Welkom op Harry Potter Forum! 


Antwoord op onderwerp Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Heb je ooit afgekeken?
Ja. 84%  84%  [ 16 ]
Nee. 16%  16%  [ 3 ]
Totaal aantal stemmen : 19

Professor

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: in Tortuga ;)

Houseitem
BerichtGeplaatst: di maart 13, 2012 22:34 

Ik denk dat - bijna - iedereen zich er wel schuldig aan maakt. Spieken tijdens een proefwerk. Doen jullie het vaak? Ben je ooit betrapt? & wat is naar jou mening de beste manier van spieken? etc. etc.

Ik maak me er de laatste tijd nogal vaak schuldig aan :P bij vrijwel ieder proefwerk, beter goed gespiekt dan slecht gemaakt zeg ik zelf altijd maar :roll: en ik heb ook zo'n gruwelijke hekel aan leren!! Ik heb wel wat beters te doen na schooltijd :twisted: Ik ben in de eerste klas één keer betrapt, daarna nooit meer.
Vaak staat het in mijn telefoon en tijdens een topo toets zit ik vaak op Wikipedia om bepaalde dingen op te zoeken (hoofdstad/munteenheid etc.) ..

Maar goed, vind je het totaal niet kunnen of maak je jezelf er ook vaak schuldig aan?

_________________
Blessed is the heart that bends; it can never be broken.


 Profiel  

Professor

Avatar gebruiker

Offline

Houseitem
BerichtGeplaatst: wo maart 14, 2012 0:59 

Ik heb vroeger wel gespiekt, maar niet vaak. Ik ben er niet principieel op tegen ofzo en als het iemand is waarvan ik denk - dat is een slimmerik - dan zou ik het er misschien wel op wagen. Maar ik zat niet altijd naast iemand waarvan ik verawchtte dat ze het beter deden dan ik. Niet dat ik de slimste van de klas was, maar als ik wilde spieken was het vaak bij een vak waarin bijna iedereen suckte.
Sinds de universiteit zijn mijn tentames in zalen met grote afstand tussen de tafels, dus is het gewoon niet mogelijk. Bovendien letten ze er dan zo erg op dat ik er niet aan moet denken om het te proberen.

Ik kijk wel vaak af bij anderen als ik bezig ben met practicums achter de computer, want ik vind dat soort dingen vaak moeilijk. Maar dat is openlijk spieken en eigelijk doet iedereen dat bij elkaar, om te overleggen en dat is allemaal toegestaan.


 Profiel  

Professor

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: in Tortuga ;)

Houseitem
BerichtGeplaatst: wo maart 14, 2012 8:09 

Ik kijk nooit af bij medeleerlingen, als ze het fout hebben heb ik er nog niks aan. Ik gebruik briefjes en zoals ik in myn vorige berich al aangaf mijn telefoon.

_________________
Blessed is the heart that bends; it can never be broken.


 Profiel  

Lid Orde van de Feniks

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Ravenclaw Tower

Houseitem
BerichtGeplaatst: wo maart 14, 2012 12:48 

Het verbaast me dat ze dat niet merken dat je op je telefoon bezig bent, eerlijk gezegd.

Ik heb eenmaal gespiekt op een examen Duits - mijn allereerste examen Duits - en dat was met een spiekbriefje. Ik weet dat bij bepaalde toetsen van Frans iedereen wel de moeilijke woorden op een blad onder de toets had liggen, maar ik had geen zin in het stressen over al dan niet betrapt worden.

_________________
"Then there was the close-up gulliver of this beaten-up starry veck, and the krovvy flowed beautiful red. It's funny how the colours of the like real world only seem really real when you viddy them on the screen."


 Profiel  

Professor

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: in Tortuga ;)

Houseitem
BerichtGeplaatst: wo maart 14, 2012 14:10 

Genner schreef:
Het verbaast me dat ze dat niet merken dat je op je telefoon bezig bent, eerlijk gezegd.

Ik weet bij wie ik het wel of niet kan doen en zowiezo zorg ik er voor dat ik achterin zit, dit valt ook niet op want ik zit altijd achterin.
Met een tas op tafel is het heel makkelijk hoor :P en moeten de tassen van tafel dan hou ik mijn telefoon onder de tafel, het kan altijd wel op een bepaalde manier dat ze het niet zien.

Verder is een rekenmachine ook heel handig (tijdens rekenen etc.) het briefje kan dan heel makkelijk tussen de beschermhoes en de rekenmachine in.

_________________
Blessed is the heart that bends; it can never be broken.


 Profiel  

Lid Wikenweegschaar

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Rapture

Houseitem
BerichtGeplaatst: wo maart 14, 2012 15:19 

Ik heb nooit echt begrepen waarom mensen hun telefoon gebruiken, of spiekbriefjes onder hun tafel houden. Niemand gaat random tijdens een toets naar zijn benen kijken.

Ik schreef zelf meestal dingen als jaartallen en naamvallen op mijn hand en dan gewoon mouw er overheen trekken. Meestal had ik het uiteindelijk niet eens nodig, omdat je het ineens onthoudt, nadat je zoveel moeite hebt gedaan om het zo klein maar leesbaar mogelijk op te schrijven. Duitse naamvallen bleven een probleem, dus die deed ik op gevoel, ofzo. Teveel werk om die steeds op te schrijven. Ik heb een redelijk goed geheugen, dus ik las alles vlak voor de toets over en dan ging het vaak gewoon goed xD

Ik denk dat mensen vaker bij mij afkeken, eigenlijk.

_________________
I am done with my graceless heart,
So tonight I'm gonna cut it out and then restart.
'Cause I like to keep my issues drawn,
It's always darkest before the dawn.


 Profiel  

The Weasley Mod

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Beacon Hills
BerichtGeplaatst: wo maart 14, 2012 20:01 

Van mijn GSM afkijken zou ik zelf nooit doen, is heel riskant aangezien het meestal wel opvalt als je steeds naar beneden kijkt op je GSM in plaats van op je blad. Heb het eigelijk ook nooit overwogen. Maar chapeau aan de mensen die het wel kunnen zonder betrapt te worden. ; )

Ik ben zelf niet zo'n spieker, gewoon om het feit dat ik bang ben om betrapt te worden, liever slechte punten dan een nul krijgen omdat je betrapt bent op spieken, dat risico wil ik niet lopen. En als ik niet geleerd heb voor een toets en ik heb later slechte punten dan is dat mijn eigen schuld omdat ik de verantwoordelijkheid niet heb genomen mijn test op tijd uit mijn hoofd te leren.

Maar ondanks alles wat ik hierboven heb geschreven heb ik toch ook eens een paar keer gespiekt, gewoon omdat ik voor een keer eens goede punten wou hebben en omdat ik die herhalingstoetsen zo beu was als wat.
Ik weet nog dat een van mijn leerkrachten 2 jaar geleden op het geweldige idee kwam om steeds herhalingstoetsen te geven op de regel van 3 omdat iedereen er steeds op bleef falen. Ik wist toen niet dat ik Dyscalculie had, anders had ik al een goed excuus waarom ik het nog steeds niet kon maar natuurlijk ging mijn leerkracht ervan uit dat ik het gewoon niet goed had opgelet tijdens de les net zoals de rest van mijn klasgenoten en daarom steeds slechte toetsen had.
We hebben zeker 7 herhalingstoetsen daarop gehad ofzo, howly crap. Iedereen werd dat beu natuurlijk en toen ik zei tegen mijn moeder dat ik de regel van 3 nog altijd niet kon en dat dat mens steeds herhalingstoetsen blééf geven zei mijn moeder doodleuk: 'Dan maak je toch een spiekbriefje?'
Ik heb toen op een heel klein briefje de berekening van de regel van 3 geschreven en op de binnenkant van mijn pennenzak opgeplakt met kneetgom. Die tactiek heeft gewerkt maar ik was wel nerveus als de leerkracht dan plotseling boven je blad komt kijken, als ze achter me stond dan was ik wel gejost geweest. Maar het heeft gewerkt, heb eerder dat jaar dezelfde tactiek toegepast op een andere toets en dat heeft ook gewerkt maar daarna heb ik niet meer gespiekt denk ik.
Ik ben niet zo'n persoon dat denkt van: 'Oei, morgen toets en ik heb niet geleerd! Dan maar een spiekbriefje maken! : D' ik ben eerder iemand die het er maar bijneemt als ze slechte punten heeft.

_________________
Let me take you down
'Cause I'm going to Strawberry Fields
Nothing is real
And nothing to get hung about
Strawberry Fields forever


 Profiel  

Lid Orde van de Feniks

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Ravenclaw Tower

Houseitem
BerichtGeplaatst: wo maart 14, 2012 23:03 

Lily_flower schreef:
Genner schreef:
Het verbaast me dat ze dat niet merken dat je op je telefoon bezig bent, eerlijk gezegd.

Ik weet bij wie ik het wel of niet kan doen en zowiezo zorg ik er voor dat ik achterin zit, dit valt ook niet op want ik zit altijd achterin.
Met een tas op tafel is het heel makkelijk hoor :P en moeten de tassen van tafel dan hou ik mijn telefoon onder de tafel, het kan altijd wel op een bepaalde manier dat ze het niet zien.

Verder is een rekenmachine ook heel handig (tijdens rekenen etc.) het briefje kan dan heel makkelijk tussen de beschermhoes en de rekenmachine in.


Bij ons kwamen de leerkrachten langs en keken ze over je schouder mee terwijl je een bepaalde toetsencombinatie indrukte die het hele geheugen van je rekenmachine wiste :P

Ik denk net als Alice dat mensen meer van mij spiekten dan omgekeerd. De mensen in mijn klas waren niet erg snugger, dus spieken gebeurde bij mij die ene keer met spiekbriefje, voor de Duitse naamvallen. Ik vond het nooit erg als mensen van mij spiekten, maar vond het wel irritant als ze heel duidelijk tekens gingen maken dat ik mijn blad moest tonen. Euh, nee.

_________________
"Then there was the close-up gulliver of this beaten-up starry veck, and the krovvy flowed beautiful red. It's funny how the colours of the like real world only seem really real when you viddy them on the screen."


 Profiel  

Lid Wikenweegschaar

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Rapture

Houseitem
BerichtGeplaatst: vr maart 16, 2012 17:52 

Genner schreef:
Ik denk net als Alice dat mensen meer van mij spiekten dan omgekeerd. De mensen in mijn klas waren niet erg snugger, dus spieken gebeurde bij mij die ene keer met spiekbriefje, voor de Duitse naamvallen. Ik vond het nooit erg als mensen van mij spiekten, maar vond het wel irritant als ze heel duidelijk tekens gingen maken dat ik mijn blad moest tonen. Euh, nee.


Ravenclaw brains ftw!

Oh God, dat heb ik ook wel eens gehad. Dat iemand was van 'laat je antwoorden eens zien', dan heb ik echt zoiets van 'serieus?'.
Er vroegen ook wel eens mensen voor een toets of ze mijn antwoorden mochten zien of ik moest het juiste antwoord bij een multiple choice toets door gaan seinen. Heb het geloof ik één keer gedaan. Volgens mij voel ik me dan nog schuldiger dan diegene die het van mij overneemt.

_________________
I am done with my graceless heart,
So tonight I'm gonna cut it out and then restart.
'Cause I like to keep my issues drawn,
It's always darkest before the dawn.


 Profiel  

Heir of Slytherin



Offline

Woonplaats: Slytherin Dungeon

Houseitem
BerichtGeplaatst: vr maart 16, 2012 18:09 

Nooit problemen mee gehad. Afkijken of mensen van mij af laten kijken.
Vooral op de middelbare school veel gedaan. Niet dat ik op mijn telefoon kijk ofzo, want dat vond ik veel te link. Ik schreef dingen op mijn hand. Jaartallen waren altijd makkelijk, want daar kan je 06-nummers van maken. Bijvoorbeeld 0619401945 = Tweede Wereldoorlog.

Tijdens toetsen hadden wij altijd van die houten schotten die we tussen de tafeltjes moesten zetten, dus afkijken bij diegene naast je was lastig, maar soms lukt het toch. Of iemand die voor je zit natuurlijk. Maar die schotten stonden meestal ondergekliederd (toilettenstijl, you know xD). Dus als je daar even snel de naamvallen of een woordje op schreef, viel dat helemaal niet op.

Ik heb zelfs wel eens van proefwerkblaadje gewisseld met degene naast me. Onze handschriften leken zóveel op elkaar dat we gewoon elkaars toets konden maken. Zij vulde dan de vragen in die ik niet wist en ik de vragen die zij niet wist. Adrenaline gierde door mijn hoofd toen xD

Nu ben ik ook een ''voor de zekerheid''-checker. Je weet zeker dat je iets weet, maar toch wil je het checken. (als in 2+2 intikken op je rekenmachine... just in case :P) Dus vaak had ik het afkijken niet nodig, maar checkte ik het gewoon. En soms is het spieken toch wel goed van pas gekomen.

Ik ben voor zover ik me herinner nooit gepakt. Wel eens dat de leerkracht het misschien een beetje doorhad en dan zoiets zei als ''Jessica, op je eigen blaadje kijken''. xD

_________________
Hard work never killed anybody, but why take a chance?


 Profiel  

7e jaars

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: The Hall of Prophecy
BerichtGeplaatst: za maart 17, 2012 22:31 

Ik heb alleen op de middelbare school gespiekt. Gewoon een spiekbriefje onder je antwoordenblaadje leggen. Als de leraren dat niet eens doorhebben, tsja, dan maken ze je het wel heel makkelijk.

Ook een keer zat ik achteraan en naar mij stond een kast. Voor het SO had ik nog even het boek opengeslagen en zonder na te denken had ik het opengeslagen boek naast me op de kast gelegd. Ik had niet de intentie om te spieken maar het boek lag er toch wat resulteerde in een 10 :D.

Ik ben ook wel eens betrapt maar het briefje werd gewoon afgepakt en ik mocht doorgaan. Echt streng waren ze niet. Nu op de uni en toen tijdens de eindexamens kwam het niet in me op om te spieken. Daar zijn ze heel streng in en daarnaast vind ik het nu belangrijk om een voldoende te halen voor de vakken. Betere motivatie dus.

_________________
"Draco Dormiens Nunquam Titillandus"
Never Tickle a Sleeping Dragon


 Profiel  

Schoolhoofd

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Schuilen voor de regen

Houseitem
BerichtGeplaatst: wo maart 21, 2012 16:05 

Nee, ik dan, vandaag moest ik een rekentoets maken en mijn vriendin is daar echt super slecht in en vraagt tijdens rekenen altijd mijn hulp, wat doet ze, zegt ze vanochtend tegen mij terwijl de lerares aan haar bureau zat, en ze kan niet goed horen gelukkig, Wat is het antwoord op deze som???? Ik fluister dan: Ja, zoek het ff lekker uit, dat ziet de lerares meteen als ik naar je toebuig, en dan krijg ik een 0 en jij ook, vanwege praten... Daar heb ik niet echt zin in.

Ik ben ook zo een iemand die niet spiekt maar waar wel bij gespiekt word. Echt super irritant, als de lerares even weg is, lopen sommigen dan snel naar me toe om op me blaadje te kijken en schrijven het dan over, en als ik dan het blaadje weghaal worden ze boos...

_________________
    Green is the color of Mother Nature
    That's why I love that color

    Eppur si muove

    En toch beweegt (Galileo Galilei)


 Profiel  

Lid Wikenweegschaar

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: In mijn eigen fantasie

Houseitem
BerichtGeplaatst: do jun 07, 2012 18:45 

@ lily_flower, bij ons in klas zat iemand achterin op zijn gsm te spelen, en hij is wel ontdekt, maar ik moet toegeven dat hij niet echt al te intellegent bezig was, aangezien het een open bank was, en hij continue onder zijn bank aan het kijken was.

Ik heb tot zover ik me nog kan herinneren nog nooit afgekeken. Een week ofzo geleden kon iemand zijn toets niet goed, en vroeg me net ervoor: mag ik van je afkijken. Waarop ik zei: Mij allemaal goed, maar als jij ontdekt wordt is het jouw probleem, en niet dat van mij. Overlaatst kon ik m'n toets van Frans niet zo goed,en diegene voor mij had dat door, dus pakte hij zijn blad, en hield het zo voor zich dat ik het kon zien, en na de toets vroeg hij of hij me geholpen had. Ik zei dat het wel aardig was van hem, maar hij er enkel zichzelf mee in de problemen werkt, dus dat hij het niet hoefde te doen. Maar uiteindelijk heb ik geprobeerd niet te kijken naar het blad, al was dat wel behoorlijk lastig.

_________________
As Acting Captian, I order you to answer the question ~ Spock
I won't tell you, Acting Captain ~ Kirk


 Profiel  

Advizeur

Avatar gebruiker

Offline
BerichtGeplaatst: wo jun 13, 2012 19:47 

Alice schreef:
Ik heb nooit echt begrepen waarom mensen hun telefoon gebruiken, of spiekbriefjes onder hun tafel houden. Niemand gaat random tijdens een toets naar zijn benen kijken.


Dat. Ik ben/was zelf docent en op een of andere manier denken leerlingen dat mijn collega's en ik achterlijk zijn, want wie gaat nou onder een toets naar z'n benen/armen/handen kijken. Er zijn kinders bij die serieus denken dat zoiets niet opvalt. Of je er mee weg komt heeft meer met de docent voor de klas te maken dan dat het een 'slimme' manier van spieken is.

Heb als leerling zelf ook wel eens gespiekt ja, ik denk iedereen wel eens. Niet heel erg vaak, maar ik ben totaal geen beta en in de onderbouw moet je bepaalde vakken toch doen - ookal liggen die je totaal niet.


 Profiel  

Hotemetoot

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Quidditch Pitch

Houseitem
BerichtGeplaatst: di jun 11, 2013 15:41 

Zeker heb ik wel eens afgekeken, al hadden die mensen het meestal fout XD. Het heeft me wel een 9 1/2 bij geschiedenis opgeleverd dankzij een spiekbriefje, die ik mijn "leerschema" noemde XD. Maar verder heb ik niet echt vaak afgekeken, aangezien bijna niemand een hoger punt dan mij haalt. :P

_________________
Questions don't have to make sense. But answers do.


 Profiel  
Geef de volgende berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp  [ 17 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende


Keer terug naar Overig
Ga naar:  


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 9 gasten

cron

Powered by phpBB :: FI Theme