a) bijna nooit huil bij boeken en b) precies wist hoe het ging aflopen, dus dat zegt wel iets. Verrassend genoeg kreeg ik bij het lezen van het boek sympathie met andere personages dan bij het zien van de film - in het boek vond ik Javerts acties een stuk logischer en begrijpelijker, en ook Grantaire en Marius begreep ik beter. Het is niet gek dat er in de film te weinig tijd was voor de soms nogal uitgebreide achtergrondinformatie die het boek je geeft, maar dat zorgt er dus wel voor dat sommige personages in de film een beetje belabberd uit de verf komen. Aanrader!

_________________
.
    far over the misty mountains cold


 Profiel  

Lid Orde van de Feniks

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Ravenclaw Tower

Houseitem
BerichtGeplaatst: zo apr 14, 2013 18:02 

Citaat:
Januari
#001 Gerechtigheid (Millennium #3) - Stieg Larsson
#002 The Lost Symbol - Dan Brown

Februari
#003 White Teeth - Zadie Smith
#004 Millennium, Stieg & Ik - Eva Gabrielsson
#005 Mijn vriend, Stieg Larsson - Kurdo Baksi
#006 Notes from a Big Country - Bill Bryson
#007 The Master of Petersburg - J.M. Coetzee

Maart
#008 De geheime liefde van Mrs Robinson - Kate Summerscale
#009 The Casual Vacancy - J.K. Rowling
#010 Het huis waar jij van hield - Tatiana de Rosnay

April
#011 Tom-All-Alone's - Lynn Shepherd
#012 De wachters - Andrew Pyper

Mei
#013 Het lijkenhuis - Jefferson Bass
#014 A stolen life - Jaycee Dugard
#015 Box 21 - Roslund-Hellström

Juli
#016 Mrs Woolf & the Servants - Alison Light


Het huis waar jij van hield - Tatiana de Rosnay
Ik had heel veel goede dingen gehoord over "Haar naam was Sarah" van deze auteur. Dat boek was er niet, dit werk dus wel. Ik was toch nieuwsgierig naar de stijl van deze auteur, maar dit boek lag me niet echt. Het onderwerp op zich is heel interessant - Parijs, 19e eeuw, op het moment dat heel wat huizen onteigend worden voor de stadsvernieuwing van baron Haussmann. Jammer genoeg verdwijnt dit nogal naar de achtergrond en wordt er vooral gefocust op het hoofdpersonage, dat eigenlijk helemaal niet interessant is. Rose kwam mij over als een heel zelfvoldane, hooghartige vrouw die zichzelf heel knap vindt. Ze is helemaal niet aardig en vooral zielig, maar toch lijkt iedereen haar altijd te willen helpen en zelfs hun leven voor haar te riskeren. Komt niet zo geloofwaardig over. Ik heb me dan ook behoorlijk aan haar geërgerd. Het boek bestaat vooral uit brieven aan haar overleden echtgenoot Armand, die vol staan van dingen als "zoals je je vast nog herinnert" en "zoals je weet" - omdat heel wat gebeurtenissen die je als lezer niet kent wel gekend zijn door deze Armand. Alleen komt het dus vreemd over. Dit boek was snel uitgelezen, maar alleen omdat het zo dun was. Ik blijf nieuwsgierig naar "Haar naam was Sarah".

Tom-All-Alone's - Lynn Shepherd
Wat een ontgoocheling. Dit boek heeft normaal gezien alle elementen die ik interessant vindt - London, victoriaanse tijd, de onderbuik van de samenleving - in de vorm van een detectiveverhaal. De plot was wel goed, maar moeilijk te ontwarren door de ellenlange vervelende beschrijvingen van de auteur. De auteur leek er meer op gebrand te zijn een eigen schrijfstijl over te brengen dan het verhaal, en het verhaal verdronk naar mijn gevoel in stijlfiguren. Op het einde weet ik nog steeds niet juist wie nu precies wat heeft gedaan en hoe alles verbonden is, wat een heel groot minpunt is.

De wachters - Andrew Pyper
Dit is zeker een aanrader. Ik hou wel van spookverhalen - zeker met een spookhuis waarvan de geschiedenis ook uitgelegd word. Pyper is erin geslaagd om genoeg te onthullen om een duidelijke schets te geven, maar ook voldoende ruimte laat aan de lezer om zelf dingen aan te vullen. Ik werd in beslag genomen door het verhaal en vond de schrijfstijl ook heel vlot. Trevor, het hoofdpersonage, is verre van perfect, maar wel likeable genoeg om zijn kant te kiezen. Ik vond de switch tussen hedendaagse gebeurtenissen en Trevor's herinneringsdagboek ook een interessante formule die heel goed bij het verhaal past.
Van Andrew Pyper las ik eerder al 'De moordkring'. Dat las ik ook graag, maar ik vind 'De wachters' nog beter. Ik ben zeker benieuwd naar zijn andere werk.

Het lijkenhuis - Jefferson Bass
Heel teleurstellend. De korte inhoud sprak me heel erg aan - professor forensische antropologie wordt gevraagd om hulp bij een zaak waar een lijk in een grot ontdekt is, en al gauw blijkt dat veel mensen dit in de doofpot willen houden. Er ging veel meer aandacht naar het hoofdpersonage - dat overigens verre van interessant genoeg is om daarmee weg te komen - dan naar de zaak. De zaak maakte misschien 10% van het boek uit. Het hoofdpersonage is héél duidelijk gebaseerd op de auteur, en bloedirritant. Hij vindt zichzelf bescheiden maar is arrogant en het melige seksisme is gewoon degoutant. De romantische zijsprongen sloegen ook nergens op en waren compleet overbodig. Ik ga dan ook de rest van de Bodyfarm-reeks niet lezen.

A stolen life - Jaycee Dugard
Dit is het relaas van Jaycee Dugard, die gekidnapt werd toen ze 11 jaar was en pas wist te ontsnappen toen ze 29 was, met twee dochters. Het is een erg persoonlijk verhaal en ik vind het dan ook moeilijk om er echt een kritische mening over te vormen. Ik denk dat dit boek vooral therapeutisch was voor het slachtoffer. Ik vind het heel erg wat er gebeurd is, ik heb geen spijt dat ik het gelezen heb, maar het is niet het soort boek dat je snel gaat herlezen.

Box 21 - Roslund-Hellström
Een scandinavische thriller. De vergelijking met de Millenniumreeks is wat afgezaagd, maar natuurlijk vooral gevormd voor promotionele doeleinden. Het verhaal zelf vond ik wel erg sterk en het boek leest ook vlot. Het tempo ligt hoog genoeg en het blijft altijd spannend, omdat personages soms dingen eerder ontdekken dan de lezer, waardoor de lezer natuurlijk zo snel mogelijk meer wil weten. Er zijn verschillende personages met verschillende verhaallijnen die toch allemaal aan elkaar verbonden zijn. Het is niet de bedoeling dat je echt van deze personages gaat houden, en ze maken dan ook soms onbegrijpelijke keuzes. Heel sterk boek dat letterlijk tot op de allerlaatste pagina blijft verrassen. Het laat ook een grote indruk na.

Mrs Woolf & the Servants - Alison Light
Dit boek gaat over de rol die haar bedienden speelden in het leven van Virginia Woolf, en haar relatie met hen/standpunt over hen in het algemeen. Een heel interessant werk, want het belicht een aspect waar in andere literatuur over Virginia Woolf niet vaak over gesproken wordt. We krijgen een overzicht van haar hele leven aan de hand van de bedienden die ze op dat moment had, de dilemma's waar ze mee worstelde over die bedienden, hen relatie tot hen, wat ze over hen schreef, etc. Enige minpunt aan dit werk is dat er soms te diep wordt uitgeweid naar aspecten die eigenlijk maar zijdelings te maken hebben met het onderwerp.

_________________
"Then there was the close-up gulliver of this beaten-up starry veck, and the krovvy flowed beautiful red. It's funny how the colours of the like real world only seem really real when you viddy them on the screen."


Laatst bijgewerkt door Genner op di jul 02, 2013 22:12, in totaal 5 keer bewerkt.

 Profiel  

Professor

Avatar gebruiker

Offline

Houseitem
BerichtGeplaatst: zo apr 21, 2013 20:25 


Sweet Hermione schreef:


De gedaanteverwisseling, p. 61
Jonge zakenman Gregor word op een dag wakker als reusachtige kever. Als kostwinnaar van de familie had dit niet ongelukkiger kunnen zijn. Gregor kijkt met lede ogen toe hoe zijn familie omgaat met de nieuwe omstandigheden.
Dit boek was behoorlijk triest, waardoor ik niet altijd zin had om het te lezen omdat ik er sip door werd. Prachtig absurd verhaal met zeer realistische reacties van de familie op Gregor. Aanrader.

Tunnels van bloed, p. 206
Darren, zijn vriend Evra en Meneer Crepsley reizen naar Meneer Crepsleys geboortestad. Er vind een serie moorden plaats, waar Darren Meneer Crepsley van verdenkt. Verder maakt Darren vrienden met een meisje.
Het bovenstaande is inderdaad alles wat er in dit boek gebeurd. Goed uitgewerkt, spannend en er was zelfs een beetje gore te ontdekken. Debbie vond ik toffer dan ik mij kon herrinderen, al deed ze een beetje koket from time to time. Niet mijn favoriete deel, maar vermakelijk.


 Profiel  

Volleerd Tovenaar

Avatar gebruiker

Offline

Houseitem
BerichtGeplaatst: di mei 07, 2013 15:59 

Citaat:
01. The Boy In The Dress - David Williams [ENG] 288 blz.
02. Saffierblauw - Kerstin Gier [NED] 384 blz.
03. Smaragdgroen - Kerstin Gier [NED] 472 blz.
04. A Midsummer Tights Dream - Louise Rennison [ENG] 336 blz.
05. The Silver Linings Play Book - Matthew Quick [ENG] 256 blz.
06. Drift (Hush, Hush) - Becca Fitzpatrick [NED] 351 blz.
07. The Maze Runner - James Dashner [ENG] 375 blz.
08. Dance On My Grave - Aidan Chambers [ENG] 247 blz.
09. Pretty Little Liars #1 (Pretty Little Liars) – Sara Shepard [NED] 222 blz. (reread)
10. Ergens (Elsewhere) – Gabrielle Zevin [NED] 285 blz.
11. Onsterfelijk (Origin) - Jessica Khoury [NED] 336 blz.
12. It's Kind of a Funny Story - Ned Vizzini [ENG] 448 blz.
13. Pretty Little Liars #2 (Flawless) - Sara Shepard [NED] 330 blz.
14. Pretty Little Liars #3 (Perfect) - Sara Shepard [NED] 336 blz.
15. Pretty Little Liars #4 (Unbelievable) - Sara Shepard [ENG] 335 blz.
16. Pretty Little Liars #5 (Wicked) - Sara Shepard [NED] 310 blz.
17. Pretty Little Liars #6 (Killer) - Sara Shepard [NED] 321 blz.
18. Pretty Little Liars #7 (Heartless) - Sara Shepard [ENG] 274 blz.
19. De Duistere Kant van Mara Dyer (The Unbecoming of Mara Dyer) - Michelle Hodkin [NED] 456 blz.
20. Cinder - Marissa Meyer [NED] 380 blz.
21. Gangsta Granny - David Walliams [ENG] 299 blz.
22. Percy Jackson en de Olympiërs: De Bliksemdief (The Lightning Thief) - Rick Riordan [NED] 368 blz.
23. Het Rampzalige Verhaal van Jou en Mij (The Catastrophic History of You and Me) - Jess Rothenberg [NED] 272 blz.
24. Billionaire Boy - David Walliams [ENG] 240 blz.
25. Verstrikt - Mel Wallis de Vries [NED] 270 blz.
26. Wonder - R.J. Palacio [ENG] 315 blz.
27. The Knife of Never Letting Go - Patrick Ness [ENG] 479 blz.


Ik heb weer een aantal boeken gelezen, dus even mijn lijstje updaten. :)

Cinder - Marissa Meyer
Dit boek gaat over Assepoester die in toekomstig Beijing woont en een cyborg is. Een science-fictionsprookje dus. Ik vond het echt een tof en vooral goed boek. Het verhaal, dat weliswaar op het originele sprookje lijkt, maar wel met een twist, zit er goed in elkaar en de personages komen als echte mensen over. Ikan kan niet wachten om het volgende deel 'Scarlet' te lezen (dat - drie keer raden - over Roodkapje gaat. Awesome)!

Gangsta Granny en Billonaire Boy - David Walliams
Weer twee heel leuke kinderboeken van David Walliams. Allebei ontzettend grappig en idioot. Meer heb ik er niet over te zeggen. :')

Percy Jackson en de Olympiërs: De Bliksemdief - Rick Riordan
Het eerste boek in de Percy Jackson-serie. Ik heb ze vroeger nooit gelezen (oké, ik wist niet eens dat ze bestonden), maar binnenkort komt de tweede film uit en ik vond dat het tijd was om ze te lezen (ik lees nu het tweede deel). Erg leuk boek. Ik vind het leuk hoe de Griekse mythologie erin is verwerkt. Hoewel het plot best wat te wensen over laat ('personages gaan naar plek, personages worden aangevallen door monster, ze vechten, personages winnen' wordt na een tijdje wel een beetje irritant), maar ik heb er wel van genoten. :)

Het Rampzalige Verhaal van Jou en Mij -Jess Rothenberg
Een Young Adult over een meisje dat dood gaat aan een gebroken hart - letterlijk. Vervolgens ontmoet ze in het hiernamaals een gast uit de '80 en gaan ze samen haar ex lastigvallen. Ik ben een paar keer opnieuw begonnen met lezen, omdat ik er best moeilijk kon inkomen. Het was een erg grappig boek, maar werd op sommige momenten juist heel duister en het verhaal ging van hot naar her. De twist was ook behoorlijk vergezocht. Ik vond het een leuk boek, maar dat is ook alles.

Verstrikt - Mel Wallis de Vries
Ik lees echt nooit Nederlandse boeken en nu weet ik weer waarom. Pff, wat een vreselijk boek. Ik had het meegenomen omdat iemand zei dat haar boeken spannend waren en op zich was dat het ook wel, maar ik ben niet overtuigd. Ik vond de personages erg plat en vervelend, vooral de hoofdpersoon. Zo krijgt ze bijvoorbeeld een eetstoornis, maar daar wordt verder geen aandacht aan besteed en aan het einde is alles weer goed. :/ Er zaten dingen die waarschijnlijk het gedrag van bepaalde personages moesten verklaren, maar dat kwam helemaal niet goed naar voren. Ook de ontknoping zag ik al van ver aan komen en het was erg vergezocht. Ik heb hem uitgelezen, omdat ik al zo ver was, maar ik vond er niet veel aan.

Wonder - R.J. Palacio
Erg mooi kinderboek over een tienjarig jongetje (August) dat voor het eerst naar school gaat, omdat hij al tig keer aan zijn gezicht is geopereerd en er daarom niet 'normaal' uit ziet. Ik vond dit echt een goed boek. Het is vanuit verschillende perspectieven geschreven, zoals de beste vriend van August en zijn zus. De kinderen klinken als echte kinderen, de tieners als echte tieners. Dat heeft de schrijver erg goed gedaan. Bovendien wordt het verhaal nooit cheesy of cliché. Alles komt juist heel echt over. Echt een aanrader.

The Knife of Never Letting Go - Patrick Ness
Het eerste boek in de Chaos Walking-trilogie. Ik heb dit boek letterlijk al jaren in de kast staan. Mijn ouders hebben het een keer meegenomen uit Engeland en ik ben er wel eens in begonnen, maar legde het steeds weg. De hoofdpersoon praat in een raar Texaans accent, wat nogal moeilijk te volgen is. Maar na alle positieve dingen die ik erover gehoord heb, heb ik het nog een tweede kans gegeven. En wat een geweldig boek is dit, zeg. Een héél origineel plot, met levensechte personages en een geweldige schrijfstijl. Ik ben echt onder de indruk. Afgezien van de cliffhanger misschien, want ik wil het tweede boek meteen lezen. Vijf sterren.

Oja, en ik heb nu dit op mijn Tumblr. :D

_________________
Life's too short to even care at all.


 Profiel  

Professor

Avatar gebruiker

Offline

Houseitem
BerichtGeplaatst: zo jun 09, 2013 15:29 

Sweet Hermione schreef:


Darren Shan: De Vampiersberg t/m Bondgenoten van de nacht
Even vijf Darren Shan boeken achter elkaar gelezen. Ik vond het heerlijk om ze weer te kunnen lezen, al vielen sommige dingen mij een beetje tegen, maar dat is ook gewoon ouder en kritischer worden. Ik vond het nog steeds mooi om te zien hoe er met emoties wordt omgegaan in deze boeken. Grappig om te merken hoe duidelijk sommige hints zijn gegeven in het boek terwijl ik die de eerste/tweede keer niet doorhad.


 Profiel  

Black Bird of the Sky

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Winterfell
BerichtGeplaatst: zo jun 09, 2013 21:18 

Citaat:
Februari
1. Pride and Prejudice - Jane Austen - [EN] *****
Maart
2. Frankenstein - Mary Shelley - [EN] **(*)
3. Silas Marner - George Eliot - [EN] **(*)
Mei
4. The Importance of Being Earnest - Oscar Wilde - [EN] ****
5. A Dance with Dragons - George R.R. Martin - [EN] *****


4. The Importance of Being Earnest - Oscar Wilde - [EN] ****
We hebben deze behandeld voor Literature 4B en ik had hem eerst niet gelezen, maar toch gedaan omdat het niet zo'n lang stuk is. Het is een stuk vol met humor eigenlijk en dat is het idee er ook achter. Het einde was leuk, er werd goed gespot met de society van toen en Oscar Wilde is een erg goede schrijver.


5. A Dance with Dragons - George R.R. Martin - [EN] *****
FINALLY! Universiteit heeft zoveel druk dat ik gewoon geen tijd had om deze uit te lezen en ik ben dus een jaar bezig geweest, maar ik ben ondertussen eindelijk klaar. zoals gewoonlijk is het boek schokkend, vol verassingen en met geweldige scenes. Meer ga ik eigenlijk niet zeggen (: Ik hield er zeker weer van en ik kan absoluut niet wachten op het volgende boek en ik hoop dat dat geen jaren meer gaat duren :')

_________________
Life doesn't run a clear course
It flows through from within
It's supposed to take you places and leave markings on your skin


 Profiel  

Hotemetoot

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Quidditch Pitch

Houseitem
BerichtGeplaatst: zo jun 09, 2013 21:59 

1. http://www.boekmeter.nl/book/37 De Hobbit - J.R.R. Tolkien
2. http://www.boekmeter.nl/book/113 LOTR - De Reisgenoten - J.R.R. Tolkien
3. http://www.boekmeter.nl/book/71 LOTR - De Twee Torens - J.R.R. Tolkien
4. http://www.boekmeter.nl/book/50 LOTR - De Terugkeer van de Koning - J.R.R. Tolkien
5. http://www.boekmeter.nl/book/18809 De Hongerspelen - Suzanne Collins
6. http://www.boekmeter.nl/book/8618 Torak en Wolf - Michelle Paver
De Hobbit Dit boek moet je gewoon niet missen! Zo fantastisch geschreven, altijd spannend en onverwachts, als je dit boek niet leuk vind dan betwijfel ik ten zeerste of je de volgende boeken leuk gaat vinden... Maar we gaan verder met het verhaal... Echt een aanrader! Op het begin van het boek vond ik het niet leuk, maar mijn motto is "Verderlezen!", dus dat deed ik. Fantstisch! 8-10
LOTR - De Resigenoten Dit boek is van de schrijver van de Hobbit, dus je weet wel wat je kan verwachten. Maar dat blijkt naderhand niet zo... Het krijgt een onverwachte wending, maar wel leuk. Niet te veel verklappen, jullie moeten als jullie het al niet gelezen hebben dat zeker doen! 9-10
LOTR - De Twee Torens Eigenlijk ietsiepietsie minder leuk dan deel 1, maar niet tegenvallend. Natuurlijk is het moeilijk om een verhaal van 1405 pagina's te schrijven, dus af aan toe langdradig is daarbij niet buitengesloten. Maar verder is het echt fantastisch, Tolkien, i love u! 8-10
LOTR - De Terugkeer van de Koning Deel 3 van de serie, extra spannend! De afsluiting is dichtbij van perfect, en Midden-Aarde is weer helemaal in leven! Zoals je misschien al had verwacht bij het lezen van de andere reviews moet dit boek wel goed zijn, en dat is het zeker! 9-10
De Hongerspelen Ja, wat valt daarover te zeggen? Anders. Anders qua schrijfstijl, ook, maar ook op een andere manier leuk. Echt heel spannend, en dat in de ik-vorm! Suzanne kan echt goed schrijven, daar draai ik niet omheen! 9-10
Torak en Wolf Ik nam me voor om het eerste boek waar iemand het over had te gaan lezen, en dat was dit boek. Het enige is: Ik heb het boek nog niet uit...! Maar voor wat ik tot nu toe heb gelezen, krijgt het een 8-10.

_________________
Questions don't have to make sense. But answers do.


 Profiel  

The Fangirl Mod

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Bag End

Houseitem
BerichtGeplaatst: do jul 25, 2013 14:16 

Ik heb hier al een tijdje niet meer gepost, en ik heb de laatste tijd wel heel erg veel gelezen XD Dus hierbij even een update.

Citaat:


American Gods heb ik net uit - enorme aanrader. Het is een dik boek, met een heel uitgebreid opgezette verhaallijn, maar ik vloog er echt doorheen. Wat ik heel bijzonder vond was dat je, ondanks de minieme informatie die je eigenlijk hebt, behoorlijk met de hoofdpersoon meeleeft. De verschillende personages die hij tegenkomt zijn stuk voor stuk boeiend en Neil Gaiman kan heel goed zorgen dat je een duidelijk beeld hebt van een personage, ook al zijn ze maar heel kort aan bod.

Verder is Cloud Atlas echt Ă©Ă©n van mijn favoriete boeken geworden: het is een ontzettend ingewikkeld opgezet werk, met zes verschillende verhaallijnen in zes verschillende tijdperiodes met zes verschillende personages, maar op de een of andere manier zorgt juist die fragmentatie ervoor dat het boek meer als een eenheid voelt dan enig ander boek. Ik wil 'm heel graag binnenkort nog eens lezen. De verfilming vond ik overigens ook erg mooi.

_________________
.
    far over the misty mountains cold


 Profiel  

Professor

Avatar gebruiker

Offline

Houseitem
BerichtGeplaatst: do aug 15, 2013 23:05 

Sweet Hermione schreef:


Supergelukkig, p. 320
Tatjana verhuist van Amsterdam naar het rijke, mooie Bloemendaal. Ze raakt verstrikt in het luxe, maar ingewikkelde en soms tragische leven van haar nieuwe buren, kennissen en vrienden. Als ze erachter komt dat haar nichtje wordt gepest wordt het tijd voor maatregelen.
Mijn moeder wilde dit boek al lang hebben en zei dat ik het vooral ook moest lezen. Zo gezegd, zo gedaan. Ik was binnen een paar dagen klaar. Het is voor mij moeilijk om te beslissen of ik het een goed boek vond of niet. Het leest goed door en de Bloemendalers leven een dramatisch, maar ook erg realistisch leven (voor een rijke buurt, dan). Het was niet zo grappig als ik had gehoopt - al vond ik het bij vlagen wel grappig - maar dat zou ook kunnen omdat ik opgegroeid ben in de buurt van Bloemendaal, Heemstede en Aerdenhout, dus ik heb die rijke leventjes veel gezien en vind ze daardoor niet absurd. De overdreven luxe dingen die erin staan geloof ik op Tatjana's woord. De relaties en gebeurtenissen die worden beschreven vond ik goed, levendig en realistisch. De overgang van schone schijn naar het echte, rauwe leven is goed gedaan. Maar het pesten van het nichtje is inderdaad ernstig, maar de reactie van de hoofdpersoon erop is tegen het einde zeer uit proportie. Het einde vond ik helaas niet erg bevredigend.

Taltos, p. 520
Ashlar is een poppenfabrikant die al duizenden jaren leeft. Hij is een Taltos, een meer dan twee meter lang wezen. De heksenfamilie Mayfair heeft haar kracht gekregen door een Taltos die niet veel goeds met hun voor had, maar toch ontmoeten Ashlar en twee Mayfair heksen elkaar. Twee jonge discipelen van de organisatie Talamasca - die onderzoek doet naar het paranormale, waaronder de Mayfair familie - begaan een grote misdaad die gevolgen heeft voor iedereen.
Ik heb als tiener ooit deel 1 van deze serie gelezen (en dat was fantastisch), en dit is deel drie. Dus ik mis deel 2. Ik kon goed raden wat er gebeurd was in deel twee, maar het was toch een beetje jammer. Ook jammer dat dit blijkbaar het laatste deel is in de serie, want het einde was bitterzoet en ik zou nog veel meer willen weten over iedereen, vooral de Mayfair heksen. In deel 1 stonden de meest ongelofelijke verhalen en daardoor heb ik ze echt in het hart gesloten. Voor de rest vond ik het ook erg fijn. Het duurde een tijd voor ik erin kwam en zoals vaker bij Anne Rice kon ik de helft van de tijd er geen touw aan vastknopen, maar... ah. She makes me happy. Ze schrijft weelderig, sensueel, mysterieus en is goed in het uitwerken van verhalen en karakters. Binnekort dan maar deel twee lezen... of deel 1 nog een keer.


 Profiel  

Volleerd Tovenaar

Avatar gebruiker

Offline

Houseitem
BerichtGeplaatst: za aug 17, 2013 11:17 

Even m'n lijstje updaten. :3

Citaat:
01. The Boy In The Dress - David Williams [ENG] 288 blz.
02. Saffierblauw - Kerstin Gier [NED] 384 blz.
03. Smaragdgroen - Kerstin Gier [NED] 472 blz.
04. A Midsummer Tights Dream - Louise Rennison [ENG] 336 blz.
05. The Silver Linings Play Book - Matthew Quick [ENG] 256 blz.
06. Drift (Hush, Hush) - Becca Fitzpatrick [NED] 351 blz.
07. The Maze Runner - James Dashner [ENG] 375 blz.
08. Dance On My Grave - Aidan Chambers [ENG] 247 blz.
09. Pretty Little Liars #1 (Pretty Little Liars) – Sara Shepard [NED] 222 blz. (reread)
10. Ergens (Elsewhere) – Gabrielle Zevin [NED] 285 blz.
11. Onsterfelijk (Origin) - Jessica Khoury [NED] 336 blz.
12. It's Kind of a Funny Story - Ned Vizzini [ENG] 448 blz.
13. Pretty Little Liars #2 (Flawless) - Sara Shepard [NED] 330 blz.
14. Pretty Little Liars #3 (Perfect) - Sara Shepard [NED] 336 blz.
15. Pretty Little Liars #4 (Unbelievable) - Sara Shepard [ENG] 335 blz.
16. Pretty Little Liars #5 (Wicked) - Sara Shepard [NED] 310 blz.
17. Pretty Little Liars #6 (Killer) - Sara Shepard [NED] 321 blz.
18. Pretty Little Liars #7 (Heartless) - Sara Shepard [ENG] 274 blz.
19. De Duistere Kant van Mara Dyer (The Unbecoming of Mara Dyer) - Michelle Hodkin [NED] 456 blz.
20. Cinder - Marissa Meyer [NED] 380 blz.
21. Gangsta Granny - David Walliams [ENG] 299 blz.
22. Percy Jackson en de Olympiërs: De Bliksemdief (The Lightning Thief) - Rick Riordan [NED] 368 blz.
23. Het Rampzalige Verhaal van Jou en Mij (The Catastrophic History of You and Me) - Jess Rothenberg [NED] 272 blz.
24. Billionaire Boy - David Walliams [ENG] 240 blz.
25. Verstrikt - Mel Wallis de Vries [NED] 270 blz.
26. Wonder - R.J. Palacio [ENG] 315 blz.
27. The Knife of Never Letting Go - Patrick Ness [ENG] 479 blz.
28. Percy Jackson en de Olympiërs: De Zee van Monsters (The Sea of Monsters) - Rick Riordan [NED] 256 blz.
29. Shopaholic (Confessions of a Shopaholic) - Sophie Kinsella [NED] 271 blz.
30. Shopaholic in Alle Staten (Shopaholic Takes Manhattan) - Sophie Kinsella [NED] 301 blz.
31. I've Got Your Number - Sophie Kinsella [ENG] 433 blz.
32. The Hitchhiker's Guide to the Galaxy - Douglas Adams [ENG] 216 blz.
33. Shopaholic Ties the Knot - Sophie Kinsella [ENG] 408 blz.
34. Verwelken (Wither) - Lauren Destefano [NED] 350 blz.
35. Wie is dat op dit uur? (Who Could That Be At This Hour?) - Lemony Snicket [NED] 224 blz.
36. Wonderkind (Prodigy) - Marie Lu [NED] 400 blz.
37. The Walking Dead Vol. 1 - Robert Kirkman, Tony Moore [NED] 144 blz.
39. Percy Jackson en de Olympiërs: Vloek van de Titaan (The Titan's Curse) - Rick Riordan [NED] 285 blz.
40. Vrees (Fever) - Lauren Destefano 352 blz.
41. Percy Jackson en de Olympiërs: De Strijd om het Labyrint (The Battle of the Labyrinth) - Rick Riordan [NED] 317 blz.
42. Percy Jackson en de Olympiërs: De Laatste Olympiër (The Last Olympian) - Rick Riordan [NED] 336 blz.
43. Pretty Little Liars #8 (Wanted) - Sara Shepard [ENG] 272 blz.
44. I'd Tell You I Love You, But Then I'd Have To Kill You - Ally Carter [ENG] 284 blz.
45. Ketchup Clouds - Annebel Pitcher [ENG] 320 blz.


Ik heb echt heel veel gelezen sinds m'n laatste update. Ik doe alleen even de laatste twee boeken.

I'd Tell You I Love You, But Then I'd Have To Kill You - Ally Carter
Young Adult over een spionageschool voor meisjes. Erg grappig, erg leuk geschreven, maar ik vond het jammer dat hele boek zich op een jongen focuste. Ik had eigenlijk een hip spionageverhaal verwacht met een mission impossible, maar de hoofdpersoon is vooral bezig met daten. Ondanks dat heb ik er toch erg van genoten, vooral omdat 'ie zo grappig was. :)

Ketchup Clouds - Annabel Pitcjer
Ook een Young Adult. Het gaat over Zoe dat iets vreselijks heeft gedaan en daarom haar geheim vertelt aan een Death Row-gevangene in Texas. Naarmate het verhaal vordert, krijg je steeds meer informatie over haar 'misdaad'. Ik vond dit echt een prachtig boek. Heel erg mooi geschreven, Zoe's familiesituatie is erg goed uitgewerkt en het verhaal heeft mijn hart weten te breken. Zeker weten vijf sterren waard.

_________________
Life's too short to even care at all.


 Profiel  

Hotemetoot

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Quidditch Pitch

Houseitem
BerichtGeplaatst: di aug 20, 2013 17:56 

Citaat:


Vlammen
Jammer dat ik al van een vriendin wist dat Katniss terug de arena in moest, maar toch kwam het hard aan. De arena zelf vind ik fantastisch, zeker dat het een bladiblatch is. Suzanne heeft het super leuk gemaakt met de onverwachte wendingen en de ik-vorm valt ook in dit boek weer niet tegen, het wordt daardoor juist spannender gemaakt, het is in tegenwoordige tijd en daarom kan er nog van álles gebeuren.

Nieuwe personages als Finnick en Johanna zijn echt perfect voor het verhaal, net als Beetee en Mags. "Oude" personages zijn nog precies hetzelfde en daardoor ook weer perfect in het boek passend. :( Cinna... Ik heb helemaal niet vastgehangen in het boek en dat zegt er ook alweer wat over, want ik hang best wel vaak vast in boeken :3 Hij was eigenlijk nét 1 graatje slechter dan De Hongerspelen, maar niet veel, zoals "1 graatje" al aanduidt. Maar hij viel absoluut niet tegen. 94/100

Spotgaai
Wauw. Onverwachts. Dat zeker. Maar wat ik een heel behoorlijke tegenvaller vond is dat het boek heel gehaast was geschreven. Alles ging opeens heel snel. Geen tijd voor uitleg. We moeten snel verder. Ach, dan is ******* maar dood, daar besteden we geen aandacht aan. **** gaat opeens naar een totaal ander district. MAAKT niet uit. **** is ook opeens dood. ******* wordt opgesloten. Allemaal heel kort en vaag.

Maar afgezien van dat is en blijft de Hongerspelen-trilogie super, en daar levert "Spotgaai" zo haar eigen bijdrage aan. 79/100

De Da Vinci Code
Ik heb eerlijk gezegd nog nooit iets van Dan Brown gelezen, maar als ik dit boek lees denk ik echt van "Waarom niet?" Mijn oma heeft dit boek toevallig aangeraden en ik vind het dan ook een aanrader. Ik houd ook niet zo van Thrillers en ik wordt gek van al die Franse geschiedenis, maar het is wel een top boek. Ik vind de POV's buiten die van Langdon wat minder en ik zuchtte dan ook toen die voorbij kwamen, maar ze waren onmisbaar voor het verhaal en het plot.

Ik denk.. Ik geef het een 81/100

_________________
Questions don't have to make sense. But answers do.


 Profiel  

Lid Orde van de Feniks

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Ravenclaw Tower

Houseitem
BerichtGeplaatst: zo okt 13, 2013 23:06 

Citaat:
Januari
#001 Gerechtigheid (Millennium #3) - Stieg Larsson
#002 The Lost Symbol - Dan Brown

Februari
#003 White Teeth - Zadie Smith
#004 Millennium, Stieg & Ik - Eva Gabrielsson
#005 Mijn vriend, Stieg Larsson - Kurdo Baksi
#006 Notes from a Big Country - Bill Bryson
#007 The Master of Petersburg - J.M. Coetzee

Maart
#008 De geheime liefde van Mrs Robinson - Kate Summerscale
#009 The Casual Vacancy - J.K. Rowling
#010 Het huis waar jij van hield - Tatiana de Rosnay

April
#011 Tom-All-Alone's - Lynn Shepherd
#012 De wachters - Andrew Pyper

Mei
#013 Het lijkenhuis - Jefferson Bass
#014 A stolen life - Jaycee Dugard
#015 Box 21 - Roslund-Hellström

Juli
#016 Mrs Woolf & the Servants - Alison Light
#017 The Daylight Gate - Jeanette Winterson

Augustus
#018 Birdman - Mo Hayder

September
#019 The Treatment - Mo Hayder

Oktober
#020 De literaire kring - Marjolijn Februari

November
#021 Hood - Emma Donoghue

December
#022 Slaap! - Annelies Verbeke


The Daylight Gate - Jeanette Winterson
Na Oranges are not the only fruit had ik hier meer van verwacht. Het is een ander genre, maar ik had meer kwaliteit verwacht. De personages hadden zeer weinig diepgang en het verhaal was magertjes. Ook jammer dat het blijkbaar de bedoeling is dat je bij het lezen van dit boek gelooft dat er heksen waren die mensen echt kwaad deden, want hierdoor gaat de hele boodschap van het boek verloren.

Birdman en The Treatment - Mo Hayder
Dit zijn de eerste twee boeken uit de reeks rond Jack Caffery. Misschien ga ik ooit de rest lezen, maar ik voel er niet meteen behoefte aan. Ik heb niet het gevoel dat ik echt meteen wil weten hoe dit verder gaat. Jack Caffery is te koppig om er echt mee weg te komen en het is ronduit ongeloofwaardig hoe geliefd hij is bij iedereen terwijl hij de egoïstische kl****zak uithangt. Als lezer ontdekt je ook al de waarheid achter het grootste mysterie in zijn privéleven, waardoor dat ook geen prikkel is om verder te lezen. De schrijfster gebruikt ook heel veel afkortingen uit de Britse politiewerking die de gewone lezer vaak niet kent, maar dat wordt niet meteen uitgelegd. Ik vond de boeken ook best zwaar om te lezen en soms erg moeilijk om doorheen te komen.

De literaire kring - Marjolijn Februari
Het eerste wat ik lees van deze auteur, die intussen schrijft (en leeft) als Maxim Februari. Er zat hier naar mijn gevoel véél meer in. Het geheel moddert maar wat aan, er worden veel aanzetten gegeven voor interessante verhalen, maar alles wordt nogal snel in detail uitgelegd. Het is heel zakelijk en beschouwelijk en dat vond ik best jammer. Ik had nog vele bladzijden kunnen doorbrengen met Teresa en had het gevoel dat er meer gaande was tussen haar en Victor dan wat het uiteindelijk werd. Het is nooit spannend, en de auteur wil alle personages behandelen, maar daardoor blijven ze ook nogal aan de oppervlakte zweven. De stijl is wel vlot.

Hood - Emma Donoghue
Na het lezen van Room van dezelfde auteur, had ik hier veel meer van verwacht. Er is niet echt een plot, maar daar kan ik mee leven. Alleen graaft Donoghue niet diep genoeg in het innerlijk van Pen om het boek interessant te houden. Pen als mens is gewoon niet interessant genoeg om er 360 pagina's aan te wijden - zeker niet aangezien je niet echt zicht krijgt op wie ze is, of hoe ze geworden is wie ze is. Ze lijdt haar dagdagelijkse leventje en denkt daarbij terug aan haar overleden geliefde, waar ze 13 jaar lang een deurmat voor was. Op zich is het wel verfrissend dat ze geen ideale relatie hadden, maar het is onbegrijpelijk dat ze een relatie hadden na de middelbare school in de eerste plaats. We leren Pen ook niet goed genoeg kennen om te kunnen begrijpen waarom ze bij iemand zou blijven die haar emotioneel zo slecht behandelt. Deze roman stelt een lesbische relatie ook behoorlijk clichématig voor - alsof lesbische vrouwen niet in staat zijn tot monogamie - maar dat kan ik de auteur nog vergeven, aangezien het boek midden jaren 90 uitgegeven werd en het toen misschien nog zo geen cliché was.

Slaap! - Annelies Verbeke
Ik wou al een tijdje het werk van Annelies Verbeke lezen en haar debuut leek me een goed boek om mee te starten. Ik heb er wel van genoten - de personages zijn wat bizar, maar je raakt wel gehecht aan hen. Benoit was heel aandoenlijk. Ik vond het ook positief dat dit boek niet hopeloos uitgerokken wordt. Er zit niet echt een plot in, het drijft echt wel op de personages, maar ik kon me er genoeg in verliezen om er geen last van te hebben. Ik ben benieuwd naar wat Verbeke nog meer in petto heeft. De stijl van het boek vind ik wel heel typische "Vlaams boek vanaf circa 2000".

_________________
"Then there was the close-up gulliver of this beaten-up starry veck, and the krovvy flowed beautiful red. It's funny how the colours of the like real world only seem really real when you viddy them on the screen."


 Profiel  

1e jaars

Avatar gebruiker

Offline
BerichtGeplaatst: zo apr 03, 2016 19:00 

Ik hoef denk ik niet bang te zijn dat ik dit lijstje niet regelmatig genoeg zal updaten, want ik lees bijna nooit een boek :'). Maar ik wil het wel graag wat meer doen dus ik hoop dat dit een stimulans is.

2016

1. Het zevende kind - Erik Valeur
2. De vliegeraar - Khaled Hosseini
3. Ik ook van jou - Ronald Giphart
4. Blauwe maandag - Nicci French
5. Dagboek van een geisha Arthur Golden
6. Dinsdag is voorbij Nicci French
7. Wachten op woensdag Nicci French
8. En uit de bergen kwam de echo Khaled Hosseini
9. Het pauperparadijs Suzanna Jansen




 Profiel  
Geef de volgende berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp  [ 43 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3


Keer terug naar Media
Ga naar:  


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 8 gasten

cron

Powered by phpBB :: FI Theme