Welkom op Harry Potter Forum! 


Antwoord op onderwerp Ga naar pagina Vorige  1, 2

Professor

Avatar gebruiker

Offline

Houseitem
BerichtGeplaatst: ma aug 08, 2011 11:49 

Lacrimosa schreef:
Ik woon in een dorp op een zeer rustige plek. Onze woning is omringd door veel natuur en we wonen hier heel rustig. Dat brengt natuurlijk ook wat nadelen met zich mee. Zo moet ik een hele poos reizen om een stad te bereiken die de moeite waard is om te gaan shoppen en het dichtstbijzijnde station is een half uur van ons huis verwijderd.


Dit heb ik ook. Ik woon van origine in Bennebroek, een klein dorp met voornamelijk bejaarden. Ik ben mijn dorp wel steeds meer gaan waarderen. Ik woon naast weilanden, bos en water. De veiligheid spreekt mij erg aan. Ik woon sinds oktober in een studentenflat in Leiden. Hoewel alles dichtbij is (het station is tien minuten fietsen, mijn faculteit een kwartiertje), heb ik nooit een ''band'' met Leiden kunnen krijgen. Ik voel me er nog steeds niet thuis. Ik zou liever in Haarlem wonen als ik klaar ben met studeren - een goede winkelstad, altijd wat te beleven maar nooit te druk. Maar ik heb echt geen idee hoe mijn leven eruit gaat zien in de toekomst, dus ik kan er eigelijk niks over zeggen.
Ik vind dat een dorp en een stad beide haar charmes hebben. Momenteel vind ik de geborgenheid van een dorp het fijnste, omdat ik nu graag rust wil.


 Profiel  

7e jaars

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Hogwarts
BerichtGeplaatst: do aug 11, 2011 12:27 

Stad. Ik heb het niet echt op dorpjes, die zijn mij vaak veel te klein. Ik hou van grote steden waarin je helemaal kunt verdwalen tussen de grote bedrijfspanden en winkelcentra.

_________________
~ We are only as strong as we are united, as weak as we are divided. Ďź
Gryffindor, Slytherin, Ravenclaw and Hufflepuff.


Laatst bijgewerkt door Kim op di aug 16, 2011 19:17, in totaal 1 keer bewerkt.

 Profiel  

7e jaars

Avatar gebruiker

Offline

Houseitem
BerichtGeplaatst: di aug 16, 2011 12:30 

Moeilijk, moeilijk. Ik ben opgegroeid in een heel klein dorpje en ik vind de rust ontzettend fijn. Alles is wel ontzettend ver weg (winkels, middelbare school), maar een beetje beweging is ook niet heel slecht voor je. Ik denk dat ik het ook fijner zou vinden dat als ik later kinderen zou hebben, ze opgroeien in een dorp.
Daarnaast woon ik zelf nu in de stad. Leeuwarden, dus niet een erg grote stad, maar voor mij (komend uit een dorp) is het groot. Toch vind ik het op het moment ideaal. Als student is een stad heerlijk. Alles is dichtbij; zowel school, als de supermarkt, als de winkels, als het station. Je kunt overal makkelijk en snel komen en ik moet toegeven dat ik dat nu wel lekker vindt.
Uit mijn studentoogpunt kies ik voor de stad, maar ik denk dat ik uit een oogpunt zou kijken als ik een ouder ben, dan kies ik voor het dorp.


 Profiel  

6e jaars

Avatar gebruiker

Offline

Houseitem
BerichtGeplaatst: di aug 16, 2011 13:02 

Ik woon al mijn hele leven in een dorp. Vervoer ga ik het niet eens over hebben, het is af en toe zo dramatisch dat je niet eens vanuit mijn dorp met een bus naar het dichtsbijzijnde pretpark (Toverland) kunt.
Maar wat me vooral stoort is de saaiheid, de boer'n mensen, het 'ons kent ons'. Ik hou van alles dat excentriek is en in een dorp heb je die verscheidenheid niet. Alle mensen zien er hetzelfde uit, dragen hetzelfde, doen hetzelfde, denken hetzelfde.
Zet mij op een terras in de stad en ik vermaak me kostelijk, gewoon al door het kijken van mensen. Ik voel me veel vrijer in een stad, je gaat op in de menigte, je hoeft niet iedereen te begroeten die je tegenkomt, etc.
Dat baseer ik dan op de momenten dat ik in een stad ben geweest, want zoals gezegd heb ik er nooit gewoond. Als alles goed gaat, ga ik volgend jaar in Maastricht op kamers wonen. Kan. Niet. Wachten.
Wat mij ook erg prettig lijkt aan het wonen in de stad, is dat je altijd leven om je heen hebt. Ik ben graag alleen en hou van rust, maar ik ken mezelf en ik heb de neiging om te gaan kluizenaren. Als ik dan in een stad woon stel ik me voor dat ik veel minder afgesloten ben van de wereld. Uit het raam kijken en mensen zien lopen, leven zien. Ik heb altijd het gevoel dat mij dat ook meer levend zal houden. Even de deur uit stappen om een brood te halen, in plaats van een week wachten tot ook alle beschuiten op zijn en ik per se de deur uit moet. Ik denk dat een stad mij echt zal motiveren om anders te gaan leven. En ik heb op dit moment echt behoefte aan die verandering.


 Profiel  

7e jaars

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: In Heaven

Houseitem
BerichtGeplaatst: wo aug 17, 2011 21:44 

Ik heb heel lang in een drukke toeristische kustgemeente gewoond, en ik vond het daar heel leuk.
Buiten aan het strand had je bijna een last van al die toeristen.
Hety was er niet zo groot, waardoor iedereen er bijna iedereen wel kende en dat was heel gezellig. Ik had ook veel vrienden uit de lagere school.

Een paar jaar geleden zijn we dan door omstandigheden moeten verhuizen naar Loppem, wat een echt dorp is, waar niet zo veel te beleven is.
Je merkt ook dat iedereen elkaar hier niet echt kent, buiten met de buren hebben we hier met niemand echt goed contact.

Een stad vind ik dan weer te druk, alhoewel Brugge me wel aanstaat om in te wonen, zou ik toch niet midden in het centrum willen wonen.

Later zou ik graag terugkeren naar de zee, naar waar ik oorspronkelijk woonde.
Daar was het toch leuker.

x.

_________________
Luna: "Whenever you're ready Sir." Dobby: "Sir? I like her very much."


 Profiel  

1e jaars

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Breda
BerichtGeplaatst: vr aug 19, 2011 20:14 

Ik woon al mijn hele leven in een stad en ik denk dat het daarom komt dat ik niet in een dorp zou willen wonen. Bovendien vind ik het handig dat je in de stad van alles bij de hand heb, terwijl als je in een dorp zou wonen, je eerst een eind moet rijden voordat je bij een fatsoenlijk winkelcentrum oid bent. En in de stad vind het het openbaar vervoer gewoon beter geregeld. Als ik eens naar een dorp moet heb je af en toe de pech dat de bus net voor je neus vertrekt en een half uur a een uur moet wachten. Ook ben ik graag op mezelf dus ik zou echt niet aan de ons kent ons mentaliteit kunnen wennen. xD

_________________
    You can think I'm wrong, but that's no reason to quit thinking.

    - Gregory House


 Profiel  
Geef de volgende berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp  [ 21 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2


Keer terug naar Overig
Ga naar:  


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 7 gasten

cron

Powered by phpBB :: FI Theme