Welkom op Harry Potter Forum! 


Antwoord op onderwerp

Professor

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: avatar's pandora
BerichtGeplaatst: wo jan 11, 2012 20:17 

Ik zat te denken over om het in t board ''serieus'' te zetten, maar het is leuk voor iedereen..

Sommige mensen geloven dat je naam iets over je persoonlijkheid zegt, sommige mensen vinden van niet. Je hebt wel bijvoorbeeld een voorbeeld van een paard die Trouble heette en heel vervelend was, toen noemden ze het paard Jumper en was hij minder vervelend en kon hij ineens veel beter springen. :s Wat denken jullie?

-Weet je het zelf niet, iemand anders kan je er vast bij helpen, en er is vast wel iets te vinden op internet!



-----
Heb 2 namen weet niet precies welke waar vandaan komt maar, de een komt van een vuurtoren hier in nederland, en de ander komt van iemand die in de oolog gevlucht is.

Maar heb t opgezocht:
Ik ben een witte prins of prins vink, heb m'n moeder ook nog eens nagevraagd.
Brendan komt van een Ierse monnik die vluchte in een leren boot tijdens de oorlog. of een prins maar das een ander verhaal.
Fynn van een reus die over water stapte.
Beide zijn een legende/verhaal van vroeger en heeft met Ierland/schotland te maken en water van de zee, het is iets Gealics. Maar dit zijn wat losse delen m'n moeder heeft het hele verhaal bij'm'n fotoboek zitten.

Kan kloppen vind die muziek prachtig en hou van water, en dacht vroeger dat ik zo groot werd als een deur.

_________________
Support Joyce @ WIDM


Laatst bijgewerkt door 2daemon op wo jan 11, 2012 21:33, in totaal 1 keer bewerkt.

 Profiel  

The Weasley Mod

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Beacon Hills
BerichtGeplaatst: wo jan 11, 2012 21:22 

Mijn volledige naam is Sophie Maes, ik heb geen tweede of zelfs derde naam zoals zoveel mensen. Mijn moeder vond dat ouderwets indertijd dat ik werd geboren dus het bleef maar bij 1 naam.

Sophie komt van de Griekse Mythologie van de godin Sophia dat ook 'Levenswijsheid' betekend. Mijn moeder had er een tijd spijt van gehad dat ze mij niet Sophia heeft genoemd maar ze was er al vlug over, Sophie spreekt makkelijker uit dan Sophia, hoewel ik dat ook een mooie naam vind. Mijn zus heet Nathalie en dan zou ze misschien ook Nathalia hebben geheten maar het is ook bij Nathalie gebleven.

En hoe mijn ouders op het idee zijn gekomen om mij Sophie te noemen; die waren ooit eens samen met een ander koppel gaan dineren die juist een dochter hadden gekregen die ook Sophie heette. Die vrouw was steeds bezig over 'Sophietje dit, Sophietje dat' en mijn moeder vond het omdenduur zo schatttig dat ze me ook Sophie heeft genoemd. En ze heeft me ook een beetje genoemd naar het liedje van Johnny Lion. :')

En de achternaam Maes is de derde meest voorkomende achternaam in Belgïe, het is niet zo dat elke Maes hier een familielid is van mij, dan zou ik wel een heel grote familie hebben. :') Mijn vader heeft een oud document ingekaderd met daarop vanwaar Maes vandaan komt en die komt blijkbaar van 'Thomas', Maes is dus blijkbaar de afkorting van Thomas. En 'Maes' is ook een bekend biermerk, daar plaagden mensen mij mee af en toe (niet dat ik het hun kwalijk neem XD) Maar voor zover mijn naam.

_________________
Let me take you down
'Cause I'm going to Strawberry Fields
Nothing is real
And nothing to get hung about
Strawberry Fields forever


 Profiel  

6e jaars

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Mijn gezellige huissie!

Houseitem
BerichtGeplaatst: di jan 31, 2012 20:30 

Mijn naam is paardenvriend. Dat heb ik op gezocht op deze website: http://behindthename.com/. Het klopt ook, omdat ik op paardrijles zit.

_________________
Who's there!!!


 Profiel  

Volleerd Tovenaar

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Assiah.
BerichtGeplaatst: di feb 07, 2012 15:16 

Mijn 'echte' naam is Talita. Het is Armeens, en blijkbaar komt het uit de Bijbel. Het betekent meisje, kind en maagd.

Ik heb maar één naam en het is, naar mijn mening, écht een naam die niet bij me past. :') Dat kan ook komen door de betekenis. Genderqueer: zowel man als vrouw, maar ik neig meer naar mannelijk, dus- meisje? Come on. Verder maagd? Daar ga ik niet op in. Ik ben wel kinds, maar die betekenis zie ik nog het minst voorbij komen. In principe vind ik niet dat het lelijk klinkt, maar het past gewoon niet bij mij. Het voelt niet aan als mijn naam. Om eerlijk te zijn irriteert het me ook vaak als mensen me bij mijn 'echte' naam noemen. Niet dat mijn nickname (Ti) nou zo mannelijk is, maar je zou het kunnen uitspreken als Tie en Taj. Laatste vind ik wel iets mannelijker. Maar fijn. Het liefst ben ik gewoon naamloos of zo. Ti vind ik fijner dan Talita. Ik ben gedoopt, maar heb geen doopnaam. Mijn broertje heeft drie namen, en mij geven ze er één. Great.

Mijn achternaam vind ik overigens wel mooi.

_________________
T S U N A G A R I


 Profiel  

Lid Wikenweegschaar

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: In mijn eigen fantasie

Houseitem
BerichtGeplaatst: wo jun 27, 2012 11:53 

Mijn echte/ volledige naam is Leah (Wilde koe, antilope, leeuw, sterk of dapper als een leeuw, sterk door genade of de dappere onder het volk) Klaar (van klara, helder) Emiel (zacht, vriendelijk) Vandenborre, en zou eigenlijk niet weten of het bij me past, langs de ene kant wel, en langs de andere weer niet.

_________________
As Acting Captian, I order you to answer the question ~ Spock
I won't tell you, Acting Captain ~ Kirk


Laatst bijgewerkt door Lilly op vr jun 28, 2013 12:18, in totaal 2 keer bewerkt.

 Profiel  

7e jaars

Avatar gebruiker

Offline

Houseitem
BerichtGeplaatst: do jun 28, 2012 9:55 

Mijn naam past echt ... op geen enkele manier bij mij als ik de betekenis opzoek. Bernou betekent namelijk heilige beer. Ja ja, mijn ouders hebben mijn naam uit een boekje en ze vonden dit wel een mooie naam. Volgens mij hebben ze nooit gekeken wat de betekenis precies is. Ik ben verder niet gelovig opgevoed (dus het heilig past niet bij mij) en .. beren zien er soms wel schattig uit, maar dat is dan ook het enige. (Aah, ik zie er misschien soms ook wel schattig uit xD)

Ik heb overigens verder geen problemen met mijn naam. Ik heet nu eenmaal zo en ik heb er wel genoegen mee genomen. Het is alleen voor zowel Nederlanders, als buitenlanders vaak wel lastig om uit te spreken. Hier in Nederland maken ze er vaak Bernoe van en buitenlanders vaak Burrnnnnoeeee. :-| Ach, ik ben er wel aan gewend om het uit te leggen (:.


 Profiel  

Professor

Avatar gebruiker

Offline

Houseitem
BerichtGeplaatst: za jun 30, 2012 23:27 

Mijn naam is Charlotte, wat is afgeleid van Charles, wat is afgeleid van Karel. Karel betekend ''vrije man'' of ''kerel''. Volgens andere bronnen betekend Charlotte ''klein en vrouwelijk'' of alleen ''vrouwelijk''. Ik vind ''vrij'' zeker bij mij passen, net als de combinatie van mannelijk en vrouwelijk. Eén van beide kiezen is alleen maar beperkend vind ik. : )


 Profiel  

Schoolhoofd

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Schuilen voor de regen

Houseitem
BerichtGeplaatst: za jul 14, 2012 11:31 

Ik heb 3 namen. Maaike: Bitter/bedroefd Zee, ookal heb ik uit andere bronnen vernomen dat het de Friese naam voor Maria is. Robin: Schitterend door roem met deze naam ben ik niet echt blij want iedereen denkt dat het een MANNENnaam is. Maria: Bitter/bedroefd, Zee ookal denk ik dat ze bij die website maar gewoon wat hebben neergeplempt.

_________________
    Green is the color of Mother Nature
    That's why I love that color

    Eppur si muove

    En toch beweegt (Galileo Galilei)


 Profiel  

Professor

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: avatar's pandora
BerichtGeplaatst: za feb 23, 2013 10:12 

Ik heb de betekenis gevonden ik had ergens 2 papieren liggen met uitleg.

Afbeelding
Afbeelding

_________________
Support Joyce @ WIDM


 Profiel  

Hotemetoot

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Quidditch Pitch

Houseitem
BerichtGeplaatst: vr jun 21, 2013 16:08 

Ik heet dus Sarah, en dat betekent prinses... Ik zou eigenlijk niet echt in mijzelf iets van een prinses zien, maar ja. Mijn ouders vonden het een mooie naam, ze dachten ook helemaal niet aan de betekenis denk ik... :D

_________________
Questions don't have to make sense. But answers do.


 Profiel  

1e jaars

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: crappy student room with a book closet~!
BerichtGeplaatst: za jul 20, 2013 10:53 

Mijn mams heeft dus niet van te voren opgezocht wat mijn naam betekent, ze vond het gewoon mooi klinken, maar uiteindelijk past het wel allemaal gelukkig, hahahah

Samira (Semra; turkse versie)
Ik heb een Arabische naam, mijn vader is Turks.

"Companion in evening talk" wat in hoge waarde wordt geschat als je dus 's avonds het gesprek op gang kan houden, met meer dan spam he, xD Kan je doen alsof je heel intelligent bent enzo~!

Nu net een nieuwe pagina geprobeerd en die is nog interessanter~!!
http://www.heiligen.net/pdf/S/SAMIRA.pdf

En dan Kaya:
Citaat:
Noord-Amerikaanse indianennaam ("wijs kind" of "oudere zuster"), Zulu-naam ("thuis"), Turkse jongensnaam ("rots"), Japanse naam ("rustige plaats" of "wingerd"), Ghanese naam ("blijf en ga niet terug"), Zweedse vleivorm van Karin/Catharina ("rein/zuiver"), Vrouwelijke vorm van Kaj

_________________
in creative progress


 Profiel  

Headhunter

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Kruideniersstraat 71

Houseitem
BerichtGeplaatst: zo jul 21, 2013 12:50 

Mijn voornaam, Sade, is moeilijk terug te halen, vanwege het feit dat er zoveel varianten van zijn. Het is een Afrikaanse naam (voornamelijk Nigeriaans, maar ook veel voorkomend in o.a. Kenia, Tanzania, ...) en volgens teh_internet heeft het de betekenissen 'eer', 'vorstin', 'nobele' en meer varianten daarvan.

Mijn tweede naam, Catharina, komt uit het Grieks (en Catharina is een heel veel verder doorverbasterde variant van het origineel), betekent 'puur', 'helder'.

Mijn derde naam, Veronica, schijnt als Bijbelse betekenis "true image" te hebben, en vanuit het Grieks een ver-Latijnde (ofzo) versie van Berenice te zijn, wat 'overwinnaar' schijnt te betekenen.

Wat betreft of het bij mij past... ik zou graag geloven van wel XD Maar eerlijk is eerlijk, ik ben niet vorstelijk, zeker niet puur... overwinnaar laten we maar terzijde :p Maar ik had het slechter kunnen treffen met naamsbetekenissen! :)

_________________
now my life is sweet like cinnamon


 Profiel  
Geef de volgende berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp  [ 12 berichten ] 


Keer terug naar Overig
Ga naar:  


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 8 gasten

cron

Powered by phpBB :: FI Theme