Welkom op Harry Potter Forum! 


Antwoord op onderwerp

Professor

Avatar gebruiker

Offline

Houseitem
BerichtGeplaatst: vr sep 16, 2011 23:33 

Houden jullie ervan om te knutselen? Kan je breien, haken, kleding maken, collages, poppen, knuffelbeesten, kaarten, posters, artistieke nepnagels, pottenbakken, glasblazen, mozaïeken, t-shirts/plantenbakken beschilderen, boetseren? Vertel wat jij voor creabea's doet... en het liefste met foto's ter illustratie! Want het is altijd leuk om je werk te showen en op te scheppen over je artistieke, vindingrijke kwaliteiten.

Let op: geen tekeningen en pc-crea's, want daar is al een board voor.


 Profiel  

7e jaars

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: In Heaven

Houseitem
BerichtGeplaatst: di sep 27, 2011 19:59 

Ikzelf teken, maar zoals je zegt, dat past hier niet.

Mijn zus, Lileika, maakt juwelen, die online te koop zijn.

Ikzelf heb geen foto's, maar als je naar Facebook gaat en bij zoeken 'Lolapixieacessoires' intikt, zal je haar wel vinden.

Echt aan te raden!

x.

_________________
Luna: "Whenever you're ready Sir." Dobby: "Sir? I like her very much."


 Profiel  

7e jaars

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: The Burrow
BerichtGeplaatst: di sep 27, 2011 23:06 

ik knutsel niet zo heel veel. En ik doe al helemaal niet aan handwerken (breien, borduren, enz.)

Ik verkoop zelf dus veel kunstenaarsbenodigdheden (verf,potloden, klei, speksteen, enz.) en doordat ik er de hele dag al inzit doe ik het thuis niet meer. Af en toe maak ik Fimo sieraden maar dat is tot nu toe puur voor mijzelf.

_________________
G R Y F F I N D O R

    Gryffindor Rule # 1: Be a hero


 Profiel  

7e jaars

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: In Heaven

Houseitem
BerichtGeplaatst: wo sep 28, 2011 13:03 

Helen schreef:
Af en toe maak ik Fimo sieraden maar dat is tot nu toe puur voor mijzelf.


Mijn zus maakt ook fimojuwelen. Allerlei schattige dingen zoals paddestoeltjes en cupcakes als oorbellen.

x.

_________________
Luna: "Whenever you're ready Sir." Dobby: "Sir? I like her very much."


 Profiel  

2e jaars

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Malfoy Manor
BerichtGeplaatst: wo sep 28, 2011 15:38 

Ik brei graag en ik ga, als ik weer geld heb voor wol (arme student), leuke sjaals in Hogwarts kleuren breien voor mezelf en voor mijn vrienden :wizard:

_________________
Now now Draco.. play nicely.


 Profiel  

Lid Wikenweegschaar

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Huize Masquerade
BerichtGeplaatst: wo sep 28, 2011 17:23 

Dat lijkt mij nu ook zo gaaf, vroeger breide ik ook wel eens, maar heb nooit leren afhechten. Eigenlijk zou ik best graag mijn eigen armwarmers breien/haken. Het liefst een mooi motiefje erin, verder hoeft het niet heel denderend qua kleuren. Maar het haken zou ik echt moeten leren.
Ik kan alleen al met verbazing kijken naar mensen die in no time van alles in elkaar haken.

Zelf knutsel ik niet zo heel veel meer. Vroeger maakte ik nog wel eens kaarten e.d. Ik denk dat het grootste knutselwerk een variant van Monopoly is. Ergens heel schattig van de simpele dingen die we bij elkaar sprokkelden. Alle kaartjes en tekeningen zijn zelf gemaakt. Alleen het geld moet nog geprint worden.

_________________
Folge deinem Herzen oder meinem Rat.


 Profiel  

The Fangirl Mod

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Bag End

Houseitem
BerichtGeplaatst: zo okt 16, 2011 14:44 

In mijn vrije tijd vind ik het heel leuk om te knutselen en creatief bezig te zijn (: Ik heb een aantal paar gympen gepimpt voor mezelf en voor vrienden, en verder vind ik het ook leuk om eens in de zoveel tijd een T-shirt te maken (: Verder maak ik elk jaar m'n eigen kerstkaarten en vind ik het leuk om voor Halloween een pompoen te snijden.

Verder ben ik voor mijn opleiding nu aan het leren hoe je boekjes kunt binden en dat is echt heel leuk om te doen dus ik verwacht dat ik daar in mijn vrije tijd ook nog wel mee bezig ga (:

_________________
.
    far over the misty mountains cold


 Profiel  

Schoolhoofd

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Wonderland

Houseitem
BerichtGeplaatst: di okt 25, 2011 16:59 

Ik ben opzich niet heel handig qua knutselen. Ik ben er gewoon niet heel erg goed in. Ik kan wel naaien en breien. Naaien deed ik eerder vrij veel eigenlijk, vooral kussentjes heb ik wel behoorlijk gemaakt. Heel simpel, maar ik vond het leuk om te doen en het was ook een goede oefening. Ik ben ook ooit eens begonnen aan een jurkje naaien, maar dat heb ik nooit afgemaakt. Het lijkt me wel leuk nog eens iets van kleding te maken, maar dan moet ik wat meer tijd hebben. Misschien in de vakantie of zo.

Wat ik wel afgemaakt heb is een kattenmandje. Nou ja, het is eigenlijk meer een tentje. Ik had er een patroon voor gekocht, want het leek me wel heel leuk om zo'n mandje te maken. Ik ben er best een poosje mee bezig geweest, want het bleek wat lastiger dan het in eerste instantie leek, maar uiteindelijk was hij af. En de katten vonden 'm ook nog eens helemaal geweldig, er lag altijd wel een kat in zo'n beetje. Uiteindelijk was hij zo versleten van het vele gebruik dat ik 'm weggegooid heb. xD Even zoeken naar een foto...

Foto 1, het tentje en Foto 2, het tentje werd gewaardeerd

Ik wil opzich wel weer dingen gaan maken, maar ik moet er de tijd voor zoeken. Vind 't erg leuk om te doen en heb ook altijd talloze ideeën.

_________________
    Que sera, sera.


 Profiel  

Schoolhoofd

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Aboard of the SAR 19D 3360 Shaun

Houseitem
BerichtGeplaatst: di okt 25, 2011 17:11 

Ik kan alleen klei boetseren en bezig zijn met pottenbakken. Zo heb ik al een aantal schalen, vazen gemaakt. En ook tig dieren, waarvan de kat wel mijn favoriet is om te boetseren :D Hoe dit allemaal kan? Dankzij mijn ouders ;) Zij zijn pottenbakkers van beroep geweest. En ten tijde dat zij hun pottenbakkerij runden leerden ik en mijn zus lekker te kliederen met klei. Zo hebben ik en mijn zus aardig wat spulletjes zelf gemaakt en laten bakken door mijn vader. Vervolgens zelf met glazuur kleurtjes gegeven. En naderhand gingen we dan markten af om spullen te verkopen. Ja, dat was een leuke tijd [/jeugdsentiment] En ik hield er nog een goed zakcentje aan over ook :cool:

_________________

Ek het gedink dat ek jou kon vergeet,
en in die sagte nag alleen kon slaap,
maar in my eenvoud het ek nie geweet
dat ek met elke windvlaag sou ontwaak.


 Profiel  

Lid Wikenweegschaar

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Huize Masquerade
BerichtGeplaatst: zo nov 20, 2011 18:52 

@HRH: leuk dat je het op die manier echt hebt kunnen leren. Zeker als je er ook al zoveel mee gemaakt hebt. Spelenderwijs leer je een product erg goed kennen.

Boetseren lijkt mij ook ontzettend leuk om te doen. Hoewel ik nooit verder ben gekomen dan een klein bloemenvaasje. Die overigens voor mijn leeftijd destijds toch aardig vernuftig in elkaar stak. Het was in ieder geval een stuk sterker dan het werk van mijn klasgenootje. Hoewel het een val toch niet overleefd heeft. (a)

Een huisgenoot van mij is op dit moment bezig met breien en ik vrees dat ze mij met haar enthousiasme heeft aangestoken. Ik ga deze week maar eens even wat bollen wol uitzoeken en een paar goede breinaalden.
Het wordt toch tijd dat ik wat leuke arm- en beenwarmers voor mezelf ga maken. Er zullen vast wel patronen voor bestaan!

_________________
Folge deinem Herzen oder meinem Rat.


 Profiel  
Geef de volgende berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp  [ 10 berichten ] 


Keer terug naar Overig
Ga naar:  


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 9 gasten

cron

Powered by phpBB :: FI Theme