Welkom op Harry Potter Forum! 


Antwoord op onderwerp Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende

Happy to kill

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: New New York

Houseitem
BerichtGeplaatst: zo maart 13, 2011 20:19 

Leintje schreef:
Sophie Weasley schreef:
Yup, dat was intussen al een paar jaar geleden. Omdat ik dat jaar erop naar het middelbaar ging wou mijn moeder mij meenemen op vakantie en ik mocht kiezen waar we naartoe zouden gaan. Eerste keuze was Schotland en mijn moeder ging akkoord. : D
Ons verblijf was in Edinburgh maar ik ben ook een dagje naar Loch Ness gegaan, was heel plezant! Was wel een lange reis om bij het meer te geraken maar het was het zeker waard, heb ook de brug gezien waar de Hogwarts Express reed (die toch gebruikt is in de film).
En ja, het was een dure reis, op voorhand goed sparen is de boodschap, maar het is het zeker waard! ;D


Het schijnt dat het mooiste deel van Schotland het noorden is. Maar ik geloof best dat de rest ook mooi is. Zo cool dat je die brug hebt gezien van in de films. En heb je het monster van Loch Ness ook gezien :D
Waarom heb je voor Schotland gekozen? Ik bedoel de meesten van die leeftijd zouden dat niet kiezen denk ik. Op die leeftijd zou ik liever naar een plaats gaan waar veel zwembaden en een pretpark is.


Het noorden is inderdaad het mooiste deel. Ik heb ondertussen heel veel van Schotland gezien (Edinburgh, Glasgow, Arran, Noorden, Oosten, Westen) en ik ben het meest fan van het noorden. Arran was ook heel mooi. Dat eiland staat bekend als zijnde Schotland in het klein.

Arran:
http://img.photobucket.com/albums/v239/ ... tal142.jpg
http://img.photobucket.com/albums/v239/ ... tal196.jpg
http://img.photobucket.com/albums/v239/ ... tal191.jpg

Edinburgh:
http://www.flickr.com/photos/brainofmonkey/5219038493/

Noord:
http://img.photobucket.com/albums/v239/ ... GP9883.jpg

Route van Oost naar West:
http://img.photobucket.com/albums/v239/ ... GP9906.jpg
http://img.photobucket.com/albums/v239/ ... GP9941.jpg


En dan nu een lijstje van waar ik allemaal geweest ben:

- Belgií«
- Frankrijk (3x)
- Spanje
- Tsjechií«
- Schotland (2x)
- Griekenland
- Duitsland (2x)
- Australií« (2x)

Ik zou heel graag nog een keertje naar Amerika willen en een rondreis maken. En Scandinavií«. En Engeland. Ah well, er zijn nog zoveel landen waar ik naartoe wil en dat komt allemaal ook nog wel, als het aan mij ligt.

_________________
Dorothea Johanna Omber is mijn grote voorbeeld!


 Profiel  

The Weasley Mod

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Beacon Hills
BerichtGeplaatst: zo maart 13, 2011 21:28 

Leintje schreef:
Sophie Weasley schreef:
Yup, dat was intussen al een paar jaar geleden. Omdat ik dat jaar erop naar het middelbaar ging wou mijn moeder mij meenemen op vakantie en ik mocht kiezen waar we naartoe zouden gaan. Eerste keuze was Schotland en mijn moeder ging akkoord. : D
Ons verblijf was in Edinburgh maar ik ben ook een dagje naar Loch Ness gegaan, was heel plezant! Was wel een lange reis om bij het meer te geraken maar het was het zeker waard, heb ook de brug gezien waar de Hogwarts Express reed (die toch gebruikt is in de film).
En ja, het was een dure reis, op voorhand goed sparen is de boodschap, maar het is het zeker waard! ;D


Het schijnt dat het mooiste deel van Schotland het noorden is. Maar ik geloof best dat de rest ook mooi is. Zo cool dat je die brug hebt gezien van in de films. En heb je het monster van Loch Ness ook gezien :D
Waarom heb je voor Schotland gekozen? Ik bedoel de meesten van die leeftijd zouden dat niet kiezen denk ik. Op die leeftijd zou ik liever naar een plaats gaan waar veel zwembaden en een pretpark is.


Yup, daar zijn de bergen, heb eigelijk maar 1 dag in het Noorden doorgebracht, dat was op die uitstap naar Loch Ness. We stopten af en toe bij bepaalde plekken onderweg en terug dus we hebben wel vrij veel gezien onderweg. Ja, was echt awesome, toen de buschauffeur de brug aan wees en zei dat daar Harry Potter was opgenomen, was echt super!

Ik was eigelijk 13 toen ik op reis ging naar dat land, was dus heel wat jonger. Maar persoonlijk ben ik echt geen fan van plaatsen waar het tropisch warm is, waar er veel zwembaden zijn of pretparken, ik verblijf het liefst in landen waar de temperatuur ongeveer hetzelfde is als hier in Belgí¯e. ^^' Ik ben geen hitte persoon, ik ga het liefst naar landen waar het van mij berekoud mag zijn (nu ook niet de Noordpool natuurlijk, maar zoals Scandinaví¯e of Rusland ofzo). Ik bezoek liever stadjes dan het strand.
En ja, de cultuur fasineerde me ook en het leek me er erg gezellig om er eens naartoe te gaan. : )

_________________
Let me take you down
'Cause I'm going to Strawberry Fields
Nothing is real
And nothing to get hung about
Strawberry Fields forever


 Profiel  

Klassenoudste Huffelpuf

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Het Internet

Houseitem
BerichtGeplaatst: do maart 17, 2011 17:50 

Sophie Weasley schreef:
Yup, daar zijn de bergen, heb eigelijk maar 1 dag in het Noorden doorgebracht, dat was op die uitstap naar Loch Ness. We stopten af en toe bij bepaalde plekken onderweg en terug dus we hebben wel vrij veel gezien onderweg. Ja, was echt awesome, toen de buschauffeur de brug aan wees en zei dat daar Harry Potter was opgenomen, was echt super!

Ik was eigelijk 13 toen ik op reis ging naar dat land, was dus heel wat jonger. Maar persoonlijk ben ik echt geen fan van plaatsen waar het tropisch warm is, waar er veel zwembaden zijn of pretparken, ik verblijf het liefst in landen waar de temperatuur ongeveer hetzelfde is als hier in Belgí¯e. ^^' Ik ben geen hitte persoon, ik ga het liefst naar landen waar het van mij berekoud mag zijn (nu ook niet de Noordpool natuurlijk, maar zoals Scandinaví¯e of Rusland ofzo). Ik bezoek liever stadjes dan het strand.
En ja, de cultuur fasineerde me ook en het leek me er erg gezellig om er eens naartoe te gaan. : )


Ik hou ook niet zo van tropisch warm. Het weer in Belgií« vind ik ook fijn. Het is wel leuk als het in de zomer een maand ofzo super warm is. Scandinavií« is zeker een van mij droom bestemingen. Rusland zou ik ook wel willen zien maar niet in de winter. Dat is net iets te koud.

_________________
What the hell is a hufflepuff?!


 Profiel  

Citizen of the World

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: At ALL the parties.

Houseitem
BerichtGeplaatst: vr maart 18, 2011 15:15 

Ik kan zelf niet wachten tot volgende maand. Ik ga dan van 23 of 24 april (ja ben afhankelijk van mijn vriend's boeking xD) tot eind Mei naar Australií«.

Gaan we bij mijn vader thuis verblijven en gewoon Queensland verkennen, niet dat ik het nog niet ken na 4 jaar maar goed. Het zal geweldig zijn om de zon in me op te nemen en mijn vrienden weer te zien. Lekker ijs eten, zwemmen, surfen en mooie plekjes bezoeken. Ben er echt nodig aan toe.

Hopelijk ga ik in de zomer naar Griekenland met mijn moeder en stiefvader voor een weekje of twee en dan de grens over voor een paar daagjes naar Turkije, om dat allemaal te beleven. Helaas wordt Griekenland niet echt heel cultureel, omdat we dan in een dorp zitten, waar mijn stiefvader vandaan komt xD.

Waar ik al ben geweest, vaak meerdere keren:

- Belgií«
- Luxemburg
- Duitsland
- Italií«
- Spanje
- Zwitserland
- Oostenrijk
- Portugal
- Tsjechií«
- Australií«
- Frankrijk

HOOG op mijn lijst van reizen:

- London
- Parijs
- Rome
- Caí¯ro
- China
- Canada

En ik en Blijerd hebben besloten dat we een rondreis gaan maken in 2013 in de United States van LA, Las Vegas, Orlando en NY. Hopelijk een tussenstop bij Grand Canyon enzo.

Er zijn nog wel meer landen enzo, maar dit is het voor nu wel even om me zoet te houden ^^.

_________________
And sometimes when the world stops floating in the sky,

the sky full of possibilities and desires,
it means a black tornado's come along
and washed us all in shades of
grey.


 Profiel  

Beginnend Tovenaar

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Ravenclaw common room
BerichtGeplaatst: vr maart 18, 2011 17:30 

Ah was het maar zomer! Ik ga deze zomer twee keer weg, één keer met m'n moeder naar Barcelona als cadeautje voor m'n eindexamen, en een weekje 'cultureel verantwoord' naar Blanes met vriendinnen.
Blanes wordt echt een strand/uitgaansvakantie, maar in Barí§a gaan we wel lekker cultuursnuiven! We gaan 5 dagen en we hebben 3 dagen een soort programma. We worden dan met een bus opgehaald en dan gaan we alle bekende gebouwen / plekken langs, dus ik ben heel benieuwd.

Mijn lijstjes;

GEWEEST:
- Belgií«
- Duitsland
- Canarische Eilanden (4x Gran Canaria, 1x Lanzarote)
- Mallorca
- Portugal (2x Albufeira, 1x Carvoeiro)
- Turkije (Antalya)
- Kos (Griekenland)
- Rome

VERLANGLIJSTJE:
- Barcelona
- Londen
- UK algemeen (locaties van de HP films bovenaan + Cardiff vanwege Doctor Who)
- Parijs
- Venetií«
- Brazilií«
- VS

_________________
    Life isn't about how many breaths you take; it's about the moments that take your breath away.


 Profiel  

1e jaars

Avatar gebruiker

Offline
BerichtGeplaatst: vr maart 18, 2011 19:11 

Ik zou in de zomervakantie graag naar Engeland willen. Niet naar een grote stad (dat vind ik voor 'kleine vakanties' wel leuk, maar in de zomer niet), maar naar het platteland ofzo.

Al geweest:
-Frankrijk, verschillende keren, verschillende plaatsen.
-Engeland, twee keer naar London.
-Ierland, maar toen was ik 2.

To go:
-Ierland en Engeland, again.
-Japan
-Schotland
-Wales
-Korea
-Rusland

_________________
Our dreams will break the boundaries of our fears.


 Profiel  

The Girl Who Lived

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Storybrooke

Houseitem
BerichtGeplaatst: vr maart 18, 2011 21:47 

Ik zou jullie graag een vraagje willen stellen :)

Ik ga dit jaar met mijn vriend samen op vakantie, maar het is voor ons een beetje lastig. We hebben namelijk geen auto. We willen eigenlijk kamperen, omdat zoiets veel goedkoper is dan een huisje/hotel. Maar dan moeten we een auto huren. Dat is best wel duur, zeker als je lang en ver weg wilt. Met het vliegtuig is weer onhandig met een tent enzo.
We willen ongeveer drie weken weg en het liefst naar Kroatií«/Italií«, maar misschien is dat gewoon te ver weg. Frankrijk is dan ook wel prima.

Heeft iemand daar tips voor? Omdat je het zelf doet/hebt gedaan of met vrienden ofzo..

_________________
    If I could give you just one gift, do you know what it would be? Confidence. That, or a scented candle.


 Profiel  

1e jaars

Avatar gebruiker

Offline
BerichtGeplaatst: vr maart 18, 2011 22:14 

Als Frankrijk ook prima is kun je altijd met de trein gaan toch? Ben zelf met de tgv van Monpellier naar Brussel gegaan en alles liep op rolletjes.

_________________
Our dreams will break the boundaries of our fears.


 Profiel  

The Girl Who Lived

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Storybrooke

Houseitem
BerichtGeplaatst: vr maart 18, 2011 22:51 

Kan dat ook met kampeerspullen dan? En is dat niet heel duur?
Had totaal nog niet aan de trein gedacht xD Ik voel me erg intelligent nu. Maar dat is best wel heel slim eigenlijk.

_________________
    If I could give you just one gift, do you know what it would be? Confidence. That, or a scented candle.


 Profiel  

1e jaars

Avatar gebruiker

Offline
BerichtGeplaatst: vr maart 18, 2011 23:44 

Ja, als je een niet al te grote tent mee neemt (en deze handig weet in te pakken) kan dat best. Op de site van de tgv kun je de prijzen bekijken, die opzich niet zo hoog liggen. (:

_________________
Our dreams will break the boundaries of our fears.


 Profiel  

Lid Orde van de Feniks

Avatar gebruiker

Offline

Houseitem
BerichtGeplaatst: do maart 24, 2011 11:47 

Arianna schreef:
Ik zou jullie graag een vraagje willen stellen :)

Ik ga dit jaar met mijn vriend samen op vakantie, maar het is voor ons een beetje lastig. We hebben namelijk geen auto. We willen eigenlijk kamperen, omdat zoiets veel goedkoper is dan een huisje/hotel. Maar dan moeten we een auto huren. Dat is best wel duur, zeker als je lang en ver weg wilt. Met het vliegtuig is weer onhandig met een tent enzo.
We willen ongeveer drie weken weg en het liefst naar Kroatií«/Italií«, maar misschien is dat gewoon te ver weg. Frankrijk is dan ook wel prima.

Heeft iemand daar tips voor? Omdat je het zelf doet/hebt gedaan of met vrienden ofzo..


Ik ben samen met Siem met de bus naar Kroatií« gegaan. De meeste busmaatschappijen hebben wel een opstapplaats in de buurt en daarna ga je door Nederland om andere mensen op te halen (dus je doet er wel lang over!), maar in Kroatií« weet ik dat ze dan in het centrum van Porec stoppen. Vandaar kan je heel makkelijk met de bus naar je camping en vaak is dat niet eens zo heel ver.

Verder hebben ze in Kroatie echt heel veel bussen die gewoon naar campings rijden, dus je kan ook gewoon 's avonds lekker naar stadjes en bezienswaardigheden bezoeken enzo. Dus het is best goed geregeld. Als je nog vragen hebt, you know where to find me : D

_________________
    Differences of habit and language are nothing at all
    if our aims are identical and our hearts are open.


 Profiel  

Lid Wikenweegschaar

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Huize Masquerade
BerichtGeplaatst: di jul 05, 2011 18:49 

De vakantie staat er weer aan te komen, de eerste plannen zijn al lang geleden gemaakt en de eersten zullen al wel op vakantie zijn.
Maar wie gaat deze zomer waar naar toe?

Deze zomer weinig vakantie voor mij, ik denk dat ik het maar op 7 dagen festival hou. Het liefst zou ik nog wel een paar dagen op vakantie willen, maar ik werk 6 weken, dus het wordt ook niet meer dan wat dagjes uit.

Ik weet wel dat ik binnen een paar jaar enorm graag terug naar Egypte wil, want er zijn gewoon van die momenten en plekken die ik wil herbeleven. Bovendien heb ik Alexandrië nog steeds niet gezien.
Maar ja, het is nog steeds wat chaotisch in Caïro. Precies op de plek waar alle toeristen langs gaan. Bovendien weet ik niet of het museum alweer open is.

Misschien moet ik nu echt maar eens hard gaan sparen.

_________________
Folge deinem Herzen oder meinem Rat.


 Profiel  

The Curious Admin

Avatar gebruiker

Offline

Houseitem
BerichtGeplaatst: di jul 05, 2011 19:53 

Ik ga vooralsnog niet op vakantie. Ik wil nog wel heel graag een weekje weg, maar er is nog geen plan. Misschien dat ik last-minute nog wat boek. Ik zou heel graag naar Londen willen, of terug naar Parijs of Rome. Of Barcelona! Als ik ga, wordt het in ieder geval een stedentrip wat mij betreft. Ik vind het zo relaxed om een beetje door een onbekende stad te struinen en sfeer te proeven.


 Profiel  

Angel of the Light

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Between dreams and reality.

Houseitem
BerichtGeplaatst: wo jul 06, 2011 21:05 

Mijn 'vakantie' bestaat, net als die van Aisling, uit concerten, festivals en andere evenementen, maar dan net iets meer. Keltisch Midzomer Festival, Harry Potter marathon, Nijmeegse vierdaagse, Omnia-Poëtree, Castlefest, en ergens daartussen hopelijk nog de filmmeet. Hmm, best veel eigenlijk, terwijl ik het toch binnen Nederland houd.

KMF stond al even vast, de Vierdaagse en Castlefest zelfs al een jaar. De rest is er langzaam maar zeker tussen gerold, met als gevolg dat het een grote gatenkaas is. Tel er nog een paar keer afspreken met vrienden, een dagje sauna, een dagje pretpark en ondertussen allerlei verplichtingen in orde maken bij op, en zie dat je 6 weken vrijheid verdacht ingevuld zijn. Maar dat is geen ramp. Bovendien ben ik dat passief zijn wel een beetje zat, zonder werk en studie is er ook geen vrije tijd meer (komt morgen hopelijk verandering in).

Volgend jaar wil ik heel graag naar Cornwall, waar ik druk voor aan het sparen ben. En als het dat niet wordt, dan draait het waarschijnlijk opnieuw uit op in ieder geval de Nijmeegse Vierdaagse en Castlefest. KMF moet ook geweldig zijn, maar dit jaar kom ik daar voor het eerst dus dat wacht ik nog even af.

Verder ga ik binnenkort een NS-abonnement uittesten waarbij je in het weekend gratis reist, dus als dat bevalt geeft dat ook mogelijkheden voor de vakantie.

_________________
Wilt u daar nog een pindakaaspan bij?


 Profiel  

Unspeakable

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Team Mystic

Houseitem
BerichtGeplaatst: za jul 09, 2011 15:03 

Het staat inmiddels vast dat ik deze zomer naar Praag ga; 4 daagjes int eerste weekend van augustus. Kheb er kei veel zin in, want ik heb al n beetje op Google maps gekeken naar Praag op streetview en het is zo mooi <3

Verder wil ik nog naar Disney ergens in augustus of september, want ik heb nog n abonnement waar ik nog even gebruik van wil maken voor ie verloopt.

En ik wil nog op dagjes uit zoals Groningen en de Efteling enzo, maar dat moet ik nog plannen @@

oh en even een lijstje doen waar ik geweest ben:
-België heel vaak, komt ervan als je int zuiden van NL woont
-Frankrijk (Parijs en Disney meerdere malen, en een keer in het zuiden)
-Spanje (2x Barcelona, 1x Madrid)
-Portugal (1x Lissabon)
-Engeland (4x Londen)
-Ierland (1x Dublin)
-Denemarken (meerdere malen, 1x Kopenhagen)
-Zweden (n keer een dagje terwijl we in Denemarken verbleven)
-Duitsland (eigenlijk alleen om doorheen te reizen, wel overnacht)
-Zwitserland (eigenlijk alleen om doorheen te reizen, wel overnacht)
-Oostenrijk (eigenlijk alleen om doorheen te reizen, wel overnacht)
-Luxemburg (eigenlijk alleen om doorheen te reizen, niet overnacht)
-Italië (2x Rome, meerdere malen langs meren in het noorden > Como, Garda enzo)
-Canada (bij familie die daar woont gebleven, weet niet meer precies waar we daar allemaal zijn geweest, iig een dagje Toronto)
-VS (bij de Niagra Falls op het Amerikaanse gedeelte gelopen 8D [/valsspelen])
-Japan (Kyoto, Matsuyama, Hiroshima, Koyasan, Kanazawa, Takayama, Tokyo, Hirosaki, Aomori en verder nog door wat steden en dorpjes heen gereisd)

wil nog naar:
-VS: New York, Las Vegas, Orlando
-Australië
-Japan nog n keer >:
-Rusland
-Noorwegen
-Schotland

_________________
    Hohoho~


 Profiel  
Geef de volgende berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp  [ 89 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende


Keer terug naar Overig
Ga naar:  


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 7 gasten

cron

Powered by phpBB :: FI Theme