Welkom op Harry Potter Forum! 


Antwoord op onderwerp Ga naar pagina Vorige  1 ... 5, 6, 7, 8, 9  Volgende

Beginnend Tovenaar

Avatar gebruiker

Offline

Houseitem
BerichtGeplaatst: za apr 07, 2012 16:37 

Ik ben me aan het ergeren aan de computer. Eerst loopt dat ding vast, dus ik zet 'm uit en wil 'm opstarten, doet ie niet. Vervolgens ontkoppel ik de pc, sluit 'm weer aan, geeft het geen beeld. Dus toen had ik de oude pc aangesloten, maar die was zo traag dat ik 'm weer had vervangen voor m'n wat nieuwere pc. Nou toen deed die het ineens gek genoeg wel weer, maar met een klein miniscuul probleempje, ben al m'n gegevens kwijt en heel bizar, ik had eerst altijd Windows XP en nu ineens Windows 7....Echt dat dat ding vastliep vond ik nog prima, maar dit slaat echt alles @@ @@

Edit: Het probleem is weer opgelost, kennelijk had ik zo'n rood kabeltje in de verkeerde poort gestopt *ahum*


 Profiel  

Headhunter

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Kruideniersstraat 71

Houseitem
BerichtGeplaatst: vr apr 20, 2012 23:43 

Ik erger me dus echt dood aan mijn (binnenkort ex-)werkgever. Ik heb vorige week opgezegd en heb nog een 3 weken termijn lopen. Ik kreeg net een uur geleden een ongelooflijk lange zeikmail over hoe slecht ik het wel niet deed en hoe vreselijk k** (hij heeft letterlijk "k**" gebruikt in zijn mail, en het is niet de eerste keer) ik mijn werk heb gedaan en dat ze er niks aan hebben dat ik stop en dat ik me moet schamen voor mijn werk. Seriously? Het is zo vréselijk onprofessioneel. Je gaat toch niet lopen schelden tegen je werknemers? Het is echt een vreselijk bedrijf, niet meer serieus te nemen. Blij dat ik opgezegd heb. Maar wat word ik hier leip van zeg! Hij stuurt ook even om half 12 's avonds een mailtje dat ik morgenochtend (inmiddels deze ochtend) niet hoef te komen werken hoor. Nounou. Dan niet hoor. Sjongejonge, wat een onprofessioneel bedrijf.

_________________
now my life is sweet like cinnamon


 Profiel  

Professor

Avatar gebruiker

Offline

Houseitem
BerichtGeplaatst: ma apr 23, 2012 21:45 

Ik erger mij nu enorm aan de politie. Ik ben eind oktober beboet omdat ik door een winkelstraat fietste terwijl dat nog niet mocht - het was ongeveer half zes of half zeven 's avonds en een halfuur laten mocht dat wel, dat heb ik nog gevraagd. Dat wist ik niet, maar ik ga niet moeilijk doen, beboet mij maar.

Een maand later ontvang ik een brief waarin helemaal niets klopt - de datum van misdrijf is een maand later (ik deed inkopen voor Halloween, dat weet ik nog heel goed), het tijdstip is half acht 's ochtends, de locatie is onjuist en ik daarnaast ben ik beboet omdat ik geen licht op mijn fiets zou hebben in plaats van mijn bovengenoemde overtreding.

Ik heb een brief geschreven hierover en opgestuurd. Vandaag ontvang ik een brief waarin staat: ''je hebt je gegevens doorgegeven aan de agent, dus is het misdrijf inderdaad gebeurd''. Ik begrijp dat het zo HOORT te werken, maar blijkbaar niet altijd. Ik heb niet op het blaadje gekeken om te controleren of het klopte, ik heb het niet eens gezien. Ik had er misschien naar moeten vragen, maar ik was ziek en ik wilde het graag zo snel mogelijk afhandelen.
Ik ga nu de Ombudsman inschakelen, maar ik heb er een hard hoofd in. Het is mijn woord tegen het zijne (hoewel ik nu geloof dat het opeens een vrouw is geworden, for some reason).

Ik denk dat het bedrag echt wel klopt, maar dat hij in verwarring was met lichtcontrole bij het stations in de ochtend en dat hij daarom die gegevens heeft ingevuld. Qua prijs zou het wel niet uitmaken maar ik kan het niet verkroppen dat ik ergens voor moet betalen wat ik niet heb gedaan. Ik voel me echt machteloos, gatver. Er zit trouwens ook geen acceptgiro bij met een beschrijving van wat ik nog meer kan doen om hun te dwarsbomen, want die zou ik moeten krijgen volgens mijn brief. Ik hoop dat ik die nog in de post krijg, er staat verder niks over in de gegevens die ik nu heb. Echt heel typisch weer.

Anderzijds ben ik bang dat ik aan vergeetachtigheid lijd en het zelf niet doorheb.
Maar als ik naar het tijdstip kijk, half acht 's ochtends - ik rijd zeer zelden om half acht 's ochtends met een fietsje over straat, zo'n tijdstip is gewoon absurd voor mij. Bovendien had ik in oktober colleges die in de late middag of 's avonds waren, dus... Of ik ben echt vergeetachtig. Ik ga gewoon aan mezelf twijfelen...


 Profiel  

6e jaars

Avatar gebruiker

Offline
BerichtGeplaatst: di apr 24, 2012 10:36 

Ik erger me aan mijn groepsgenoten. We moeten spullen inleveren voor het project. De taken zijn verdeeld, maar ze moeten zo nodig de hele tijd alles op het laatste moment inleveren. Had ik ze nog gevraagd te kijken naar de stukken die de anderen hebben ingeleverd of ze nog fouten en alles zien, gewoon om mij iets te helpen. Zeggen ze dat ze er allemaal naar gekeken hebben en dat het goed is zo. Zit ik nu alles nog eens goed na te kijken, zitten er nog gigantisch veel fouten in. Ook een heel stel idiote opvallende fouten, maar die merken ze dan niet op, omdat ze denken 'nou dit ziet er wel goed uit' als ze er heel even naar kijken, maar ze vertikken het om er ook maar iets meer moeite voor te nemen. -.-

_________________
The last enemy that shall be destroyed is death.


 Profiel  

The Weasley Mod

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Beacon Hills
BerichtGeplaatst: di apr 24, 2012 20:53 

Nu erger ik mij voor dood aan een vriendin. Ik wil haar eigelijk geen vriendin meer noemen omdat ze zoveel dingen heeft gedaan in het heden tot nu dat mij heeft gekwetst, meestal wel onbewust denk ik maar ach, ik heb gewoon geen zin meer om met haar om te gaan.

Het zit dus zo; de meeste mensen van haar leeftijd hebben een vriend(in) behalve zij. Wat opzich geen ramp is maar dat vind zij dus blijkbaar van wel. Het ergste van al is dat ze altijd ongelooflijk jaloers reageert als ik nog maar over mijn partner begin. Eigelijk is mijn vriend al een verboden onderwerpsgesprek als ik met haar praat omdat ze dat niet graag heeft, nog maar zijn naam eenmalig vermelden ergens maakt haar al razend en dan krijg ik weer gezeur aan mijn hoofd dat ik over niets anders kan praten dan over hem... En dat terwijl ik mijn vriend zelfs nooit meer vernoem nu, ze zit toch altijd mijn rug bezig dat ik over niets anders kan praten dan over mijn vriend. Like WHUT.

Het strafste van al is dat ik hier al eens een gigantische discussie met haar over heb gehad. Op schoolvakantie begon ze plotseling te ragen over iets dat heel wat maanden geleden is gebeurd en waar mijn vriend bij betrokken is. Het was gewoon een slecht moment van samenkomst en ik had echt niet gepland om samen met die vriendin én mijn vriend af te spreken... Op het moment zelf vond ze het niet erg en klaagde ze niet, dus ik ging ervanuit dat ze het niet erg vond, blijkbaar nam ze het wel heel persoonlijk op. Pas maanden later komt ze ermee af dat ze het wél erg vond en dat ze het mij bijzonder kwalijk neemt. Oké, tussen een koppel zitten is niet fijn, dat weet ik, ik besef goed genoeg dat ik in fout ben geweest maar zoals ik al zei, het was een samenkomst op het verkeerde moment, ik had mijn vriend toen echt niet uitgenodigd om die vriendin dan voor schut te zetten... Ik begrijp het best dat ze kwaad is daarvoor maar pas maanden later hier mee afkomen en dan nog wel achter mijn rug hierover lopen vertellen tegen andere mensen?
Ik heb haar toen op vakantie toen ze plotseling begon te flashen uit het niets (serieus, het ging eerst over films en plotseling begint ze te schreeuwen over dat ene voorval ._.) op haar plaats gezet door te zeggen dat het echt mijn probleem niet is dat ze niemand heeft. En dat ze andermans' geluk en een vriendin haar partner niet wil gunnen, sorry, but i don't give a f*** dat ze nog geen partner heeft, het is niet omdat zij nog single is dat ik en andere mensen ook single moeten zijn. Ze had mij en nog twee andere mensen als sh*t behandeld bijna de hele schoolreis en dan begon ze plots te zeuren dat ik altijd maar bezig was over mijn vriend en dat terwijl ik NOOIT over hem ben begonnen, alleen als mensen erachter vroegen. En ik moest die periode ook stiekem sms'en onder de dekens naar mijn vriend voor het slapengaan zodat ze het niet zou zien, anders was ze zeker uitgevlogen tegen me. Ik kan er al moeilijk tegen dat mensen tegen me lopen schreeuwen dus ik wou zo'n situaties echt vermijden. Ik bedoel, is dat vriendschap? Alle communicatie met mijn partner bannen voor die ene vriendin? Ik heb dat dan ook aan haar gevraagd toen en ze vond niet dat ze dankbaar moest zijn tegenover mij dat ik stiekem moest sms'en s'avonds voor het slapengaan naar mijn vriend. Van je vrienden moet je het hebben...

Nouja, ik heb haar toen die avond vanalles toegeworpen en het leek toch zijn effect te hebben, ze had de hele avond geen woord meer tegen me gezegd (wat wel een goed teken is in zo'n situaties met haar) en de volgende dag was ze plotseling heel erg vriendelijk (en dat terwijl ze een ongelooflijke b**** is geweest bijna die hele week) en vroeg ze me ook verbazingwekkend genoeg over mij en mijn partner. Ik dacht dat ze eindelijk had beseft dat ze fout zat en dat ze die ene misval van me had vergeven.
Ik zit er toch helemaal naast blijkbaar.

We zitten niet altijd in hetzelfde gebouw, ik zit maar enkele uren in het hoofdgebouw dus ik zie haar ook niet zo veel doorheen de week. In mijn gezicht is ze vriendelijk en enthousiast maar blijkbaar is ze zo niet meer achter mijn rug. Vanaf dat ik in het andere gebouw zit maakt ze maar al te graag gebruik van het feit dat ik er niet ben en zo achter mijn rug mij loopt slecht te maken. Blijkbaar was er een conversatie geweest tussen een andere vriendin en zij dan, ze waren bezig over een anime die ik nog maar juist heb ontdekt, die ene vriendin zei dat Yukio van Ao No Excorcist al een van mijn favoriete personages was, wat was haar antwoord?

'Da's haar favoriete personage gewoon omdat die wel heel toevallig op haar vriend lijkt.'
Afbeelding

Het enige wat die persoon uit ANE en mijn vriend hebben is een bril. EEN BRIL. THAT'S IT. Zijn mijn woorden dan in haar kop gegaan en er zo weer uitgegaan langs haar andere oor ofzo?! In mijn gezicht vriendelijk zijn maar achter mijn rug niets anders doen dan roddelen en kwaad zijn om nog steeds dat ene voorval (het grappige is telkens als iemand begint over Yukio van ANE dat ze dan weer begint te flashen over dat ene misverstand terwijl dat personage echt voor geen ene meter lijkt op mijn partner).
Ik probeer mij kalm te houden ondanks het feit dat dit voor mij wel stresserend is. Ze is een van de enigste personen in mijn omgeving die het niet graag heeft dat ik begin over mijn partner maar dat betekend niet dat zij de enige blijft... Sinds die ene discussie durf ik niet meer spontaan over mijn partner te praten of hem maar vermelden omdat ik bang ben dat ik weer zoiets zal tegenkomen... Ik heb al aan mensen op Tumblr de situatie uitgelegd en gevraagd of het hen stoort als ik eens iets zeg of vermeld over mijn vriend en zij zeiden dat ze het helemaal niet erg vonden en dat ook het probleem bij die vriendin ligt en niet bij mij. Maar ondanks dat stelt het me toch niet gerust. :/

Ik heb het al eerder gezegd, die spijtige samenkomst is mijn schuld en ik begrijp het maar goed dat die vriendin het helemaal niet fijn vond, ik zou het ook niet fijn vinden in haar plaats. Maar ik heb al 1000 keer aan haar uitgelegd dat het niet met opzet was en dat het gewoon verkeerde plaats, verkeerde moment was maar dat is gewoon haar ene oor binnengedrongen en het andere weer uitgegaan. Maar mijn vrije meningsuiting (dus mijn vriend als verboden onderwerp bekleven) beperken en niet eens een beetje blij kunnen zijn voor een vriend(in)? Sorry maar ik denk toch dat zij een verkeerd beeld heeft van hoe een vrienschapsrelatie werkt.

_________________
Let me take you down
'Cause I'm going to Strawberry Fields
Nothing is real
And nothing to get hung about
Strawberry Fields forever


 Profiel  

Schoolhoofd

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Schuilen voor de regen

Houseitem
BerichtGeplaatst: di mei 01, 2012 13:48 

Jaali schreef:
Op het moment erger ik me heel erg aan mensen die te vaak deprimerende dingen plaatsen op twitter en denken dat ze "diep" zijn. Dit terwijl voor mij alleen maar duidelijk wordt hoe niet volwassen en onzelfstandig ze zijn.

Par example:
"kheb niemand nodig,kwil niemand om me heen"
"Waaarom moest jij er nou weer in voor komen:s waaarom moet jij altijd iets moois verpesten!"

Blahblahblah. Het punt is dat dit niet verschillende, maar altijd dezelfde mensen zijn die dit soort dingen wel 4x per week twitteren. Hou op met zeuren en doe er wat aan! We voelen ons allemaal wel eens minder prettig, dat kan, maar probeer in ieder geval om er iets van te maken. Dit overdreven emotioneel zijn op een openbare social networking site om (in mijn ogen dan) zieltjes voor je winnen is NIET de manier om met je problemen om te gaan.

Ook erger ik me aan stelletjes die elkaar om de haverklap per @mention vertellen hoe verliefd ze zijn en hoe veel ze van elkaar houden. Vooral als ik beide volg en het allemaal mee moet lezen. Serieus, stuur een mailtje, bel gewoon of sms elkaar. En af en toe vind ik niet erg, maar om nu om de haverklap weer zo'n verschrikkelijk zoet berichtje te plaatsen is echt zeer irritant.

Zo kan ik nog wel even doorgaan. Ik irriteer me best vaak aan mensen op twitter. Nu voel ik me echt zo'n bittere zeurder, maar ik kan er niets aan doen.


Als ik sommige twitterberichtjes ofzo irritant vind sla ik ze gewoon over en lees ik ze niet. Heb je er ook geen last meer van.


Ik vind het vreselijk irritant dat mensen mij 12 tm 15 schatten terwijl ik pas 11 ben. I know, ik ben 1.60 en ik praat best wel volwassen, maar dat is gewoon omdat ik dat zo heb geleerd, en er zijn nog wel een paar andere meisjes die ik ken die ongeveer even lang zijn, maar dat probleem blijkbaar niet hebben.

Ik erger me ook aan mezelf omdat ik me over het bovenstaande erger. Waar is die logica gebleven?

Ik vind het ook irritant als mensen taalfouten maken, ik las op de site van mijn school een verhaal geschreven door 2 kinderen uit groep 8, maar ik had echt wel beter verwacht. Ze zetten niet eens aanhalingstekens en komma's kennen ze ook al niet.

Ook vervelend vind ik dat de ruimte voor het toetsenbord helemaal plakkerig is, en ik krijg dat plakkerige maar niet weg. Ik heb zelfs al een blaadje onder mijn elleboog gedaan (ik zit altijd als ik even niet type met mijn elleboog op de ruimte voor het toetsenbord) maar dat werkte ook al niet.

Voor de rest is dit best wel een goede topic, kun je eindelijk je frustratie afreageren, je kunt ook tegen een boksbal aanslaan, maar ik weet niet of dat wel zo erg werkt, want mijn boksbal ging toen ik daar tegenaan ging boksen lek, dus heb ik er weer een ergernis bij...

Ik erger me ook aan mijn vriendinnen, die zich gedragen alsof ze 16 zijn en hun middelvingers opsteken en de hele tijd poseren om foto's te maken.

_________________
    Green is the color of Mother Nature
    That's why I love that color

    Eppur si muove

    En toch beweegt (Galileo Galilei)


Laatst bijgewerkt door Ropandina op do mei 31, 2012 18:03, in totaal 1 keer bewerkt.

 Profiel  

1e jaars



Offline
BerichtGeplaatst: wo mei 09, 2012 10:22 

Ik haat het wanneer ik mijn plaat moet omdraaien ): Dan zit je net zo lekker te luisteren en dan moet je op staan voor de rest~ 


 Profiel  

Professor

Avatar gebruiker

Offline

Houseitem
BerichtGeplaatst: za mei 12, 2012 23:39 

Ropandinaa schreef:
Ik erger me ook aan mijn vriendinnen, die zich gedragen alsof ze 16 zijn en hun middelvingers opsteken en de hele tijd poseren om foto's te maken.


Dat klinkt inderdaad heel irritant. Ik heb zelf ook zo'n fase gehad dat ik constant foto's van mezelf maakte maar die is overgegaan. :mrgreen:


 Profiel  

Schoolhoofd

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Schuilen voor de regen

Houseitem
BerichtGeplaatst: vr mei 18, 2012 10:22 

Sweet Hermione schreef:
Ropandinaa schreef:
Ik erger me ook aan mijn vriendinnen, die zich gedragen alsof ze 16 zijn en hun middelvingers opsteken en de hele tijd poseren om foto's te maken.


Dat klinkt inderdaad heel irritant. Ik heb zelf ook zo'n fase gehad dat ik constant foto's van mezelf maakte maar die is overgegaan. :mrgreen:


Nog erger is dat ze dan echt alles doen aan hun uiterlijk en doen alsof ze beter zijn dan anderen. En ze praten echt de HELE tijd over mode. Gelukkig is er nu een andere trend: vingerbreien. Dat is tenminste een beetje leuk.

_________________
    Green is the color of Mother Nature
    That's why I love that color

    Eppur si muove

    En toch beweegt (Galileo Galilei)


 Profiel  

The Fangirl Mod

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Bag End

Houseitem
BerichtGeplaatst: vr mei 18, 2012 11:04 

Op dit moment zit ik me scheel te ergeren aan onze internetverbinding. De router staat in de kamer van een huisgenoot en dat is natuurlijk hartstikke stom want als er dan iets aan de hand is en hij moet even gereset worden, kunnen wij er niet bij als zij niet thuis is. Laat dat nou net precies zijn wat er op dit moment aan de hand is D: Ugh zo irritant, zeker als je weet dat je alleen maar even een stekkertje in en uit moet pluggen om het probleem op te lossen en dat het enige dat in je weg staat een deur is waar je de sleutel niet van hebt.

Oh en voor degenen die zich afvragen hoe ik dit, zonder internet, dan toch kan posten: ik jat het onbeveiligde internet van onze buren op dit moment.

_________________
.
    far over the misty mountains cold


 Profiel  

7e jaars

Avatar gebruiker

Offline

Houseitem
BerichtGeplaatst: zo mei 20, 2012 8:29 

Pottergirl schreef:
Op dit moment zit ik me scheel te ergeren aan onze internetverbinding. De router staat in de kamer van een huisgenoot en dat is natuurlijk hartstikke stom want als er dan iets aan de hand is en hij moet even gereset worden, kunnen wij er niet bij als zij niet thuis is.
In mijn vorige studentenhuis stond de router ook in mijn kamer en was het voor de anderen dus onmogelijk erbij te komen als ik niet thuis was. Ik heb toen een reservesleutel in de keuken gelegd voor die gevallen. Als je huisgenoot jullie genoeg vertrouwd zou dat de oplossing kunnen zijn.

Ik erger me dood aan mijn docenten. Vanaf februari (sinds ik hier ben gaan studeren) is me niets vertelt over een examen voor één van de vakken die ik volg. Een ander meisje had zelfs specifiek gehoord dat er géén examens vovor zijn. Dus wij hebben allemaal lekker onze reis naar huis gepland na de examenweek, omdat we onze andere examendata al wisten. Blijkt nu dat er wél een examen voor dat vak is en nu moet iedereen z'n reis omboeken. -_-.


 Profiel  

The Weasley Mod

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Beacon Hills
BerichtGeplaatst: do mei 24, 2012 20:14 

@Pottergirl Dat lijkt mij echt supervervelend, als ons internet hier uitvalt stelen we ook even van de buren tot het weer in orde is. XD Maar heb al via Tumblr vernomen dat het intussen al weer in orde is. : D

Nu erger ik mij aan gasten/mannen die het absoluut nodig vinden om onzin te roepen naar jou vanuit hun autoraam terwijl jij een rustige wandeling of fietstocht wilt doen. Of mannen die proberen oogcontact met je te maken of toch heel langdurig naar jou lopen te staren alsof ze al een hele tijd geen meisje of vrouw meer hebben gezien. Echt, het is heel vervelend als mannen dat doen en zeker als ze gaan beginnen claxonneren of onzin gaan lopen roepen zoals: 'HEY IK WIL JE NUMMER!' of 'HEET WIJF!'. Even ter duidelijkheid aan alle mannen, dat is niet de goede manier om aandacht te krijgen van een meisje of om haar duidelijk te maken dat je haar aantrekkelijk vind. Ok, er zullen misschien wel meisjes zijn die zo'n aandacht wel grappig vinden maar oh god, ik schrik mij gewoon altijd te pletter als er weer zo'n bende macho's in auto's rondcrossen, zelfs als ik mijn Ipod in heb.
Ik bedoel, zijn die mensen dan echt zo opgevoed om op die manier aandacht te trekken van andere mensen? Het kan mij echt niet schelen of je het doet om je stoer voor te doen voor je vrienden, da's gewoon belachelijk en je laat mensen meestal heel erg schrikken. En je komt op die manier ook over als een a**hole, just sayin'.

Ergens erger ik mij ook wel aan het Belgisch schoolsysteem. Of toch aan het feit dat je na 6 jaar nog een extra specialisatiejaar moet doen als je BSO hebt gedaan. Ik vind het Belgisch schoolsysteem verder dik in orde maar dat specialisatiejaar steekt mij gewoon heel erg tegen.
Ik zit in mijn laatste jaar (of zal ik maar zeggen, mijn voorlaatste jaar) Publiciteitsgrafiek, een BSO richting. Ik weet niet hoe dit in Nederland zit maar als je hier een echt diploma wilt halen (in dit geval op het niveau van het TSO) dan moet je zo'n 7de jaar doen. Met dat diploma kun je ook eventueel gaan verderstuderen en kun je zelfs je eigen zaak oprichten.
Fantastisch allemaal, maar ik vind het persoonlijk nogal oneerlijk. Waarom hebben wij het recht niet om na ons 6 jaar BSO alsnog een diploma te behalen? Waarom in godsnaam nog zo'n extra jaar? Mijn stiefvader is leerkracht en dit is zijn argument: 'Maar jullie hebben 6 jaar lang niets moeten doen voor school terwijl andere richtingen die hele 6 jaar lang hard hebben gewerkt.'
Sorry, whut? Nee, we hebben amper of nooit 3 toetsen op 1 dag, we zitten niet elke avond met onze neus in de boeken of we moeten geen 3 talen kennen, maar wij werken even hard, wij leren een stiel aan, da's niet altijd even gemakkelijk. Ons praktijk afkrijgen kost ook veel moeite en tijd, net zoals een toets instuderen. Ik vind niet dat wij "minder" moeten doen dan ASO, KSO of TSO, wij hebben alleen niet zoveel toetsen in te studeren. Ik bedoel, ik heb altijd wel genoeg te doen gehad voor school maar toch vind het Belgisch schoolsysteem dat we niet waardig genoeg zijn om ons diploma in handen te krijgen na 6 jaar BSO. Dit systeem bestaat wel al heel lang, mijn moeder is indertijd naar BSO moeten zakken en toen bestond zo'n 7de jaar nog niet, ze heeft haar diploma moeten halen via de VDAB. Ik weet dat dit niet meer zal veranderen en dat het extra jaar voor ons er altijd zal blijven maar wetend dat ik volgend jaar nog zal vastzitten op de middelbare school terwijl ik volgend jaar eigelijk al zou gaan kunnen werken en ook les kan volgen op de Kunstacademie suckt gewoon zwaar. Ik besef wel dat de mensen van andere richtingen niet veel keuze hebben buiten nog een aantal jaren verder te studeren, maar ik wil het hebben over het feit dat het lijkt alsof we te minderwaardig zijn om pas na 7 jaar middelbare school ipv 6 jaar pas ons diploma kunnen krijgen.
Ik voel al dat volgend jaar gewoon een ramp zal zijn... Ik krijg dan 8u in de week PAV, het vak waar ik al niet goed in ben. En dan krijg ik blijkbaar ook Administratie en nog zoiets dergelijks, waar in ieder geval veel cijfers in voorkomen en da's juist mijn zwakste punt. Voor de Publiciteitsvakken zelf zal ik ook prijsoffertes leren maken en da's ook met rekenen en cijfers. Ugh, en wetend dat de leerkracht die me volgend jaar PAV zal geven heeft me niet zo graag (zo had ik toch het gevoel toen ik les van haar had enkele jaren geleden) en ze houd ook geen rekening met mensen met een leerstoornis zoals ik, volgend jaar word gewoon een nachtmerrie.
Ik ga natuurlijk wel proberen, misschien dat het beter meevalt dan dat ik nu denk... Maar ik kijk er echt niet naar uit, en gewoon het principe dat we een extra jaar middelbaar moeten doen puur omdat we blijkbaar 'te dom' zijn om na 6 jaar een diploma te behalen. Ik weet niet of ik de enigste ben die hierover klaagt maar ik vind het persoonlijk discriminerend.

EDIT: @Genner Yup, dan kun je eventueel met dat diploma ook verder gaan studeren aangezien je dat met een attest niet kunt doen, en zelfs je eigen zaak oprichten. Je kansen om beter en geschikter werk te vinden zijn gewoon hoger als je na 7 jaar middelbaar eindigd. Begrijp me niet verkeerd, ik vind het leuk dat ze BSO leerlingen ook een kans willen geven maar waarom zouden ze ons geen diploma willen geven na 6 jaar ipv 7? Ik bedoel, dat 7de jaar houd eigelijk vooral administratievakken in en stage, da's niet echt een voorbereiding voor eventueel de Hogeschool of Universiteit of heb ik het verkeerd? Ok, administratie is wel belangrijk als je je eigen zaak wil oprichten maar verder... Ik weet niet, ik heb er echt geen zin in en ik kan het niet helpen maar ik vind het gewoon vreselijk oneerlijk dat we nog zo'n extra jaar zouden moeten doen puur om het feit dat we blijkbaar 6 jaar lang met ons vingers hebben gedraaid (echt ongelooflijk hoeveel mensen er zijn die dat zeggen over ons).

_________________
Let me take you down
'Cause I'm going to Strawberry Fields
Nothing is real
And nothing to get hung about
Strawberry Fields forever


Laatst bijgewerkt door Sophie Weasley op vr mei 25, 2012 22:03, in totaal 1 keer bewerkt.

 Profiel  

Lid Orde van de Feniks

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Ravenclaw Tower

Houseitem
BerichtGeplaatst: do mei 24, 2012 22:21 

@Sophie Weasley: ik dacht dat dat zevende jaar er was om BSO-leerlingen de kans te geven om ook naar de universiteit of hogeschool te gaan. Natuurlijk zijn dat er niet zo veel, maar ze willen toch iedereen de kans geven.

_________________
"Then there was the close-up gulliver of this beaten-up starry veck, and the krovvy flowed beautiful red. It's funny how the colours of the like real world only seem really real when you viddy them on the screen."


 Profiel  

Volleerd Tovenaar



Offline
BerichtGeplaatst: vr jun 01, 2012 23:06 

Ik erger mij enorm aan het feit dat veel mensen om mij heen niet respecteren dat ik een PotterHead ben. ze schelden de serie, de acteurs en characters voor alles en nog wat uit. Dat ergerd mij echt!! Soms voel ik me de enieg Potterhead, maar als ik dan online kom dan , denk ik; I Love my Fellow Potterheads :-)

Maarja dit si dus waar ik me aan erger, en tegenwoordig reageer ik gewoon op deze manier ( thanks to Draco Malfoy): No one asked your opinion your filthy little Muggle.


 Profiel  

Lid Wikenweegschaar

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: In mijn eigen fantasie

Houseitem
BerichtGeplaatst: zo jun 03, 2012 12:34 

lordmistery schreef:
Ik erger mij enorm aan het feit dat veel mensen om mij heen niet respecteren dat ik een PotterHead ben. ze schelden de serie, de acteurs en characters voor alles en nog wat uit. Dat ergerd mij echt!! Soms voel ik me de enieg Potterhead, maar als ik dan online kom dan , denk ik; I Love my Fellow Potterheads :-)

Maarja dit si dus waar ik me aan erger, en tegenwoordig reageer ik gewoon op deze manier ( thanks to Draco Malfoy): No one asked your opinion your filthy little Muggle.

Dit zou ik ook haten, probeer zelf maar eens zo fantastisch te acteren haar. Maar waar ik me soms ook aan erger is aan m'n vader die zegt dat ik vanachter de computer moet komen :evil: @@

_________________
As Acting Captian, I order you to answer the question ~ Spock
I won't tell you, Acting Captain ~ Kirk


 Profiel  
Geef de volgende berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp  [ 132 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 5, 6, 7, 8, 9  Volgende


Keer terug naar Overig
Ga naar:  


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 7 gasten

cron

Powered by phpBB :: FI Theme