Lacrimosa schreef:
Ik woon in een dorp op een zeer rustige plek. Onze woning is omringd door veel natuur en we wonen hier heel rustig. Dat brengt natuurlijk ook wat nadelen met zich mee. Zo moet ik een hele poos reizen om een stad te bereiken die de moeite waard is om te gaan shoppen en het dichtstbijzijnde station is een half uur van ons huis verwijderd.
Dit heb ik ook. Ik woon van origine in Bennebroek, een klein dorp met voornamelijk bejaarden. Ik ben mijn dorp wel steeds meer gaan waarderen. Ik woon naast weilanden, bos en water. De veiligheid spreekt mij erg aan. Ik woon sinds oktober in een studentenflat in Leiden. Hoewel alles dichtbij is (het station is tien minuten fietsen, mijn faculteit een kwartiertje), heb ik nooit een ''band'' met Leiden kunnen krijgen. Ik voel me er nog steeds niet thuis. Ik zou liever in Haarlem wonen als ik klaar ben met studeren - een goede winkelstad, altijd wat te beleven maar nooit te druk. Maar ik heb echt geen idee hoe mijn leven eruit gaat zien in de toekomst, dus ik kan er eigelijk niks over zeggen.
Ik vind dat een dorp en een stad beide haar charmes hebben. Momenteel vind ik de geborgenheid van een dorp het fijnste, omdat ik nu graag rust wil.