Welkom op Harry Potter Forum! 


Antwoord op onderwerp

1e jaars

Avatar gebruiker

Offline
BerichtGeplaatst: wo feb 02, 2011 20:31 

Niet serieus genoeg voor serieus, en ik kan het even nergens anders plaatsen. En ik denk ook wel dat het aan mij ligt, maar toch.

Het valt me op dat op dit forum, nu, heel erg langs elkaar heen gepraat wordt. Ik heb nog niet echt leuke discussies gezien waarin mensen echt op elkaar reageerden. Op mij komt het over alsof iedereen lekker zijn eigen ding zegt en dan nooit meer reageert of zo (uitzonderingen zijn er wel, dit is algemeen).

Dat was toch niet altijd zo...? Ik herrinner me HPF als een echt bruisend actief forum... Of ben ik nou erg aan het zeiken...?

_________________
To hear with eyes belongs to love's fine wit
Five and Dae, come visit.


 Profiel  

Lid Wikenweegschaar

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Huize Masquerade
BerichtGeplaatst: wo feb 02, 2011 20:42 

Kan je zoiets werkelijk zeggen wanneer een forum nog niet eens een week geopend is. Aan de ene kant heb je wel gelijk, mensen hebben heel snel de neiging om maar even snel iets te posten. Maar iets moet ook groeien. De discussies daarmee dus ook.
Ik bedoel maar, bedenk een aantal leuke stellingen en men gaat echt wel op elkaar in. Volgens mij moet je op een gegeven moment ook gewoon even om het hoekje kijken, want ik heb toch al wel wat discussies gezien, of geprobeerd te vormen.

_________________
Folge deinem Herzen oder meinem Rat.


 Profiel  

1e jaars

Avatar gebruiker

Offline
BerichtGeplaatst: wo feb 02, 2011 20:46 

Ik denk eerlijk gezegd dat het ook wel een beetje meevalt (: In het ''Serieus" hoekje beginnen toch al een aantal discussies op gang te komen en in de meeste andere topics zie ik mensen wel op elkaar reageren. Als met een paar weken weer een aantal leden erbij gekomen zijn en het forum een beetje op gang is gekomen, denk ik dat HPF weer is als vanouds =)


 Profiel  

The Weasley Mod

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Beacon Hills
BerichtGeplaatst: wo feb 02, 2011 20:50 

Ik heb dat gevoel helemaal niet, op FFF had ik die indruk soms wel maar hier eigelijk niet, je voeld de warmte en de sfeer hier meteen wat dus erg aangenaam is. : ) En ja, een pas geopend fora moet nog groeien natuurlijk, dan kun je niet meteen verwachten dat er al vollop gediscussieerd kan worden. Als er meer topics opengaan en meer leden bijkomen, dan zullen er ook meer discussies komen en zal er meer gereageerd worden op andermans posten denk ik.

_________________
Let me take you down
'Cause I'm going to Strawberry Fields
Nothing is real
And nothing to get hung about
Strawberry Fields forever


 Profiel  

Volleerd Tovenaar

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Bon Temps
BerichtGeplaatst: wo feb 02, 2011 20:59 

Daenerys schreef:
Niet serieus genoeg voor serieus, en ik kan het even nergens anders plaatsen. En ik denk ook wel dat het aan mij ligt, maar toch.

Het valt me op dat op dit forum, nu, heel erg langs elkaar heen gepraat wordt. Ik heb nog niet echt leuke discussies gezien waarin mensen echt op elkaar reageerden. Op mij komt het over alsof iedereen lekker zijn eigen ding zegt en dan nooit meer reageert of zo (uitzonderingen zijn er wel, dit is algemeen).

Dat was toch niet altijd zo...? Ik herrinner me HPF als een echt bruisend actief forum... Of ben ik nou erg aan het zeiken...?


Ik snap wel wat je bedoelt. Maar ik denk dat dat meer aan de topicstarters ligt. Je moet een topic altijd zo opstellen dat het uitnodigt tot discussie. Dus niet "Wat is jouw favoriete sitcom" of "Wat is het eerste boek wat je ooit gelezen hebt" maar meer dingen waar je over door kan praten ipv alleen maar info plempen. Zoals "Politiek" ofzo. En inderdaad op het moment zie ik veel onderwerpen waar alleen maar een info wordt gegeven, en niet echt wordt 'gepraat'.

Ik probeer het in de topics waar ik actief ben wel zo te doen dat ik altijd wat meeneem van iemand anders (op iemand reageer), want juist dat maakt een forum voor mij leuk. En dat zorgt ervoor dat ik terug kom :)

Goed om hier discussie over te hebben denk ik :)

_________________
    GRYFFINDOR!


    "Giving Jason Stackhouse vampire blood is like giving Ho-Hos to a diabetic."


 Profiel  

King of Babylon



Offline

Houseitem
BerichtGeplaatst: wo feb 02, 2011 21:36 

BeeGee Kenobi schreef:
Ik snap wel wat je bedoelt. Maar ik denk dat dat meer aan de topicstarters ligt. Je moet een topic altijd zo opstellen dat het uitnodigt tot discussie. Dus niet "Wat is jouw favoriete sitcom" of "Wat is het eerste boek wat je ooit gelezen hebt" maar meer dingen waar je over door kan praten ipv alleen maar info plempen.


Was dat van die favoriete sitcom toevallig op mijn starterspost bedoelt? xD Want ik dacht dat ik net niet gewoon simpel daarom dat topic had geopend, maar toch al enig materiaal tot discussie had erin gegooid met die lowbrow/higbrow/nowbrow-shizzle. Of zie jij dat anders? xD Want anders hoor ik het graag, want ik ben het eigenlijk wel eens met bovenstaande enzo. Of je koos gewoon een random voorbeeld..

Ik probeer inderdaad ook, als het mogelijk is, om te reageren op iemand die voor me was of in ieder geval een korte passage te quoten en daar iets over te zeggen. Meestal zeg ik, want het komt niet altijd voor dat ik iets interessant genoeg vind om te gaan quoten. En quoten om te quoten is ook maar zo lame.

Maargoed, ik snap je punt. En ik zeg voorlopig: heb even geduld. Ik vind nu dat het al een stuk beter is dan op FFF bijvoorbeeld. HPF is amper een week geopend (nog niet, zelfs!), dus laten we maar eerst even kijken waar het heen gaat. Ik vind in ieder geval dat mensen moeten beseffen dat het inderdaad leuk is om wat discussie te hebben en dat dat absoluut mag. Maar discussie om discussie is dan ook weer zo overdreven natuurlijk.

_________________
Drive on. Drive on. My special one.


 Profiel  

The Grey Lady

Avatar gebruiker

Offline

Houseitem
BerichtGeplaatst: wo feb 02, 2011 23:22 

Charlie schreef:
Maargoed, ik snap je punt. En ik zeg voorlopig: heb even geduld. Ik vind nu dat het al een stuk beter is dan op FFF bijvoorbeeld. HPF is amper een week geopend (nog niet, zelfs!), dus laten we maar eerst even kijken waar het heen gaat. Ik vind in ieder geval dat mensen moeten beseffen dat het inderdaad leuk is om wat discussie te hebben en dat dat absoluut mag. Maar discussie om discussie is dan ook weer zo overdreven natuurlijk.

Ik kan me hierbij alleen maar aansluiten. Het forum is natuurlijk nog niet eens een week open. Er komen nog genoeg topics bij. Mensen moeten in het begin toch nog overal in komen. De standaard topics van "Wat is je favo ..." etc. moeten zoals gewoon ook aangemaakt worden. Het is een beetje voorbarig om te zeggen dat er helemaal geen discussies zijn. Daar moet je een forum langer de tijd voor geven dan de 5 dagen dat HPF nu open is.

_________________
'You want the facts, try The Quibbler.'
- Ted Tonks


 Profiel  

1e jaars

Avatar gebruiker

Offline
BerichtGeplaatst: do feb 03, 2011 10:54 

Wat mij vooral opviel aan de eerste dag, was dat iedereen zo goed als alleen maar poste in de OOC topics. De spam topics, de topics die gingen over henzelf, en niet in topics met inhoud.
Want iedereen was gewoon blij dat HPF er weer was, waarbij het meer ging om blij zijn met elkaar dan de discussies echt al starten.

En hoe langer sinds Zaterdag, hoe meer inhoud de berichtjes krijgen. Meer posts in topics met diepgang en discussie.
Er zit duidelijk een steigende lijn in, dus dat zal allemaal nog wel goed komen.

_________________
May the forces of evil become confused on the way to your house - George Carlin

Ravenclaw FTW!


Team Patricia: Professionele mollenvanger!


 Profiel  

Volleerd Tovenaar

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Bon Temps
BerichtGeplaatst: do feb 03, 2011 11:14 

Citaat:
Was dat van die favoriete sitcom toevallig op mijn starterspost bedoelt? xD Want ik dacht dat ik net niet gewoon simpel daarom dat topic had geopend, maar toch al enig materiaal tot discussie had erin gegooid met die lowbrow/higbrow/nowbrow-shizzle. Of zie jij dat anders? xD Want anders hoor ik het graag, want ik ben het eigenlijk wel eens met bovenstaande enzo. Of je koos gewoon een random voorbeeld..


No worries, het was een random voorbeeld, het was een van de eerste onderwerpen die me te binnen schoot als random voorbeeld. ;)

_________________
    GRYFFINDOR!


    "Giving Jason Stackhouse vampire blood is like giving Ho-Hos to a diabetic."


 Profiel  

2e jaars

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Beiijing

Houseitem
BerichtGeplaatst: wo feb 16, 2011 16:15 

Vivica schreef:
Wat mij vooral opviel aan de eerste dag, was dat iedereen zo goed als alleen maar poste in de OOC topics. De spam topics, de topics die gingen over henzelf, en niet in topics met inhoud.
Want iedereen was gewoon blij dat HPF er weer was, waarbij het meer ging om blij zijn met elkaar dan de discussies echt al starten.

En hoe langer sinds Zaterdag, hoe meer inhoud de berichtjes krijgen. Meer posts in topics met diepgang en discussie.
Er zit duidelijk een steigende lijn in, dus dat zal allemaal nog wel goed komen.


Daar geef ik je helemaal gelijk in! Het is gewoon zo dat iedereen nog een beetje opzoek is en vooral dat oude gevoel terug wou opsnuiven. Er zal nu nieuwe topic's worden aangemaakt om discussie's aan de gang te laten komen. Naar mijn weten zie ik al een paar interessante topic's waar men discussieert over een bepaald onderwerp. Het is gewoon voor iedereen nog een beetje wennen, maar 't moet vooral leuk blijven voor iedereen! Je moet niet iemand laten posten in een topic als die persoon daar geen behoefte aanheeft!

Het forum is naar mijn mening actief aan 't worden, dus ik zie alleen maar een positieve stijging voor de toekomst. Dit zal voor ons allen positief uitdraaien!

_________________
'Sabertooth Tiger'

Hufflepuff: "You might belong in Hufflepuff,
Where they are just and loyal,
Those patient Hufflepuffs are true,
And unafraid of toil"


 Profiel  

7e jaars

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Hogwarts
BerichtGeplaatst: do aug 11, 2011 15:47 

Ik hou mijn eigen mening altijd heel erg oppervlakkig op dit forum omdat ik er van overtuigd ben dat vele het niet met mij eens zouden zijn. En ik heb geen zin om dan een vloedgolf aan reacties over me heen te krijgen, vandaar geen discussie voor mij.

_________________
~ We are only as strong as we are united, as weak as we are divided. ÏŸ
Gryffindor, Slytherin, Ravenclaw and Hufflepuff.


 Profiel  

2e jaars

Avatar gebruiker

Offline
BerichtGeplaatst: ma okt 24, 2011 23:17 

Ik ben net nieuw op dit forum (nou ja, nieuw... ik ben pas sinds kort beginnen met posten), maar dit valt mij ook op. Er wordt vrijwel niet op elkaar gereageerd. Ik heb nu al vrij veel gepost op dit forum (dat wil zeggen: in vergelijking met het aantal dagen dat ik actief ben), en er is nog niet 1 post geweest waarop men gereageerd heeft. Niet 1. Behalve dan op mijn openingspost. Niet eens een welkom, slechts een vragenlijst. Niet echt verwelkomend voor nieuwe leden.


 Profiel  
Geef de volgende berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp  [ 12 berichten ] 


Keer terug naar Overig
Ga naar:  


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 9 gasten

cron

Powered by phpBB :: FI Theme