Welkom op Harry Potter Forum! 


Antwoord op onderwerp Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Professor

Avatar gebruiker

Offline

Houseitem
BerichtGeplaatst: zo nov 20, 2011 15:33 

Aisling schreef:
Ik heb geloof ik vier of vijf verschillende mascara en geen van alle is echt fijn. Ofwel klontert het verschrikkelijk, of het vaagt uit, of het blijft lang nat. Volgens mij zijn mijn handen inmiddels zo gedreven dat ik in vijf minuten alle make-up erop heb, maar vervolgens nog 10 minuten bezig ben om de mascara er gewenst op te zetten.
Misschien moet ik toch ook maar eens een wat beter merk uitproberen dan de huismerken van verschillende onbenullige winkels.

Ik zag laatst trouwens een hele reportage over het feit dat de Nederlandse vrouw heel weinig moeite neemt om zichzelf op te maken. Een beetje oogpotlood en dan is het wel weer best.
Is het werkelijk zo bedroevend? Er werd namelijk ook gespeculeerd dat de mannen het maar niets zouden vinden wanneer we niet genoeg tijd aan ons uiterlijk besteden...


Dat heb ik vaak ook met mascara's, haha. Ik koop nooit een dure want dat vind ik zonde. Hema of Kruitvat vind ik prima. Ik geloof dat duurdere mascara's wel fijner zijn hoor. Mijn moeder koopt vaak een mascara van een merk en sommige maken mijn wimpers echt zo schitterend dat ik 'm ook wil. Wat ik dan nooit doe...

Wat het laatste betreft... daar wordt ik een beetje feministisch van.


 Profiel  

Lid Wikenweegschaar

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Huize Masquerade
BerichtGeplaatst: zo nov 20, 2011 18:47 

Daar kan ik wel in meekomen, dat feministische. Alsof wij ons immers moeten kleden zoals de man het zou willen.
Kijk, ik kan me best voorstellen dat het gewenst is om goed voor de dag te komen, maar om daarvoor nou helemaal in de make-up te moeten... Of wil het mannelijk oog gewoon ook wat?

_________________
Folge deinem Herzen oder meinem Rat.


 Profiel  

Headhunter

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Kruideniersstraat 71

Houseitem
BerichtGeplaatst: wo nov 23, 2011 18:28 

Jessica schreef:
Laura2 schreef:
Jessica schreef:
@Gen: Ow, ja, wenkbrauwpotlood doe ik ook niet aan. Ik doe sowieso bijna niks aan mijn wenkbrauwen. Zo nu en dan trek ik er 3 haartjes uit xD Nee, ik ben tevreden met mijn wenkbrauwen ik zie soms meiden rondlopen met wenkbrauwen die totaaaal niet kloppen. Zo jammer is dat, want wenkbrauwen kunnen je hele gezicht vormen.
En werkt zo'n mascara echt, met zo'n wit ding erbij? Want ik had er slechte dingen over gelezen en dat het helemaal niet helpt.
En omg idd, wat je zegt. Mensen die zĂł vroeg opstaan om 2 producten make-up op te doen. Dat ga ik nooit snappen. Toen ik met school naar London was, heb ik de hele week gewoon geen make-up gedragen, want daar had ik toen helemaal geen zin in xD
Maar ook ik draag het meeste make-up die mijn ogen accentueren.


Ik moest een beetje lachen om jou zinnetje met de wenkbrauwen, niet iedereen kan er wat aan doen natuurlijk:P Doordat een meisje mij ooit met een waterpolo wedstrijd niet zo lief vond, besloot ze een stukje van mijn huid mee naar huis te nemen :mrgreen: Wat er in resulteerde dat ik altijd scheve wenkbrauwen heb, mn linkerwenkbrauw groeit gewoon niet verder, ik corrigeer dit het grootste gedeelte met wenkbrauw potlood, maarja, meer dan dat kan ook niet..


Ah haha, maar over zulke gevallen heb ik het dan niet. Ik bedoel echt van die meiden die splinterdunne streepjes trekken of die gewoon niet goed epileren. Ik weet dat sommige meiden gewoon minder geluk hebben gehad met hun wenkbrauwen, maar sommige meiden doen er ook gewoon domme dingen mee, vind ik. Sorry als ik iemand beledig, maar zo'n ultradun, veel te zwart streepje vind ik echt niet mooi xD

Ook heb ik weer een pony, dus niemand ziet mijn wenkbrauwen, nog makkelijker :P

Mijn moeder knipte vroeger mijn pony. Toen nam ze een stukje wenkbrauw en ooglid mee. Sindsdien heb ik een gat in m'n wenkbrauw :') Heel klein en redelijk onopvallend, maar hij zit er toch. En omdat je een vrijwel symmetrisch gezicht hebt, ziet zoiets er toch 'raar' uit. Maar ik doe alsnog niks aan m'n wenkbrauwen. Sowieso wat Jess zegt; ik heb toch een pony dus je ziet toch nauwelijks iets van m'n wenkbrauwen. Ik heb het een poosje ponyloos gehad, m'n haar, maar ik vind het toch wel lekker nu ik 't alweer een jaartje+ heb :p

Ik ben de laatste tijd veel meer aan het 'experimenteren' met 'rare' make-upjes. Ik heb een shitload aan oogschaduwkleurtjes ingeslagen en ben gaan proberen en doen. Ik merk dat hiervoor de natural look erg in trek was, maar sinds Gaga (en ik denk oprecht dat dit door haar ook komt) lijkt extravagante make-up en uitbundigheid en excentriciteit veel meer geaccepteerd te zijn, en zelfs een beetje hot te worden.

Maar misschien is dat ook wel omdat ik de laatste tijd veel in de buurt van uitbundig opgemaakte visagisten was, en als je een visagieopleiding hebt gehad ben je toch eerder geneigd wat specialere make-upjes te dragen...

_________________
now my life is sweet like cinnamon


 Profiel  

The Weasley Mod

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Beacon Hills
BerichtGeplaatst: wo nov 23, 2011 20:40 

Agenia schreef:
Jessica schreef:
Laura2 schreef:
Jessica schreef:
@Gen: Ow, ja, wenkbrauwpotlood doe ik ook niet aan. Ik doe sowieso bijna niks aan mijn wenkbrauwen. Zo nu en dan trek ik er 3 haartjes uit xD Nee, ik ben tevreden met mijn wenkbrauwen ik zie soms meiden rondlopen met wenkbrauwen die totaaaal niet kloppen. Zo jammer is dat, want wenkbrauwen kunnen je hele gezicht vormen.
En werkt zo'n mascara echt, met zo'n wit ding erbij? Want ik had er slechte dingen over gelezen en dat het helemaal niet helpt.
En omg idd, wat je zegt. Mensen die zĂł vroeg opstaan om 2 producten make-up op te doen. Dat ga ik nooit snappen. Toen ik met school naar London was, heb ik de hele week gewoon geen make-up gedragen, want daar had ik toen helemaal geen zin in xD
Maar ook ik draag het meeste make-up die mijn ogen accentueren.


Ik moest een beetje lachen om jou zinnetje met de wenkbrauwen, niet iedereen kan er wat aan doen natuurlijk:P Doordat een meisje mij ooit met een waterpolo wedstrijd niet zo lief vond, besloot ze een stukje van mijn huid mee naar huis te nemen :mrgreen: Wat er in resulteerde dat ik altijd scheve wenkbrauwen heb, mn linkerwenkbrauw groeit gewoon niet verder, ik corrigeer dit het grootste gedeelte met wenkbrauw potlood, maarja, meer dan dat kan ook niet..


Ah haha, maar over zulke gevallen heb ik het dan niet. Ik bedoel echt van die meiden die splinterdunne streepjes trekken of die gewoon niet goed epileren. Ik weet dat sommige meiden gewoon minder geluk hebben gehad met hun wenkbrauwen, maar sommige meiden doen er ook gewoon domme dingen mee, vind ik. Sorry als ik iemand beledig, maar zo'n ultradun, veel te zwart streepje vind ik echt niet mooi xD

Ook heb ik weer een pony, dus niemand ziet mijn wenkbrauwen, nog makkelijker :P

Mijn moeder knipte vroeger mijn pony. Toen nam ze een stukje wenkbrauw en ooglid mee. Sindsdien heb ik een gat in m'n wenkbrauw :') Heel klein en redelijk onopvallend, maar hij zit er toch. En omdat je een vrijwel symmetrisch gezicht hebt, ziet zoiets er toch 'raar' uit. Maar ik doe alsnog niks aan m'n wenkbrauwen. Sowieso wat Jess zegt; ik heb toch een pony dus je ziet toch nauwelijks iets van m'n wenkbrauwen. Ik heb het een poosje ponyloos gehad, m'n haar, maar ik vind het toch wel lekker nu ik 't alweer een jaartje+ heb :p

Ik ben de laatste tijd veel meer aan het 'experimenteren' met 'rare' make-upjes. Ik heb een shitload aan oogschaduwkleurtjes ingeslagen en ben gaan proberen en doen. Ik merk dat hiervoor de natural look erg in trek was, maar sinds Gaga (en ik denk oprecht dat dit door haar ook komt) lijkt extravagante make-up en uitbundigheid en excentriciteit veel meer geaccepteerd te zijn, en zelfs een beetje hot te worden.

Maar misschien is dat ook wel omdat ik de laatste tijd veel in de buurt van uitbundig opgemaakte visagisten was, en als je een visagieopleiding hebt gehad ben je toch eerder geneigd wat specialere make-upjes te dragen...


Oei, das ook wel vervelend dat er een 'gat' zit in je wenkbrauw of dat er toch een stuk uit mist. XD Is het dan nooit meer bijgegroeit? Maar als je dit lastig vind kun je het wat verbergen met make-up. Gewoon met een borsteltje een kleurtje nemen dat dicht bij de kleur van je wenkbrauwen zit en erover gaan. Dan zou het normaal gezien opgelost moeten zijn. Op YouTube heb je veel van die 'Make-Up Goeroe's' die die techniek gebruiken om hun wenkbrauwen wat op te vullen.

Ik probeer net hetzelfde te doen, zoveel mogelijk oogschaduw bijeenschrapen en ermee proberen experimenteren. Ik schuim regelmatig die make-up tutorials af op YouTube en ik heb er veel inspiratie uit gehaald. Heb nu een doosje met gele, bronze en zwarte oogschaduw, heb deze week die gele oogschaduw opgehad in combinatie met de zwarte (Yaaay Hufflepuff!) en heb er goeie reacties op gekregen dus doe ik zeker nog eens op. : D
En het fijne is dat als je een bril draagt dat je ogen dan zeker mogen opvallen aangezien die vaak verstopt zitten achter de lenzen en je ogen minder zichtbaarder worden.

Verder op de wenkbrauwen; een vriendin van me waar ik soms mee praat op school heeft van die superdunne wenkbrauwen. Ik dacht dat ze gewoon van nature dunne wenkbrauwen had maar toen ik het plots goed zag zag ik dat er een deel was weggeschoren denk ik en dat de rest van de haartjes waren bijgeknipt, die waren in ieder geval heel kort. Het was geen dunne zwarte lijn maar het resultaat bij haar was niet bepaald mooi. Ze heeft geluk dat ze staat met dunne wenkbrauwen maar je ziet duidelijk dat er heel erg aan geprutst is.

_________________
Let me take you down
'Cause I'm going to Strawberry Fields
Nothing is real
And nothing to get hung about
Strawberry Fields forever


 Profiel  

Headhunter

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Kruideniersstraat 71

Houseitem
BerichtGeplaatst: do nov 24, 2011 0:09 

Ja ach, ik kan het idd wel verbergen met wenkbrauwpotlood, maar zoals ik al zei valt 't nu door m'n pony toch niet zo op :p

Ja, ik struin ook wel eens Youtube af naar make-up goeroes, maar meer voor inspiratie dan daadwerkelijke lessen. En gewoon veel modelbureausites afstruinen want er staan altijd wel interessante make-upjes tussen. Wat ik laatst geprobeerd heb en errug leuk vond was luipaardprint oogschaduw. Ik heb persoonlijk echt een pleurishekel aan luipaardprint omdat het in de meeste gevallen vaak gewoon ordinair staat (er zijn outfits waar het wel leuk bij is, maar meestal wordt het verkeerd gedragen) maar de luipaardprint ogen bevielen me heel erg!! Alleen niet echt doordeweekse make-up, en door het knipperen smeer je de tijgervlekken wel erg uit na een tijdje, maar voor bv een fotoshoot is het wel erg leuk.

Waar ik me trouwens ook erg aan ergerde! Omdat ik nogal littekens in m'n gezicht nu heb door wat puistjes en wondjes wilde ik me toch aan foundation en concealer en whatever wagen. Maar er zijn gewoon geen testers van die dingen! Nu kan ik er ook wel stiekem eentje opendraaien in die winkel, maar waarom zetten ze niet gewoon testers d'rvan neer? :/ De kleur ziet er in het flesje toch anders uit dan op je huid. Hoe moet ik nu weten of ik er niet oranje van word?

_________________
now my life is sweet like cinnamon


 Profiel  

Heir of Slytherin



Offline

Woonplaats: Slytherin Dungeon

Houseitem
BerichtGeplaatst: do nov 24, 2011 0:44 

Agenia schreef:
Waar ik me trouwens ook erg aan ergerde! Omdat ik nogal littekens in m'n gezicht nu heb door wat puistjes en wondjes wilde ik me toch aan foundation en concealer en whatever wagen. Maar er zijn gewoon geen testers van die dingen! Nu kan ik er ook wel stiekem eentje opendraaien in die winkel, maar waarom zetten ze niet gewoon testers d'rvan neer? :/ De kleur ziet er in het flesje toch anders uit dan op je huid. Hoe moet ik nu weten of ik er niet oranje van word?


Ik ben een echt budgetproof make-up persoontje, dus ik koop mijn make-up meestal bij de Kruidvat (Catrice of Essence) en daar staan bij mij in het filiaal altijd testers. Ik weet niet of dat overal zo is, maar ik denk dat je daar wel een kans hebt. Misschien kun je daar eens gaan neuzen?

_________________
Hard work never killed anybody, but why take a chance?


 Profiel  

Headhunter

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Kruideniersstraat 71

Houseitem
BerichtGeplaatst: do nov 24, 2011 11:40 

Hmmm, mijn HEMA en Etos had namelijk geen foundationtesters. Ik ga daar eens kijken, thanks!

_________________
now my life is sweet like cinnamon


 Profiel  

The Girl Who Lived

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Storybrooke

Houseitem
BerichtGeplaatst: di dec 20, 2011 22:26 

Dragen jullie wel eens van die crackle nagellak? Ik zag die vandaag weer staan in een winkeltje van de Digros en het lijkt me toch wel leuk, maar ik weet het niet zeker. Weet ook niet of het echt gedoe is of niet.

_________________
    If I could give you just one gift, do you know what it would be? Confidence. That, or a scented candle.


 Profiel  

Angel of the Light

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Between dreams and reality.

Houseitem
BerichtGeplaatst: di dec 20, 2011 22:30 

Ik ken die hele crackle nagellak niet. Het zal best veel gedoe zijn.

Sowieso draag ik de laatste tijd enorm weinig make up, omdat mijn ogen er erg gevoelig voor zijn (en stiekem omdat ik ook te lui ben om sensitive makeup te kopen (a) ) .

_________________
Wilt u daar nog een pindakaaspan bij?


 Profiel  

Lid Orde van de Feniks

Avatar gebruiker

Offline

Houseitem
BerichtGeplaatst: di dec 20, 2011 22:32 

Arianna schreef:
Dragen jullie wel eens van die crackle nagellak? Ik zag die vandaag weer staan in een winkeltje van de Digros en het lijkt me toch wel leuk, maar ik weet het niet zeker. Weet ook niet of het echt gedoe is of niet.


Ja, die heb ik inderdaad thuis (:2 goedkope van de drogist en 1 hele dure... ik vind het opzich wel leuk maar eigenlijk draag ik het helemaal niet vaak. Ook heb ik de dure versie van OPI gekocht en dat is degene die het het minst goed doet :/

Als je het leuk vindt kan ik ze de volgende keer wel even meenemen? (:

_________________
    Differences of habit and language are nothing at all
    if our aims are identical and our hearts are open.


 Profiel  

King of the Silvan Elves

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Standing at the edge of your town

Houseitem
BerichtGeplaatst: wo dec 21, 2011 7:36 

Misschien een rare noobvraag, maar kent hier iemand het merk Guylond? Ik wilde een cadeautje kopen voor kerst voor mijn zusje, en zag een make-up koffertje van Guylond staan. Als het helemaal rotzooi is, is het jammer van het geld, maar ik heb geen ervaring hoe goed het merk is. :D Ik heb inmiddels al iets anders gekocht, voor kerst is het sowieso kort dag, :P maar over een paar maand is ze alweer jarig.

_________________
So Long, and Thanks for all the Fish!
Life! Don't talk to me about life ~ Marvin


 Profiel  

The Grey Lady

Avatar gebruiker

Offline

Houseitem
BerichtGeplaatst: wo dec 21, 2011 12:33 

@Manouk Ik vind de crackle nagellak persoonlijk niet echt veel aan. Ik heb een goedkope versie gebruikt en het "crackle" effect kwam helemaal niet goed naar boven. Ik heb toen een wat duurdere nagellak gebruikt, maar daar vond ik het ook niet zo mooi. Ik vind het heel snel tacky/trashy overkomen eerlijk gezegd. Aangezien het er ook echt uit ziet of je nagellak eraf scheurt zeg maar. Je nagels zien er dus, in mijn ogen, al snel onverzorgd er uit.

_________________
'You want the facts, try The Quibbler.'
- Ted Tonks


 Profiel  

Citizen of the World

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: At ALL the parties.

Houseitem
BerichtGeplaatst: wo dec 21, 2011 15:34 

Ik draag elke dag make-up. Eigenlijk alleen maar eyeliner en soms mascara. Heel af en toe draag ik ook wat concealer erbij, maar dat is alleen als ik lelijke plekjes heb.

Nagelak draag ik niet zo veel, tenzij het hele goede is en een speciale gelegenheid. Lipstick staat niet bij mij helaas :/.

_________________
And sometimes when the world stops floating in the sky,

the sky full of possibilities and desires,
it means a black tornado's come along
and washed us all in shades of
grey.


 Profiel  

Volleerd Tovenaar

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Assiah.
BerichtGeplaatst: ma dec 26, 2011 17:12 

Nagellak draag ik soms. Ik ben er geen ster in en vaak ben ik het ook binnen een paar dagen zat. Lippenstift heel af en toe. Soms ben ik in de stemming en dan krijg ik een paar uur later weer de neiging het eraf te halen en doe ik dat ook gewoon.

Make-up draag ik wel bijna iedere dag, maar het wisselt bij mij heel erg hoe het eruit ziet of hoe veel ik draag. Ik vind het wel heel fascinerend. Af en toe kijk ik ook tutorials op YouTube om nieuwe technieken aan te leren. Uiteraard heb ik genoeg dagen waarop ik er gewoon geen zin in heb en dat laat ik het gewoon zitten. Ik vind niet dat je make-up nodig hebt om er mooi uit te zien, maar het is gewoon een leuke extra. Wel kan het me comfortabeler laten voelen als ik weer eens een dag heb waarop ik slecht over mezelf denk.

_________________
T S U N A G A R I


 Profiel  

The Weasley Mod

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Beacon Hills
BerichtGeplaatst: zo sep 23, 2012 15:39 

*kickt topic naar boven*

Ik vroeg mij iets af, zijn hier mensen die gesubscribed zijn op 'Make-Up goeroe's' op YouTube? Ik denk dat de meesten hier wel Michelle Phan kennen, maar je hebt ook Promise Phan (die eerder crazy transfomations doet met make-up), Sasakiasahi, KlairedelysArt, Bubzbeauty, etc. Misschien dat jullie een paar van deze namen kennen.

Ik ben ze beginnen kijken twee jaar geleden ofzo, niet omdat ik ze allemaal wou uittesten maar gewoon puur omdat het leuk was om te kijken hoe men hier aan begon en welke mooie resultaten je krijgt. Omdat ik om den duur inspiratie kreeg om het zelf te proberen ben ik een paar basisspullen gaan kopen en beginnen experimenteren, nu kom ik niet meer buiten zonder een lijntje aan mijn bovenste ooglid, mascara, eventueel wat oogschaduw en mijn wenkbrauwen bijgevuld. :') Tenzij ik de hele dag thuis ben of ik moet even om de hoek naar de bakker, dan doe ik niets op.

Kijken jullie geregeld naar make-up tutorials voor inspiratie of eerder uit verveling/voor de fun/etc?

_________________
Let me take you down
'Cause I'm going to Strawberry Fields
Nothing is real
And nothing to get hung about
Strawberry Fields forever


 Profiel  
Geef de volgende berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp  [ 49 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende


Keer terug naar Overig
Ga naar:  


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 6 gasten

cron

Powered by phpBB :: FI Theme