Welkom op Harry Potter Forum! 


Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen

The Dark Mod

Avatar gebruiker

Offline

Houseitem
BerichtGeplaatst: wo jun 01, 2011 22:16 

Welkom bij de photochallenge!

De meesten van jullie hebben ongetwijfeld een camera in hun bezit. In deze challenge mag je laten zien wat je daar allemaal mee kan, of het nou is gemaakt met een wegwerpcamera of een duurdere spiegelreflexcamera, iedereen mag meedoen.

Elke maand zal ik een onderwerp posten en jullie hebben dan tot de deadline die ik stel de tijd om een foto te maken die daarbij past, of een foto van je computer op te duiken die ermee te maken heeft. Het onderwerp is daarbij niet zo strikt, als ik zeg dat het onderwerp "˜kat' is, hoef jij niet persé met je camera achter Poekie of Minoes aan te rennen. Laat je creativiteit zien! Als er maar een link te vinden is met "˜kat' is alles goed.

Regels

Er zijn wel een paar regeltjes aan verbonden.

  • Stuur je foto's via pb aan mij op, dus post ze niet zelf. Eventuele uitleg/bijbehorend verhaaltje mag er ook bij, is niet verplicht.
  • Geen plagiaat. Als je iets opstuurt wat niet door jou zelf is gemaakt, ben je voor altijd uitgesloten van deelname aan de challenge.
  • Ik ga niet moeilijk doen over wat bewerking (let's face it, elke fotograaf doet dat), maar met mate. Het is moeilijk om daarbij een duidelijke grens te stellen, dus het zal afhangen van mijn eigen oordeel per situatie. Bij twijfel over wat teveel is en wat niet mag je me altijd pb'en. Onder bewerking vallen o.a. kleuraanpassingen en dergelijke, géén fotomanipulatie.
  • Hou het netjes, we zijn tenslotte een forum voor alle leeftijden.

Inzenden en stemmen

Inzenden kan deze tot en met donderdag 23 juni. Het stemmen gebeurt dan van 24 tot en met 30 juni.

Een paar dingen over het stemmen:
  • Geef een geldige reden op.
  • Als je hebt meegedaan, is het wel zo eerlijk om ook te stemmen. Ik ga jullie niet verplichten, maar doe het alsjeblieft wel.
  • Stem op tijd.
Veel plezier!

Prijzen

  • 50 sikkels voor de 1e plaats
  • 40 sikkels voor de 2e plaats
  • 30 sikkels voor de 3e plaats
  • 20 sikkels voor deelname

Opmerking

Om te voorkomen dat jullie vast zitten aan onderwerpen waar je niks mee kan/wil, zal het kiezen van een onderwerp vanaf heden iets anders gaan. Zodra het stemmen begint, zal ik ook een poll openen met daarin een paar mogelijkheden voor de onderwerpen van de maand die daarop volgt. Het onderwerp met de meeste stemmen zal logischerwijs het onderwerp worden van die maand. Ik wil hierbij ook benadrukken dat suggesties voor onderwerpen zeker welkom zijn via pb en ik die onderwerpen dan ook zal toevoegen aan de poll.

Thema: Straatfotografie

Straatfotografie legt het leven op straat/openbare ruimtes vast. Het geeft meestal grappig/opvallend/typisch menselijk gedrag en situaties weer. Ga dus de straat op (of ga naar een openbare ruimte) en leg vast wat jou opvalt!


 Profiel  

The Dark Mod

Avatar gebruiker

Offline

Houseitem
BerichtGeplaatst: za jun 11, 2011 21:55 

Inzending 1

Afbeelding


Moniek zegt: Omdat dit niet zo heel erg duidelijk is zal ik hier even bij vermelden dat je op deze foto iemand ziet die naar een eendje hengelt. Er is dus wel degelijk een persoon op te zien, wat dus de essentie is van straatfotografie.


 Profiel  

The Dark Mod

Avatar gebruiker

Offline

Houseitem
BerichtGeplaatst: di jun 14, 2011 13:50 

Inzending 2

Afbeelding

Beschrijving: Deze foto is genomen in Frankrijk tijdens een dorpsfeest. Voor dit confetti-feest was heel de straat afgezet.


 Profiel  

The Dark Mod

Avatar gebruiker

Offline

Houseitem
BerichtGeplaatst: di jun 21, 2011 11:15 

Inzending 3

Afbeelding





Ik zal het inzenden iets verlengen omdat het een rare maand is geweest, dus jullie kunnen nog inzenden t/m 26 juni, aanstaande zondag dus. Dan wil ik wel alle inzendingen hebben van de 10 mensen die op dit onderwerp gestemd hebben hè!


 Profiel  

The Dark Mod

Avatar gebruiker

Offline

Houseitem
BerichtGeplaatst: do jun 23, 2011 23:03 

Inzending 4

Afbeelding

(klik voor groter)


 Profiel  

The Dark Mod

Avatar gebruiker

Offline

Houseitem
BerichtGeplaatst: zo jun 26, 2011 15:22 

Inzending 5

Afbeelding

Grote Markt (Brussel)

Ik wou eigenlijk speciaal voor deze challenge een foto maken - maar ik heb er de tijd niet meer voor gevonden. Dus ik heb maar even een oude foto gezocht die wel binnen het thema paste. Van in de tijd dat ik nog de minste notie had over wat diafragma en sluitertijd en dat soort zaken eigenlijk wil zeggen - maargoed. Alsnog vind ik dit een leuke foto.


 Profiel  

The Dark Mod

Avatar gebruiker

Offline

Houseitem
BerichtGeplaatst: ma jun 27, 2011 11:19 

Inzending 6





En dan is bij deze het stemmen geopend! Vul onderstaand formulier in en ik zal zo ook nog een poll maken voor het onderwerp.

Code:
[u]Stem 1[/u]
[b]Inzending nummer: [/b]
[b]Reden: [/b]

[u]Stem 2[/u]
[b]Inzending nummer: [/b]
[b]Reden: [/b]

[u]Stem 3[/u]
[b]Inzending nummer: [/b]
[b]Reden: [/b]


 Profiel  

Klassenoudste Ravenklauw

Avatar gebruiker

Offline

Houseitem
BerichtGeplaatst: ma jun 27, 2011 12:02 

Stem 1
Inzending nummer: 3
Reden: Sowieso vind ik het al respect als je iemand aanspreekt om een foto van ze te maken, ikzelf heb dat nog nooit gedaan (ahum, gedurfd!). Daarbij vind ik de vrouw heel gezellig en vind ik dit echt een voorbeeld van straatfotografie.

Stem 2
Inzending nummer: 5
Reden: Zo leuk, fotograferende Japanners/Chinezen :') Dit vind ik ook een hele leuke foto, je ziet ze overal en ze zijn zo typisch haha!

Stem 3
Inzending nummer: 1
Reden: Eerst snapte ik de straatfotografie niet, maar toen zag ik pas de uitleg, hehe. Ik vind de compositie heel leuk en dat je 2 keer moet kijken voor je een foto begrijpt vind ik ook heel leuk (:

_________________
the pavement is my friend
it will take me where I need to go


 Profiel  

Lid Orde van de Feniks

Avatar gebruiker

Offline

Houseitem
BerichtGeplaatst: ma jun 27, 2011 12:13 

Stem 1
Inzending nummer: 4
Reden: Wat is dit een lieve foto, zeg! De fotograag heeft het ook heel mooi vast weten te leggen (: Stiekem hoop ik dat die mensen deze foto ook hebben ontvangen, haha. En het past ook goed in het thema, trouwens.

Stem 2
Inzending nummer: 6
Reden: Prachtige foto. Ligt niet helemaal in het thema, maar ik vind hem kwalitatief zo goed dat ik er toch op stem.

Stem 3
Inzending nummer: 5
Reden: Bij straatfotografie denk ik aan toerisme en bij toerisme denk ik aan Japanners. Misschien heel slecht, maar ik vind dit echt een hele grappige foto. Me likey.

_________________
    Differences of habit and language are nothing at all
    if our aims are identical and our hearts are open.


 Profiel  

King of Babylon



Offline

Houseitem
BerichtGeplaatst: ma jun 27, 2011 20:58 

Stem 1
Inzending nummer: 6
Reden: Dit vind ik zonder twijfel de beste inzending. Sowieso heb ik een boon voor zwartwit, maar hier past het ook gewoon mooi (omdat de lichten in deze foto o.a. ook erg belangrijk zijn en dat werkt in zwartwit nog een tikkel meer vind ik persoonlijk). De foto past ook gewoon perfect binnen het thema en het is natuurlijk straf omdat je lijkt tussen de auto's te staan en dat doet het 'm toch, vind ik.

Stem 2
Inzending nummer: 4
Reden: Deze vind ik vooral inhoudelijk heel leuk! Extreme uitlijning natuurlijk - maar net dat doet het hem en het is noodzakelijk en goed gedaan. Heel fijne foto :').

Stem 3
Inzending nummer: 1
Reden: Niet dat ik 'm binnen het thema vind passen (ook niet na de noot van Moniek - want ik zie die persoon echt niet (of heel heel onduidelijk)), maar alsnog vind ik de foto best geslaagd. Voornamelijk omdat het een soort van bolle vorm krijgt die ik interessant vind. En ik vind het grappig dat het eigenlijk allemaal pluchen beesten zijn :'). Speciale foto - op zijn minst.

_________________
Drive on. Drive on. My special one.


 Profiel  

The Dark Mod

Avatar gebruiker

Offline

Houseitem
BerichtGeplaatst: vr jul 01, 2011 21:55 

Nu ben ik zelf wel iets te laat met stemmen ([a]), maar anders zijn er weer zoveel dubbele scores xD

Stem 1
Inzending nummer: 4
Reden: Ik vond dit zo'n leuke foto en het past ook echt perfect bij het thema. De compositie vind ik ook heel goed gedaan hier.

Stem 2
Inzending nummer: 3
Reden: Ik vond nummer 2 en 3 heel moeilijk te bepalen, maar uiteindelijk kies ik hiervoor omdat dit zo perfect bij het thema past en ik graag meer van zulke foto's had gezien. Het ziet eruit als een erg leuke mevrouw, alleen is het ivm schaduwen en dichtgeknepen ogen beter als je het onderwerp van je portret niet de zon in haar gezicht heeft =)

Stem 3
Inzending nummer: 5
Reden: Hele grappige en typerende foto, goede compositie maar het had net iets... spannender gemogen ofzo :') Misschien een extreem laag standpunt oid?

En dan de uitslag!

1. Inzending 4 - Indian Violet
2. Inzending 3 - San Riddle & Inzending 6 - Agenia
3. Inzending 5 - Charlie


En dit waren de deelnemers:
1. Blijerd
2. Deianira~
3. San Riddle
4. Indian Violet
5. Charlie
6. Agenia

En dan sluit ik af met een mededeling =D Voortaan zal de photochallenge geleid worden door niemand minder dan San Riddle, we wensen haar natuurlijk allemaal veel succes en vanaf nu kunnen jullie dus bij haar terecht met alle zaken omtrent de photochallenge!


 Profiel  
Geef de volgende berichten weer:  Sorteer op  
Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 11 berichten ] 


Keer terug naar Overig
Ga naar:  


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 9 gasten

cron

Powered by phpBB :: FI Theme