Welkom op Harry Potter Forum! 


Antwoord op onderwerp Ga naar pagina 1, 2  Volgende

7e jaars

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Hogwarts
BerichtGeplaatst: zo aug 14, 2011 11:32 

Wat vinden jullie lekker om te eten en om te drinken? En wat eten en drinken jullie het allerliefste?

_________________
~ We are only as strong as we are united, as weak as we are divided. ÏŸ
Gryffindor, Slytherin, Ravenclaw and Hufflepuff.


 Profiel  

Klassenoudste Huffelpuf

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Het Internet

Houseitem
BerichtGeplaatst: zo aug 14, 2011 16:27 

Ik eet het liefst appelmoes met frietjes en gehaktbrood. Daar kan ik echt kilo's van op. Van drinken heb ik niet echt een favoriet. Ik drink wat ik op dat moment lekker vind.

_________________
What the hell is a hufflepuff?!


 Profiel  

7e jaars

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Hogwarts
BerichtGeplaatst: zo aug 14, 2011 17:14 

Het lekkerste drinken vind ik absoluut milkshakes en smoothies, dat kan je me zelfs geven als ik ziek ben. Ik vind dat goddelijk.

Qua eten vind ik een Hollandse gehaktbal altijd lekker, maar mijn favoriete eten is toch wel pizza, op de voet gevolgd door een cheeseburger.

Ook vind ik fetakaas lekker.

_________________
~ We are only as strong as we are united, as weak as we are divided. ÏŸ
Gryffindor, Slytherin, Ravenclaw and Hufflepuff.


Laatst bijgewerkt door Kim op di aug 16, 2011 19:18, in totaal 1 keer bewerkt.

 Profiel  

Heir of Slytherin



Offline

Woonplaats: Slytherin Dungeon

Houseitem
BerichtGeplaatst: zo aug 14, 2011 17:21 

Lol een topic over eten en drinken. Me <3 food.

Ik eet het liefst een kapsalon. Heerlijk vind ik dat. Het vult wel heel erg en erg gezond is het ook niet, maar who cares. Eens in de zoveel tijd mag het best. Ik ben sowieso echt gek op vlees (God nu heb ik trek in een hamburger xD). Verder vind ik kapucijners heel lekker (sowieso erwten wel) en aardappelen in alle soorten, maten en bereidingswijze.

Qua drinken ben ik echt een cola-addict. Dat drink ik dus het liefst. En anders Dubbel Frisss. Bij mijn avond eten wil ik echt gewoon een koud glas half volle melk.

En nu ga ik maar eens eten =O

_________________
Hard work never killed anybody, but why take a chance?


 Profiel  

Lid Wikenweegschaar

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Huize Masquerade
BerichtGeplaatst: zo aug 14, 2011 18:36 

Ik ben echt een voedselliefhebber. Al is het maar het klaarmaken van eten. Ik vind het heerlijk om in de keuken te staan en iets nieuws uit te proberen. Meestal met succes, maar vaak genoeg ook mislukt.
Ik vind het ook leuk om voor anderen dingen klaar te maken. Zodra er niet te veel dingen uitvallen, kan ik echt met hele leuke dingen aankomen. Waaronder mijn favorieten: spinaziequiche en kaasfondue.

Wat dat betreft ben ik wel een persoon van uitersten. Ik kan enorm houden van frietjes met mayonaise, maar ook van complexe maaltijden gemaakt van vergeten groentes. Vooral bladgroente maak je me heel blij mee. Maar met asperges, stoofperen en rabarber maak je me vrolijk.
Wat drinken betreft ben ik heel gemakkelijk en heel moeilijk. Ik hou heel veel van vers fruitsap, vooral mangosap. Daarnaast vind ik warme hibiscussap ook erg lekker. Je moet er wel even aan wennen, maar daarna is het super.
Frisdrank is overigens ook best!

_________________
Folge deinem Herzen oder meinem Rat.


 Profiel  

Klassenoudste Huffelpuf

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Het Internet

Houseitem
BerichtGeplaatst: ma aug 15, 2011 9:34 

Ik eet ook super graag Scones, een soort engels gebak voor bij een english tea party. Vooral de cheese scones. Bij gewone scones smaak je te veel zout, vind ik. En de clotted cream maakt het helemaal goed.

Afbeelding

_________________
What the hell is a hufflepuff?!


 Profiel  

The Fangirl Mod

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Bag End

Houseitem
BerichtGeplaatst: ma aug 15, 2011 23:20 

Ooooooh leuk topic <3

Ik hou van lekker eten, maar ik hou wel in de gaten dat het ook een beetje gezond blijft XD Het scheelt dat ik over het algemeen alles wel lekker vind, ook groenten en fruit, dus de vitamientjes krijg ik in ieder geval wel binnen.

Mijn favoriete eten is sushi. Ik hou sowieso heel erg van vis (afgezien van braadharing en ansjovis) en zeevruchten, en sushi is gewoon fantastisch <3 Jammer dat het vrij duur is. Verder vind ik een broodje falafel echt heerlijk en hou ik van maaltijdsalades. Oh en ik ben een gróót fan van barbecueën.

Er is eigenlijk niet veel dat ik echt niet eet omdat ik het niet door m'n strot krijg. Genoeg dingen die ik niet zo lekker vind, maar om nou te zeggen dat ik iets echt niet eet... Neuh. Ik hou er in ieder geval van om vreemde gerechten uit te proberen, gewoon puur om te zien of het een beetje eetbaar is :') Heerlijk als je in de winkel een blikje/potje/pakje tegenkomt waarvan je geen flauw idee hebt wat het is <3 Boodschappen doen in het buitenland is voor mij echt gelijkwaardig aan een trip naar een pretpark.

Wat drinken betreft ben ik eigenlijk ook wel vrij makkelijk. Mijn favoriete non-alcoholische drank is ofwel verse vruchtensap (en dan met name ananassap en perensap) ofwel cola. Ik hou niet zo van melk maar ik drink het wel. Water, thee (zonder suiker) en koffie (zo zwart mogelijk - espresso is helemaal geweldig) zijn altijd goed. Mijn favoriete alcoholische dranken zijn Kruskovac (Kroatische perenlikeur), whiskey en lekker speciaalbier (voornamelijk in de zomer).

Ik ben eigenlijk wel benieuwd of hier mensen zijn die, wanneer ze gewend zijn voor zichzelf te koken, een bepaald recept hebben waar ze altijd op kunnen terugvallen omdat het a) makkelijk is en/of b) lekker is en/of c) een specialiteit is geworden door de jaren heen. Zelf zoek ik nog een beetje zo'n kenmerkend gerecht, hoewel ik bij m'n ouders thuis bekend sta als degene die hartige taarten maakt (ik ben groot fan van taart in elke vorm haha).

_________________
.
    far over the misty mountains cold


 Profiel  

Professor

Avatar gebruiker

Offline

Houseitem
BerichtGeplaatst: wo aug 17, 2011 1:03 

Leuk topic!

Ik was vroeger achteraf gezien niet zo'n makkelijke eter. Veel dingen vond ik er eng uitzien (glibberig eten, vlees, vis) of vond ik niet lekker (sommige groenten, bonen, veel kaassoorten). Ik vond het erg eng om nieuw eten uit te proberen. Qua fruit kon je alles in mij stouwen, maar voor de rest was het: hoe zoeter hoe beter. Gelukkig was het eetbeleid thuis duidelijk en kreeg ik alle vitaminen gewoon binnen. Ik en mij broer waren vegetariër en daar werd netjes rekening mee gehouden. Er werd voornamelijk uit pakjes en zakjes gekookt. Hollandse kost en Italiaans eten was het meest voorkomend.

Ik ben eigelijk pas makkelijker met eten geworden sinds ik naar de universiteit ging. Ik ging bij medestudenten eten en die schotelde mij soms totaal onbekende, maar vaak lekkere en gezonde dingen voor. Ik zag hoe je zelf sausjes kon maken (dat kwam toch alleen uit een potje?), proefde gerookte zalm, onbekende kruiden, mayonaise, pesto, buitenlandse gerechten en wijn en leerde vooral om te kunnen genieten van groenten zonder veel poes pas. Bij ons thuis ging alles met een sausje, waardoor ik veel groenten nooit at zonder extra smaakstoffen. Ik ben ontzettend blij dat ik dat nu minder hoef, hoewel ik wel een fan blijf van peper en kruiden. Mijn huisgenoten zien mij vaak pruttelen en zeggen wel eens dat ik altijd mijn eten culinair probeer te maken - vooral de gevulde paprika (walnoten, feta en rucola vind ik tot nu toe de beste combi) blijft imposant volgens hun. Ik ben het niet echt met ze eens - ik haal ook regelmatig de vissticks en rostirondjes uit de vriezer. Maar experimenteren en receptjes maken vind ik wel heel fijn.

Ik houd van fruit, gepofte aardappellen, zilvervliesrijst, chocolade, verschillende slasoorten, paprika, spinazie, paddestoelen, vis, yoghurt, noten, hartige taarten, donker brood, kruiden en verse sap. Alles wat zelfgemaakt in de oven gaat geeft mij plezier: fruitcake met pure chocoladetopping, zalm met pesto en citroensap en sperziebonen, brownies, scones met aardbeien en rozijnen, hartige taarten, aardappeltaartjes, witvis met mosterd en broodkruimels en verse kruiden... Ik houd ook van frisse smaken - munt, citroen, appel, yoghurt, kiwi en komkommer zijn favoriet. De structuur van eten is ook erg belangrijk - reliëf in eten, zeg maar. Liever appelcompote dan appelmoes, liever sinaasappel met vruchtvlees dan zonder. Er zijn echter ook veel dingen die ik niet eet en/of niet te eten vind: kwark, haring, garnalen, bruine en witte bonen, komijnenkaas, mosselen, oesters, veel soorten vlees en banaan.

Ik drink veel water/thee en een paar keer per week koffie, melk en een glas sap of frisdrank. Als ik thuis ben heb ik meer keuze, dus drink ik meer ongezonde troep. Op kamers kan dat niet. Ik heb daar een fles limonade, koffie en drank and that's it. Qua alcoholische dranken houd ik van rode wijn en bier (Palm en Herton Jan zijn mijn favorieten). Af en toe drink ik een likeurtje of een cocktail. Mijn favoriete cocktails zijn tot nu toe de Swimming Pool en Mojito. Qua drank sta ik overal wel voor open, maar grote hoeveelheden sterk vind ik eng, want alcoholvergiftiging.

Hebben jullie trouwens ook eten dat jullie altijd vergeten te nemen?
Ik heb dat met boter. Ik houd niet van boter en gebruik het alleen bij strooisels op brood, dus het schiet er nogal bij in.


 Profiel  

3e jaars

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Ravenclaw common room
BerichtGeplaatst: vr aug 19, 2011 21:08 

Omnomnom food!!!! Ik ben een klein vreetzakje :p
Ik eet heel graag maar ben wel een moeilijke eter. Ik lust bepaalde groenten niet (ondertussen lust ik er al meer dan toen ik een kind was), bepaalde kruiden, soorten vlees,... Maar ik lust genoeg om gevarieerd te eten, gelukkig maar.

Ik kook heel graag zelf maar ga ook graag op restaurant. Mijn vriend en ik kunnen er echt van genieten om ons op te tutten (welja, vooral ik dan :p) en ons dan heerlijk te laten bedienen en alleen maar te genieten. Maar gewoon een pizza of een hamburger gaan eten vind ik even leuk.
Ik eet heel graag pasta, liefst mijn eigen gemaakte bolognaise en anders met zalm. De sfeer in een italiaans restaurant vind ik ook altijd geweldig.
En ik heb nu al een hele maand zin in mosselen, verdorie :p

Wat ik niet zo lekker vind, zijn gekookte aardappelen. Ik lust ze wel maar eet het niet zo graag. Geef mij maar gebakken aardappelen, aardappelen in de schil, frietjes, kroketjes, puree,...
Hetzelfde met boterhammen, daar ben ik ook niet zo gek van. Ik eet smiddags liever een belegd broodje, koffiekoeken, een slaatje,...
(moeilijk eter, remember :p)

Ik drink het liefst fruitsappen, met ananassap op één! Mij doe je altijd plezier met een smoothie. Ik hou ook enorm van melk! (en milkshakes!)

_________________
Of course it is happening inside your head, Harry, but why on earth should that mean that it is not real?



 Profiel  

1e jaars

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Breda
BerichtGeplaatst: za aug 20, 2011 9:35 

Mijn lievelingseten is by far SUSHI! <3 Nom nom. :love: Zelf kan ik het ook klaarmaken, dus ik hoef niet elke keer naar een restaurant te gaan, mocht ik het willen eten. xD Maar ik vind Aziatisch eten sowieso heel erg lekker.

Verder ben ik ook verzot op de Italiaanse keuken. Ik maak het ook vaak klaar.

Wat ik niet lekker vind zijn de meeste gekookte groenten en gekookte aardappelen. Dat krijg ik gewoon niet weg. Dus als ik toch iets van aardappelen en groente wil eten bak en wok ik het meestal. :) Oftewel ik ben niet echt fan van de Hollandse pot. Al vind ik de hutspot en zuurkool van mijn moeder wel lekker.

Qua soep lust ik alleen tomatensoep, de kippensoep en de groentesoep van mijn moeder en erwtensoep van mijn vader of uit blik.

En drinken. 7-up en sinas. :P Cola vind ik ontzettend smerig. Thee lust ik opzich wel, maar dan wel met een heerlijk speculaasje erbij. Koffie is mwah, ik drink het echt zelden. Dat vind ik ook alleen lekker met een koekje.

Verder ben ik nogal een chipsvreter, whaha. Heerlijk voor de tv met een zak chips. xD

_________________
    You can think I'm wrong, but that's no reason to quit thinking.

    - Gregory House


 Profiel  

2e jaars

Avatar gebruiker

Offline
BerichtGeplaatst: ma sep 05, 2011 18:52 

Pffff...je kunt beter vragen wat ik liever niet eet, dan zijn we een heel stuk eerder klaar.
Ik hou erg van den Hollandsche pot. Erwtensoep, bruine bonen met spek, stamppotje boerenkool of zuurkool. Zowieso vind ik aardappelen wel lekker, of ze nou gebakken of gekookt zijn.

Mediterraans of oosters vind ik ook heel lekker. Vis, schaaldieren (vooral kreeft), noodles, past, ik lust het gelijk.

Groenten ben ik weer iets lastiger in. Ik lust best veel, maar geen grove stukken ui of tomaat en met paprika en tuinbonen hoef je al helemaal niet bij me aan te komen.

Oh, en drinken. Ik hou erg van halfvolle melk, dat drink ik serieus bijna een pak per dag. chocolademelk, koffie, thee. Met name Latte machiato. Hmmm.
frisdranken drink ik niet zoveel. Cola vind ik walgelijk, maar fanta vind ik soms nog wel lekker.


 Profiel  

7e jaars

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: In Heaven

Houseitem
BerichtGeplaatst: do sep 08, 2011 19:25 

Ik drink heel graag water met grenadine gemengt. Of Kidibul, dat is zooo lekker.
En ook Oasis vind ik soms wel eens lekker.

Qua eten ben ik niet zo heel moeilijk. Er zijn we enkele groentensoorten die ik niet graag eet, een Grieks eten moet je me ook niet geven. Maar voor de rest eet ik redelijk veel.
Ik eet graag bij de Chinees, of in een wokrestaurant. Ik eet ook heel graag lasagne en spaghetti.
Mijn echte lievelingseten is Mexicaans. Fagita's met kip of scampi's. Nom nom, dar kan ik van blijven eten!

x.

_________________
Luna: "Whenever you're ready Sir." Dobby: "Sir? I like her very much."


 Profiel  

Volleerd Tovenaar

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Assiah.
BerichtGeplaatst: ma jan 09, 2012 4:10 

Eten. Meh. Ik houd niet zo van eten, maar in principe vind ik het wel leuk om nieuw voedsel uit te proberen. Aziatisch eten is heel lekker, hoewel pittig eten is niet mijn ding is. Brood vind ik ook lekker. Spaghetti Carbonara is ook geweldig. Verder voornamelijk fruit of soep. Ik heb overigens echt een probleem met slagroom, terwijl ik verder geen grote fan ben van zoetigheid.

Qua drinken.. Meestal drink ik thee of energy, of Cola Light. Als er een Light-variant is, dan kies ik daar altijd voor (ook met eten). Sprite en Cassis vind ik sinds kort ook wel interessant.. Verder is Calpis heel lekker- en Cream Soda.

In principe vind ik het meeste wel te doen. Ik vind het alleen heel eng om daadwerkelijk te eten of bepaalde dingen meerdere keren te eten in verband met de inhoud. Posten in dit topic vind ik om eerlijk te zijn ook lastig.

_________________
T S U N A G A R I


Laatst bijgewerkt door Darren op di jan 10, 2012 0:40, in totaal 1 keer bewerkt.

 Profiel  

3e jaars

Avatar gebruiker

Offline

Houseitem
BerichtGeplaatst: ma jan 09, 2012 12:04 

Ik hou inderdaad ook niet zo van eten. Ik moet mezelf er toe zetten om 's ochtends en 's middags een broodje te eten. 's Avonds is het makkelijker om wat te eten omdat mijn vriend dan ook thuis is en voor ons beiden kookt. Wat ik erg graag eet is gekookte aardappels met bloemkool of spinazie. Dan eet ik twee keer een vol bord leeg en ik schuif het bijna letterlijk naar binnen.
Ik ben zelf een voorstander van vegetarisch, maar mijn vriend niet en het is voor mij geen probleem om gewoon vlees te eten (tenzij ik het dier waar het vlees vanaf komt nog kan herkennen, zoals in spare-ribs, kippenpoten, etc). Ik eet gewoon liever vegetarisch als ik de keuze heb xD

_________________


 Profiel  

2e jaars

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: " ...In de plek waar Tom Riddle mij tegen houd in zijn kerkers, diep bij Zwadderich!..." 
BerichtGeplaatst: di okt 23, 2012 10:47 

Oeii... Eten, dat verschilt bij mij heel erg, ben tegenwoordig wel een persoon die juist overdag meer eet, dan in de avond.
Geef mij maar verse wokgroenten, gehakt en mie.
Dat is snel gemaakt ( binnen 10 minuten als het moet !).
Spruiten met aardappelen gaat er bij ook zekker weten erin,
Eigenlijk wel veel soorten stampotjes, onder andere ook bloemkool en wortelen.
Maar kom mij niet aan met frieten of pizza... Pasta... Dat gaat nog wel.

Oja.. Over drinken, drink meestal wel een kopje koffie voordat ik om 7 uur de deur uit ga..
Al trek thee mij ook steeds meer aan.. Goh lekker die pauze hier.

_________________
" Schaduwen van morgen, zijn in het verleden gezaaid.
Opdrijfzand en zorgen, gehuld in mist of gebeiteld in steen... " 


" Tom Riddle" 


 Profiel  
Geef de volgende berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp  [ 18 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende


Keer terug naar Overig
Ga naar:  


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 8 gasten

cron

Powered by phpBB :: FI Theme