Welkom op Harry Potter Forum! 


Antwoord op onderwerp Ga naar pagina Vorige  1, 2

Headhunter

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Kruideniersstraat 71

Houseitem
BerichtGeplaatst: vr feb 18, 2011 20:26 

Maar is de niet-basisschool versie ook met verkleden dan? Hoe actief is alles en iedereen met pronkwagens e.d.? Is dat echt IEDEREEN, of zijn het altijd maar een paar mensen die aan pronkwagens sleutelen, en dat 90% gewoon alleen maar feest? Ik kan me best voorstellen dat er bijvoorbeeld studieverenigingen ofzo zijn die pronkwagens maken...?

_________________
now my life is sweet like cinnamon


 Profiel  

Volleerd Tovenaar

Avatar gebruiker

Offline
BerichtGeplaatst: vr feb 18, 2011 21:59 

Praalwagens vallen wel mee in hoeveelheid. Die zie je eigenlijk alleen bij optochten en in de garage van mensen die dat leuk vinden om te doen. :P Verkleden doet eigenlijk wel iedereen die carnaval gaat vieren. Niet iedereen gaat per se als 'iets' maar over het algemeen trek je op zijn minst wel iets aan wat je normaal niet zou doen (een foute kleur legging met een raar topje ofzo).

Volwassenen zijn net kinderen met carnaval. Met bier. :P

_________________
"Boo... Guess who?"


 Profiel  

Death Eater



Offline

Woonplaats: Amsterdam

Houseitem
BerichtGeplaatst: zo feb 20, 2011 10:54 

Vroeger heb ik wel carnaval gevierd. Typisch basisschool. Toen ging ik altijd als van die helden-personen zeg maar. Superman o.i.d xD Maar nu vier ik dat dus niet meer. Vind het eigenlijk onzin, en weet eigenlijk ook niet wat het precies inhoudt. Bovendien hou ik ook niet van zuipen, al die drukte, mensen die gek doen etc. En volgens mij vieren we het hier, in Rotterdam, ook niet xD Ik kan het mis hebben.

Volgens mij hebben we per jaar al meer dan genoeg feesten en nationale dagen, snap niet waarom carnaval ook uitgebreid gevierd moet worden.


 Profiel  

Lid Wikenweegschaar

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Huize Masquerade
BerichtGeplaatst: do feb 24, 2011 13:48 

Zelf heb ik een keer in mijn leven een praalwagenoptocht gezien en ik moet zeggen dat ik toen wel aardig onder de indruk was. Maar, wat wil je. Ik was jong en dan is alles wat groot en uitgedost is per definitie mooi.
Tegenwoordig vind ik er niets meer aan. Naar mijn idee is het een periode waarin mensen teveel zuipen en eigenlijk niets anders doen dan lam hangen.
Nee, het praalwagengebeuren lijkt me nog best aardig, maar al die dronken mensen om me heen...
Het zal ook wel komen omdat ik het van huis uit niet meegekregen heb. Op mijn basisschool werd absoluut niets aan Carnaval gedaan. Ik kan me amper herinneren dat ik ooit een keer verkleed naar school ben gekomen. Maar ik kan me echt niet meer herinneren of dat nu voor Carnaval was of voor iets anders.

_________________
Folge deinem Herzen oder meinem Rat.


 Profiel  

Headhunter

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Kruideniersstraat 71

Houseitem
BerichtGeplaatst: do feb 24, 2011 18:00 

Oscar schreef:
Volgens mij hebben we per jaar al meer dan genoeg feesten en nationale dagen, snap niet waarom carnaval ook uitgebreid gevierd moet worden.

Kijk, dat vind ik een beetje een slap argument xD Dat kan je bij elke feestdag zeggen xD 'Oh, kerst, ach. We hebben al zo veel feestdagen. Waarom moeten we nou ook weer kerst gaan vieren? Oh, Sinterklaas, ach, we hebben al zo veel feestdagen... waarom vieren we nou weer Sinterkláás...'

_________________
now my life is sweet like cinnamon


 Profiel  

Dreuzel

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Efteling
BerichtGeplaatst: wo maart 09, 2011 20:48 

Waarom carnaval ook zo uitgebreid gevierd moet worden? Naja, niets moet, maar alles mag. Net als Koninginnedag vind ik Carnaval een heerlijk Nederlands feest om bij los te gaan.

Op de basisschool heb ik het altijd gevierd, maar toen ik in de eerste, tweede en derde klas zat eigenlijk helemaal niet. Sinds ik zestien ben ben ik het vervolgens weer gaan vieren, dus dat is nu drie jaar geleden. Ik moet eerlijk zeggen; ik zou het nu geen jaar meer willen missen.

Ook al is het vijf dagen dronken mensen en slecht muziek, het geeft op de Ă©Ă©n of andere manier een gevoel van samenhorigheid (tussen de carnavalsgangers) en vijf dagen om alles los te laten en te doen waar je zin in hebt.

Ik was dit jaar overigens wortel :)

_________________
Hij die zal vaehren!


 Profiel  

Volleerd Tovenaar

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Bon Temps
BerichtGeplaatst: do maart 10, 2011 19:36 

@Joep: Carnaval is helemaal geen Nederlands feest joh! :lol:

Ik denk dat Carnaval voor de Zuiderlingen is wat de Elfstedentocht voor de Noorderlingen is. Als je er woont weet je waar al die heisa om gemaakt wordt. Als je er verder vanaf woont ziet het eruit als 'yet another booze fest'.
Het lijkt me leuk om een keer een autentiek Carnavalsfeest mee te maken in Limburg. Van wat ik van een Zuidelijke collega gehoord heb is het vaak heel anders dan dat wij denken. Veel gemoedelijker en gezelliger.

Eigenlijk net zoals de Elfstedentocht <3

_________________
    GRYFFINDOR!


    "Giving Jason Stackhouse vampire blood is like giving Ho-Hos to a diabetic."


 Profiel  

Heir of Slytherin



Offline

Woonplaats: Slytherin Dungeon

Houseitem
BerichtGeplaatst: do maart 10, 2011 19:39 

BeeGee Kenobi schreef:
@Joep: Carnaval is helemaal geen Nederlands feest joh! :lol:


Om hier even op in te haken xDDD Weet men eigenlijk wel wat ze vieren? In plaats van alleen maar zuipen en foute muziek luisteren? Hoeveel mensen weten nou echt wat carnaval inhoudt? :P

_________________
Hard work never killed anybody, but why take a chance?


 Profiel  

Volleerd Tovenaar

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Bon Temps
BerichtGeplaatst: do maart 10, 2011 19:42 

*raises hand like Hermione*

Ben nu zelf lichtelijk bezig met de periode die er officieel op volgt (Lent). Mijn eigen variatie er dan wel op (geen zoet en alcohol).

_________________
    GRYFFINDOR!


    "Giving Jason Stackhouse vampire blood is like giving Ho-Hos to a diabetic."


 Profiel  

The Fangirl Mod

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Bag End

Houseitem
BerichtGeplaatst: za maart 12, 2011 23:24 

BeeGee Kenobi schreef:
*raises hand like Hermione*

Ben nu zelf lichtelijk bezig met de periode die er officieel op volgt (Lent). Mijn eigen variatie er dan wel op (geen zoet en alcohol).



Same here. Een vriendin van me heeft uitgebreid carnaval gevierd (ik niet, overigens) en zij doet daarna tijdens de veertigdagentijd aan vasten. Ook zij drinkt dan geen alcohol en eet geen snoep/koekjes (en eigenlijk helemaal geen ongezond eten, dus ook chips, patat, pizza, cola ed zijn 'verboden'), en dat heb ik ook altijd een keer willen proberen (: Dus nu doen we het samen.

Valt het je mee of tegen?

_________________
.
    far over the misty mountains cold


 Profiel  

Beginnend Tovenaar

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Bij An!

Houseitem
BerichtGeplaatst: di maart 15, 2011 20:37 

Carnaval is voor onze familie een deel van het leven, mijn broertje is nu ook jeugdprins dus hebben we dit jaar een lekker druk carnaval seizoen :D
Ook hebben we zondag weer een carnavalstoet, yeah!

En trouwens, in nederland weten ze wat carnaval vieren is! We zijn met onze groep mee gegaan in Sittard en het was echt geweldig (: We zijn zelf op het nieuws geweest (a)

_________________
2 seconds ago via HPF · Like · Comment


 Profiel  
Geef de volgende berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp  [ 26 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2


Keer terug naar Overig
Ga naar:  


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 13 gasten

cron

Powered by phpBB :: FI Theme