Welkom op Harry Potter Forum! 


Antwoord op onderwerp

Professor

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: avatar's pandora
BerichtGeplaatst: di jan 29, 2013 7:29 

Voor wie het nog niet wist gister is er een aankondiging van het koninklijk huis op tv geweest.
Koningin Beatrix treed af! niet omdat ze niet meer kan maar voor de volgende Generatie, Koning Willem-Alexander.
Dit gaat gebeuren op 30 April dit jaar.

Speculeer, praat en vorm je meningen hier!

A.u.b
Het schijnt dat we geen vrij krijgen dit jaar op die datum.

_________________
Support Joyce @ WIDM


 Profiel  

5e jaars

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Zweinstein

Houseitem
BerichtGeplaatst: di jan 29, 2013 14:24 

Eerst even over het geen vrij krijgen op die dag, dat is dit jaar nog wel van kracht, lees hiervoor punt 14 in dit nieuwsbericht.

Vanaf 2014 zal de datum 30 april naar 27 april verschuiven als verplichte vrije dag met uitzondering de bedrijven die dit per CAO geregeld hebben en publieke instanties zoals ziekenhuizen, politiebureau's, brandweerkazernes en natuurlijk de horeca (mensen willen toch graag een biertje drinken :p). Voor volgend jaar geldt dat het dan op 26 april de eerste Koningsdag gaat plaatsvinden omdat Koningsdag dan op zondag valt.

Zelf vind ik het een verstandig besluit om nu te abdiceren, zodat Koningin Beatrix nog kan genieten van haar kleinkinderen en ook om een nieuwe generatie de kans te geven om de monarchie voort te zetten en eventueel te moderniseren.
Verder wil prins Willem-Alexander wel graag de monarchie voortzetten met een inhoudelijk kader en niet puur ceremonieƫl. Er is veel discussie over dit onderwerp binnen de Tweede Kamer. Alleen als de ministeriƫle verantwoordelijkheid wegvalt dat wel het geval is binnen dit systeem - en niet binnen het ceremonieel - dan mag de Koning(in) zijn/haar mening wel uiten en krijgen ze ook meer persvrijheid en kunnen ze partij kiezen. Daar ben ik dit geval geen voorstander van.

Al met al, we gaan 30-04-2013 een tijdperk afsluiten in Nederland en met een frisse wind de toekomst tegemoet.

_________________
Afdeling: Zwadderich!


 Profiel  

Volleerd Tovenaar

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Grimboudplein 12

Houseitem
BerichtGeplaatst: wo jan 30, 2013 10:16 

Dit is de 2e troonswisseling die ik meemaak. Ik was 18 toen Prinses Beatrix Koningin werd. Ik vind dat ze nu mag genieten van een welverdiende rust. Ze is nu nog gezond en fit. Straks wordt dat minder. Nu kan ze gaan genieten van de kleinkinderen. Ook kan ze nu vaker naar London om Prins Johan-Friso te bzoeken waar ze nu ieder weekend heen gaat.

Ik ben erg benieuwd hoelang we nodig hebben om te wennen aan Koningsdag ipv Koninginnedag. Maar ik gun het Willem-Alexander en wens hem veel sterkte in zijn nieuwe, zware taak.

_________________
Met een glimlach op zijn gezicht viel hij achterover.


 Profiel  
Geef de volgende berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp  [ 3 berichten ] 


Keer terug naar Media
Ga naar:  


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 6 gasten

cron

Powered by phpBB :: FI Theme