Welkom op Harry Potter Forum! 


Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Onderwerp voor volgende challenge?
Bloemen/planten 0%  0%  [ 0 ]
Dieren 31%  31%  [ 8 ]
Landschappen 8%  8%  [ 2 ]
Portretten 12%  12%  [ 3 ]
Straatfotografie 38%  38%  [ 10 ]
Zwart/wit 4%  4%  [ 1 ]
Anders, namelijk ... 8%  8%  [ 2 ]
Totaal aantal stemmen : 26

The Dark Mod

Avatar gebruiker

Offline

Houseitem
BerichtGeplaatst: zo mei 01, 2011 21:48 

Welkom bij de photochallenge!

De meesten van jullie hebben ongetwijfeld een camera in hun bezit. In deze challenge mag je laten zien wat je daar allemaal mee kan, of het nou is gemaakt met een wegwerpcamera of een duurdere spiegelreflexcamera, iedereen mag meedoen.

Elke maand zal ik een onderwerp posten en jullie hebben dan tot de deadline die ik stel de tijd om een foto te maken die daarbij past, of een foto van je computer op te duiken die ermee te maken heeft. Het onderwerp is daarbij niet zo strikt, als ik zeg dat het onderwerp "˜kat' is, hoef jij niet persé met je camera achter Poekie of Minoes aan te rennen. Laat je creativiteit zien! Als er maar een link te vinden is met "˜kat' is alles goed.

Regels

Er zijn wel een paar regeltjes aan verbonden.

  • Stuur je foto's via pb aan mij op, dus post ze niet zelf. Eventuele uitleg/bijbehorend verhaaltje mag er ook bij, is niet verplicht.
  • Geen plagiaat. Als je iets opstuurt wat niet door jou zelf is gemaakt, ben je voor altijd uitgesloten van deelname aan de challenge.
  • Ik ga niet moeilijk doen over wat bewerking (let's face it, elke fotograaf doet dat), maar met mate. Het is moeilijk om daarbij een duidelijke grens te stellen, dus het zal afhangen van mijn eigen oordeel per situatie. Bij twijfel over wat teveel is en wat niet mag je me altijd pb'en. Onder bewerking vallen o.a. kleuraanpassingen en dergelijke, géén fotomanipulatie.
  • Hou het netjes, we zijn tenslotte een forum voor alle leeftijden.

Inzenden en stemmen

Inzenden kan deze tot en met dinsdag 24 mei. Het stemmen gebeurt dan van 25 tot en met 31 mei.

Een paar dingen over het stemmen:
  • Geef een geldige reden op.
  • Als je hebt meegedaan, is het wel zo eerlijk om ook te stemmen. Ik ga jullie niet verplichten, maar doe het alsjeblieft wel.
  • Stem op tijd.
Veel plezier!

Prijzen

  • 50 sikkels voor de 1e plaats
  • 40 sikkels voor de 2e plaats
  • 30 sikkels voor de 3e plaats
  • 20 sikkels voor deelname

Opmerking

Om te voorkomen dat jullie vast zitten aan onderwerpen waar je niks mee kan/wil, zal het kiezen van een onderwerp vanaf volgende keer iets anders gaan. Zodra het stemmen begint, zal ik ook een poll openen met daarin een paar mogelijkheden voor de onderwerpen van de maand die daarop volgt. Het onderwerp met de meeste stemmen zal logischerwijs het onderwerp worden van die maand. Ik wil hierbij ook benadrukken dat suggesties voor onderwerpen zeker welkom zijn via pb en ik die onderwerpen dan ook zal toevoegen aan de poll.

Thema: Communicatie

Er zijn ontzettend veel vormen van communicatie. Kies er een die jij leuk/origineel/mooi te fotograferen vindt en maak er een foto van. Dit mag alles zijn, van twee honden die aan elkaar snuffelen tot een brief die je ontvangen hebt tot je beste vriendin die een poging doet tot het maken van rooksignalen. Alles kan!


 Profiel  

The Dark Mod

Avatar gebruiker

Offline

Houseitem
BerichtGeplaatst: di mei 10, 2011 17:28 

Inzending 1

Afbeelding


 Profiel  

The Dark Mod

Avatar gebruiker

Offline

Houseitem
BerichtGeplaatst: do mei 12, 2011 10:47 

Inzending 2

Afbeelding


 Profiel  

The Dark Mod

Avatar gebruiker

Offline

Houseitem
BerichtGeplaatst: di mei 17, 2011 20:52 

Inzending 3

Afbeelding


 Profiel  

The Dark Mod

Avatar gebruiker

Offline

Houseitem
BerichtGeplaatst: wo mei 18, 2011 7:55 

Inzending 4

Afbeelding


 Profiel  

The Dark Mod

Avatar gebruiker

Offline

Houseitem
BerichtGeplaatst: wo mei 18, 2011 12:18 

Inzending 5

Afbeelding


 Profiel  

The Dark Mod

Avatar gebruiker

Offline

Houseitem
BerichtGeplaatst: ma mei 23, 2011 18:37 

Inzending 6

Afbeelding

Jullie kunnen nog tot morgen inzenden, dus doe dat nog even aub, je krijgt er sowieso 20 sikkels voor =D


 Profiel  

The Dark Mod

Avatar gebruiker

Offline

Houseitem
BerichtGeplaatst: ma mei 23, 2011 19:12 

Inzending 7

Afbeelding


 Profiel  

The Dark Mod

Avatar gebruiker

Offline

Houseitem
BerichtGeplaatst: wo mei 25, 2011 14:47 

En het is tijd om te stemmen! Vul het volgende lijstje in om te stemmen, stemmen kan t/m dinsdag 31 mei.

Code:
[u]Stem 1[/u]
[b]Inzending nummer: [/b]
[b]Reden: [/b]

[u]Stem 2[/u]
[b]Inzending nummer: [/b]
[b]Reden: [/b]

[u]Stem 3[/u]
[b]Inzending nummer: [/b]
[b]Reden: [/b]


Ik open ook zo een poll met mogelijke onderwerpen voor de volgende challenge, stem daar ook even op aub en als je zelf nog een beter idee hebt, post het dan ook even hier of stuur een pb naar mij.


 Profiel  

King of Babylon



Offline

Houseitem
BerichtGeplaatst: wo mei 25, 2011 16:56 

Opnieuw dan maar.

Stem 1
Inzending nummer: 6
Reden: Zonder twijfel de beste foto die er tussen zit. Goed belicht, mooi onderwerp, simpele, maar leuke compositie.

Stem 2
Inzending nummer: 7
Reden: Leuke foto, vooral inhoudelijk dan.

Stem 3
Inzending nummer: 2
Reden: Mooie foto. Leuk standpunt.

_________________
Drive on. Drive on. My special one.


 Profiel  

Magic is Might

Avatar gebruiker

Offline

Houseitem
BerichtGeplaatst: za mei 28, 2011 13:48 

Stem 1
Inzending nummer: 7
Reden: Ik vind het leuk dat je je camera ziet als een communicatie middel. Hoewel ik niet het technische aspect van foto's ken (en daar dus lekker niet op ga letten bij het stemmen!) vind ik het gewoon een mooie foto, met een leuk onderwerp xD

Stem 2
Inzending nummer: 2
Reden: In tegenstelling tot inzending 7, dacht ik wel gelijk aan een brief bij het onderwerp communicatie. Toch vind ik het geen standaard brief, maar je hebt er moeite voor gedaan, en het ziet er erg mooi uit. Er is wel wat aan bewerkt, maar naar mijn mening net niet te veel..

Stem 3
Inzending nummer: 6
Reden: Yay voor Philosophers Stone! =D Een boek als communicatiemiddel vind ik eigenlijk een beetje 'meh', maar de foto ziet er wel goed uit. Ik zou persoonlijk wel de persoon iets meer centreren, maar dat is persoonlijk.

_________________
    I LOVE HPF

Where your treasure is, there will your heart be also


 Profiel  

The Dark Mod

Avatar gebruiker

Offline

Houseitem
BerichtGeplaatst: zo mei 29, 2011 11:51 

20 stemmen in de poll en maar 2 stemmen hier, dat klopt niet he :O (En als je stemt op "Anders, namelijk" is het wel de bedoeling dat je dan ook post wat dan :'))

Stem 1
Inzending nummer: 2
Reden: Dit vind ik wel de mooiste uit alle inzendingen; hoewel een brief niet origineel is vind ik de manier waarop dit gedaan is wel leuk. De brief zelf is leuk bewerkt en de kleuren van de foto vind ik er goed bij passen.

Stem 2
Inzending nummer: 7
Reden: Ik vind de foto boven en rechts een beetje raar afgesneden, maar verder vind ik het een leuke foto. Niet bijzonder, maar een goed onderwerp en leuk in simpel zwart/wit.

Stem 3
Inzending nummer: 4
Reden: Ik ben niet echt weg van de compositie, vanuit een ander standpunt en misschien ofwel beeldvullender ofwel juist iets minder beeldvullend en dan minder gecentreerd had deze foto een stuk beter kunnen zijn, maar zulke telefooncellen zien er altijd wel leuk uit vind ik en het past zeker heel goed bij het onderwerp.


Jullie kunnen nog stemmen t/m dinsdag dus doe dat wel nog even (zeker als je meegedaan hebt) =D Als je nog niet in de poll gestemd hebt, doe dat dan ook nog even want we hebben nu een gelijkstand.


 Profiel  

Lid Orde van de Feniks

Avatar gebruiker

Offline

Houseitem
BerichtGeplaatst: zo mei 29, 2011 13:34 

Stem 1
Inzending nummer: 2
Reden: Bij communicatie zijn brieven ook een van de eerste dingen die bij mij opkomen, daarnaast vind ik dat je de brief bijzonder in beeld heb gebracht én dat de brief zelf er prachtig uitziet.

Stem 2
Inzending nummer: 7
Reden: De compositie is gewoon heel erg mooi (:

Stem 3
Inzending nummer: 6
Reden: Het is een hele mooie foto, al snap ik nog steeds niet helemaal hoe het met communicatie te maken heeft... Maar misschien ligt dat aan mij :')

_________________
    Differences of habit and language are nothing at all
    if our aims are identical and our hearts are open.


 Profiel  

Headhunter

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Kruideniersstraat 71

Houseitem
BerichtGeplaatst: zo mei 29, 2011 19:05 

Stem 1
Inzending nummer: 6
Reden: technisch de allerbeste foto. En natuurlijk Philosopher's Stone yay0mgz!! : D Een communicatiemiddel waar ik zelf niet opgekomen was. Nais job!

Stem 2
Inzending nummer: 3
Reden: ik twijfelde heel erg tussen m'n tweede en derde stem xD Uiteindelijk heb ik deze op de tweede plek gezet, omdat ik de compositie geweldig vind in deze foto. De lucht is prachtig strakblauw en ik vind het standbeeld een heel mooi symbolische vorm van communicatie (ook stiekem omdat 'angelos' Grieks is voor boodschapper). Hij's helaas alleen wat korrelig, maar dat kan ook aan het verkleinen gelegen hebben.

Stem 3
Inzending nummer: 4
Reden: Deze is scherper dan foto 3, de reden dat ik over de plekken twijfelde, maar compositiegewijs wat saaier. Maar ik vind hem prachtige kleuren hebben, dat oude vaalrood, en de phonebooth ziet er gewoon heel erg leuk uit, zo oud en afgebladderd. En het doet me denken aan HP :')

_________________
now my life is sweet like cinnamon


 Profiel  

The Curious Admin

Avatar gebruiker

Offline

Houseitem
BerichtGeplaatst: ma mei 30, 2011 19:50 

Stem 1
Inzending nummer: 4
Reden: Dit is misschien niet de mooiste foto, maar ik vind dit wel de leukste invulling van het thema. Bovendien ziet het er gewoon leuk uit, en dat zonder dat het bewerkt is.

Stem 2
Inzending nummer: 6
Reden: Dit vind ik gewoon een hele mooie foto. Het heeft misschien iets minder met het thema te maken dan de vorige foto, maar daar is niks mis mee. Ik vind het mooi dat je het gezicht niet ziet. En het is HP, dus dat is sowieso een stem waard.

Stem 3
Inzending nummer: 7
Reden: Ik vind deze foto mooi, maar op een andere manier dan de vorige twee. Ik kan het niet zo goed uitleggen, maar het spreekt me gewoon aan.


 Profiel  
Geef de volgende berichten weer:  Sorteer op  
Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 16 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende


Keer terug naar Overig
Ga naar:  


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast

cron

Powered by phpBB :: FI Theme