Welkom op Harry Potter Forum! 


Antwoord op onderwerp Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende

Klassenoudste Huffelpuf

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Het Internet

Houseitem
BerichtGeplaatst: zo jul 10, 2011 12:32 

Ik ben juist terug van Cornwall en Devon. Een prachtige streek in Engeland. Moeten jullie zeker eens bezoeken. Ik ga altijd op reis met een busmaatschappij. Dit is super handig omdat je dan zelf niet moet rijden en voor hotels enzo van die dingen moet kijken. Ook ontmoet je veel mensen doordat je er de hele dag mee reist. Super tof :D

_________________
What the hell is a hufflepuff?!


 Profiel  

Professor

Avatar gebruiker

Offline

Houseitem
BerichtGeplaatst: zo jul 10, 2011 20:29 

Sweet Hermione schreef:
Ik ga soms weg in de zomervakantie, maar vaak ook niet. Vorig jaar ben ik naar Kroatií« geweest met vriendinnen, maar dat was voor het eerst sinds 2 of 3 jaar.
Ik weet eigelijk nog steeds niet of ik van vakantie houd. Ik houd van vrije tijd en dagjes leuke dingen doen, maar echt voor een lange tijd naar een ander land ofzo... ik weet niet. Vaak denk ik na een vakantie: was het leuk? gaat wel.
Maar eigelijk heb ik dit jaar wel zin om ergens heen te gaan.


Ik ben net een paar dagen terug uit Stockholm om zo'n beetje te doen wat Dennis voorstelde. Ik was met een vriendin in een hostel in het oude gedeelte van de stad. We hebben geshopt, twee musea bezocht en zijn drie nachten (van de vijf dagen = aardige score) uitgeweest. Ik wou dat we meer cultuur hadden gedaan, maar de desbetreffende vriendin zag het niet als een prioriteit. Ik ben wel in m'n eentje naar het Nobel museum geweest, want dat kon ik gewoon niet missen. Wat mij vooral opviel is dat iedereen superverzorgd is en dat het eten/drinken zo duur was. We hadden een schitterend hostel en hebben veel mooie ervaringen opgedaan. Zij kreeg bijvoorbeeld een roos in een hardrock café van een dronken dertiger en ik heb nachtelijke gesprekken gehad met een Canadees (dat krijg je dus als je psychologie studeert).

Over drie weken ga ik naar Berlijn met Marlie (Chaïs).


 Profiel  

Opperste Hotemetoot

Avatar gebruiker

Offline
BerichtGeplaatst: di jul 12, 2011 22:26 

Sweet Hermione schreef:
Sweet Hermione schreef:
Ik ga soms weg in de zomervakantie, maar vaak ook niet. Vorig jaar ben ik naar Kroatií« geweest met vriendinnen, maar dat was voor het eerst sinds 2 of 3 jaar.
Ik weet eigelijk nog steeds niet of ik van vakantie houd. Ik houd van vrije tijd en dagjes leuke dingen doen, maar echt voor een lange tijd naar een ander land ofzo... ik weet niet. Vaak denk ik na een vakantie: was het leuk? gaat wel.
Maar eigelijk heb ik dit jaar wel zin om ergens heen te gaan.


Ik ben net een paar dagen terug uit Stockholm om zo'n beetje te doen wat Dennis voorstelde. Ik was met een vriendin in een hostel in het oude gedeelte van de stad. We hebben geshopt, twee musea bezocht en zijn drie nachten (van de vijf dagen = aardige score) uitgeweest. Ik wou dat we meer cultuur hadden gedaan, maar de desbetreffende vriendin zag het niet als een prioriteit. Ik ben wel in m'n eentje naar het Nobel museum geweest, want dat kon ik gewoon niet missen. Wat mij vooral opviel is dat iedereen superverzorgd is en dat het eten/drinken zo duur was. We hadden een schitterend hostel en hebben veel mooie ervaringen opgedaan. Zij kreeg bijvoorbeeld een roos in een hardrock café van een dronken dertiger en ik heb nachtelijke gesprekken gehad met een Canadees (dat krijg je dus als je psychologie studeert).

Over drie weken ga ik naar Berlijn met Marlie (Chaïs).


Berlijn is zeker de moeite! Ik ben namelijk van zaterdagavond terug (6 dagen Berlijn gedaan) en ik wil er zeker opnieuw naar toe.
Een stad dat mijn hart toch voor een deel heeft gestolen.
Probeer daar maar goed de cultuur op te snuiven. :)


 Profiel  

Schoolhoofd

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Aboard of the SAR 19D 3360 Shaun

Houseitem
BerichtGeplaatst: do jul 14, 2011 20:35 

Ik heb alweer mijn zomervakantie erop zitten van twee weken.

Afbeelding

Met eigen auto de eerste keer richting Frankrijk gereden in mijn eentje :) Nuja, vakantie mag het niet heten. Want zoals gebruikelijk zocht ik mijn ouders op. Dus het is eerder thuis komen dan iets anders. Maar enfin, de rit er naar toe en weer terug verliepen prima. Me likes! En het geeft voor mij maar weer eens de bevestiging dat ik zooo in Frankrijk ga wonen later. Liever gisteren dan vandaag. Moet nu helaas weer wachten tot de kerstvakantie, dan zie ik mijn ouders weer. Had ze nu een jaar niet meer gezien en dan baal je toch van de afstand. Want het is eenvoudig in 1 dag te overbruggen. Maar toch doe je 't niet zo snel. Want als je gaat wil je er toch zeker heen voor 1 week. En eigenlijk is dat al te kort. :(

Misschien dat er een nog last minute met de Thalys en TGV in zit binnen nu en kerst... :roll:

_________________

Ek het gedink dat ek jou kon vergeet,
en in die sagte nag alleen kon slaap,
maar in my eenvoud het ek nie geweet
dat ek met elke windvlaag sou ontwaak.


 Profiel  

Professor

Avatar gebruiker

Offline
BerichtGeplaatst: vr jul 15, 2011 1:21 

Ik ga dit jaar pas laat weg - in augustus. Meestal gaan we niet in het begin van de vakantie weg, maar in het midden. Volgens mij zijn we nog nooit zo laat weggegaan. Misschien ligt het er ook aan dat ik al een tijd vakantie heb doordat ik examens heb gedaan. (:

Ik ga een paar dagen met m'n moeder naar Frankrijk, ik ben nu even de naam kwijt. xD Maar we moeten naar Nancy reizen en het is nogal een gedoe, want vliegen wil niet echt en met de trein gaat het ook niet gemakkelijk. Dus daar zoeken we nog een oplossing voor.

Daarna ga ik nog een week met m'n broertje, vader en m'n nichtje (tevens beste vriendin) ergens heen. Weer Frankrijk waarschijnlijk, hopelijk ergens aan de kust. Ik heb er wel zin in, aangezien m'n nichtje meegaat dus dat wordt totally awesome :D


 Profiel  

The Fangirl Mod

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Bag End

Houseitem
BerichtGeplaatst: vr jul 15, 2011 7:06 

Pottergirl schreef:
Zomervakantie... Wat klinkt dat nog ver weg :') Ik heb nog geen concrete plannen, behalve dat ik waarschijnlijk enkele weken hard aan het werk ga om m'n spaarrekening te spekken voor een nieuw schooljaar.

Ik ben in 2008 heel goedkoop 3 weken naar Tsjechií« geweest om daar vrijwilligerswerk te doen (opknapwerkzaamheden in een klooster) en dat is me als een hele positieve ervaring bijgebleven. Ik zit er over te denken om dit jaar weer met zo'n werkvakantie mee te gaan. Ik heb het programma van dit jaar even bekeken en er zit een project in Polen bij dat me heel erg trekt (: Dus wellicht ga ik drie weken naar Polen als ik het geld bij elkaar kan krijgen voor die tijd.

Verder kreeg ik gisteren een mailtje van een van m'n beste vriendinnen. We proberen met ons groepje van vier eigenlijk elke zomervakantie iets met z'n vieren te doen, en vorig jaar zijn we een weekje naar Ameland geweest. We hebben al even gekeken of dat dit jaar weer kan maar die kans is niet zo groot. Dus mailde die vriendin of het een leuk idee was om naar Concert At Sea te gaan (: Wie weet ga ik dus ook daar heen in de zomervakantie.


Ennnn uiteindelijk is het allemaal op niets uitgelopen :') Polen was wel het plan, maar dat ging niet door omdat te weinig mensen zich hadden aangemeld, dus dat is wel heel erg jammer. En Concert At Sea hebben we geen werk meer van gemaakt :')

Mijn zomervakantie bestaat nu voornamelijk uit werken werken werken, maar stiekem vind ik dat ook niet zo'n probleem. Mijn ouders gaan nog twee weken naar Oostenrijk en ik had wel meegekund, maar daar had ik niet zo'n zin in - ze gaan naar dezelfde plek als de laatste jaren en ik ben al een paar jaar niet met m'n ouders op vakantie geweest dus ik ben bang dat ik me helemaal kapot ga ergeren als ik meega :') Ik heb aangeboden om de tweede week van hun vakantie op het huis te passen dus ik zit in ieder geval een week in m'n eentje in het huis van m'n ouders. Ook wel lekker (:

_________________
.
    far over the misty mountains cold


 Profiel  

Professor

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: avatar's pandora
BerichtGeplaatst: vr jul 15, 2011 8:06 

Genner schreef:
Ik ben één keer in Parijs geweest en ik vond er eerlijk gezegd niets aan. Ik had het gevoel dat er niet bijster veel te zien was en zo romantisch vond ik het allemaal niet. Misschien heb ik de verkeerde plekken bezocht, maar ik ben niet geneigd snel terug te gaan [a]

Ja idd men zegt dat oh zo romantische is, de liefdes stad van de wereld! Niks van gemerkt of gezien. Misschien ook de verkeerde plekken bezocht maar was wel op de bekende plekken en die uit de films. Op de eifeltoren was het nog wel romantisch maar dan moet je op de juiste tijd van de dag er zijn.
Veel te weinig groen te veel gebouwen, spreekt mij niet aan. Geef me dan Griekenland-corfu maar dat is waanzinnig groen en zo vol liefde.
Maar ik was ook jong toen ik naar die die 1e paar landen ging, dus wist ik nog niet veel en waardeerde ik het denk ik nog niet echt. Ga zeker nog terug.

Helen schreef:
Ik vind parijs een vieze gore grote stinkstad. Niks voor mij. Geef mij maar London.

Valt op zich nog mee want ze zijn heel begaan met de natuur, terwijl er een ongeval op straat ofzo gebeurt. :P

Ik ga niet op vakantie dit keer ben al geld kwijt aan me fiets en bril, samen al tweeduizend euro gekost.

Ik ben zelf in 5 landen geweest.
-Engeland
-Duitsland 2,3x
-Belgie
-Parijs/Frankrijk 2x
-Griekenland (corfu) 2X

In Engeland een plaatsje bekeken en wat gewinkeld waren met een bustour.
In Duitsland winkels bekeken plaatsje bekeken naar warner brothers movie world geweest.
Belgie eventjes met m,n vader iets voor de keuken bekeken en gekocht.
Parijs naar disneyland 2x geweest in de eifeltoren geweest in de mega stad rondgekeken
Griekenland - vooral corfu ben er 2x geweest, of ik er ook zou gedijen en vooruit kom is een ander kwestie? Ik zit er met die hitte.

_________________
Support Joyce @ WIDM


 Profiel  

King of Babylon



Offline

Houseitem
BerichtGeplaatst: zo jul 17, 2011 12:59 

Charlie schreef:
Daniel schreef:
Ik ga deze zomer niet op vakantie, maar lekker werken. Ga liever een paar keer op korte stedentrips, dan twee weken op een strandbedje liggen bakken.


Helemaal mee eens.

Desondanks ga ik dit jaar in ieder geval al tien dagen naar Kreta. En daar zeg ik natuurlijk geen neen tegen. Gezellig nog met de hele familie, lekker ouderwets van me, maargoed. Het is als traktatie van de ouders van de vriendin van mijn papa (volg je nog), dus ik vind het eigenlijk heel erg fijn. En Kreta lijkt me erg mooi om te bezoeken, dus ik heb er in ieder geval zin in.

Verder weet ik nog niet wat er nog volgt. Sowieso een trip richting London rondom de Harry Potter premiere. En ik hoop ook om Parijs es te gaan bezoeken deze vakantie.


Nou, ondertussen heb ik in ieder geval genoten van een weekje London, een weekend Arras (Frankrijk) en dinsdagochtend vertrek ik nog naar Kreta voor elf dagen. Verder ga ik op het einde van augustus nog 10 dagen naar Italië, meerbepaald naar Jopollo. Ik hoop in ieder geval dat ik nog wat boeiende steden kan bezoeken in de buurt - want het stadje waar we verblijven (met familie) ligt sowieso ergens op een uiteinde - héél erg mooi, maar ik denk qua toeristische trekpleisters net minder 'populair'. Maargoed, ik zie wel. Ik ben in ieder geval wel excited om nog eens naar Italië te gaan.

En omdat lijstjes blijkbaar wel in zijn, naar onderstaande landen ben ik in ieder geval wel al geweest:

  • UK (London en Canterbury)
  • Nederland (Amsterdam en meer)
  • Duitsland (veel te vaak, voornamelijk Zwarte Woud-streek)
  • Frankrijk (zo'n 4x)
  • Oostenrijk (skireis - niet dat ik kan skiën)
  • Zwitserland (in doorreis)
  • Italië (Firenze, Turijn, Venetië, Milaan, Pisa,.. zowat alle belangrijke steden, minus Rome helaas)
  • Turkije

_________________
Drive on. Drive on. My special one.


 Profiel  

Volleerd Tovenaar

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Het Hufflepuf spamtopic

Houseitem
BerichtGeplaatst: ma jul 18, 2011 20:05 

Ik ga dit jaar met mijn ouders en broertje naar Spanje. Ergens midden augustus, voor twee weken.

Ik ben nog niet in veel landen geweest, maar ik heb een bepaald lijstje, met bepaalde plekken en landen waar ik van mezelf naar toe moet ^^ Als ik volwassen ben en het geld heb.

_________________
BAM! HUFFLEPUFF MODE!


 Profiel  

Schoolhoofd

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Aboard of the SAR 19D 3360 Shaun

Houseitem
BerichtGeplaatst: ma jul 18, 2011 20:15 

Ik heb voor mezelf ook zo'n lijstje. Want qua vakantie kom ik nu niet verder dan Frankrijk met name en een aantal keren Zweden. Ben al op eigen initiatief voor een treinreis richting Zweden gegaan. En ik heb daar rond getreind langs de steden. En omdat ik Wie is de Mol-liefhebber ben vanaf het moment dat het op de NLse tv kwam ben ik nadat seizoen 9 was afgelopen een jaar later richting Jordanië gegaan.

Zo heb ik verder nog Cuba op mijn lijstje staan. Sowieso het land zelf, de historie van het land en tja het heeft al met al gewoon wat. En Hawaii niet te vergeten. Maar ook een lange vakantie door Amerika. (waarbij uiteraard een bezoekje brengen aan het HP-themepark een must is) Genoeg dus om naar uit te kijken. Maar ook genoeg om te sparen, bij elkaar te sprokkelen. Maar het blijft leuk: je eigen vakanties in je hoofd uitstippelen. Alleen daar al mee beleef ik genoeg lol. En dan moet het moment nog komen dat je daadwerkelijk er naar toe gaat. Ja, vakantie plannen is leuk! :love:

_________________

Ek het gedink dat ek jou kon vergeet,
en in die sagte nag alleen kon slaap,
maar in my eenvoud het ek nie geweet
dat ek met elke windvlaag sou ontwaak.


 Profiel  

Schoolhoofd

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Wonderland

Houseitem
BerichtGeplaatst: ma jul 18, 2011 22:40 

Ik ga deze zomer voor de derde keer naar Rome. Na er twee jaar geleden te zijn geweest na mijn eindexamen (met een vriendin), zei mijn oma al vaak dat zij er ook nog eens heen wilde. Ze was er nog nooit geweest en ze houdt wel van steden, dus ze wilde erg graag. Mijn opa heeft echter helemaal niets met steden en die heeft daarom geen zin om met haar mee te gaan. Daarom vroeg ze mij. Ook omdat ik er al geweest ben en de weg dus wel enigzins weet te vinden. :') Mijn zusje (Savan) gaat ook me. We gaan een paar dagen en hebben een globaal plan gemaakt. Ik heb er best zin in en ik ben benieuwd hoe dat is samen met mijn oma.

Verder is het de bedoeling om eind augustus nog naar Frankrijk te gaan voor een weekend. Dat is nog niet helemaal zeker, maar ik hoop het wel. Dat weekend doen we elk jaar en is erg leuk. We gaan er naar een hondenevenement en je staat daar echt tussen mensen van over de hele wereld. Daarnaast is zo'n frans evenement altijd leuk, omdat die fransen alles op hun eigen manier doen. En dat betekent eigenlijk dat je elk jaar maar weer af moet wachten hoe laat bepaalde dingen zijn en wat ze precies gaan doen. Geweldig vind ik dat, maar ik kan Frankrijk sowieso wel waarderen.

En om nog maar een lijstje te maken:
Nederland
Duitsland
Belgie
Frankrijk
Spanje
Italie
Zwitserland
Tsjechie
Slowakije
Amerika (Michigan, bij iemand thuis)
Denemarken

En strict genomen ben ik ook nog in Hongarije (afslag in Slowakije gemist) en Luxemburg (doorreis) geweest, maar dat waren dus niet bestemmingen. :') Frankrijk en Italie zijn wel de vakantiebestemmingen geweest waar ik het meest geweest ben. Duitsland/Belgie vooral voor dagjes/weekendjes.

Er zijn ook nog veel plaatsen/landen waar ik nog wel eens heen wil. En eigenlijk is die lijst te lang om neer te zetten, maar wat Europa betreft ben ik erg benieuwd naar Noorwegen en Zweden. Sowieso ben ik gek op reizen. Een vreemd land bezoeken vind ik geweldig!

_________________
    Que sera, sera.


 Profiel  

Advizeur

Avatar gebruiker

Offline
BerichtGeplaatst: wo jul 20, 2011 21:36 

Helen schreef:
Ik vind parijs een vieze gore grote stinkstad. Niks voor mij. Geef mij maar London.


Mag ik vragen waar je dit op gebaseerd hebt? Want zo komt je opmerking een beetje raar over. Ik heb zo'n 3 maanden in Parijs gewoond, en heb hier totaal niks van meegekregen. Integendeel, tijdens mijn vakantie in Londen heb ik hier veel meer last van gehad. Sowieso veel meer daklozen incl. hun troep tegengekomen.
Ik denk dat het er ook heel erg aan ligt welke delen van Parijs je bezoekt. Als je in de kudde meegaat naar die toeristische plekjes dan kom je vooral veel bussen etc. tegen, maar wanneer je er zelf op uit gaat en de leuke wijkjes in de stad ontdekt, heb je daar alleen maar mooie parkjes, weinig verkeer en mensen die hun pand goed verzorgen - uit trots.


 Profiel  

Schoolhoofd

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Aboard of the SAR 19D 3360 Shaun

Houseitem
BerichtGeplaatst: wo jul 20, 2011 21:52 

Ik ben zelf met werkweek toen ik in 4havo zat naar Parijs geweest. En ik kan deels in Helen haar verhaal komen. Paris, l'amour toujour enzo maar als je daar rondloopt kom je her en der gewoon delen tegen die neigen naar geïndustrialiseerde, vergane glorie delen. Als je dat zo ziet, moet ik zoals bij binnenkomst van Luik ook altijd heb meteen denken aan: nee, dit ziet er lekker uit.

Maar aan de andere kant heeft Parijs genoeg te bieden. Met name op cultureel gebied. Ik heb mij daar zeker vermaakt. Maarja, ik vind Frankrijk dan ook een mooi land, kan de Franse taal goed volgen (alleen niet rap terug antwoorden in 't Frans. Das nog lastig) en Parijs heeft wel wat. Meer dan Amsterdam bijv. vind ik. Maarja, als je Frans niks aan vind, Fransen maar chauvinistisch en liever iets niet cultureels wilt doen tja dan ben je in Parijs aan het verkeerde adres. Als ik straks de Thalys-TGV pak, moet ik overstappen in Parijs. Oké, in de metro. Om van Gare du Nord naar Gare du Lyon te gaan. Kwestie van twee haltes. Maar ik voel er meer voor om nu eens een taxi te pakken. Dan zie je veel meer en ik wil weleens gereden worden in het drukke Parijse verkeer :lol:

_________________

Ek het gedink dat ek jou kon vergeet,
en in die sagte nag alleen kon slaap,
maar in my eenvoud het ek nie geweet
dat ek met elke windvlaag sou ontwaak.


 Profiel  

7e jaars

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: The Burrow
BerichtGeplaatst: vr jul 22, 2011 22:00 

Daniel schreef:
Helen schreef:
Ik vind parijs een vieze gore grote stinkstad. Niks voor mij. Geef mij maar London.


Mag ik vragen waar je dit op gebaseerd hebt? Want zo komt je opmerking een beetje raar over. Ik heb zo'n 3 maanden in Parijs gewoond, en heb hier totaal niks van meegekregen. Integendeel, tijdens mijn vakantie in Londen heb ik hier veel meer last van gehad. Sowieso veel meer daklozen incl. hun troep tegengekomen.
Ik denk dat het er ook heel erg aan ligt welke delen van Parijs je bezoekt. Als je in de kudde meegaat naar die toeristische plekjes dan kom je vooral veel bussen etc. tegen, maar wanneer je er zelf op uit gaat en de leuke wijkjes in de stad ontdekt, heb je daar alleen maar mooie parkjes, weinig verkeer en mensen die hun pand goed verzorgen - uit trots.

Ik ben er een week geweest en dat was mijn ervaring. Het stonk, de mensen waren erg onvriendelijk en ontzettend vaak lastig gevallen door vervelende opdringerige straatverkopers. Ik heb er een rottijd gehad.
Ik ga er niet meer naar terug. Ook al dwing je me, ik ga niet.

Trouwens, hoezo komt mijn opmerking raar over. Een post boven mij ging het over Parijs en dat was mijn reactie erop.

Verder heb ik nu ongeveer vakantie. Eigenlijk moet ik morgen nog werken maar omdat mijn terras gelegd word en ik een beetje toezicht moet houden (het is al een keer bijna fout gegaan) mag ik ook zelf weten of ik kom werken.
Ik ga in mijn vakantietijd lekker in huis frutten.
Muurtje schilderen, flink opruimen,relaxen, enz.

_________________
G R Y F F I N D O R

    Gryffindor Rule # 1: Be a hero


 Profiel  

Advizeur

Avatar gebruiker

Offline
BerichtGeplaatst: vr jul 22, 2011 22:03 

Helen schreef:
Trouwens, hoezo komt mijn opmerking raar over. Een post boven mij ging het over Parijs en dat was mijn reactie erop.


Je opmerking kwam raar over, omdat het geen enkel argument of toelichting bevatte.
Hetzelfde als ik nu zou zeggen "mensen met blond haar stinken".

Maar oke, vervelend dat je zulke ervaringen hebt in Parijs, omdat de stad ook zeker zijn mooie kanten heeft.


 Profiel  
Geef de volgende berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp  [ 89 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende


Keer terug naar Overig
Ga naar:  


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 9 gasten

cron

Powered by phpBB :: FI Theme