Welkom op Harry Potter Forum! 


Antwoord op onderwerp

The Weasley Mod

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Beacon Hills
BerichtGeplaatst: vr jan 27, 2012 20:07 

Ik dacht dat dit misschien een interessant topic was om in te discussiëren. De titel zegt het helemaal: sport.

Heb jij een sport? Heb jij misschien vroeger nog aan sport gedaan? Doe je geen sport maar heb je interesse in een bepaalde sport om te doen in de toekomst? Laat jij je helemaal gaan tijdens de lessen Gym of Lichaamlijke Opvoeding of vind je dat een overbodig vak op school?
Vuur het hier maar los! : )

_________________
Let me take you down
'Cause I'm going to Strawberry Fields
Nothing is real
And nothing to get hung about
Strawberry Fields forever


 Profiel  

6e jaars

Avatar gebruiker

Offline

Houseitem
BerichtGeplaatst: vr jan 27, 2012 20:18 

Ik sport iedere dag. Niet omdat ik het leuk vind (ik haat het), maar om af te vallen, gezond te worden/blijven en spieren te kweken. Ik doe fitness, maar de sportschool werd me te duur dus ik doe nu aan thuis trainen met m'n crosstrainer, gewichten en andere oefeningen. Ben ook van plan om af en toe eens baantjes te gaan trekken in een zwembad voor de afwisseling. Verder wil ik ooit het bodypumpen bij de sportschool weer gaan oppakken en ook iets als bodykombat gaan doen, maar dat komt later wel weer.


 Profiel  

6e jaars

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: thuis

Houseitem
BerichtGeplaatst: ma feb 06, 2012 20:44 

ik sport drie keer in de week,
dinsdag en woensdag maar woensdag is zo'n drukke dag: gym op school, streetdance en voetbal twee keer een uur en een keer een anderhalf uur!
ik wil later wel naar de sport school gaan dat vind ik best leuk (ik heb het vaker gedaan) maar dat word denk ik wel duur. dus hoop ik natuurlijk dat de cridietcrisis(of hoe het ook heet) over is.

_________________
Gryffindor
Rocks!!!


and nobody else


 Profiel  

The Fangirl Mod

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Bag End

Houseitem
BerichtGeplaatst: ma feb 06, 2012 21:30 

Ik moet een sport leuk vinden om er echt mee bezig te blijven, en aangezien ik vrij snel zat ben van een tijdje het zelfde doen ben ik nooit echt bij één sport blijven hangen XD Ik vind het best leuk om te doen, maar eigenlijk enkel in teamverband en het liefst gewoon een beetje voor de lol. Ik vind het heerlijk om een paar keer per week een potje te frisbeeën in het park in de zomer, of eens in de zoveel tijd een lekker eind te skeeleren. Ik heb standaard een bal op school liggen dus als ik even behoefte heb aan pauze trommel ik een paar klasgenootjes op en gaan we even voetballen of volleyballen op de binnenplaats.

Op de middelbare school ben ik ook wel in aanraking gekomen met een heleboel sporten die ik wel leuk vond, zoals handbal, hockey en korfbal.

Ik heb in het verleden een aantal jaren op badminton gezeten. Het was voor mij best een unicum dat ik er zo lang bij ben gebleven, maar ik vond het leuk omdat je het zowel in teamverband als solo kan spelen. Ik ben er ook best goed in geworden op een gegeven moment.

Fitnessen, hardlopen en dat soort dingen zijn echt niet aan mij besteed. Ik vind het veel te saai en wanneer ik het saai vind ben ik dus echt niet gemotiveerd om er ook maar iets voor te doen.

_________________
.
    far over the misty mountains cold


 Profiel  

Volleerd Tovenaar

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Assiah.
BerichtGeplaatst: di feb 07, 2012 15:08 

Ik houd van bewegen en sporten. Het helpt mij met emotie regulatie, of nou ja- ik voel me meestal beter na sport. Verder heb ik nogal de neiging me nerveus en slecht te gaan voelen als ik eet en geen enkele vorm van beweging heb gehad. Ik fiets sowieso 4/5 dagen in de week naar mijn werk, heen en terug. Bij elkaar dus ongeveer 2 uur per dag, en dan werk ik 6 uur lang non-stop in de horeca. Verder dans ik soms thuis, loop ik er aardig wat vanaf en ga ik zo nu en dan naar de sportschool om body-kick of -pump lessen te gaan volgen. Voorheen ook Zumba, maar ik ben geen salsa talent, waardoor ik voor het eerst uit de les ben gelopen en gefrustreerd op de loopband ben gaan rennen. Het helpt dus niet mee als ik niet het idee heb goed mijn best te hebben gedaan en eigenlijk ook niet als ik niet iets beter van dan de meerderheid. ^^' Dat komt ook omdat mijn conditie vrij goed is. In dat opzicht haat ik het echt dat ik rook, want ik merk zeker dat mijn conditie achteruit is gegaan. Ik wil wel (weer) een abbonement nemen op de sportschool, maar dat is erg duur (ongeveer 45 voor één maand). Het is dan wel onbeperkt, maar door werk heb ik niet veel tijd om veel te sporten. Eén keer in de week, daar doet onze sportschool niet echt aan. Zijn ze heel vaag over. Ik denk dat ik binnenkort gewoon een vaste sport ga nemen. Geen sportschool, maar focussen op één vechtsport. (Kick)boksen gaat het makkelijkst zijn i.v.m. de sportschool om de hoek, maar ik ga nog verder kijken naar karakte, Taekwondo, Wing Chun, etc. We'll see. ^^

Maar afijn. Conclusie: ik houd van sporten en bewegen en zou nooit een paar dagen achter elkaar zonder sport/beweging kunnen zitten, want daar ga ik heel depressief van worden.

_________________
T S U N A G A R I


 Profiel  

Schoolhoofd

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Wonderland

Houseitem
BerichtGeplaatst: di feb 07, 2012 15:34 

Ik ben niet zo'n sporter. Ik heb allerlei sporten geprobeerd in het verleden, maar vond het vaak al snel saai worden. Zo heb ik echt een maand of drie gekorfbald, maar dat was ik toen al weer zat. Ik vond het gewoon niet zo leuk uiteindelijk, of in ieder geval, niet leuk om elke week te gaan trainen. De meeste sporten vind ik best leuk, maar dan eens een keertje. :')

Op de basisschool deed ik wel mee aan sporttoernooien. Ik heb aan een schoolkorfbaltoernooi meegedaan (waarna ik dus op korfbal ging, want toen leek het erg leuk), een schoolvolleybaltoernooi (dat was min of meer verplicht met de leraar die we hadden xD) en aan het schoolvoetbaltoernooi. Het voetbaltoernooi was wel het leukste, maar dat komt waarschijnlijk ook omdat we dat wonnen. xD Met de beker door de school en zo. :')

Ik heb wel een behoorlijke tijd op paardrijden gezeten. Toen ik jonger was een poosje bij iemand privé, maar die had haflingers en ik was toen nog wat te klein daarvoor, dus ben ik er een tijdje gestopt. Twee jaar later ben ik daar toen weer begonnen en heb ik daar een jaar of drie gereden. Dat vond ik heerlijk, we reden ook vaak zonder zadel en dat vond ik erg leuk. Toen gingen we verhuizen en moest ik er stoppen, maar na de verhuizing ben ik toen bij de manege in het nieuwe dorp ook weer gaan rijden. Daar kon ik het helaas totaal niet met de instructrice vinden en nja, als je gewend bent om privé bij iemand thuis les te krijgen is een manege ook gewoon wel héél anders. :') Daar ben ik toen dus gestopt, een beetje jammer is dat ik de laatste les dat ik er überhaupt zou zijn ook nog eens van mijn paard viel. Daardoor durfde ik later ook niet zo goed meer, maar vorig jaar heb ik weer eens gereden en dat vond ik toch best wel weer fijn. ^^

Nu is het enige wat ik doe behendigheid met mijn honden. En dat houd ik nu al drie jaar vol en vind ik nog steeds heerlijk om te doen. Ik ga eigenlijk altijd, tenzij ik écht niet kan en bij de andere sporten was dat vaak wel anders. Ik train nu twee uur in de week op de hondenschool en doe daarnaast thuis ook nog wat dingen. Veel mensen zien het niet echt als sport, maar dat zie ik zelf niet zo. Ik loop ook wedstrijden en sja, ik vind het gewoon echt heel erg leuk. ^^

Ik heb ook nog eens het voornemen gehad te gaan hardlopen (voornamelijk om conditie te kweken) of om naar de sportschool te gaan (zelfde reden), maar bweh. Dat lijkt me nogal saai. Ik ben een paar keer naar de sportschool geweest en ik vond het gewoon niet leuk. Dan houd ik het ook niet vol om te blijven gaan.

Al met al ben ik ook in sporten dus graag met dieren bezig? xD

_________________
    Que sera, sera.


 Profiel  

The Girl Who Lived

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Storybrooke

Houseitem
BerichtGeplaatst: di feb 07, 2012 17:46 

@Marlon: Ooh dat klinkt wel leuk. Wat houdt dat precies in dan, behendigheid met honden?

Ik heb zelf vanaf mijn 6e tot mijn 19e gehockeyed. Ik vind dat oprecht een leuke sport en dat vind ik nog steeds. De reden dat is gestopt ben is ook meer de club. Hockey is best wel duur en het vroeg ook tijd, omdat ook van ons verwacht werd dat we wedstrijden floten op de zaterdag (en dat was toch wel eens in de drie, vier weken) en op zondag speelde ik zelf. Ik heb jaren op vrijdagavond getraind, wat een vervelende dag is. En ik ga uit huis en wat doen ze.. De training verplaatsen naar donderdag :S Aangezien ik mijn laatste jaar ook geen trainer had (en wel 300 euro ofzo aan contributie moest betalen) had ik het echt gehad.

Ik heb natuurlijk mijn diploma A en B gehaald, zoals de meeste mensen denk ik. Daarna heb ik mijn C gehaald en toen ben ik op wedstrijdzwemmen gedaan, waar ik zwemvaardigheid 1, 2, 1 en 2 heb gehaald (er waren er maar twee xD Dus de derde en vierde keer kreeg ik die nogmaals). Op mijn 12e ging ik naar de middelbare school, dus toen ben ik eraf gegaan.

Toen ik op kamers ging, wilde ik blijven sporten bij een studentenvereniging. Toen ben ik lid geworden van de zwemvereniging. Ik train nu twee keer per week (ik ga niet altijd hoor, maar sowieso één keer per week en meestal twee) en ik heb 5 wedstijden per jaar :) Ik vind het heel erg leuk en dit wil ik ook echt blijven doen.

_________________
    If I could give you just one gift, do you know what it would be? Confidence. That, or a scented candle.


 Profiel  

Professor

Avatar gebruiker

Offline

Houseitem
BerichtGeplaatst: za sep 28, 2013 15:14 

Pottergirl schreef:
Fitnessen, hardlopen en dat soort dingen zijn echt niet aan mij besteed. Ik vind het veel te saai en wanneer ik het saai vind ben ik dus echt niet gemotiveerd om er ook maar iets voor te doen.


Hardlopen en spinning vind ik echt afschuwelijk. Ik heb geen probleem met fietsen, maar ik wil het doen als het een doel heeft. Af en toe op een stilstaande fiets vind ik wel okee though (dat is niet logisch, I know)...

Ik heb jarenlang amper wat gedaan. Een halfjaar geleden kreeg ik pijnscheuten tussen mijn schouderbladen, dus besloot ik om te gaan sporten om mijn schouders/ribben sterker te krijgen. Nu doe ik sinds drie weken anderhalf uur kickboksen op dinsdag en een uur/anderhalf uur tai chi op donderdag. Deze week heb ik voor tai chi nog een uur streetdance/hiphop gedaan en misschien houd ik dat erin, want dansen vind ik fantastisch. Mijn lichaam is de eerste paar dagen na kickboksen nog steeds in shock en ik voel allemaal spieren waarvan ik het bestaan niet wist... Ik voel me wel heel happy na het sporten. Ik hoop dat ik het ga volhouden. Het zou fijn zijn als mijn lichaam sterker is en ik een conditie heb, en ik hoop eigenlijk ook dat ik er beter door ga slapen. Ik zie het ook als een push om in mijn eentje contacten op te doen.

De keuze voor kickboksen en tai chi is trouwens enigszins random. Er zijn genoeg sporten die mij leuk leken, maar halverwege het jaar aan iets nieuws beginnen is vaak niet handig. Soms vraag ik mij wel af of ik deze twee sporten nou zou leuk vind, of dat ik het bewegen sowieso leuk vind en bijv. dansen veel leuker om te doen.


 Profiel  

2e jaars

Avatar gebruiker

Offline
BerichtGeplaatst: wo okt 02, 2013 13:41 

Ik zit op Atletiek en Jazzballet. Ik vind het wel leuk zo. Ik dans op Jazzballet samen met vriendinnen en op Atletiek kan ik heel goed discuswerpen.


 Profiel  

Black Bird of the Sky

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Winterfell
BerichtGeplaatst: zo okt 13, 2013 19:49 

Sweet Hermione, waar sport je als ik vragen mag? :')


Ik sportte vroeger eigenlijk altijd en heb toen Ballet, Turnen, Korfbal & Handbal gedaan (allemaal na elkaar) maar nadat ik gestopt ben met Handbal (zo'n 5 jaar geleden) heb ik eigenlijk nooit echt meer gesport. Totdat ik op kamers ging afgelopen maart. Universiteit Leiden heeft een heel uitgebreid sportcentrum, waar je ook heel veel kan doen. Er zijn teamsporten, maar je kan ook fitnessen en groepslessen volgen.

Sinds april sport ik elke week zo'n 3/4 keer per week en heb even een tussenstop gehad in de zomer. En nu college weer is begonnen heb ik ook het sporten weer opgepakt. Ik doe momenteel yoga, pilates en buikspiertraining. Yoga en Pilates zorgen er echt voor dat mijn spieren sterker worden en ik me veel beter kan concentreren en minder last heb van stress. De buikspiertraining is gewoon heel fijn omdat het intensief is.

Echter, vanaf eind oktober ga ik alles redelijk omgooien, want dan begin ik met de lessen Pole Fitness en ik heb er ongelofelijk veel zin in. Het wordt echter wel héél zwaar en ik verwacht dat ik extra krachttraining moet gaan doen om beter te worden. En omdat ik dan ook mijn yoga les niet meer kan volgen ga ik die vervangen voor Club Power, wat ook een intensieve training is. Ik hoop overigens wel dat er nog een yoga of pilates les is die ik kan blijven volgen, omdat ze voor stressvermindering zorgen en mijn balans ook gewoon beter maken. Mijn balans is namelijk niet zo heel goed :')

_________________
Life doesn't run a clear course
It flows through from within
It's supposed to take you places and leave markings on your skin


 Profiel  

Professor

Avatar gebruiker

Offline

Houseitem
BerichtGeplaatst: wo dec 18, 2013 20:46 

@ Catie: Yup, USC Leiden. *wink*

Pole fitniss, poe, succes! Ik heb één lesje gevolgd en ik vond het echt onwijs zwaar. Je hebt echt spieren nodig. Wel gaaf dat je dat nu doet. Hoe gaat het?


 Profiel  

Black Bird of the Sky

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Winterfell
BerichtGeplaatst: wo dec 18, 2013 21:48 

@ Hermione: Haha, dat gokte ik al [A] Wie weet komen we elkaar ooit tegen.

Ondertussen heb ik dus 2 maanden Pole Fitness gedaan en ik ben echt helemaal verliefd! <333 Ik doe meestal zo'n 2-3 lessen per week momenteel omdat ik het dus echt geweldig vind. Het is inderdaad heel erg zwaar, maar ik krijg zoveel voldoening als een beweging me lukt. Vorige week lukte het me om ondersteboven te hangen met losse handen en dat was echt heel fijn want het is best eng. Je kan namelijk elk moment op je gezicht vallen. Ik zit ook elke week onder de blauwe plekken, maar die neem ik maar voor lief. Het is winter, niemand die ze ziet XD Ik merk ook wel dat ik steeds beter wordt, bewegingen gaan makkelijker, minder pijn bij sommige dingen/bewegingen etc.

Ik kan niet wachten tot januari, want dan gaan de lessen weer verder [A]

_________________
Life doesn't run a clear course
It flows through from within
It's supposed to take you places and leave markings on your skin


 Profiel  
Geef de volgende berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp  [ 12 berichten ] 


Keer terug naar Overig
Ga naar:  


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 11 gasten

cron

Powered by phpBB :: FI Theme