Welkom op Harry Potter Forum! 


Antwoord op onderwerp Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Professor

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: avatar's pandora
BerichtGeplaatst: di jun 21, 2011 15:51 

Waar zouden jullie liever willen wonen, in een dorp of in een stad? Iedereen heeft wel een voorkeur.
En waar woon je nu hoe vind je het daar, als je het vergelijkt met het andere.

-Heb je tips voor men als degene verhuist naar een andere plek.

_________________
Support Joyce @ WIDM


 Profiel  

Professor

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: in Tortuga ;)

Houseitem
BerichtGeplaatst: zo jun 26, 2011 22:15 

Ik denk dat het ook veel uitmaakt hoe oud dat je bent, ik woon al vanaf dat ik klein ben in een dorp en hoewel ik het er fijn vind en al mijn vriendinnen hier wonen, is er haast nooit iets te doen.. Dus op dit moment zou ik voor een stad kiezen, maar ik weet ook dat op het moment dat ik kinderen krijg, ik weer in een dorp wil wonen gewoon omdat ik het als kind hier altijd heel fijn heb gevonden en ik het mijn kind dan ook gun om op bijna elke hoek een speeltuin te hebben, geen druk verkeer enz.

_________________
Blessed is the heart that bends; it can never be broken.


 Profiel  

Professor

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: avatar's pandora
BerichtGeplaatst: ma jun 27, 2011 5:43 

Ik zeg stad maar dat ligt eraan waar, ik houdt niet van de drukte of dat het heel er stil is.

Ik vind Arnhem waar ik woon ideaal het is een stad, het is niet te druk of te rustig. Ik woon erbuiten denk zo rond de rand.
Het is rustig, veel groen, alles is dichtbij en bereikbaar, goed vervoer. Dat is voor mij ideaal ik zou zelf denk ik ook nog wel in de stad kunnen wonen. Als ik verhuis blijf ik het liefst in Arnhem of in de buurt.
Nijmegen misschien ook nog wel als het niet anders kan, maar ik vind het veel drukker en chaotischer daar.
Misschien Amsterdam ook nog wel er is zoveel daar, en vanwege dat zou ik het nog doen maar het is wel druk en groot.

Me vader woont buiten Nijmegen in een dorp ''middle of nowhere'' er is niks te doen, en alles ligt heel ver uit elkaar, rijdt maar 1 bus en niet eens zo vaak. En er wonen alleen maar ouder mensen of hele kleine kinderen. De teens zijn weg en komen alleen met carnaval!
In dat soort dorpjes zou ik nooit wonen, misschien als bepaalde soorten dorpjes zou kunnen.

_________________
Support Joyce @ WIDM


 Profiel  

Unspeakable

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Team Mystic

Houseitem
BerichtGeplaatst: di jun 28, 2011 10:57 

Ik ben geboren in een dorp en woon nu 1,5 jaar in een stad. Stad bevalt me eigenlijk veel meer, want alles is dichterbij. In mijn dorp heb je heel weinig winkels, en dan is het vervelend om steeds helemaal met de bus of zelfs met de trein ergens naartoe te reizen om wat te halen.

_________________
    Hohoho~


 Profiel  

Lid Wikenweegschaar

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Huize Masquerade
BerichtGeplaatst: di jun 28, 2011 13:14 

Ik heb eigenlijk mijn hele leven in de stad gewoond. Dat varieerde wel van een kleine stad tot een van de grotere steden van Nederland.
Eigenlijk altijd aan de rand, zodat je geen last hebt van drukte, maar wel alles in de buurt. Het is heerlijk om even naar de binnenstad te kunnen fietsen.
Nu ik op kamers woon, ben ik verhuisd naar net buiten de stadsgrachten. Het is voor mij vijf minuten lopen naar de markt en dat is ook wel heerlijk. Ik heb alles op loopafstand; de winkels, de stad, het station en zelfs mijn school is goed te doen.
Het nadeel is wel dat Groningen behoorlijk in het noorden van het land ligt. Dat maakt dat andere steden moeilijker bereikbaar zijn. Het kost me twee uur treinen om in Utrecht te komen.

Ik denk dat ik zelf altijd op een rustige plek zou willen wonen, of dat nu in een dorp of een stad is. Als alles maar wel een beetje bereikbaar is. Dat vind ik dus echt een voordeel van de plek waar ik nu woon. In het centrum, maar wel op een rustige plek. Ik heb geen last van uitgaanslui, maar hoor zo af en toe wel de Martinitoren. Heerlijk!

_________________
Folge deinem Herzen oder meinem Rat.


 Profiel  

Schoolhoofd

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Abbey Road

Houseitem
BerichtGeplaatst: di jun 28, 2011 18:34 

Ik woon in een dorp op een zeer rustige plek. Onze woning is omringd door veel natuur en we wonen hier heel rustig. Dat brengt natuurlijk ook wat nadelen met zich mee. Zo moet ik een hele poos reizen om een stad te bereiken die de moeite waard is om te gaan shoppen en het dichtstbijzijnde station is een half uur van ons huis verwijderd.

Volgend jaar ga ik in Leuven studeren, wat toch beschouwd kan worden als een vrij drukke stad. Mijn kamer ligt op een rustige straat met weinig plaatselijk verkeer, maar dat is ook vooral te wijten aan het feit dat ik niet midden in de stad woon, maar ik vind het prima zo. Ik zal wel moeten wennen aan de drukte, want ik ben nog nooit wakker geworden door lawaai of iets dergelijks. Maar ik kijk ernaar uit om alles in mijn nabijheid te hebben: sportgelegenheden, winkels, theaters, bioscopen... Hier kijk ik echt naar uit!

Momenteel heb ik behoefte om in een stad te wonen, maar of het me zal bevallen valt nog af te wachten. Maar zodra ik een gezin zou hebben, zou ik liever een dorp prefereren dat vrij dicht bij een stad ligt, zoals anderen hierboven me al aanhaalden (:


 Profiel  

Schoolhoofd

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Wonderland

Houseitem
BerichtGeplaatst: di jun 28, 2011 19:53 

Ik woon deels in een rustig dorp en deels in een stad.

Doordeweeks woon ik in Groningen, op een klein studentenkamertje net buiten de stad. Ik woon aan een drukke weg, maar tegenover mijn huis is een soort van 'parkje'. Het is eigenlijk gewoon een groot grasveld met wat sierlijke bollen er op, maar okey. Wat ik fijn vind aan in de stad wonen is dat alles dichtbij is. Er zitten 3 supermarkten binnen 3 minuten lopen, het centrum van de stad is 5 a 10 minuten fietsen en de faculteit is ongeveer 10 minuten lopen. Verder zijn er natuurlijk nog veel meer leuke activiteiten in de buurt.

Mijn ouders wonen in een klein duits dorpje en daar eigenlijk ook nog buiten. We hebben overburen (maar met nog een stuk er tussen, want ze hebben een lange oprit) en de eerste buren zijn denk ik ongeveer 100 meter bij ons vandaan. We hebben een heel groot huis en ook een erg grote tuin. Het is vrijwel altijd rustig en stil. Er staan geen straatlantaarns en omdat het buiten het dorp licht is er ook weinig licht van huizen, dus in de straat/tuin is het 's nachts en onwijs donker. De eerste supermarkt zit op ongeveer 5 kilometer en daar is ook de bushalte. Het eerste station is voor mij ook op een half uur afstand.

Voor allebei is eigenlijk wat te zeggen. Ik vind het fijn dat ik in de stad overal dicht bij zit, maar Ă©Ă©n van mijn grote hobby's is met honden bezig zijn en daarvoor heb ik dan weer meer ruimte bij mijn ouders thuis. Daar heb ik dan ook mijn eigen toestellen, wat er voor zorgt dat ik in het weekend en de vakantie als ik wil elke dag kan trainen. Verder heb ik nog altijd wat moeite met de verkeersgeluiden in de stad bij het slapen en ik kan dus nog altijd niet goed slapen met het raam open. Wat mij betreft zou het huis en de tuin van het huis van mijn ouders ideaal zijn als het wat dichter naar de voorzieningen zou staan. :') Dus zo zou ik het allerliefste wonen...

_________________
    Que sera, sera.


 Profiel  

2e jaars

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: New New York
BerichtGeplaatst: wo jun 29, 2011 16:50 

Ik woon in een best groot dorp. We hebben geen ziekenhuis, maar voor de rest is alles dichtbij. We hebben drie supermarkten op 5 minuten afstand en een aantal kleding/schoenenwinkels. Het is wel leuker om te shoppen in een stad, maar daar neem ik graag de bus voor :p. Aangezien ik niet vaak naar het ziekenhuis moet (gelukkig), heb ik verder geen nadelen.
Ik vind het wel fijn om in een dorp te wonen. We hebben geen treinstation, maar na een half uurtje met de bus kan ik ook op de trein stappen. Ik zou niet in een drukke stad willen wonen. Misschien bedenk ik mezelf wel als ik voor mijn studie op kamers wil, maar tot nu toe ben ik erg tevreden in mijn dorp :).


 Profiel  

Beginnend Tovenaar

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Hell
BerichtGeplaatst: za jul 02, 2011 8:38 

Ik woon in een vrij klein dorpje, en ik woon hier al mijn hele leven. Ik vind het opzich best wel fijn wonen hier, maar ik blijf hier niet. Ik ben toch de drukte gewend van het reizen naar school (Rotterdam, Breda) en ik zou nooit op het platteland kunnen wonen, iets wat mijn ouders dus wel heel graag willen.

Al zowiezo ben ik niet van plan om in Nederland te blijven in de toekomst. Ik zou heel graag in Osaka willen wonen (Japan) en anders misschien Tokyo.., mocht het toch niet Japan worden, dan ga ik wonen in Manila (De Filipijnen).. een stuk drukker dus ^^''

_________________
    I wanna write "I miss you" on a rock and throw it at your face so you know how much it hurts...


 Profiel  

Volleerd Tovenaar

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Assiah.
BerichtGeplaatst: vr aug 05, 2011 22:41 

Stad. Ik woon zelf in Amsterdam en voel me hier toch echt wel thuis. Natuurlijk heeft het zo zijn nadelen, maar alles is dichtbij en je kan je altijd wel vermaken in de stad als je een keertje niets te doen hebt. Een dorp lijkt me ook leuk, voornamelijk om even tot rust te komen, maar ik denk dat ik toch altijd wel een stadsmens blijf.

_________________
T S U N A G A R I


 Profiel  

2e jaars

Avatar gebruiker

Offline
BerichtGeplaatst: za aug 06, 2011 9:47 

Ik woon zelf midden in de stad Groningen en ik kan me niet voorstellen dat ik ooit een dorp boven een stad zou verkiezen. Misschien dat ik daar op het moment dat ik een gezin wil opbouwen anders over denk, maar ergens verwacht ik dat niet. Je hoort heel vaak dat mensen naar een dorp verhuizen omdat dat beter zou zijn voor de kinderen, maar ik heb hier altijd gewoond en nergens schade van. Als ik volgend jaar ga studeren wil ik het liefste wel op kamers, maar ik weet nog niet of dat hier in Groningen zal zijn, of in een andere stad.

_________________
It does not do to dwell on dreams and forget to live, remember that.


 Profiel  

Klassenoudste Griffoendor

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Gryffindor

Houseitem
BerichtGeplaatst: za aug 06, 2011 14:03 

Ik zal nu zeggen stad. Ik woon zelf mijn hele leven al in een dorp. Het is wel een redelijk groot dorpje, dus het is niet zo dat ik nog een heel stuk moet rijden voor een supermarkt ofzo, maar verder is er niet zo heel veel. Er zijn een aantal winkels, maar eigenlijk ga ik altijd voor alles naar Rotterdam. Ook is er niet echt heel veel te doen hier. Er zijn een aantal kroegjes waar het op zaterdagavond wel gezellig is, maar dat is het dan.
Gelukkig woon ik dicht bij Rotterdam dus sta ik, als ik geluk heb, binnen 20 minuutjes in Rotterdam Zuid met de bus. Het is dus niet zo ver, maar ik woon op een eiland. Er is dus maar 1 weg die naar Rotterdam gaat en helaas willen alle mensen altijd op de zelfde tijd het eiland op en af, waardoor er dus vooral in de spits heel vaak file staat.

Verder vind ik in het dorp en nadeel dat iedereen, iedereen kent. Er wordt enorm vaak over je gepraat, als er iets gebeurt gaat weet binnen no time het halve dorp het. Er kan nooit iets geheim blijven, en dat heb ik de afgelopen jaren wel goed meegemaakt.

Al die dingen bij elkaar opgeteld, zal ik nu dus best graag in de stad willen wonen. Vooral omdat ik eigenlijk al zo vaak in Rotterdam ben, en er studeer, zal het voor mij niet zo raar zijn als ik daar ook over een tijdje ga wonen.

_________________

You can do anything as long as you can dream it.


 Profiel  

Klassenoudste Huffelpuf

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Het Internet

Houseitem
BerichtGeplaatst: za aug 06, 2011 16:07 

Hmm, moeilijk. Ik zou eerst zeggen dorp. Omdat het dan veel rustiger is en in dorpen vind ik dat je mooiere huizen vind dan in grote steden (ik zeg niet kleine steden). Maar in een stad heb je alles dichtbij. En is er veel te doen. De mogelijkheid van het openbaarvervoer is ook veel groter in een stad. Ik zou iets kiezen er tussen in.

_________________
What the hell is a hufflepuff?!


 Profiel  

Heir of Slytherin



Offline

Woonplaats: Slytherin Dungeon

Houseitem
BerichtGeplaatst: za aug 06, 2011 16:12 

Stad en daar woon ik nu ook. Ook al scheldt ik er wel eens op dat het hier nooit helemaal stil is, ik krijg de kriebels als ik niks hoor. Ik kan daar gewoon niet tegen. Verder ben ik redelijk lui en ik wil alles gewoon dichtbij hebben. Het centrum hier is 5 minuten lopen en daar zijn ook alle uitgaansgelegenheden. Moet er niet aan denken dat ik na het stappen nog een halfuur moet fietsen of een taxi moet bellen :') We hebben hier alleen geen bios. Maar dan pak ik met veel plezier de trein naar Rotterdam en daar ben ik dan binnen 15 minuutjes.

_________________
Hard work never killed anybody, but why take a chance?


 Profiel  

The Fangirl Mod

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Bag End

Houseitem
BerichtGeplaatst: ma aug 08, 2011 11:39 

Ik ben opgegroeid in Assen, een middelgrote stad, maar wel in een wijk die eigenlijk een dorp op zich is. Ook aan de stadsrand, dus met vijf minuten fietsen ben je buiten de stad.

Daarna heb ik een tijdje in Kampen gewoond, waar ik eigenlijk in dezelfde situatie terecht kwam. Kampen is kleiner dan Assen, maar ook hier woonde ik zo dicht aan de rand van de stad (maar tegelijkertijd ook in het centrum, hoera voor Kampen met haar rivierligging) dat ik binnen een paar minuten midden tussen de weilanden stond.

En toen verhuisde ik naar Zwolle, waar ik eerst in een woonwijk vrij ver van het centrum woonde en nu praktisch in het centrum. Ik woon nu wel iets verder van het bos en de weilanden af, maar het is nog steeds makkelijk te doen op de fiets. Eigenlijk heb ik dus altijd in steden gewoond die zo groot (of zo klein) waren dat alles vrij overzichtelijk is. Dat vind ik ook wel erg prettig. Ik denk niet dat ik erg gelukkig zou worden als ik in het centrum van een hele grote stad zou wonen. Ik moet natuur om me heen hebben, of in ieder geval op loop- of fietsafstand. Ik vind het wel prettig dat alle winkels en voorzieningen in een stad zo dichtbij zijn, zoals hier al eerder genoemd is.

Ik zou het liefst in een voorstadje/dorpje vlakbij een grotere stad willen wonen, zodat je binnen een kwartier in de stad bent maar wel de rust van een dorp kunt meepakken. Zolang alle basisvoorzieningen (supermarkt, dokter/tandarts, kapper etc) maar dichtbij zijn maakt het me niet zoveel uit. Ik zou het liefst dicht bij het strand willen wonen (:

_________________
.
    far over the misty mountains cold


 Profiel  
Geef de volgende berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp  [ 21 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende


Keer terug naar Overig
Ga naar:  


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 7 gasten

cron

Powered by phpBB :: FI Theme