Welkom op Harry Potter Forum! 


Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Lid Orde van de Feniks

Avatar gebruiker

Offline

Houseitem
BerichtGeplaatst: wo aug 03, 2011 23:03 

Welkom bij de photochallenge!

De meesten van jullie hebben ongetwijfeld een camera in hun bezit. In deze challenge mag je laten zien wat je daar allemaal mee kan, of het nou is gemaakt met een wegwerpcamera of een duurdere spiegelreflexcamera, iedereen mag meedoen.

Elke maand zal ik een onderwerp posten en jullie hebben dan tot de deadline die ik stel de tijd om een foto te maken die daarbij past, of een foto van je computer op te duiken die ermee te maken heeft. Het onderwerp is daarbij niet zo strikt, als ik zeg dat het onderwerp "˜kat' is, hoef jij niet persé met je camera achter Poekie of Minoes aan te rennen. Laat je creativiteit zien! Als er maar een link te vinden is met "˜kat' is alles goed.

Regels
Er zijn wel een paar regeltjes aan verbonden.
• Stuur je foto's via pb aan mij op, dus post ze niet zelf. Eventuele uitleg/bijbehorend verhaaltje mag er ook bij, is niet verplicht.
• Geen plagiaat. Als je iets opstuurt wat niet door jou zelf is gemaakt, ben je voor altijd uitgesloten van deelname aan de challenge.
• Ik ga niet moeilijk doen over wat bewerking (let's face it, elke fotograaf doet dat), maar met mate. Het is moeilijk om daarbij een duidelijke grens te stellen, dus het zal afhangen van mijn eigen oordeel per situatie. Bij twijfel over wat teveel is en wat niet mag je me altijd pb'en. Onder bewerking vallen o.a. kleuraanpassingen en dergelijke, géén fotomanipulatie.
• Hou het netjes, we zijn tenslotte een forum voor alle leeftijden.

Inzenden en stemmen
Inzenden kan deze keer tot en met zondag 28 augustus. Het stemmen gebeurt dan van 29 augustus tot en met 1 september.

Een paar dingen over het stemmen:
• Geef een geldige reden op.
• Als je hebt meegedaan, is het wel zo eerlijk om ook te stemmen. Ik ga jullie niet verplichten, maar doe het alsjeblieft wel.
• Stem op tijd.

Prijzen
• 50 sikkels voor de 1e plaats
• 40 sikkels voor de 2e plaats
• 30 sikkels voor de 3e plaats
• 20 sikkels voor deelname

Opmerking
Om te voorkomen dat jullie vast zitten aan onderwerpen waar je niks mee kan/wil, zal het kiezen van een onderwerp vanaf heden iets anders gaan. Zodra het stemmen begint, zal ik ook een poll openen met daarin een paar mogelijkheden voor de onderwerpen van de maand die daarop volgt. Het onderwerp met de meeste stemmen zal logischerwijs het onderwerp worden van die maand. Ik wil hierbij ook benadrukken dat suggesties voor onderwerpen zeker welkom zijn via pb en ik die onderwerpen dan ook zal toevoegen aan de poll.

Thema: Vakantie
Velen van ons zijn net terug van vakantie en daar zijn vast ook de nodige foto's gemaakt. Stuur de foto op waar jij zelf het ultieme vakantiegevoel van krijgt. Natuurlijk mogen de thuisblijvers ook meedoen, bijvoorbeeld met een foto van voorgaande jaren o.i.d.

Veel plezier!

_________________
    Differences of habit and language are nothing at all
    if our aims are identical and our hearts are open.


 Profiel  

Lid Orde van de Feniks

Avatar gebruiker

Offline

Houseitem
BerichtGeplaatst: zo aug 21, 2011 8:08 

Inzending 1:

Afbeelding
Grotere versie.

Note van de maker: Dit is voor mij de foto van de afgelopen zomervakantie waar ik vakantiegevoel van krijg. Met je eigen auto erop uit naar Frankrijk. En dan zo tussen de wijnvelden staan, c'est magnifique! De foto is niet van hoge kwaliteit bij gebrek aan een goede camera. (lees: hij is met mijn GSM gemaakt) Desalniettemin moest ik bij het lezen van het huidige thema meteen aan deze foto denken. Dus vandaar deze inzending!

_________________
    Differences of habit and language are nothing at all
    if our aims are identical and our hearts are open.


Laatst bijgewerkt door San Riddle op zo aug 21, 2011 8:12, in totaal 1 keer bewerkt.

 Profiel  

Lid Orde van de Feniks

Avatar gebruiker

Offline

Houseitem
BerichtGeplaatst: zo aug 21, 2011 8:09 

Inzending 2:

Afbeelding

_________________
    Differences of habit and language are nothing at all
    if our aims are identical and our hearts are open.


 Profiel  

Lid Orde van de Feniks

Avatar gebruiker

Offline

Houseitem
BerichtGeplaatst: zo aug 21, 2011 8:11 

Inzending 3:

In verband met de grootte van de foto wordt deze gelinkt.

_________________
    Differences of habit and language are nothing at all
    if our aims are identical and our hearts are open.


 Profiel  

Lid Orde van de Feniks

Avatar gebruiker

Offline

Houseitem
BerichtGeplaatst: zo aug 21, 2011 8:11 

Inzending 4:

Afbeelding

_________________
    Differences of habit and language are nothing at all
    if our aims are identical and our hearts are open.


 Profiel  

Lid Orde van de Feniks

Avatar gebruiker

Offline

Houseitem
BerichtGeplaatst: ma aug 22, 2011 6:35 

Inzending 5:

Afbeelding

_________________
    Differences of habit and language are nothing at all
    if our aims are identical and our hearts are open.


 Profiel  

Lid Orde van de Feniks

Avatar gebruiker

Offline

Houseitem
BerichtGeplaatst: wo aug 24, 2011 9:27 

Inzending 6:

Afbeelding

_________________
    Differences of habit and language are nothing at all
    if our aims are identical and our hearts are open.


 Profiel  

Lid Orde van de Feniks

Avatar gebruiker

Offline

Houseitem
BerichtGeplaatst: za aug 27, 2011 21:43 

Jullie hebben nog één dag om je ultieme vakantiefoto in te sturen!

_________________
    Differences of habit and language are nothing at all
    if our aims are identical and our hearts are open.


 Profiel  

Lid Orde van de Feniks

Avatar gebruiker

Offline

Houseitem
BerichtGeplaatst: ma aug 29, 2011 7:22 

Het stemmen is geopend! Vul s.v.p het onderstaande formulier in:

Citaat:
[u ]Stem 1[/u]
[b ]Inzending nummer: [/b]
[b ]Reden: [/b]

[u ]Stem 2[/u]
[b ]Inzending nummer: [/b]
[b ]Reden: [/b]

[u ]Stem 3[/u]
[b ]Inzending nummer: [/b]
[b ]Reden: [/b]

_________________
    Differences of habit and language are nothing at all
    if our aims are identical and our hearts are open.


 Profiel  

Schoolhoofd

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Aboard of the SAR 19D 3360 Shaun

Houseitem
BerichtGeplaatst: ma aug 29, 2011 9:20 

Stem 1
Inzending nummer: 2
Reden: Zee, strand en uitzicht. Allemaal in 1 foto. Meer vakantiegevoel kun je niet samenkrijgen dus die krijgt mijn 1e stem!

Stem 2
Inzending nummer: 4
Reden: De flares van de zon en hoe de zon is vastgelegd geeft deze foto een "oud" vakantiegevoel van vroeger. En dan het vakantiegevoel van in NL vakantie houden. Ergens op een camping in the middle of nowhere aan de rand van een bos/weiland staan.

Stem 3
Inzending nummer: 6
Reden: Tig sloepjes op een rij. Een foto op vakantie van een bepaald dorp in een bepaald land wat niet NL is. Dat zie je namelijk aan hoe de huizen er uit zien. Het roept bij mij het vakantiegevoel op van gezellig door een dorp/stad dichtbij wandelen en eventueel een terrasje pakken.

_________________

Ek het gedink dat ek jou kon vergeet,
en in die sagte nag alleen kon slaap,
maar in my eenvoud het ek nie geweet
dat ek met elke windvlaag sou ontwaak.


 Profiel  

The Curious Admin

Avatar gebruiker

Offline

Houseitem
BerichtGeplaatst: ma aug 29, 2011 9:44 

Stem 1
Inzending nummer: 6
Reden: Bootjes! En leuke huisjes! Woei! Dit is in ieder geval een van de uitzichten die ik graag zou zien op m'n vakantie.

Stem 2
Inzending nummer: 3
Reden: Hoewel dit niet helemaal mijn soort vakantie is, is het wel een leuke foto. Vooral om het dorpje zo ingeklemd te zien liggen tussen dat kanaal en die spoorlijn.

Stem 3
Inzending nummer: 5
Reden: Hoewel ik de foto an sich niet zo mooi en geslaagd vind, vind ik het idee wel heel erg leuk. Het is een originele invalshoek (letterlijk en figuurlijk) en deze persoon heeft echt het vakantiegevoel vast willen leggen. Alleen omdat de lucht niet zo blauw is, is het niet zo geslaagd. Maar vanwege het leuke idee krijgt dit toch mijn stem.


 Profiel  

Schoolhoofd

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Wonderland

Houseitem
BerichtGeplaatst: ma aug 29, 2011 19:25 

Stem 1
Inzending nummer: 2
Reden: Deze foto geeft me echt een vakantiegevoel. De zee en op de achtergrond een stadje. De compositie is ook nog eens leuk, met het persoontje op de voorgrond die om kijkt naar het 'plaatje'. Ik hou wel van foto's waar een beetje bij nagedacht is.

Stem 2
Inzending nummer: 6
Reden: Zo'n prachtig standje, die bootjes mooi op een rijtje. Ja, ook deze foto geeft echt een vakantiegevoel.

Stem 3
Inzending nummer: 1
Reden: Deze werkt gewoon gevoelsmatig heel erg op mijn vakantiegevoel. Het franse platteland, daar breng ik mijn vakanties het liefste door. De mooie gebieden. De foto is zelf minder, maar dat is niet gek als het met een mobieltje gemaakt is.

_________________
    Que sera, sera.


 Profiel  

1e jaars

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Breda
BerichtGeplaatst: ma aug 29, 2011 20:49 

Stem 1
Inzending nummer: 3
Reden: Ik vind zulke foto's altijd erg mooi. Van die liefelijke dorpjes tussen de bergen. Echt een foto waarvan een puzzel kan worden gemaakt. xD

Stem 2
Inzending nummer: 6
Reden: Jaaa, dit is echt een vakantiekiekje. Leuke niet Nederlandse huisjes. Bootjes die in het water liggen. (Alleen jammer van die kraan op de achtergrond) xP

Stem 3
Inzending nummer: 2
Reden: Als de kleuren wat meer zomers zou zijn, had dit mijn nr 1 geweest, maar ik vind de foto wat te donker. Desondanks vind ik het wel een foto met mooi uitzicht.

_________________
    You can think I'm wrong, but that's no reason to quit thinking.

    - Gregory House


 Profiel  

Lid Orde van de Feniks

Avatar gebruiker

Offline

Houseitem
BerichtGeplaatst: di aug 30, 2011 7:08 

Stem 1
Inzending nummer: 2
Reden: Dit vind ik zo'n prachtige foto. Hij is mooi scherp en er is over de setting nagedacht voordat de foto gemaakt werd. Natuurlijk is dit niet het ultieme vakaniegevoel (want daarvoor had het iets zonniger moeten zijn xD) maar toch krijgt deze foto mijn stem.

Stem 2
Inzending nummer: 4
Reden: Een hele simpele foto, maar toch doet het me denken aan lange zomeravonden met barbecue's enzovoorts. En dan is je foto wel geslaagd : D

Stem 3
Inzending nummer: 5
Reden: Mijn lievelinsuitzicht op vakantie (: Origineel standpunt, leuk bedacht. Hier wordt ik helemaal vrolijk van.

_________________
    Differences of habit and language are nothing at all
    if our aims are identical and our hearts are open.


 Profiel  

7e jaars

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Hogwarts
BerichtGeplaatst: di aug 30, 2011 16:11 

Stem 1
Inzending nummer: 5
Reden: Geeft een luxueus strandgevoel.

Stem 2
Inzending nummer: 2
Reden: Er zijn vele soorten vakanties maar dit geeft mij een warm gevoel van vakantie. Dus echt met een warm land en zo, heerlijk.

Stem 3
Inzending nummer: 6
Reden: Puur Italië, daar doet deze foto me aan denken. Daarom een stem naar deze foto.

_________________
~ We are only as strong as we are united, as weak as we are divided. ÏŸ
Gryffindor, Slytherin, Ravenclaw and Hufflepuff.


Laatst bijgewerkt door Kim op di aug 30, 2011 17:27, in totaal 1 keer bewerkt.

 Profiel  
Geef de volgende berichten weer:  Sorteer op  
Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 17 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende


Keer terug naar Overig
Ga naar:  


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 5 gasten

cron

Powered by phpBB :: FI Theme