Welkom op Harry Potter Forum! 


Antwoord op onderwerp Ga naar pagina Vorige  1, 2

The Girl Who Lived

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Storybrooke

Houseitem
BerichtGeplaatst: ma jan 09, 2012 19:19 

@Reflex: Omg, ik heb dus echt totaal hetzelfde! Ik lig dus ook echt lang in bed. Mensen vinden het altijd raar dat ik zo lang uitslaap, maar als je pas rond 2 uur gaat slapen (en dan nog lang wakker ligt) dan is het eigenlijk helemaal niet zo vreemd :')

Net als Marlon word ik dus ook 's nachts wakker. Thee drinken helpt niet, want dan moet ik als ik wakker word naar de wc en dan kan ik dus al helemaal nooit meer slapen :') Ik lees vaak, daar word ik wel moe van, maar het zorgt er ook vaak voor dat ik een uur later ga slapen omdat ik het spannend/leuk vindt.

Ik heb ook exact hetzelfde met tv/muziek luisteren. Soms zet ik een audioboek op, maar dan word ik inderdaad halverwege de nacht wakker (dan is er een stukje dat iemand schreeuwt ofzo) en dat is ook weer niet de bedoeling.

Slaappillen heb ik eigenlijk nooit geprobeerd, dat vind ik stiekem wel eng.

_________________
    If I could give you just one gift, do you know what it would be? Confidence. That, or a scented candle.


 Profiel  

Volleerd Tovenaar

Avatar gebruiker

Offline

Houseitem
BerichtGeplaatst: di jan 10, 2012 0:54 

@Nouk: Valeriaan is een natuurlijk middel, gewoon van kruiden gemaakt en te koop bij de drogist. :) Het is geen slaapmiddel, meer iets waar je heul relaxt van wordt. Het laat mij vooral ontspannen, maar volgens mij werkt het bij iedereen anders. Je zou het eens kunnen proberen?

Ik heb overigens één keer een slaappil genomen, toen ik hele erge nachtmerries had en het leek alsof ik elke nacht een marathon liep (zodat ik steeds heel moe wakker werd). Dat was geen succes, want het was een te zware dosis en het was pas de volgende dag om 5 uur uitgewerkt, zodat ik me echt een halve zombie voelde. :')

_________________
Life's too short to even care at all.


 Profiel  

Professor

Avatar gebruiker

Offline

Houseitem
BerichtGeplaatst: di jan 10, 2012 2:21 

flipenflip schreef:
Als ik niet kan slapen ga ik meestal fantaseren over iets wat ik leuk vind.


Dat deed ik vroeger ook heel veel, maar het zorgt er helaas voor dat ik juist wakker blijf omdat ik dan helemaal opgewonden wordt van de nieuwe ideeën die er in mijn hoofd komen. Dan spring ik m'n bed uit om van alles op te schrijven.

Sophie Weasley schreef:
Vind dit persoonlijk wel een beetje een apart topic maar hoe dan ook. : P


Ja ik ook, daarom vind ik 't zo leuk!

Ik kom slecht in slaap, maar als ik eenmaal slaap kan ik het behoorlijk lang volhouden. Ik vind het onhandig, maar ik weet niet beter. Het is altijd al zo geweest.
Om in slaap te komen probeer ik al een paar uur ervoor wat rustiger te worden. Ik ben sowieso al gevoelig voor licht en geluid, dus om dat te dimmen steek ik een paar kaarsen aan en eventuele muziek zet ik uit. Als ik ga douchen of tandenpoetsen probeer ik ook het licht gedimt te houden door de deur wijd open te zetten en alleen het ganglicht aan te doen. Ik vind dat echt heel relaxed maar als er anderen in de badkamer staan kan dat niet.
Als ik mijn laptop heb afgesloten/tv heb uitgezet ga ik in bed liggen en bijna altijd ga ik eerst nog wat lezen. Dat laatste doe ik weer sinds een jaar omdat ik een paar maanden lang erg bang was voor nachtmerries. Uiteindelijk kwamen die dromen er toch wel uit, maarja.

Het voordeel is wel dat als ik slaap, dat ik zo lang kan slapen als ik wil. Ik wordt gedurende de nacht wel één of twee keer wakker, maar dan slaap ik zo weer verder. Heel soms heb ik zo'n gouden nacht dat ik heel diep slaap en nooit wakker wordt. Ik zou wel meer van die nachten willen hebben, maar ik weet niet hoe ik ze kan krijgen (behalve door intensief te sporten op de dag zelf).


 Profiel  

Volleerd Tovenaar

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Over the rainbow

Houseitem
BerichtGeplaatst: do jan 12, 2012 10:29 

Ik ben ook iemand die echt moeilijk in slaap valt. Vroeger had ik daar echt enorm veel last van, dan is het een tijdje veel minder geweest. En nu is het dubbel en dik terug. De examens zullen er wel voor iets tussen zitten maar toch. Ik kruip meestal tegen 23u in mijn bed, want als ik vroeger ga slapen lig ik nog langer wakker. Maar zelfs als kruip ik tegen 23u in mijn bed ben ik meestal toch nog wakker tegen 1-2u.
De nacht voor mijn eerste examen was het ergst van allemaal. Ik kroop op 22u in mijn bed , heb tot 3u30 wakker gelegen en dan moest ik om 7u opstaan...vrij dodelijk...

Normaal lees ik ook nog even, maar vaak raak ik dan zo in het boek gezogen dat ik het niet kan/wil wegleggen en dan heeft zoiets ook niet veel zin natuurlijk. Meestal sta ik op, pak ik warme melk met honing of thee en ga ik even naar buiten. Want heel vaak lig ik, als ik niet kan slapen heel erg te woelen en te draaien. Dan zit ik ook vaak te zeggen, ja Fons, nu moet ge toch echt slapen want anders gaat morgen verschrikkelijk zijn. En als ik zo dingen begin te denken , ja dan val ik al zeker niet in slaap. Ik heb dan graag even wat frisse lucht om wat tot rust te komen. En dat helpt meestal.

_________________
"People die everyday! Friends, family. We lost Harry tonight. He's still with us, in here. So's Fred, Remus, Tonks, all of them. They didn't die in vain. Harry's heart did beat for us, for all of us. It's not over."
Neville Longbottom


 Profiel  

Hotemetoot

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Quidditch Pitch

Houseitem
BerichtGeplaatst: wo jun 12, 2013 18:40 

Ik ga altijd lezen of op HPF, en het ergste wat ik ooit heb gedaan in de nacht was... *probeert iets voor haar geest te halen* HPF-en?

_________________
Questions don't have to make sense. But answers do.


 Profiel  
Geef de volgende berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp  [ 20 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2


Keer terug naar Overig
Ga naar:  


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 9 gasten

cron

Powered by phpBB :: FI Theme