Welkom op Harry Potter Forum! 


Antwoord op onderwerp

The Weasley Mod

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Beacon Hills
BerichtGeplaatst: ma jan 28, 2013 19:40 

De titel verraad het misschien zelf al, hoe verplaats jij jezelf? Hoe ga jij naar school of naar het werk of elders? Verplaats je jezelf met de auto, fiets, bus, trein, etc. Wat vind je zelf het fijnste of net het slechtste om jezelf mee te verplaatsen? etc.

Heel soms brengt mijn moeder me weg met de auto naar school of mijn werk, maar dat is alleen mogelijk als ze een late shift heeft of een vrije dag. Op elke andere dag ga ik ofwel met mijn fiets naar school/werk of met mijn scooter, ik ben trots bezitter van dit model. : ) De bus is er ook nog altijd, maar als je op De Lijn moet rekenen ben je meestal wel telaat hier in mijn regio. XD Bussen probeer ik zelf toch zoveel mogelijk te vermijden omdat ik er persoonlijk een hekel aan heb, ik gebruik het alleen als het echt nodig is.

Ben je zelf al bezit van je eigen auto, scooter, etc, die kunnen hier uiteraard ook geplaatst worden! ; )

_________________
Let me take you down
'Cause I'm going to Strawberry Fields
Nothing is real
And nothing to get hung about
Strawberry Fields forever


 Profiel  

The Curious Admin

Avatar gebruiker

Offline

Houseitem
BerichtGeplaatst: ma jan 28, 2013 22:56 

Meestal zit ik op de fiets. Naar de uni is het 20-30 minuten, en naar m'n werk 15-20, dus dat is goed te doen. Soms (in de winter) pak ik de metro, want die doet er niet heel veel langer over (De metro zelf is maar 10 minuten, maar van deur tot deur is het toch wel 35 minuten denk ik). Maar eigenlijk voel ik me dan wel extreem lui. Ik heb nog steeds geen rijbewijs. De reden daarvoor is dat ik niet echt een auto nodig heb, dus de urgentie er niet is om een rijbewijs te halen. Een scooter vind ik ook onzin, zeker omdat ik dan net zo goed mijn autorijbewijs kan halen. xD


 Profiel  

Lid Wikenweegschaar

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Huize Masquerade
BerichtGeplaatst: ma jan 28, 2013 23:12 

Hoewel ik wel een rijbewijs heb, heb ik geen auto. Af en toe rijd ik in de auto van mijn vader. Maar dat ook alleen om naar familie te gaan, weekboodschappen te doen of een uitje verder weg. Meestal zit ik dan ook niet erg alleenig in de auto.
Doorgaans pak ik gewoon de fiets, of, wanneer ik een langere afstand moet overbruggen (langer dan een half uur fietsen) de bus. Voor een ritje naar de stad of de winkel neem ik meestal de benenwagen.
Nee, Openbaar Vervoer is eigenlijk echt wanneer het niet anders kan, want het geeft veel te veel problemen. Ik vind het ook behoorlijk lui om de bus te nemen en een half uur over een ritje te doen, wanneer je met de fiets in 20 minuten op dezelfde plek bent. Ok, behalve wanneer je een bepakking van 8+ kilo bij je hebt...

_________________
Folge deinem Herzen oder meinem Rat.


 Profiel  

5e jaars

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Zweinstein

Houseitem
BerichtGeplaatst: di jan 29, 2013 18:17 

Heb zelf een rijbewijs, weliswaar gehaald op mijn 23ste en heb een tijdje geleden een eigen auto aangeschaft. Het is een knalgele Suzuki Alto van 2001 en een schakelvariant. Ben blij dat ik hem aangeschaft heb, want openbaar vervoer vind ik zelf eigenlijk best vervelend. Het is misschien in de meeste gevallen goedkoper, maar vind het vastzitten aan vaste tijden en opstaplocaties niet erg prettig. Verder geniet ik ook graag van de rust en in de auto heb ik dan ook zachtjes de radio aan staan. Daarnaast doe ik zoveel mogelijk dingen hier in het dorp met de fiets of de benenwagen.

_________________
Afdeling: Zwadderich!


 Profiel  

The Girl Who Lived

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Storybrooke

Houseitem
BerichtGeplaatst: di jan 29, 2013 19:00 

Ik heb sinds mijn 19e mijn rijbewijs, maar ik rijd er weinig, want ik studeer en woon op kamers en heb zelf geen auto. Ik rij wel als ik bij mijn ouders ben om het niet te verleren of bang te worden ofzo.

In Nederland verplaats ik me per fiets of per trein. Ik studeer in Leiden, wat klein is, dus naar de uni en mijn werk in Leiden is het allebei 5/10 minuten ofzo. Het zwembad is maar 15/20 en mijn vrienden die het verst wonen, wonen op ruim een halfuur fietsen. Dat is niet het probleem. Naar mijn ouders en naar mijn werk in Den Haag ga ik altijd met de trein. De bus gebruik ik zelden. In Den Haag ga ik met de tram, omdat ik daar geen fiets heb en het wel ver lopen is nog naar Madurodam vanaf het station.

Ik reis zelf het liefst per trein of per fiets. Ik ben wagenziek (en ook extreem zeeziek), dus ik word misselijk in de auto. Meestal gaat het wel goed, maar ik kan sowieso niet lezen ofzo. Dus lange afstanden per auto/bus vind ik heel erg saai, omdat ik me verveel en in het ergste geval word ik er zelfs ziek van. Dus ja, treinen :D

_________________
    If I could give you just one gift, do you know what it would be? Confidence. That, or a scented candle.


 Profiel  

Volleerd Tovenaar

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Grimboudplein 12

Houseitem
BerichtGeplaatst: wo jan 30, 2013 10:06 

Meestal ga ik met de auto. Dat is handiger omdat we hier in een dorp wonen. Vaak ga ik dan naar Didam of Zevenaar voor boodschappen. Maar als ik om de één of andere reden geen auto heb, ga ik op de fiets boodschappen doen. En zware boodschappen laat ik dan bezorgen door de supermarkt.

Mijn rijbewijs heb ik sinds mijn 19e. Ik ben nu 51 en rij dus al een hele tijd. ;)

_________________
Met een glimlach op zijn gezicht viel hij achterover.


 Profiel  

Hotemetoot

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Quidditch Pitch

Houseitem
BerichtGeplaatst: vr jul 26, 2013 3:05 

*steekt hand op*

Ik ga altijd te voet of met de fiets, maar meestal te voet. Ik kan gewoon totaal NIET fietsen (ja ik kan het wel en heb het examen gehaald maar :D ) en ik heb nou eenmaal niet echt een goede conditie :D

_________________
Questions don't have to make sense. But answers do.


 Profiel  

Lid Wikenweegschaar

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: In mijn eigen fantasie

Houseitem
BerichtGeplaatst: zo jul 28, 2013 21:08 

Meestal verplaats ik me met de fiets als het mooi weer is of als ik ergens naartoe moet, maar ik ga nog steeds liever met de auto (hierbij moet ik wel altijd eens goed aan mijn ouders hun oren zagen, want ik ben 13 en heb dan natuurlijk geen rijbewijs.)

Ik zie dus voornamelijk uit naar het moment dat ik 18 ben (wat overigens nóg 5 jaar is.) Of ik moet wachten tot ik afgestudeerd ben op mijn 16de en ga dan naar Londen (wat trouwens sowieso mijn plan is) en dan kan ik daar mijn rijbewijs halen als ik 17 ben(:

Anyhow, het is in ieder geval dan nóg 4 jaar, dus daar maak ik me nu niet te gek in.

_________________
As Acting Captian, I order you to answer the question ~ Spock
I won't tell you, Acting Captain ~ Kirk


Laatst bijgewerkt door Lilly op ma aug 26, 2013 9:34, in totaal 1 keer bewerkt.

 Profiel  

Lid Orde van de Feniks

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Ravenclaw Tower

Houseitem
BerichtGeplaatst: zo jul 28, 2013 21:32 

Als ik naar het centrum moet of kleine boodschappen doe, ga ik met de fiets. Naar het werk ga ik met de fiets als het weer dat toelaat. Ik doe eigenlijk wel het meeste met de fiets.

Het openbaar vervoer gebruik ik als ik buiten Waregem moet zijn - het gaat dan vooral om Gent. Ik zit best graag op de trein, maar vind het wel verschrikkelijk duur geworden. De bus/tram vind ik iets minder, omdat de haltes zo dikwijls veranderen en het soms erg onduidelijk is welke bus of tram je nu moet nemen om ergens makkelijk te raken.

Ik heb mijn voorlopig rijbewijs en daarmee rijd ik met de auto van mijn zus. Dat is eigenlijk vooral als we samen ergens heen gaan, binnen Groot-Waregem - ze heeft niet graag dat ik er verder mee rijd. Soms ga ik ook met mijn vader een langer stuk rijden. Ik doe het op zich wel graag, maar zou liever meer oefenen. Ik vind de auto ook het handigst om me mee te verplaatsen en zou het leuk vinden mijn eigen auto te hebben zodat ik niet meer zo afhankelijk ben van het openbaar vervoer.

_________________
"Then there was the close-up gulliver of this beaten-up starry veck, and the krovvy flowed beautiful red. It's funny how the colours of the like real world only seem really real when you viddy them on the screen."


 Profiel  

Black Bird of the Sky

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Winterfell
BerichtGeplaatst: zo aug 25, 2013 11:56 

Zelf heb ik al 4 jaar mijn rijbewijs, maar ik rij eigenlijk veel te weinig en dat komt omdat de auto zo goed als nooit beschikbaar is om te gebruiken. Ik verplaats me echter wel veel met de auto, maar dat komt dan doordat vrienden rijden of mijn moeder/stiefvader/vader/stiefmoeder of mijn broer. Toch ben ik niet een hele grote fan van de auto, dit komt vooral doordat ik heel veel oplet sinds ik mijn rijbewijs heb en me soms slecht kan concentreren op normale dingen en me concentreer op iemands rijstijl en dat kan heel vervelend zijn XD

Verder verplaats ik mezelf regelmatig met de trein. Ik studeer namelijk en Leiden en ik woon op kamers, maar ik ga elk weekend naar huis toe dus ik moet altijd een uur met de trein. Daarnaast heb ik vrienden die ver weg wonen en met een studenten OV is treinreizen of 'gratis' of een stuk goedkoper.

Ook de bus gebruik ik regelmatig, zeker als ik naar Leiden reis op maandag dan neem ik de bus naar het station omdat ik geen week lang een fiets bij het station kan neerzetten. En vanaf Leiden neem ik ook wel vaak de bus, het hangt er vooral vanaf of mijn fiets op het station staat of niet. Verder doe ik in Leiden eigenlijk alles met de fiets. De faculteit is 5 minuten fietsen, het sportcentrum 10 en de supermarkt is of 5 of 10 (hangt af van de supermarkt). Het is gewoon het makkelijkste vervoer in de stad en ook thuis fiets ik nog vaak zat. Ik heb momenteel een postwijk en dat doe ik allemaal op de fiets en ik fiets vaak naar vrienden in het weekend.

Lopen doe ik eigenlijk alleen naar de supermarkt als ik thuis ben :') Of als ik de hond moet uitlaten, maar ik vermijd lange stukken lopen wel XD Ja, ik kan de hele dag in pretparken lopen zonder problemen :')

_________________
Life doesn't run a clear course
It flows through from within
It's supposed to take you places and leave markings on your skin


 Profiel  
Geef de volgende berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp  [ 10 berichten ] 


Keer terug naar Overig
Ga naar:  


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 9 gasten

cron

Powered by phpBB :: FI Theme