Welkom op Harry Potter Forum! 


Antwoord op onderwerp

The Immortal Mod

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Hopes Peak Academy
BerichtGeplaatst: zo aug 11, 2013 17:04 

The Mortal Instruments


Afbeelding

When her mom is attacked and taken from their home in New York City by a demon, a seemingly ordinary teenage girl, Clary Fray, finds out truths about her past and bloodline on her quest to get her back, that changes her entire life.


Binnenkort gaat de film The Mortal Instruments: City of Bones in premiere. Deze film is gebasseert op de boekenserie The Mortal Instruments van Cassandra Clare, die ooit is begonnen als HP fanfic schrijfster. In deze film spelen oa Lily Collins ("dochter van"), Lena Heady (Queen Cersei uit Game of Thrones), Jamie Campbell Bower (Grindlewald uit Harry Potter), Aiden Turner (Kili uit The Hobbit) en Robert Sheehan (Nathan Young uit Misfits) de hoofdrollen.

Zijn er mensen die deze boeken gelezen hebben?
Ben je van plan de film te gaan zien?
Wat vind je van de cast?
Wie is je favoriete personage?

De trailer:


Ik heb inmiddels het eerste boek gelezen en ik was verrassen over de volwassenheid van het boek. De meeste YA boeken zijn toch wat aan de brave kant, maar vooral de humor heeft veel volwassen trekjes en dat is fijn. Ook vind ik het fijn dat het echt een avonturenverhaal is ipv romance. Mijn favoriete characters zijn Simon en Luke. Simon omdat hij verschrikkelijk grappig is en slightly pervy (Ik snapte ook gelijk waarom Robert Sheehan is gecast voor die rol) en Luke omdat hij gewoon ass kickt. Wat ik minder vindt aan het boek is dat er toch wat YA cliches in zitten ("Make overs" en "de nice guy die heel hard gefriendzoned wordt") en dat je af en toe toch heel duidelijk merkt dat de schrijfster zich heeft laten beinvloeden door HP.

Ik ben zeker van plan de film te gaan zien. In fact had ik de boeken waarschijnlijk nooit gelezen als ik d'r niet achter was gekomen dat Robert Sheehan erin ging meespelen. XD

De trailer vind ik fijn, maar ik zie wel dat er een aantal dingen verandert zijn. Zo lijkt Simon bijvoorbeeld een grotere rol in de films te hebben dan in het boek. Niet dat ik dat heel erg vind :P

Er is inmiddels al groen licht gegeven om ook deel 2 City of Ashes te gaan verfilmen.

_________________
BLOOD LUST
<3


 Profiel  

The Weasley Mod

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Beacon Hills
BerichtGeplaatst: zo aug 11, 2013 22:58 

Er is iemand op mijn Tumblr die continue 'The Mortal Insturments' plaatjes/gifs/etc post en reblogged dus ik ben min of meer op de hoogte van hoe het in elkaar zit. : P

Ik heb de boeken nog niet gelezen, had ook geen flauw benul dat deze reeks bestond maar de verhaallijn klinkt wel interessant, en de film ziet er ook wel goed uit dus ik wil dit wel een kans geven. Ben wel erg benieuwd naar de film, de trailer ziet er in ieder geval veelbelovend uit.

Ik wil ook vooral de film zien omdat Lena Headey erin meedoet en ze speelt toevallig in Game Of Thrones een van mijn favoriete personages, ben benieuwd hoe ze het in deze film doet!

_________________
Let me take you down
'Cause I'm going to Strawberry Fields
Nothing is real
And nothing to get hung about
Strawberry Fields forever


 Profiel  

Klassenoudste Ravenklauw

Avatar gebruiker

Offline

Houseitem
BerichtGeplaatst: ma aug 12, 2013 19:07 

Jalf schreef:
Ik heb inmiddels het eerste boek gelezen en ik was verrassen over de volwassenheid van het boek. De meeste YA boeken zijn toch wat aan de brave kant, maar vooral de humor heeft veel volwassen trekjes en dat is fijn. Ook vind ik het fijn dat het echt een avonturenverhaal is ipv romance. Mijn favoriete characters zijn Simon en Luke. Simon omdat hij verschrikkelijk grappig is en slightly pervy (Ik snapte ook gelijk waarom Robert Sheehan is gecast voor die rol) en Luke omdat hij gewoon ass kickt. Wat ik minder vindt aan het boek is dat er toch wat YA cliches in zitten ("Make overs" en "de nice guy die heel hard gefriendzoned wordt") en dat je af en toe toch heel duidelijk merkt dat de schrijfster zich heeft laten beinvloeden door HP.


Ik heb echt exact dezelfde gedachten :') Ik ben het eerste boek gaan lezen omdat mijn zusje zo aandrong en ik mee naar de film moet, maar had de trailer al wel van te voren gezien. Ik vind Robert echt perfect gecast voor Simon, tijdens het lezen zag ik bij sommige stukjes ook al helemaal voor me hoe hij het zou brengen.
Spoiler:
Zelfs als rat stelde ik me voor hoe Robert dat zou doen, hoe maf is dat?!


De cast opzich lijkt me erg goed, wel wat aan de oudere kant, maar bij welke film is dat niet tegenwoordig? Lily Collins is duidelijk geen meisje van 15, maar to be honest: who cares?

_________________
the pavement is my friend
it will take me where I need to go


 Profiel  

The Immortal Mod

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Hopes Peak Academy
BerichtGeplaatst: za aug 24, 2013 18:49 

@IV: Volgens mij hebben sowieso iedereen even een flinke leeftijdsboost gegeven want Jamie, Jemima, Robert en Kevin zijn ook duidelijk ECHT geen tieners meer. XD

Anyways, ik heb de film vanmiddag gezien en heb er net op Tumblr een review (in het Engels) geschreven. Ik zet om onder spoilers voor mensen die de film nog willen zien. :)

Spoiler:
So I went to see City of Bones this afternoon and I was pleasently surprised



It was actually a pretty decent film, Much more than people give it credit for.

Likes:

+ The cast. All the characters were perfectly casted, esp Robert as Simon, Lena as Jocelyn and Jemina as Isabelle
+ The interaction between the characters. The sassyness between Simon and Jace and the bonding between Simon and Isabelle.
+ The Changes from the book. They were done well and were probably for the best in terms of the general audience. The only character I really missed was Raphael.
+ There were more Simon scenes than I expected, which is always a good thing.
+ The fact they already hinted the incest-thing might by a lie (Because the general audience would probably be very disgusted and confused if they would leave it with the whole “Oh, btw you’re brother and sister.” and probably not return for CoA)
+ The CGI was done very, very well
+ I liked how the vampires were “ugly” or at least, non-pretty (But then again, it also kinda worries me for CoA) and the teeth looked realisticly.
+ The fact we saw the attack on Clary’s mom. I liked that they added that.
+ Madam Dorothea freaked me the fnck out!

Dislikes:
- THE MUSIC. Heart by heart and the song by the end were to cheesy for my liking. All the other music was pretty decent.
- I missed the rat scene, but I understand why they left it out (CGI is very expensive and would probably better be saved for a realistic werewolf or something)
- The voices of the Silent brothers. Yeah… no.
- I was a little disappointed that Valentine wasn’t blonde, but I can live with that. The braids were pretty cool though.


So yeah, all in all a pretty decent film that does not deserve the hate it’s getting (probably people thinking it’s the new Twilight.)


Ook ben ik verder aan het lezen in City of Ashes, maar daar volgt een review van al ik hem uit heb XD

_________________
BLOOD LUST
<3


 Profiel  

Professor

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: avatar's pandora
BerichtGeplaatst: ma aug 26, 2013 21:09 

Ik had hier al een tijdje iets over gehoord, ieder geval de boeken denk dat ik ze ook ga kopen.
Aangenaam verrast ook al zitten er vele elementen van andere films in. die aantal dingen zijn heel mooi gedaan.
Spannend hoewel het of wat snel of wat langzaam gaat, kon zeker meer meegedaan worden.
En zeker hilarisch o.a met een bepaalde demon/heks, nieuw en uniek!
Over de het acteren zit het wel snor bij aan de vrouwelijke kant, maar de mannen meer model twilight dan acteren. En heeft toch gevoel dat ze zoeken naar welke kant ze willen, want er zitten lege momenten in terwijl er zoveel mystieke figuren in zitten

_________________
Support Joyce @ WIDM


 Profiel  

Professor

Avatar gebruiker

Offline

Houseitem
BerichtGeplaatst: do sep 19, 2013 23:52 

Ik heb de boeken of de fanfic niet gelezen, maar wel maandag de film gezien. Ik vond 't enorm vermakelijk. Af en toe moest ik keihard lachen om sommige cliché's
Spoiler:
(en de incest plottwist!)
maar nadat ik erachter kwam dat het op een HP fanfic is gebaseerd begreep ik er een stuk meer van. Niet dat ik het slecht vond, helemaal niet. Het was best goed geacteerd en er zat goeie actie in. En de humor was tof! Het lijkt me heerlijk om deel twee ook te zien, en misschien ga ik zelfs wel de boeken lezen.

En misschien weet iemand het hier wel - zijn er locaties in de film die ook in de Harry Potter films zijn gebruikt? Ik zweer dat sommige locaties mij erg bekend voor kwamen.


 Profiel  

Professor

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: in Tortuga ;)

Houseitem
BerichtGeplaatst: zo dec 08, 2013 14:31 

Ik heb de boeken ook gelezen en de eerste film gezien, de eerste drie vond ik redelijk, tot goed. De laatste twee, daar heb ik veel problemen mee. De relatie tussen Jace/Clary waar ik altijd al enige problemen mee heb gehad, is volledig van zijn - toch al kleine - voetstuk afgedonderd. Alec's gedrag in het laatste boek, daar was ik ook niet erg blij mee, Simon heb ik nooit bijster leuk gevonden en Isabelle word ook in elk boek minder. Naar mijn mening had ze het na boek 3 moeten stoppen, het voelt een beetje geforceerd daarna, het verhaal word zwakker en de connectie die ik de eerste serie nog had, valt daarna helemaal weg.

Spoiler:
Verder heb ik ook enige problemen met de HP verwijzingen die hier inzitten. De relieken van de dood/the mortal instruments, het drankje dat Perkamentus in boek 6 drinkt & het Lynnmeer uit Clare's verhaal. Het teken van KaĂŻn op Simons voorhoofd!! met Harry's litteken (deze had zo gemakkelijk voorkomen kunnen worden dat het gewoon pijnlijk is), de love triangle tussen Clary/Jace/Simon met Lily/Sneep/James. Luke/Lupos en er zullen er meer zijn maar deze kan ik me zo bedenken, wat vonden jullie hiervan? En wat vinden jullie van de plagiaat die door vele word geroepen? Ik ben er altijd huiverig mee om dat label op een serie te plakken omdat ik vind dat als je in een bepaald genre schrijft je altijd overeenkomsten zult vinden maar ik vind wel dat ze hier overduidelijk zijn.
Ook kwam ik veel blogs tegen over Clare's pesterijen vroeger en dat ze mensen aanspreekt over dat ze dat nu bij haar doen. Van wat ik erover heb gelezen vind ik CC zeer hypocriet.

Wat vinden jullie hier nu allemaal van?
Er is veel over te vinden op het internet maar hieronder wat blogs van mensen die het samenvatten:



http://www.paperdroids.com/2013/09/16/c ... struments/

http://www.journalfen.net/community/bad_penny/8985.html

_________________
Blessed is the heart that bends; it can never be broken.


 Profiel  
Geef de volgende berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp  [ 7 berichten ] 


Keer terug naar Media
Ga naar:  


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 8 gasten

cron

Powered by phpBB :: FI Theme