Welkom op Harry Potter Forum! 


Antwoord op onderwerp Ga naar pagina Vorige  1, 2

Magic is Might

Avatar gebruiker

Offline

Houseitem
BerichtGeplaatst: do dec 29, 2011 13:22 

Ik heb me ook zojuist aangemeld.. Eens zien of dit wat is voor mij xD
Heb m'n eerste adres binnen, en m'n kaartje gaat naar Rusland. Maar mijn god.. Als ik dat berichtje lees van de persoon waar m'n kaartje naartoe gaat, kan die echt geen engels :')

Naja, we'll see [a]

_________________
    I LOVE HPF

Where your treasure is, there will your heart be also


 Profiel  

Schoolhoofd

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Abbey Road

Houseitem
BerichtGeplaatst: vr jan 06, 2012 12:35 

Ondertussen zijn vier van mijn kaartjes gearriveerd en heb ik zelf ook drie kaartjes gekregen (:. Ik merk dat ik de tekst erop vaak nog leuker vind dan de kaart opzich. Sommige mensen doen er echt veel moeite voor!
Nu ben ik ook een beetje op zoek waar je niet al te duur mooie kaarten kunt kopen. Aangezien heel veel mensen een vuurtorenobsessie blijken te hebben, heb ik wel per toeval een pakje met vuurtoren-kaartjes gevonden in de IKEA :').

Twee van mijn kaarten zijn na iets meer dan twintig dagen nog steeds niet aangekomen (naar Rusland en de VS). Wel vreemd, aangezien mijn kaartje naar Taiwan al relatief snel op de juiste bestemming aan kwam.

Het volgende adres dat ik heb aangevraagd gaat weer naar Nederland (al de derde keer @@) en het adres ligt... 9 km verderop :').

Ik vind het in ieder geval een leuke bezigheid (:. Zowel het versturen van kaartjes al het krijgen ervan.


 Profiel  

The Fangirl Mod

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Bag End

Houseitem
BerichtGeplaatst: za jan 07, 2012 10:43 

@Lacrimosa: Weet je dat je kan aangeven dat je geen adressen wilt ontvangen uit je eigen land?

Ik ben een tijdje niet actief geweest maar ik had nog een vel buitenlandse postzegels liggen en een stapel Elvis-kaarten dus toen heb ik twee adressen aangevraagd (: Ik kreeg er eentje in Taiwan en eentje in Rusland. Ik ben benieuwd wanneer ze aankomen en wanneer ik zelf weer post krijg. Drie van mijn huisgenoten doen het ook dus er ligt regelmatig een exotisch ansichtkaartje op de mat (:

_________________
.
    far over the misty mountains cold


 Profiel  

Schoolhoofd

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Abbey Road

Houseitem
BerichtGeplaatst: za jan 07, 2012 11:36 

@ Pottergirl

Ja, maar ik ben een Belg die vlakbij de Nederlandse grens woont (;. Maar ik merk dat er inderdaad héél veel Nederlanders meedoen aan het project en ik denk dat het ook wel toeval is dat ik heel vaak een Nederlands adres krijg. Het hangt er ook maar vanaf wanneer een kaart van mijn geregistreerd wordt, aangezien er 's nachts andere landen actief zijn op de site dan West-Europese landen. Maar zolang het een leuke kaart is met een dito boodschap vind ik het niet erg als er heel vaak hetzelfde land tussenzit. Maar ik vond het wel grappig dat ik de kaart praktisch bij de persoon in kwestie thuis kon bezorgen xD.


 Profiel  

Volleerd Tovenaar

Avatar gebruiker

Offline

Houseitem
BerichtGeplaatst: za jan 07, 2012 12:30 

Ik zou ook wel kaartjes willen versturen/ontvangen, maar ik vind het wel een beetje eng om m'n adres op te geven. :') Dus mijn vraag: is het veilig enzo? xD Want als ik kaartjes ontvang van mijn LJ-vriendjes geef ik bijvoorbeeld niet mijn hele naam, maar alleen voornaam. Kan iemand me een antwoord geven? xD

_________________
Life's too short to even care at all.


 Profiel  

The Fangirl Mod

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Bag End

Houseitem
BerichtGeplaatst: za jan 07, 2012 12:54 

@Lacrimosa: Ah, op die manier :')

@Cho: Voor zover ik weet is het veilig. Je krijgt pas een adres van iemand wanneer je dat aanvraagt, dus je adres staat niet direct op je profiel zodat iedereen het kan zien. En volgens mij kun je, als je wilt, ook besluiten je achternaam niet op te geven. Zolang je adres er maar zo staat dat, wanneer mensen het op een kaartje schrijven, het bij jou aankomt (:

_________________
.
    far over the misty mountains cold


 Profiel  

Volleerd Tovenaar

Avatar gebruiker

Offline

Houseitem
BerichtGeplaatst: za jan 07, 2012 12:59 

@Jan: Ah thanks! :) Ik denk dat ik me dan toch maar ga opgeven, want het is wel een heel leuk idee. Vooral omdat ik een kaartenmuur heb in mijn kamer, dus als ik kaartjes ontvang, kunnen die er dan bij, haha.

_________________
Life's too short to even care at all.


 Profiel  

Schoolhoofd

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Wonderland

Houseitem
BerichtGeplaatst: di jan 31, 2012 15:51 

Ik kan niet achter blijven. xD Ik heb me ook maar aangemeld en heb net mijn eerste adres opgekregen, een adres in Finland. Ik ga morgen of zo maar eens een kaartje uitzoeken. De persoon die ik een kaart moet sturen is best specifiek in wat ze wilt, dus ja. :') Diegene heeft ook al like meer dan 2000 kaarten gekregen in twee jaar. Daar kun je mee behangen, of zo. :')

Maar goed. Eigenlijk heb ik meer nog niet te schrijven er over. Dus. :')

Edit:

Ik heb nu drie kaarten verstuurd. Eentje naar Amerika, eentje naar Duitsland en eentje naar Finland. Alleen heeft iemand die ik een kaart gestuurd heeft volgens mij de verkeerde erbij geupload, want ik had haar niet een kaartje van aardbeien met slagroom gestuurd, dat er nu staat. xD Maar goed. :')

Ik heb nu ook drie kaarten terug ontvangen. Een kaartje met katten er op uit Amerika, een kaartje met baby beertjes er op vanuit Canada (diegene woont blijkbaar vlakbij een national park :')) en vandaag is het derde kaartje aangekomen uit Japan, met daarop een of ander ancient gebouwtje.

Ik vind het wel leuk om die kaartjes te ontvangen, omdat het steeds een verassing is waar ze vandaan komen. Ik ga dus wel nog meer kaarten versturen, alleen ga ik eerst maar opzoek naar een winkel waar ik een set wat goedkopere kaarten kan kopen (die ook nog leuk zijn). xD Ik heb toch nog zegels liggen. :')

_________________
    Que sera, sera.


 Profiel  

Magic is Might

Avatar gebruiker

Offline

Houseitem
BerichtGeplaatst: wo feb 01, 2012 16:36 

Ik ben ook druk aan het verzenden xD Heb er gisteren 5 op de bus gedaan, waaronder een adres uit NL (dus dat ging lekker snel xD). Vandaar ook een ontvangen uit Riga. Ze had op het kaartje geschreven dat ze 'vlakbij St. Petersburg woont, en daarom een kaartje uit St. Petersburg had gestuurd. Het is namelijk maar 700km bij haar vandaan'.. #sigh xD

Naja, heb vandaag dus weer een nieuw adres gekregen, en dit kaartje gaat naar China. Dit is echt verslavend xD

_________________
    I LOVE HPF

Where your treasure is, there will your heart be also


 Profiel  

The Girl Who Lived

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Storybrooke

Houseitem
BerichtGeplaatst: wo feb 15, 2012 20:21 

Ik houd ook van Postcrossing <3 Ik stuur niet supervaak kaartjes, maar ik vind het wel erg leuk. Ik ben nu ook een beetje kaartjes aan het hamsteren, omdat het me op de één of andere manier altijd veel moeite kost mooie kaarten te vinden als ik een adres heb opgevraagd. Nu heb ik mooie gevonden bij de Hema op het station, met bloemen enzo.

Ik heb kaartjes gestuurd naar Duitsland, Oekraïne, twee keer naar Rusland, Zuid-Korea en naar Japan. Verder zijn er nog een kaart naar Rusland en naar Spanje onderweg. Ik had ook een kaart naar Taiwan gestuurd, maar die is niet aangekomen denk ik, want die is expired :(

In ruil heb ik kaartjes gekregen uit Canada, Nieuw-Zeeland, Duitsland, Amerika en Hong Kong. En vandaag kreeg ik een kaartje uit Rusland :D Heel tof om zo onverwacht een kaartje op de mat te vinden. Dus ik ga denk ik nieuwe Europazegels kopen en wat adressen aanvragen :) Ik ben trouwens imsafewithyou.

@Patricia: Doe jij ook naar Nederland sturen? Ik vind dat zelf op zich niet erg, maar ik vind het niet leuk om te krijgen, dus ik heb dat niet aangevinkt.

_________________
    If I could give you just one gift, do you know what it would be? Confidence. That, or a scented candle.


 Profiel  

Magic is Might

Avatar gebruiker

Offline

Houseitem
BerichtGeplaatst: do feb 16, 2012 20:04 

Yep, ik doe ook naar Nederland. Het is idd leuker om een kaartje uit het buitenland te krijgen, maar het idee is hetzelfde: je krijgt een kaartje van een onbekende. (Plus de postzegels zijn goedkoper [a]).

Heb nu 12 kaartjes verzonden (waarvan er nog 6 onderweg zijn) en heb er 4 ontvangen. Ik koop mijn kaartjes vooral bij de Xenos. Daar heb je van die leuke kaartjes die je in een fotolijstje kan stoppen, maar ik verstuur ze gewoon xD Want verder heb je bijna nergens leuke enkele kaarten..

_________________
    I LOVE HPF

Where your treasure is, there will your heart be also


 Profiel  

Schoolhoofd

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Abbey Road

Houseitem
BerichtGeplaatst: di feb 21, 2012 18:39 

Ik heb momenteel naar best veel landen kaarten gestuurd, maar dit zijn de landen waar ik al meerdere kaartjes naar heb verzonden: Wit-Rusland (3), Taiwan, Duitsland (3), Nederland (6), China (2), Finland (2), de VS (3). Daarnaast ook nog naar India en Canada.

Tot nu toe heb ik van de volgende landen een kaartje:

Duitsland (4)
Nederland (4)
Spanje (1)
Taiwan (1)
De VS (1)
Oekraïne (1)
Rusland (1)
Het Verenigd Koninkrijk (1)
Finland (1)
Zuid-Afrika (1)
Portugal (1)
China (1)

Ik ben blij dat er wat meer verscheidenheid begint te komen : ). Ik ben aan het project begonnen met de ambitie om van zo veel mogelijk verschillende landen iets te krijgen, maar ik kreeg in het begin zowat alleen maar Nederland en Duitsland. Daarom ben ik ook begonnen aan Direct Swap. Doet er hier ook iemand aan Direct Swap? Dit houdt in dat je, bijvoorbeeld op een leuk profiel van een andere gebruiker terecht komt en dat je hem of haar vraagt om onderling een kaartje naar elkaar te sturen. Dus zonder het systeem. Tot nu toe heb ik via Direct Swap kaarten van Praag, Istanbul, Wales, Polen en Rusland. Nu heb ik al een hele tijd geen verzoek meer gedaan, aangezien het anders wat te druk werd. Maar voor bepaalde specifieke landen wil ik het wel erg graag proberen (:.
Tot nu toe zijn al die direct swaps goed verlopen en heb ik altijd mijn kaartje gekregen. Soms krijg ik ook verzoekjes, maar sommige mensen komen niet al te betrouwbaar over, dus dat negeer ik gewoon :').

Ik ga morgen de Xenos eens checken! Kaarten uit kinderboekenwinkels vind ik heel mooi, maar wel ontzettend prijzig en dan hou ik ze nog liever voor mezelf ^^'. Dit klinkt een beetje suf, maar ik ben niet van plan om erg veel geld in deze hobby te stoppen (zegels vind ik zo al prijzig genoeg), dus ik vind het al een uitdaging om goedkope maar leuke kaarten te vinden (:. Gelukkig houden de meeste mensen wel van viewcards en die heb je al snel voor iets van dertig cent (Boekenvoordeel). Ik ga ook regelmatig naar de HEMA, maar daar zijn ze opzich ook niet heel goedkoop. Ik kan ook nergens een plaats vinden waar je meerdere leuke postkaarten ineens kunt kopen : /

Ik vind het ook wel grappig hoe specifiek sommige mensen zijn 'ik wil geen kaart. Maar een postzegel. In een enveloppe. En kan er chocolade bij? Anders wil ik wel graag een kaart van het noorderlicht, een egel, een zoutmijn, het Russische metrostation, of een Moomin' Iedereen wil een Moomin :'').

Anyway. Dit is een van m'n favoriete kaarten die ik heb gekregen op dit moment:

Afbeelding

Het is echt zo'n oud kaartje (:. Hebben jullie ook een kaartje waar jullie heel blij mee waren?


 Profiel  

King of Babylon



Offline

Houseitem
BerichtGeplaatst: di jul 17, 2012 14:30 

Ik ben er ook voor gevallen :').

Of nuja. Nog maar net hoor. Ik heb net vijf kaartjes verstuurd. Eéntje naar Rusland, ééntje naar Nederland, Oerkaïne, USA en China. Ik vind het eigenlijk nu al leuk - en ik ben nog maar net begonnen xD. Of ja, ik vind het an sich wel cool dat ik nu een kaartje naar China heb verzonden. Gewoon het idee. Ofzo. Ahja.

Ik heb trouwens mijn kaartjes voor deze eerste keer in de BOZAR gekocht (dat is een (kunst)winkeltje in Brussel). Niet dat de kaartjes daar spotgoedkoop zijn, maar er zitten er wel leuke tussen en ik vond het wel fijn om meteen gelijk leuke kaartjes te sturen (al had ik al kaartjes gekocht nog voor ik wist naar wie ik ze moest sturen - waardoor ik nu niet altijd aan mensen hun voorkeur heb voldaan xD. Maar ik ga proberen dat voortaan dan weer wel te doen).

Best gek trouwens als je soms kijkt naar het aantal kaartjes mensen als verstuurd en ontvangen hebben. Ikzelf heb trouwens in mijn profieltekstje aangegen het liefst film-gerelateerde kaartjes te ontvangen met het meest random fact over jezelf erbij geschreven. Eens benieuwd hoeveel mensen zich er aan houden.

En ik ben vooral harstikke benieuwd wanneer ik mijn eerste kaartje ontvag en uit welk land het zal komen :').

_________________
Drive on. Drive on. My special one.


 Profiel  

Volleerd Tovenaar



Offline
BerichtGeplaatst: do dec 13, 2012 18:24 

Im heb me zojuist hier ook voor aangemeld! ijkt me superleuk! maar ik had nog een vraag waarvan ik hoop dat iemand mij erbij kan helpen. Hoe zit het met de code? Hoe kom je eraan? en hoe registreer je het? Ik hoop op een antwoord.


 Profiel  

Klassenoudste Ravenklauw

Avatar gebruiker

Offline

Houseitem
BerichtGeplaatst: do dec 13, 2012 18:57 

Als je klikt op 'Send a postcard', klik je eerst op accepteren en vervolgens krijg je een adres met daarbij de code. Dat zal iets zijn met de letters NL en dan cijfers, als je in Nederland woont. In België gok ik dat het BE is?
Als je een kaart ontvangt en op 'Register a postcard' klikt, kies je de letters van de code die op je kaart staan en vervolgens typ je de cijfers in.

_________________
the pavement is my friend
it will take me where I need to go


 Profiel  
Geef de volgende berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp  [ 30 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2


Keer terug naar Overig
Ga naar:  


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten

cron

Powered by phpBB :: FI Theme