Welkom op Harry Potter Forum! 


Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Lid Orde van de Feniks

Avatar gebruiker

Offline

Houseitem
BerichtGeplaatst: za jul 02, 2011 17:46 

Welkom bij de photochallenge!

De meesten van jullie hebben ongetwijfeld een camera in hun bezit. In deze challenge mag je laten zien wat je daar allemaal mee kan, of het nou is gemaakt met een wegwerpcamera of een duurdere spiegelreflexcamera, iedereen mag meedoen.

Elke maand zal ik een onderwerp posten en jullie hebben dan tot de deadline die ik stel de tijd om een foto te maken die daarbij past, of een foto van je computer op te duiken die ermee te maken heeft. Het onderwerp is daarbij niet zo strikt, als ik zeg dat het onderwerp "˜kat' is, hoef jij niet persé met je camera achter Poekie of Minoes aan te rennen. Laat je creativiteit zien! Als er maar een link te vinden is met "˜kat' is alles goed.

Regels
Er zijn wel een paar regeltjes aan verbonden.
• Stuur je foto's via pb aan mij op, dus post ze niet zelf. Eventuele uitleg/bijbehorend verhaaltje mag er ook bij, is niet verplicht.
• Geen plagiaat. Als je iets opstuurt wat niet door jou zelf is gemaakt, ben je voor altijd uitgesloten van deelname aan de challenge.
• Ik ga niet moeilijk doen over wat bewerking (let's face it, elke fotograaf doet dat), maar met mate. Het is moeilijk om daarbij een duidelijke grens te stellen, dus het zal afhangen van mijn eigen oordeel per situatie. Bij twijfel over wat teveel is en wat niet mag je me altijd pb'en. Onder bewerking vallen o.a. kleuraanpassingen en dergelijke, géén fotomanipulatie.
• Hou het netjes, we zijn tenslotte een forum voor alle leeftijden.

Inzenden en stemmen
Inzenden kan deze tot en met zondag 24 juli. Het stemmen gebeurt dan van 25 tot en met 31 juni.

Een paar dingen over het stemmen:
• Geef een geldige reden op.
• Als je hebt meegedaan, is het wel zo eerlijk om ook te stemmen. Ik ga jullie niet verplichten, maar doe het alsjeblieft wel.
• Stem op tijd.

Prijzen
• 50 sikkels voor de 1e plaats
• 40 sikkels voor de 2e plaats
• 30 sikkels voor de 3e plaats
• 20 sikkels voor deelname

Opmerking
Om te voorkomen dat jullie vast zitten aan onderwerpen waar je niks mee kan/wil, zal het kiezen van een onderwerp vanaf heden iets anders gaan. Zodra het stemmen begint, zal ik ook een poll openen met daarin een paar mogelijkheden voor de onderwerpen van de maand die daarop volgt. Het onderwerp met de meeste stemmen zal logischerwijs het onderwerp worden van die maand. Ik wil hierbij ook benadrukken dat suggesties voor onderwerpen zeker welkom zijn via pb en ik die onderwerpen dan ook zal toevoegen aan de poll.

Thema: Harry Potter
Sinds we hier op een Harry Potter Forum zitten lijkt het me leuk om hier eens aandacht aan te besteden. Natuurlijk mag je ook dit thema vrij interpreteren, zolang het maar Ă­ets met Harry Potter te maken heeft. Dit kan bijvoorbeeld een foto zijn van de kat van je oma die op Mrs. Norris lijkt, tot een mooie close-up van Ă©Ă©n van de boeken. Hierin ben je dus volkomen vrij.

Veel plezier!

_________________
    Differences of habit and language are nothing at all
    if our aims are identical and our hearts are open.


 Profiel  

Lid Orde van de Feniks

Avatar gebruiker

Offline

Houseitem
BerichtGeplaatst: ma jul 18, 2011 9:38 

Inzending 1:

Afbeelding

_________________
    Differences of habit and language are nothing at all
    if our aims are identical and our hearts are open.


 Profiel  

Lid Orde van de Feniks

Avatar gebruiker

Offline

Houseitem
BerichtGeplaatst: zo jul 24, 2011 19:31 

Inzending 2:

Afbeelding

_________________
    Differences of habit and language are nothing at all
    if our aims are identical and our hearts are open.


 Profiel  

Lid Orde van de Feniks

Avatar gebruiker

Offline

Houseitem
BerichtGeplaatst: zo jul 24, 2011 19:39 

Inzending 3:

Afbeelding

_________________
    Differences of habit and language are nothing at all
    if our aims are identical and our hearts are open.


 Profiel  

Lid Orde van de Feniks

Avatar gebruiker

Offline

Houseitem
BerichtGeplaatst: di jul 26, 2011 9:48 

Vanwege het lage aantal inzendingen wordt de inzendtijd verlengd! Jullie kunnen nog tot zondag 31 juli een aan Harry Potter gerelateerde foto inzenden!

_________________
    Differences of habit and language are nothing at all
    if our aims are identical and our hearts are open.


 Profiel  

Lid Orde van de Feniks

Avatar gebruiker

Offline

Houseitem
BerichtGeplaatst: vr jul 29, 2011 10:29 

Inzending 5:

Afbeelding

Note van de maker: Dit is voor mij het ultieme pottergevoel. Iedereen voelt op dit forum hetzelfde. En zo niet ontstaan er discussies.
Het is zelfs zo dat er een ware housepride was (op het oude forum) die te ver doorging. Net als in de films.

Note van Sanne: Gewijzigde foto ivm zichtbare gegevens.

_________________
    Differences of habit and language are nothing at all
    if our aims are identical and our hearts are open.


 Profiel  

Lid Orde van de Feniks

Avatar gebruiker

Offline

Houseitem
BerichtGeplaatst: vr jul 29, 2011 12:21 

Inzending 6:

Afbeelding

_________________
    Differences of habit and language are nothing at all
    if our aims are identical and our hearts are open.


 Profiel  

Lid Orde van de Feniks

Avatar gebruiker

Offline

Houseitem
BerichtGeplaatst: ma aug 01, 2011 10:07 

Het stemmen is geopend! Vul s.v.p het onderstaande formulier in:

Citaat:
[u ]Stem 1[/u]
[b ]Inzending nummer: [/b]
[b ]Reden: [/b]

[u ]Stem 2[/u]
[b ]Inzending nummer: [/b]
[b ]Reden: [/b]

[u ]Stem 3[/u]
[b ]Inzending nummer: [/b]
[b ]Reden: [/b]

_________________
    Differences of habit and language are nothing at all
    if our aims are identical and our hearts are open.


 Profiel  

The Fangirl Mod

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Bag End

Houseitem
BerichtGeplaatst: ma aug 01, 2011 10:14 

Stem 1
Inzending nummer: 5
Reden: Deels om sentimentele redenen en deels om het beeld zelf wil ik deze foto mijn eerste stem geven.

Stem 2
Inzending nummer: 1
Reden: Het is een beetje een cliché-foto maar wel een mooie cliché-foto. Ik vind het mooi dat je de structuur van het papier zo goed kan zien. Ik had de foto zelf wel wat lichter willen zien, hij is me wat te grauw.

Stem 3
Inzending nummer: 2
Reden: Dit is net een ansichtkaartje, en in combinatie met die herkenbare elementen uit de Harry Potter-wereld maakt dat dit gewoon een hele magische foto is (: Fototechnisch gezien niet briljant of extreem boeiend maar het onderwerp maakt weer een hoop goed.

_________________
.
    far over the misty mountains cold


 Profiel  

7e jaars

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: The Burrow
BerichtGeplaatst: ma aug 01, 2011 13:38 

Stem 1
Inzending nummer: 1
Reden: Hier is het mee begonnen, die hele Pottergekte. Met deze kleine eerste woordjes in het eerste boek.
Ook is de foto mooi scherp. Ik hou daar wel van ;p

Stem 2
Inzending nummer: 2
Reden: Hele mooie kleuren. Mooi ... donker.
Precies zoals je ziet in het museum. Hier is het voor Potter zo ongeveer begonnen.
Ik vraag me af waar het staat en hoe groot het is (het kan een schaalmodel zijn)

Stem 3
Inzending nummer: 6
Reden: Ik vind de kleuren allemaal bij elkaar erg mooi/vrolijk.
De foto is mooi scherp en het laatste boek wat ook het grootste is, is best wel symbolisch.
Ook erg leuk dat de Nederlandse Ă©n de Engelse boeken er liggen.

_________________
G R Y F F I N D O R

    Gryffindor Rule # 1: Be a hero


 Profiel  

Lid Orde van de Feniks

Avatar gebruiker

Offline

Houseitem
BerichtGeplaatst: ma aug 01, 2011 14:29 

Stem 1
Inzending nummer: 1
Reden: Hiermee is natuurlijk alles begonnen. De foto straalt gewoon Ă©Ă©n en al herkenbaarheid uit en daarnaast is hij lekker scherp en heeft hij een goede afsnijding (:

Stem 2
Inzending nummer: 5
Reden: Het ultieme Harry Potter gevoel vastelegd op een foto vind ik heel bijzonder (: Zonder HPF zou ik vast niet zo'n grote fangirl zijn als ik nu ben. Orgineel onderwerp ook.

Stem 3
Inzending nummer: 2
Reden: Gave foto die de echte Harry Potter sfeer uitstraalt (: Jammer dat die meneer er voor de helft op staat, maar desondanks is het toch een hele mooie foto.

_________________
    Differences of habit and language are nothing at all
    if our aims are identical and our hearts are open.


 Profiel  

Lid Orde van de Feniks

Avatar gebruiker

Offline

Houseitem
BerichtGeplaatst: wo aug 03, 2011 9:03 

Tot vanavond is het mogelijk om nog te stemmen. Breng dus sbel je stem uit op je favoriete inzending!

_________________
    Differences of habit and language are nothing at all
    if our aims are identical and our hearts are open.


 Profiel  

The Curious Admin

Avatar gebruiker

Offline

Houseitem
BerichtGeplaatst: wo aug 03, 2011 10:25 

Stem 1
Inzending nummer: 1
Reden: Het is misschien cliché, deze foto, maar hij roept wel de meeste emotie bij me op. Ik vind het slim dat er voor het allereerste hooofstuk is gekozen en het is mooi dat het zo ver is ingezoomd.

Stem 2
Inzending nummer: 6
Reden: Eigenlijk ook heel cliché, maar ik vind het gewoon een mooie foto. Vooral de verschillende kleuren van alle boeken vind ik een leuk effect hebben.

Stem 3
Inzending nummer: 5
Reden: Tja, wederom cliché. xD Maar het is gewoon een hele slimme foto: een groot deel van de mensen hier op HPF heeft zijn obsessie deels aan HPF te danken.


 Profiel  

King of Babylon



Offline

Houseitem
BerichtGeplaatst: wo aug 03, 2011 10:29 

Dennis Krauwel schreef:
Stem 1
Inzending nummer: 1
Reden: Het is misschien cliché, deze foto, maar hij roept wel de meeste emotie bij me op. Ik vind het slim dat er voor het allereerste hooofstuk is gekozen en het is mooi dat het zo ver is ingezoomd.

Stem 2
Inzending nummer: 6
Reden: Eigenlijk ook heel cliché, maar ik vind het gewoon een mooie foto. Vooral de verschillende kleuren van alle boeken vind ik een leuk effect hebben.

Stem 3
Inzending nummer: 5
Reden: Tja, wederom cliché. xD Maar het is gewoon een hele slimme foto: een groot deel van de mensen hier op HPF heeft zijn obsessie deels aan HPF te danken.



Mag ik dit quoten en het hier helemaal eens mee zijn, aub? Puur uit gemakszucht en ook wel omdat Dennis heeft gezegd wat ik ook wou zeggen. Ik wil alleen nog toevoegen bij inzending 6 dat ik het inderdaad ook leuk vind dat zwoel de Nederlandse en de Engelse boeken er liggen, dat Deathly Hallows centraal staat en dat de compositie fijn is.

_________________
Drive on. Drive on. My special one.


 Profiel  

Magic is Might

Avatar gebruiker

Offline

Houseitem
BerichtGeplaatst: wo aug 03, 2011 13:59 

Stem 1
Inzending nummer: 6
Reden: Het is een mooie foto geworden, die goed focust op Deathly Hallows. Qua fototechnisch is dit volgens mij (want zoveel verstand van fotografie heb ik nou ook weer niet) een van de besten.

Stem 2
Inzending nummer: 1
Reden: Ik zat bij m'n eerste stem heel erg te twijfelen tussen deze en inzending 6, maar ik heb deze op de tweede plek gezet omdat ik deze afbeelding minder origineel vind. Het is een hele mooie foto geworden en verdiend echt een plek in de top 2!

Stem 3
Inzending nummer: 3
Reden: Yay voor Harry's groene ogen. Ik hoor Snape al helemaal zeggen 'Look at me' xD De foto is niet zo scherp geworden, wat ik persoonlijk een beetje jammer vind, maar ik weet het niet, ik vind hem gewoon cool [a]

_________________
    I LOVE HPF

Where your treasure is, there will your heart be also


 Profiel  
Geef de volgende berichten weer:  Sorteer op  
Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 18 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende


Keer terug naar Overig
Ga naar:  


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten

cron

Powered by phpBB :: FI Theme