Welkom op Harry Potter Forum! 


Antwoord op onderwerp Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Volleerd Tovenaar

Avatar gebruiker

Offline
BerichtGeplaatst: di feb 15, 2011 21:18 

Afbeelding

Carnaval, jullie weten allemaal wel wat het is. Zo niet, zie hier.

Het wordt vooral gevierd onder de rivieren, maar mensen van boven de rivieren zijn ook hartstikke welkom. ^^

Dus... wat vind je ervan? Ga je het vieren? Met wie? Waar? Hoe ga je verkleed? Welke outfits vind je Ă©cht niet kunnen? Wat was het leukste jaar dat je het hebt gevierd?

Mijn reactie komt later wel.

_________________
"Boo... Guess who?"


 Profiel  

7e jaars

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: The Burrow
BerichtGeplaatst: di feb 15, 2011 21:28 

Eeh .. nee ik vier geen carnaval. Wij kennen het hier niet. Ja wel op de lagere school enzo, maar niet dat enorme feest van een aantal dagen.
Ik vind het, misschien ook wel omdat ik het niet ken, een beetje raar om je 3 dagen lam te zuipen, in een gek kostuum te lopen en de dag erna doen alsof er niks gebeurt is.

Misschien wel een rare en botte gedachte van mij hoor maar zoals ik al zei, ik zit er niet middenin dus waarschijnlijk zie ik het niet zo zoals jullie het zien.

_________________
G R Y F F I N D O R

    Gryffindor Rule # 1: Be a hero


 Profiel  

Unspeakable

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Team Mystic

Houseitem
BerichtGeplaatst: di feb 15, 2011 21:38 

Ik woon in Den Bosch (Oeteldonk @@), maar ik heb echt een ontiegelijke hekel aan carnaval. Vroeger toen ik klein was vond ik het natuurlijk leuk, want dat was een kans om verkleed te gaan. Tegenwoordig moet ik niks hebben van die achterlijke muziek en vervelende dronken mensen.
Ik ga daarom ook altijd met carnaval op vakantie, om de carnavals-hysterie te ontvluchten. xD

_________________
    Hohoho~


 Profiel  

Lid Orde van de Feniks

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Ravenclaw Tower

Houseitem
BerichtGeplaatst: wo feb 16, 2011 0:24 

Ik vind ook helemaal niks aan carnaval. Gelukkig onstap ik er wel grotendeels aan - hier is Aalst de carnavalsstad bij uitstek en dat is toch een eindje hier vandaan. Net zoals Helen snap ik niet goed wat er nu zo leuk aan is, aan je drie dagen verkleden en zuipen en dan doen alsof er niks gebeurd is. Als kind was ik er al niet wild van. Het was wel leuk om verkleed naar school te gaan, maar ik keek er niet speciaal naar uit.

_________________
"Then there was the close-up gulliver of this beaten-up starry veck, and the krovvy flowed beautiful red. It's funny how the colours of the like real world only seem really real when you viddy them on the screen."


 Profiel  

Heir of Slytherin



Offline

Woonplaats: Slytherin Dungeon

Houseitem
BerichtGeplaatst: wo feb 16, 2011 0:56 

Om heel eerlijk te zijn, ken ik eigenlijk het hele gebeuren niet. We vieren het hier niet. We staan er niet eens bij stil. Meestal weet ik niet eens wanneer het gevierd word. Nu toevallig wel, omdat ik er meer over wilde weten. Maar ik snap dus ook niet echt wat hier nou zo leuk aan is. Het ziet er inderdaad uit alsof mensen verkleed gaan en zich klemzuipen. Misschien moet je dit van kleins af aan meemaken ofzo, maar ik snap het niet xD
De mensen die Carnaval vieren, weten die eigenlijk wel wat Carnaval inhoud? Of zien ze het gewoon als een leuke tijd waarin je feest viert?

_________________
Hard work never killed anybody, but why take a chance?


 Profiel  

The Immortal Mod

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Hopes Peak Academy
BerichtGeplaatst: wo feb 16, 2011 9:01 

Ik woon in Noord-Holland dus het Carnaval dat hier op sommige scholen gevierd wordt is het einige Carnaval wat hier gevierd wordt. Op mijn werk (Buitenschoolse opvang) vieren we het ook met spelletjes en verkleedpartijen voor de kinderen. Als leiding gaan we dan ook verkleed, vorig jaar waren we allemaal als personages die met geschiedenis te maken hadden. Ik was een ontdekkingsreiziger XD

Ik heb op een katholieke school gezeten en vond Carnaval helemaal fantastisch, want yay, dan mocht je verkleed naar school! XD Ik had ieder jaar iets anders en mijn ouders maakte het kostuum voor mij. Ik ben Alfred J Kwak, zeemeermin, clown, Cleopatra, Darkwing Duck, Pocahontas, Esmeralda en Megara geweest. (Ja, ik hield best wel van Disney XD) En de laatste jaren moest mijn haar gespoten worden met zo'n spuitbus, want ik wilde persee de juist haarkleur hebben XD

Het Carnaval met hossen en zuipen en slecht muziek vind ik niet leuk. Ik hou namelijk helemaal niet van hossen en zuipen en slechte muziek. XD Carnaval zal dus voor mij altijd nog een kinderfeest blijven, maar afreizen naar Brabant/Limburg, dat hoeft voor mij niet.

_________________
BLOOD LUST
<3


 Profiel  

The Pink Operator

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Ravenclaw, my house.

Houseitem
BerichtGeplaatst: wo feb 16, 2011 13:36 

Aangezien ik midden in Brabant woon wordt er hier volop Carnaval gevierd. Persoonlijk doe ik er niks aan want ik haat het. Het werd hier boven al door enkele mensen gezegd; Slechte muziek, mensen die zich tegen een coma aan zuipen, hossen/duwen... Dat is allemaal niet aan mij besteed.

Gelukkig woon ik wel midden in een polder, dus als ik zelf niks ga opzoeken merk ik er weinig tot niets van. En dat doe ik dus ook ieder jaar; lekker die vier dagen binnen blijven en niet teveel publieke gelegenheden opzoeken, zodat ik me er ook niet aan hoef te ergeren. xD

Als klein meisje was het natuurlijk wel altijd geweldig om je als prinses te kunnen verkleden en om met oma en opa naar de optocht in het dorp te gaan kijken, maar het volwassenen-carnaval is not my cup of tea.

_________________
    There's like a million kinds of cazy, and I kinda like mine.

    Cause you can't jump the track, we're like cars on a cable,
    And life's like an hourglass, glued to a table


 Profiel  

The Weasley Mod

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Beacon Hills
BerichtGeplaatst: wo feb 16, 2011 16:45 

Als kind vond ik Carnaval altijd geweldig, op die ene dag mochten wij altijd verkleed naar school komen (pas in de namiddag, als je s'morgens verkleed naar school kwam terwijl het dan nog les is, dan mocht je de school niet binnen XD) en dan werd het wel gevierd. De leerkrachten maakten ook wafels voor ons, was dus een groot festijn. Het enige jammere is dat we geen confetti mochten meenemen, anders zou het een groot vuil boeltje worden. Maar ach, was elk jaar wel leuk toen.

Ik heb zelf nog in de parade gestaan om snoepjes te gooien naar de mensen, mijn vader reed met zijn vrachtwagen samen met nog andere truckchauffeurs door de stad (was eigelijk gewoon puur om reclame te maken voor zijn bedrijf) en mochten ik, mijn broer en zus met karamelsnoepjes naar de mensen smijten. Ik was toen blij dat ik in de vrachtwagen zat aangezien het nogal hard regende die dag.

Maar als het nu carnavalsstoet is, dan ga ik niet kijken ofzo. Het zegt me niets meer en zo bijzonder is de carnavalsstoet in onze gemeente nu ook weer niet. Ben een keer gaan kijken een paar jaar geleden maar vond hem erg teleurstellend, had er meer van verwacht.

_________________
Let me take you down
'Cause I'm going to Strawberry Fields
Nothing is real
And nothing to get hung about
Strawberry Fields forever


 Profiel  

2e jaars

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Beiijing

Houseitem
BerichtGeplaatst: wo feb 16, 2011 17:14 

Het was altijd een leuke tijd en als ik er nu even terug aan denk, je weet wel aan de tijd van toen, dan denk ik aan 't nostalgische ervan. Je verkleden en je helemaal omtoveren in die "personage" waarin jij verkleed bent, dat vind ik vooral leuk.

Wat was ik nu weer? Ik was eens een clown, een bij, een duivel en dat zijn zowat de enige die ik mij nog vaag kan herinneren. Hier in Zelzate doet men alleen aan carnaval ergens in februari, maar de kinderen zijn de enigen die zich hier verkleden. Het gaat hier rustig aan toe, wat ik zeker niet slecht vind, want de dronken mensen zijn naar mijn weten niet leuk en dat werkt irriterend!

Zelf vind ik carnaval wel nog steeds een leuke aangelegenheid, omdat 't iets is waar vooral een soort "teamgeest" zich manifesteert. Ieder kind is gekleed, iedereen lacht, gooit snoepen of ze plagen elkaar met spuitbussen. Het geeft me een goed gevoel vanbinnen als ik zoveel kinderen zie en hoor lachen.

_________________
'Sabertooth Tiger'

Hufflepuff: "You might belong in Hufflepuff,
Where they are just and loyal,
Those patient Hufflepuffs are true,
And unafraid of toil"


 Profiel  

Volleerd Tovenaar

Avatar gebruiker

Offline
BerichtGeplaatst: wo feb 16, 2011 21:14 

Haha, dan ben ik de eerste hier die wel van carnaval houdt. Typisch.

Toegegeven, al die zatte lui vind ik ook niks, maar ik vind dat de sfeer en de gezelligheid met mijn vrienden daar toch wel tegenop weegt. Ik vind stappen normaal al leuk, maar carnaval heeft toch iets speciaals.
De muziek is geen hoge kwaliteit, maar het draagt wel bij aan het 'losse' en de 'easy going' sfeer die er hangt. Voor een paar dagen maakt het gewoon even niet uit wat je doet, hoe je doet en hoe je eruit ziet. Dat is wel een leuke verandering, vind ik.

Ik ben echter niet zo dat ik me dan ook echt helemaal laat gaan of zo. Qua alcohol en 'sluttiness' hou ik me echt wel in. Mijn normen en waarden veranderen niet zomaar ineens met carnaval. Maar ik moet wel toegeven dat ik het jammer vind dat die van heel veel andere mensen ineens wel sterk veranderen. Al dat gezuip en ongewenste intimiteiten zijn natuurlijk iets dat minder is aan carnaval.

Op mijn basisschool was het nooit zo spectaculair. De eerste paar jaar wel, maar na verloop van tijd werd mijn van origine katholieke school steeds meer gevuld met moslims en die hielden niet zo van carnaval op school. :P Dus werd het bij ons afgeschaft. Jammer, want als klein kind is het natuurlijk super om verkleed naar school te kunnen.

Overigens ga ik dit jaar als Roodkapje. :mrgreen:

_________________
"Boo... Guess who?"


 Profiel  

The Grey Lady

Avatar gebruiker

Offline

Houseitem
BerichtGeplaatst: vr feb 18, 2011 19:32 

Ik kom uit Overijssel dus Carnaval wordt in sommige plaatsen echt uberactief gevierd en in sommige plaatsen dus absoluut niet. Ik woon in een dorp waar het dus niet gevierd word. Ik heb dus helemaal niks met carnaval. Ik heb er nog nooit aan mee gedaan en ik heb er ook geen behoefte aan om mee te doen. Ik hou sowieso niet van die zuipfeesten eerlijk gezegd.

_________________
'You want the facts, try The Quibbler.'
- Ted Tonks


 Profiel  

Headhunter

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Kruideniersstraat 71

Houseitem
BerichtGeplaatst: vr feb 18, 2011 19:37 

Ik heb als Noord-Hollander nog nooit carnaval gevierd. Geen idee wanneer het ook allemaal is. En hoe het is.

Maar aangezien ik volgend jaar in Eindhoven ga studeren, zal ik er denk ik niet aan ontkomen xD Ja, als ik echt zou willen wel, maar ach... ik ben eigenlijk best benieuwd. Ik ben altijd wel te porren voor een feestje xD Hoe slecht ze ook zijn xD (nouja, dat is niet helemaal waar. Maar voor veel feestjes ben ik te porren. ;P)

Het schijnt ook dat al die steden een speciale Carnavalsnaam hebben ofzo? :')

_________________
now my life is sweet like cinnamon


 Profiel  

Volleerd Tovenaar

Avatar gebruiker

Offline
BerichtGeplaatst: vr feb 18, 2011 19:39 

Agenia schreef:
Ik heb als Noord-Hollander nog nooit carnaval gevierd. Geen idee wanneer het ook allemaal is. En hoe het is.

Maar aangezien ik volgend jaar in Eindhoven ga studeren, zal ik er denk ik niet aan ontkomen xD Ja, als ik echt zou willen wel, maar ach... ik ben eigenlijk best benieuwd. Ik ben altijd wel te porren voor een feestje xD Hoe slecht ze ook zijn xD (nouja, dat is niet helemaal waar. Maar voor veel feestjes ben ik te porren. ;P)

Het schijnt ook dat al die steden een speciale Carnavalsnaam hebben ofzo? :')


Jup. :P Eindhoven (waar ik woon) is bijvoorbeeld 'Lampegat' en Den Bosch is 'Oeteldonk'. xD Ik vind het eigenlijk wel geinig.

Overigens kun je hier best aan carnaval ontsnappen hoor. Alleen in het centrum en op Stratumseind niet.

_________________
"Boo... Guess who?"


 Profiel  

Headhunter

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Kruideniersstraat 71

Houseitem
BerichtGeplaatst: vr feb 18, 2011 20:04 

Michelle schreef:
Agenia schreef:
Ik heb als Noord-Hollander nog nooit carnaval gevierd. Geen idee wanneer het ook allemaal is. En hoe het is.

Maar aangezien ik volgend jaar in Eindhoven ga studeren, zal ik er denk ik niet aan ontkomen xD Ja, als ik echt zou willen wel, maar ach... ik ben eigenlijk best benieuwd. Ik ben altijd wel te porren voor een feestje xD Hoe slecht ze ook zijn xD (nouja, dat is niet helemaal waar. Maar voor veel feestjes ben ik te porren. ;P)

Het schijnt ook dat al die steden een speciale Carnavalsnaam hebben ofzo? :')


Jup. :P Eindhoven (waar ik woon) is bijvoorbeeld 'Lampegat' en Den Bosch is 'Oeteldonk'. xD Ik vind het eigenlijk wel geinig.

Overigens kun je hier best aan carnaval ontsnappen hoor. Alleen in het centrum en op Stratumseind niet.

Ja, ik neem aan dat je altijd wel aan Carnaval zal kunnen ontsnappen als je echt niet wil. Maar like I stated, ik ben wel benieuwd. :P Ik vind dat ik het toch een keer geprobeerd moet hebben, en het studentenleven is een goed excuus. Klem zuipen en slechte muziek, dat klinkt als Koninginnedag (voor sommigen dan) maar an 3 dagen lang xD Nou, klinkt hartstikke prima xD

_________________
now my life is sweet like cinnamon


 Profiel  

Volleerd Tovenaar

Avatar gebruiker

Offline
BerichtGeplaatst: vr feb 18, 2011 20:12 

Agenia schreef:
Michelle schreef:
Agenia schreef:
Ik heb als Noord-Hollander nog nooit carnaval gevierd. Geen idee wanneer het ook allemaal is. En hoe het is.

Maar aangezien ik volgend jaar in Eindhoven ga studeren, zal ik er denk ik niet aan ontkomen xD Ja, als ik echt zou willen wel, maar ach... ik ben eigenlijk best benieuwd. Ik ben altijd wel te porren voor een feestje xD Hoe slecht ze ook zijn xD (nouja, dat is niet helemaal waar. Maar voor veel feestjes ben ik te porren. ;P)

Het schijnt ook dat al die steden een speciale Carnavalsnaam hebben ofzo? :')


Jup. :P Eindhoven (waar ik woon) is bijvoorbeeld 'Lampegat' en Den Bosch is 'Oeteldonk'. xD Ik vind het eigenlijk wel geinig.

Overigens kun je hier best aan carnaval ontsnappen hoor. Alleen in het centrum en op Stratumseind niet.

Ja, ik neem aan dat je altijd wel aan Carnaval zal kunnen ontsnappen als je echt niet wil. Maar like I stated, ik ben wel benieuwd. :P Ik vind dat ik het toch een keer geprobeerd moet hebben, en het studentenleven is een goed excuus. Klem zuipen en slechte muziek, dat klinkt als Koninginnedag (voor sommigen dan) maar an 3 dagen lang xD Nou, klinkt hartstikke prima xD


Eindelijk iemand die het met me eens is. :cool: Het is gewoon drie dagen Koninginnedag, maar dan verkleed en onder de rivieren. Perfect.

_________________
"Boo... Guess who?"


 Profiel  
Geef de volgende berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp  [ 26 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende


Keer terug naar Overig
Ga naar:  


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 6 gasten

cron

Powered by phpBB :: FI Theme