Welkom op Harry Potter Forum! 


Antwoord op onderwerp Ga naar pagina Vorige  1, 2

7e jaars

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: The Burrow
BerichtGeplaatst: wo jul 06, 2011 20:48 

Kleding koop ik juist wél online.
Ik heb een bloedhekel aan die (voor mij) te kleine pashokjes. En vaak is het in die winkels warm en is het licht niet goed.
Heb je wat gepast,staat het je in de winkel goed,trek je het thuis aan, is het me toch lelijk.
Thuis kan je lekker op je gemakkie passen en beslissen of je het wil houden.
Het terugsturen gaat ook heel makkelijk dus waarom niet.

Bij Bol bestel ik ook vaak wat en bij de desbetreffende bakkerswinkeltjes.
Marsepein en bakmixen enzo.

Winkelen zelf vind ik niet zo leuk. Ik werk in de stad dus ik ben er eigenlijk altijd.

_________________
G R Y F F I N D O R

    Gryffindor Rule # 1: Be a hero


 Profiel  

Schoolhoofd

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Aboard of the SAR 19D 3360 Shaun

Houseitem
BerichtGeplaatst: ma jul 11, 2011 16:05 

In principe ga ik voor veel dingen eerst online kijken of ik het ergens kan krijgen. Behalve voor kleding. Schoenen is nog tot daar aan toe, daarvan weet ik snel genoeg mijn eigen maat. Maar broeken/tshirts/truien e.d. kunnen gewoon anders uitvallen dan je in eerste instantie denkt. Uiteraard is het dan vaak ook zo dat je het kostenloos kunt retourneren. Maar toch, dan haal ik het liever in de echte winkel. Maar voor de rest. Van boeken tot studieboeken tot games tot muziekCD/DVD/concerttickets, autobanden en weet ik niet wat niet meer bestel ik gewoon online. Veelal in Amerika/Japan, veelal via ebay.

Als student kun je een studentenrekening openen en daarbij een mastercard creditcard nemen. Kost geld, maar het bespaart zoveel op de lange termijn. Ook maak ik gebruik van paypal. Op marktplaats ben ik een keer opgelicht, maar toen keek ik zelf ook onvoldoende uit. Dus tja, eigen schuld, dikke bult en te goed van vertrouwen geweest. Dat kan nu eenmaal zich voordoen. Met marktplaats aankopen ga ik sindsdien alles in persoon ophalen. Met ebay kun je tenminste nog een geschil openen, betaal je via Paypal dan kun je het bij hen aankaarten. Wil dat nog niet tot een uitkomst leiden zoals je wilt dan kun je nog naar je creditcardmaatschappij toestappen.

Dus van online winkelen maak ik veelvuldig gebruik. Slechts af en toe stap ik nog de winkel in, maar dat is meer wanneer ik nu perse echt iets wil hebben. Vaak kan ik het geduld wel opbrengen om x dagen te wachten tot de spullen gearriveerd zijn. Gemiddeld heb ik menig bestelling met een week in huis. Of het nu vanuit Amerika/NL/UK of Japan komt. Ik maak trouwens in het buitenland gebruik van de valuta calculator van het Financieel Dagblad. Die is vaak zeer accuraat qua berekening wanneer ik dan later in de maand de afrekening voor mijn creditcard binnen krijg van de bank. Want zelf hou ik ook altijd bij hoeveel ik heb uitgegeven. Kom je nooit voor verrassingen te staan.

_________________

Ek het gedink dat ek jou kon vergeet,
en in die sagte nag alleen kon slaap,
maar in my eenvoud het ek nie geweet
dat ek met elke windvlaag sou ontwaak.


 Profiel  

Professor

Avatar gebruiker

Offline
BerichtGeplaatst: vr jul 15, 2011 1:30 

Ik koop niet echt vaak kleren online. Ik ben altijd bang dat ze niet passen ofzo en dat het dan heel erg veel gedoe is met terugsturen. Toevallig heb ik vandaag wel 2 dingen besteld, hopelijk komt dat goed. xD

Qua DVDs, boeken en CD's bestel ik wel vaak online. Ik woon in een dorp met een Bruna, dus daar is niet heel veel te krijgen. Ook in de steden waar ik regelmatig heenga niet. Het is gewoon handiger om via bol.com een Engels boek te bestellen (wat ik vrij vaak doen) dan om naar de Bruna te gaan, het boek te bestellen en vervolgens er 3 weken op wachten.


 Profiel  

7e jaars

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: The Burrow
BerichtGeplaatst: vr jul 22, 2011 22:03 

Niinza schreef:
Ik koop niet echt vaak kleren online. Ik ben altijd bang dat ze niet passen ofzo en dat het dan heel erg veel gedoe is met terugsturen. Toevallig heb ik vandaag wel 2 dingen besteld, hopelijk komt dat goed. xD

Qua DVDs, boeken en CD's bestel ik wel vaak online. Ik woon in een dorp met een Bruna, dus daar is niet heel veel te krijgen. Ook in de steden waar ik regelmatig heenga niet. Het is gewoon handiger om via bol.com een Engels boek te bestellen (wat ik vrij vaak doen) dan om naar de Bruna te gaan, het boek te bestellen en vervolgens er 3 weken op wachten.

Ik heb niet de ervaring dat het veel gedoe is.
Je besteld, je past, je houd het
of
Je besteld, je past, het past niet, je belt op en laat het ophalen.
Je hoeft verder niks te doen ... alleen thuisblijven.

Ik bestel ook wel vaak bij bol. Nu wat minder maar een tijd geleden elke 2 week wel wat.

_________________
G R Y F F I N D O R

    Gryffindor Rule # 1: Be a hero


 Profiel  

7e jaars

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Hogwarts
BerichtGeplaatst: do aug 11, 2011 12:07 

Meestal zijn de spullen die ik in online winkels zie, duizend maal zo leuk als de voorwerpen die je ziet in de echte winkels. Toch ben ik er heel zuinig mee, want het is maar de vraag of je iets past als je via internet wat koopt en dan vind ik terugsturen ook weer zo'n gedoe. Dus ik koop liever niet op internet, maar vind de spullen online wel leuker dus als ik het dan niet in een winkel vind dan bestel ik het via internet. Ik ben overigens wel een trouw fan van Marktplaats en Bol want op die sites kan je uren rondneuzen.

_________________
~ We are only as strong as we are united, as weak as we are divided. ÏŸ
Gryffindor, Slytherin, Ravenclaw and Hufflepuff.


Laatst bijgewerkt door Kim op di aug 16, 2011 19:18, in totaal 1 keer bewerkt.

 Profiel  

6e jaars

Avatar gebruiker

Offline

Houseitem
BerichtGeplaatst: di aug 16, 2011 13:30 

Ik koop bijna alles online. Ik haat shoppen voor kleding, maar online ben ik er verslaafd aan. Ik neus ook als ik geen geld heb, dat moet ik me echt afleren. Heb gisteren een jurkje gezien. SMOORVERLIEFD!!! MUST HAVE!!! ... no money. @@
Ik vind het retourneren soms ook wel een gedoe. Bij sommige webwinkels moet je daar nog een flink bedrag voor betalen. Maar bij anderen is het gratis, dus uiteindelijk is het wel een beetje in balans. Tenslotte zit je normaal ook vaak met reiskosten als je naar de stad gaat.

En op internet heb je alles. Ik hou van Ebay en vooral Etsy. Sinds kort ook Marktplaats ontdekt bij gebrek aan geld. xD

Ik bestel kleding wel het liefst uit Nederland, maar soms wil ik iets per se hebben en kan ik het alleen nog vinden op sites uit de UK ofzo. Dan neem ik de gok van het niet terug kunnen sturen en toch kopen.

Nooit opgelicht trouwens, hoewel ik bij Gator een keer mijn geld niet heb teruggekregen. Ik had daar achteraan gemoeten, maar dat is er toen wegens omstandigheden niet van gekomen.


 Profiel  

Volleerd Tovenaar

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Assiah.
BerichtGeplaatst: di dec 13, 2011 23:43 

Veel spullen koop ik online, maar helaas alleen maar als ik met PayPal kan betalen. Om één of andere onverklaarbare reden kan ik mijn iDeal namelijk niet meer in, dus dat lukt niet. Gelukkig vind ik vaak de spullen uit het buitenland leuker, en is Paypal dus ook een optie die zij bieden. Kleding haal ik niet zo heel vaak van internet, misschien alleen iets van een jas of een speciaal shirtje. Merchandise wel, concertkaartjes soms. Vandaag heb ik haarverf gekocht via AttitudeHolland, omdat ik een kleur wilde die ze in gewone winkels niet echt verkopen (of die mijn haar gewoon niet echt pakt). Lenzen haal ik overigens ook altijd van internet. Spullen zijn vaak voordeliger, vooral als er geen verzendkosten bij zitten, en ik vind het gewoon handig omdat je internationaal veel meer dingen kan vinden.

_________________
T S U N A G A R I


 Profiel  

Magic is Might

Avatar gebruiker

Offline

Houseitem
BerichtGeplaatst: wo dec 21, 2011 12:44 

Ik koop ook bijna alles online, behalve kleding. Vooral boeken koop ik online, omdat het op bookdepository.co.uk gewoon 1000x goedkoper is dan op andere sites. Verder hou ik ook van ebay, want via ebay kan je gewoon zulke goedkope dingen kopen, die anders veel duurder zouden zijn.

_________________
    I LOVE HPF

Where your treasure is, there will your heart be also


 Profiel  
Geef de volgende berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp  [ 23 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2


Keer terug naar Overig
Ga naar:  


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 7 gasten

cron

Powered by phpBB :: FI Theme