Welkom op Harry Potter Forum! 

Antwoord op onderwerp Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 ... 11  Volgende

Professor

Houseitem
BerichtGeplaatst: vr apr 29, 2011 23:21 

Sweet Hermione schreef:
1. Het dagboek van Bridget Jones - Helen Fielding (1996)
2. Het wonderbaarlijke voorval met de hond in de nacht - Mark Haddon (2003)
3. Harry Potter en de Orde van de Feniks - J. K. Rowling (2003)
4. Harry Potter and the Goblet of Fire - J.K. Rowling (2000)

4. Harry Potter and the Goblet of Fire - J.K. Rowling, p.636

Dit boek rockt. Het einde is echt zo intens... die hele scí¨ne op het kerkhof is gewoon heftig en de opdrachten vind ik alledrie even gaaf. Omdat dit de eerste keer is dat ik 'm in het Engels las was, kwam ik erachter dat Dobby Ron ''sir's Weezy'' noemde en dat vond ik heel grappig.
En ik vergeet altijd hoe het nou precies zit met Moody/Karakoff/the Crouch family, dus ik had besloten om deze keer echt goed op te letten en nu weet ik het... ongeveer. ^^

Profiel  

The Fangirl Mod

Houseitem
BerichtGeplaatst: zo mei 01, 2011 14:10 

Pottergirl schreef:

#016 Dune - Frank Herbert (604 blz.) - EN
Toch een must read voor iedere science fiction-fan (: Ik vond 'm bij de kringloop dus toen heb ik 'm meteen meegenomen en WAUW. Het duurde even voordat ik echt in het verhaal zat omdat het zo'n enorme wereld is waarin je je weg moet vinden, maar het is echt ZO goed. Op de achterkant staat dat 'nothing is comparable to it except The Lord of the Rings' en daar ben ik het wel mee eens. Episch. En dit was nog maar het eerste deel - er zijn er nog vijf! *gaat op zoek*

#017 In The Shadow Of No Towers - Art Spiegelman (100 blz.) - EN
Nadat ik Maus had gelezen, was ik zo onder de indruk van Spiegelmans manier van schrijven en tekenen dat ik in de mediatheek ging zoeken naar meer van zijn werk, en toen kwam ik deze tegen. Het is een apart boek met enorme, kartonnen bladen, op het formaat van een opengeslagen krant (de platen zijn ook in eerste instantie voor de krant gemaakt). Het is een ontzettend persoonlijk, traumatisch en pijnlijk verslag van de aanslag op de Twin Towers en de invloed die die gebeurtenis heeft gehad binnen de Amerikaanse samenleving en het leven van Spiegelman zelf. Heel heftig, heel erg politiek geladen en heel erg goed.

Profiel  

Lid Orde van de Feniks

Houseitem
BerichtGeplaatst: wo mei 04, 2011 21:25 

Genner schreef:
#001 2006 Special Topics in Calamity Physics - Marisha Pessl
#002 2002 Bend It Like Beckham - Narinder Dhami
#003 1962 A Clockwork Orange - Anthony Burgess
#004 2007 Hoe Starbucks Mijn Redding Werd - Michael Gates Gill
#005 2009 Borderliner - Caroline Kraus
#006 1937 Of Mice and Men - John Steinbeck
#007 2009 An Education - Lynn Barber
#008 2002 Middlesex - Jeffrey Eugenides
#009 1970 The Bluest Eye - Toni Morrison
#010 2008 Poe. A Life Cut Short - Peter Ackroyd
#011 2008 Het Ei van Salaí¬ - Monaldi en Sorti
#012 2006 Pretty Little Liars: Never Trust a Pretty Girl with an Ugly Secret - Sara Shepard

#013 2010 Nanny slaat terug

Nanny slaat terug
Dit is het vervolg op 'The Nanny Diaries', maar je kan het lezen zonder die gelezen te hebben. Het is echt heel lang geleden dat ik 'The Nanny Diaries' las en ik herinner me er dan ook weinig van, maar toch heb ik geen enkel probleem gehad om dit te lezen en te begrijpen. We krijgen weer de oude vertrouwde Nanny die in situaties terechtkomt die je haast niet voor mogelijk houdt, maar waarin zij zich toch weer staande weet te houden. Even vermakelijk en vlot leesbaar als zijn voorganger. Dit is gewoon pure ontspanning.

"Then there was the close-up gulliver of this beaten-up starry veck, and the krovvy flowed beautiful red. It's funny how the colours of the like real world only seem really real when you viddy them on the screen."

Profiel  

The Fangirl Mod

Houseitem
BerichtGeplaatst: za mei 07, 2011 21:47 

Pottergirl schreef:

#018 Kafka Voor Beginners - Robert Crumb & David Mairowitz (175 blz.) - NL
Ik zag dit boek in de bibliotheek liggen en aangezien ik fan ben van zowel Kafka als Crumb was dit natuurlijk een prachtige combi (: Het was een mooie graphic novel met veel informatie. Ook leuk was dat er stukken uit boeken van Kafka werden geí¯llustreerd, dat vond ik echt tof.

#019 The Great Gatsby - F. Scott Fitzgerald (192 blz.) - EN
Stond al een tijdje op m'n lijstje en ik had 'm echt binnen no time uit (: Hij las snel weg, ook in het Engels was het niet moeilijk. Het taalgebruik was erg mooi en ik vond het verhaal ook interessant, hoewel het wel een beetje langzaam op gang kwam. Gatsby was vooral een fascinerend character.

Profiel  

1e jaars

BerichtGeplaatst: do mei 12, 2011 15:23 

Shadowcat schreef:

1. Kushiel's Scion - Jacqueline Carey
2. Kushiel's Justice - Jacqueline Carey
3. Kushiel`s Mercy - Jacqueline Carey
4. Mistborn ; The Final Empire - Brandon Sanderson
5. De Grote Legende ; Het lied van de onsterfelijke - W.J. Maryson
6. De Kronieken van de Xandim ; Erfenis - Maggie Furey
7. Naamah`s Kiss - Jacqueline Carey
8. The Da Vinci Code - Dan Brown
9. Mistborn ; The Well of Ascension - Brandon Sanderson
10. Mistborn ; The Hero of Ages - Brandon Sanderson

De Mistborn-serie is echt fantastisch goed. Ik raad aan iedereen aan hem te lezen. Ik denk alleen dat hij nog niet in het nederlands uit is maar ik kan fout zijn. En voor wie engels kan koop hem dan in het engels want dan is hij nog beter!
Voor mij nu op naar Naamah's Curse van Jacqueline Carey

greetzz
ShadowCat

Profiel  

Lid Orde van de Feniks

Houseitem
BerichtGeplaatst: vr mei 13, 2011 10:11 

Citaat:
001: The Hunger Games - Suzanne Collins
002: Catching Fire - Suzanne Collins
003: Mockingjay - Suzanne Collins
004: Beauty: a retelling of Beauty and the Beast - Robin McKinley
005: From Notting Hill with love... actually - Ali McNamara

006: Oorlogswinter - Jan Terlouw
007: Glee: het begin - Sophia Lowell
008: Je moet dansen op mijn graf - Aiden Chambers
009: Tijgerlelie - Danique Grimbrí¨re & Anne Swartjes
010: Groeten uit Londen - Joyce Pool

011: Oorlog zonder Vrienden - Evert Hartman
012: Hoe ik nu leef - Meg Rosoff
013: Het meisje met de negen pruiken - Sophie van der Stap
014: Je bent van mij - Maren Stoffels en Hans Kuyper
015: Prins Charming - Niki Burnham

016: Sonny Boy - Annejet van der Zijl
017: Mooie meisjes hebben soms gruwelijke geheimen - Sara Shepard
018: Zijn je beste vriendinnen te vertrouwen? - Sara Shepard
019: Perfecte meisjes plegen perfecte moord? - Sara Shepard
020: Tiffany Dop - Tjibbe Veldkamp

021: Knalhard - Caja Cazemier
022: Beastly - Alex Flinn
023: Schijnbewegingen - Floortje Zwigtman
024: Chatroom - Helen Vreeswijk
025: De boekendief - Mark Zusak

026: Je moet niet alles geloven wat ze zeggen - Sara Shepard
027: De kassií¨re -Anna Sam

Beastly - Alex Flinn
Nogmaals het sprookje van Belle en het Beest, alleen dan de moderne versie van het verhaal. En sinds dat m'n all time favourite is vind ik alle versies leuk om te lezen (: Het verhaal komt geloofwaardig over en zit goed ik elkaar. Ook grappig dat het 'beest' met andere sprookjesfiguren, zoals de kleine zeemeermin en de kikkerprins chat XD

Schijnbewegingen - Floortje Zwigtman
Goed boek, maar ik kwam er wel heel moeilijk doorheen! Het gaat over een 17-jarige, homoseksuele jongen in Londen in de tijd van Oscar Wilde. Hij heeft het moeilijk met zichzelf van geld voorzien en uiteindelijk belandt hij in de prostitutie. Er zijn nog 2 delen, maar ik weet niet of ik die ook ga lezen...

Chatroom - Helen Vreeswijk
Een verhaal gebaseerd op ware gebeurtenissen. Het was gruwelijk spannend en las snel weg. Natuurlijk is het geen literair hoogstandje, maar ik weet zeker dat dit een boek is dat de jeugd heel goed aanspreekt.

De boekendief - Mark Zusak
Wat een prachtig boek! Het wordt verteld vanuit het perspectief van de Dood, die een klein Duits meisje volgt tijdens de Tweede Wereldoorlog. Zij is dol op boeken, maar omdat haar adoptieouders daar geen geld voor hebben probeert zij ze op een andere manier te bemachtigen. Ik heb er een week over gedaan om hem uit te lezen, maar het was het ZO waard.

Je moet niet alles geloven wat ze zeggen - Sara Shepard
Deel 4 in de Pretty Little Liars serie en ook deze las weer heerlijk weg. Wat ik wel raar vindt, is dat er nu een ontknoping is geweest en dat de serie daarna toch nog verdergaat. Het lijkt een beetje uitgemolken op deze manier... Maar om te weten of dat echt zo is, moet ik deel 5 ophalen bij de bieb, denk ik XD

De kassií¨re -Anna Sam
Pfoeh, wat las dit snel! Gisteravond in begonnen en vanochtend al uit. Lekker herkenbaar als je zelf ook achter de kassa of in een supermarkt werkt. En ik kwam er net pas achter dat ze Frans is, ik dacht al die tijd dat ze gewoon Nederands was, haha.

Profiel  

The Fangirl Mod

Houseitem
BerichtGeplaatst: zo mei 15, 2011 15:22 

Pottergirl schreef:

#020 De Aanslag - Harry Mulisch (246 blz.) - NL
Ik lees normaal gesproken nauwelijks Nederlandse literatuur omdat ik er eigenlijk niet zo weg van ben, maar dit boek had m'n moeder net uit en ik was dat weekend bij m'n ouders, dus heb ik dat gelezen omdat ik m'n eigen boek al uit had XD En ik heb er geen spijt van, het was echt een goed boek. Ik hou sowieso van oorlogsverhalen, maar dit boek pakte het ook nog net iets anders aan dat het gemiddelde Tweede Wereldoorlogboek. De karakters waren heel realistisch en ik vond het mooi dat je de hoofdpersoon volgde door verschillende levensfasen.

#021 Brave New World - Aldous Huxley (288 blz.) - EN
Ik hou van dystopische boeken dus dit was wel een must read. Ik vond wel dat het plot een beetje langzaam op gang kwam - het eerste gedeelte van het boek is voornamelijk introductie in de wereld van dat moment. Wat nodig is, en ook interessant is, maar dat had wat mij betreft wel samen mogen gaan met de verhaallijn die later in het boek naar voren komt. John the Savage was mijn favoriete karakter, waarschijnlijk ook omdat ik me met hem het best kon identificeren (logisch ook).

Profiel  

Professor

Houseitem
BerichtGeplaatst: zo mei 15, 2011 17:39 

@ Janneke: Ik vond dat er maar 1 nadeel was aan Brave New World: het was te kort. <3

Sweet Hermione schreef:
5. Mort: a Discworld novel - Terry Pratchett (1987)

5. Mort: a Discworld novel, Terry Pratchett, p.316

Mort is een vijftienjarige, stuntelige jongen die duidelijk een doel nodig heeft in zijn leven. Zijn vader neemt hem mee naar het marktplein, waar ambachtsmannen hun leerlingen uitkiezen. Om middernacht verschijnt er eindelijk een leermeester voor Mort: Death himself.
Mijn allereerste Pratchett ooit. Aan het begin begreep ik niet waarom iedereen zo woest enthousiast over is die gekke Brit, maar na 100 pagina's begreep ik de Pratchett-liefde - zelfspot, weirdness en awesomeness wisselen elkaar af. Terwijl veel fantasy-boeken serieus en moeilijk zijn, blijft het hier altijd luchtig: tovenaars houden meer van show dan van ingewikkelde spreuken, de Dood waardeert een goede maaltijd met een kat op zijn schoot en reí¯ncarantie kan heel erg saai zijn.
Hoewel er naast humor ook veel wijze lessen inzitten, zijn er toch een paar dingen misgegaan toen ik aan het lezen was. Het begin kwam langzaam op gang en er zaten hele delen in waar ik niks van begreep en dat was frustrerend. Het middenstuk was duidelijk het leukste - want veel Death die erg Death-achtige dingen doet. Zijn character is duidelijk de coolste. <3
Tof boek, maar meer duidelijkheid in het plot was heel erg wenselijk en dat miste ik.

Laatst bijgewerkt door Sweet Hermione op wo mei 18, 2011 1:13, in totaal 1 keer bewerkt.

Profiel  

1e jaars

BerichtGeplaatst: ma mei 16, 2011 20:18 

3. Kushiel's Mercy - Jacqueline Carey
7. Naamah's Kiss - Jacqueline Carey
11. Naamah's Curse - Jacqueline Carey

Prachtig boek, net zoals alle boeken van Jacqueline Carey!

greetzz

Profiel  

1e jaars

BerichtGeplaatst: za mei 28, 2011 17:01 

12. Wit als sneeuw, rood als bloed - Tanith Lee

Wit als sneeuw, rood als bloed is een mooi boek. Het is gebasseerd op het verhaal van Sneeuwwitje maar dan veel duisterder. Het is erg goed geschreven.

greetzz

Profiel  

The Fangirl Mod

Houseitem
BerichtGeplaatst: wo jun 01, 2011 23:32 

@Charlotte: Ja, hij had van mij ook wel wat langer mogen duren inderdaad (: Oeh en Pratchett! <3 Je moet The Colour Of Magic lezen, die is echt hilarisch.

Pottergirl schreef:

#022 Moab Is My Washpot - Stephen Fry (448 blz.) - EN
Ik ben altijd een groot fan geweest van Stephen Fry's televisie- en filmprestaties, maar ik wist helemaal niet dat hij ook kon schrijven, totdat ik The Liar vorig jaar in handen kreeg. Ik was meteen om. De manier waarop hij met taal omgaat is gewoon zo héérlijk - hij gebruikt prachtige lange woorden en zit zo ontzettend dicht op de huid van taal en hoe je die kunt gebruiken om dingen precies zo te omschrijven als je wilt, het is echt heel knap. Moab Is My Washpot is een autobiografisch boek, over de eerste 20 jaar van Fry's leven. Indrukwekkend, hilarisch, pijnlijk eerlijk en confronterend. Enorme aanrader, leest echt als een trein.

Edit: Ennnn weer een boek uit XD

#023 Blankets - Craig Thompson (592 blz.) - EN
Ik ben langzamerhand de hele graphic novel afdeling van onze mediatheek aan het lezen, haha :') Dit was ongeveer de dikste die er tussen stond, maar ik had 'm echt zo uit (nee serieus, in totaal heb ik er denk ik nog geen 5 uur aan gelezen) aangezien er niet zoveel taal wordt gebruikt. Het is vooral beeld (: De tekenstijl is heel fijn om te zien, maar wel een beetje te smooth voor mijn smaak. Het verhaal was ook mooi, maar niet life changing of extreem choquerend ofzo. Eigenlijk gewoon een leuk boek om even snel tussendoor te lezen (:

Profiel  

1e jaars

BerichtGeplaatst: ma jun 20, 2011 12:29 

Shadowcat schreef:
12. Wit als sneeuw, rood als bloed - Tanith Lee
13. De Hongerspelen - Suzanne Collins
14. De Naam van de Wind - Patrick Rothfuss

De Naam van de Wind is het prachtige begin van een serie. Een echt aanrader.

greetzz

Profiel  

Beginnend Tovenaar

BerichtGeplaatst: do jun 23, 2011 19:49 

Ik begin een beetje laat, dus ik zal waarschijnlijk die 50 boeken niet halen. Ik hoop er toch minstens 25 te kunnen lezen.

01. The Red Queen - Margaret Drabble
Ik zelf vond het wel een leuk boek, maar je moet je wel goed concentreren om dit te kunnen lezen. Ik snap daarom best als iemand dit boek helemaal niks vind, je moet er ook van houden. Zelf vond ik het leuk, omdat het toch een fictieve boek is, maar dat je er toch nog wel geschiedenis mee leert. Geschiedenis waar je anders nooit van leert, aangezien het over Korea gaat.

02. Twenties Girl - Sophie Kinsella
Geweldig boek! Ik ben zowiezo wel iemand die van meidenboeken houd, maar meestal zijn ze zo standaard en zo voorspelbaar. Met dit boek was het dus heel anders. Het heeft een orgineel verhaallijn, van wat ik weet dan, en ik kon niet stoppen met lezen toen ik er eenmaal aan begon. Zeker een aanrader!

03. Pet Sematary - Stephen King
Ik ben eerlijk gezegd niet zo'n grote fan van Stephen King, voornamelijk omdat meestal zijn verhalen slecht aflopen. Terwijl ik ook niet altijd hou van happy endings als het niet echt voelt.
Verder vond ik het wel een leuk boek hoor, dat niet van. Het was best spannend, ookal ben ik niet zo snel bang te krijgen met boeken. Het begin ging langzaam voor mij, maar hoe verder je het bij het einde kwam, hoe meer je wilde weten.

04. Als er een morgen is - Sidney Sheldon
Dit boek heb ik dus gejat uit een soort van minibieb van een camping waar ik heb gewerkt (a) ik heb er een met een stomme cover, het is een vrij oud boek en ik dacht ook dat het helemaal niks was. Fout! Bij bladzijde 1 kon ik al niet stoppen met lezen! Dit is zeker een aanrader voor elke boekenliefhebber. Het bleek namelijk dat mijn vader hem ook had gelezen en mijn oma ook. Zij vonden het ook een geweldig boek.
Het gaat dus over een vrouw die alles goed voor elkaar heeft, totdat ze door een soort van misverstand in de gevangenis beland. Uiteindelijk komt ze uit de gevangenis, maar dan komt ze erachter dat niks meer hetzelfde is en dat de enigste manier om goed geld te verdienen is door de criminele kant op te gaan.
Mocht je dit boek een keer zien liggen bij een boekenmarkt, neem hem mee! Je zal er geen spijt van krijgen ;)

Profiel  

The Fangirl Mod

Houseitem
BerichtGeplaatst: do jun 23, 2011 23:55 

Pottergirl schreef:

#024 Dune Messiah - Frank Herbert (224 blz.) - EN
Deel twee uit de Dune-trilogie van Herbert. Beduidend minder dik dan het eerste deel, en omdat je al geïntroduceerd bent in de wereld en je de karakters kent heb je het des te sneller uit. Ik heb meteen het derde deel maar besteld en daar ben ik nu in bezig (: Interessante serie, vol met toffe personages en een episch plot.

#025 Zwerftocht Met Korilu - Thea Beckman (138 blz.) - NL
Gelezen op aanraden van een goeie vriendin, die me bezwoer dat ik na het lezen van dit boek weer een hernieuwde zin zou krijgen om te gaan reizen. Ze had gelijk. Het is een kinderboek dus je bent er zo door heen (het is ook niet zo dik en de letters zijn vrij groot), maar het is een leuk verhaal en inderdaad, het werkt ontzettend aanstekelijk.

#026 Een Bodemloos Bestaan - Dash Shaw (720 blz.) - NL
De dikste graphic novel die ik in de mediatheek kon vinden. Ondanks het aantal pagina's was ik ook hier ontzettend snel door, voornamelijk omdat het vlot en uitnodigend geschreven en getekend is. Het gaat over een gezin met opgegroeide kinderen waarvan de ouders op latere leeftijd (als in: de vader heeft al flink reumatische klachten en de moeder zit onder de rimpels) besluiten te scheiden, en op welke manier dat de onderlinge relaties binnen het gezin beïnvloed. Heel kleinschalig, heel persoonlijk en vooral heel erg echt. Wat de tekenstijl betreft vond ik het vooral leuk dat de schrijver/tekenaar ervoor gekozen heeft om bepaalde geluiden te omschrijven en bij het betreffende object en/of persoon te plaatsen, zonder dat hij dat hele stripboekachtige 'KABLAM'-effect meteen oproept. Erg knap.

Profiel  

Professor

Houseitem
BerichtGeplaatst: wo jun 29, 2011 0:43 

@ Jan: 1. Die wilde ik serieus kopen toen ik in de boekenwinkel was. Of Reaper, want dat gaat ook over Death. Eigelijk wil ik gewoon alles lezen, maar ik ben gierig en biebpas-loos. 2. Wat ook van belang is...

Sweet Hermione schreef:
5. Mort: a Discworld novel - Terry Pratchett (1987)
6. Three Shadows - Cyril Pedrosa (2008)
7. The Hitchhiker's Guide to the Galaxy - Douglas Adamas (1979)

6. Three Shadows - Cyril Pedrosa, p. 272
Mijn allereerste graphic-novel en direct een prachtige ervaring. Dit is een spiritueel boek dat gaat over de onvoorwaardelijke liefde en bescherming van ouders voor hun kind. Verder ga ik niets verklappen - als je het plot weet, is er geen reden om het verhaal nog te lezen. Ik vond de afbeeldingen schitterend. De tekenaar wisselt verfijnde plaatjes af met wilde tekeningen; dat geeft het boek meer karakter. Het verhaal had een paar kleine zijsprongetjes in het begin die niet nodig waren, maar verder heeft Pedrosa een goed gestructureerd, boeiend verhaal geschreven. Het was zowel een spiritueel als emotioneel krachtig boek wat ervoor zorgde dat ik aan het einde moest huilen. O ja, het nummer ''Perfect Heaven Space'' door Travis past heel goed bij de hele graphic novel. (:

7. The Hitchhikers's Guide To The Galaxy - Douglas Adams, +/- p.190
Het verhaal gaat over de Brit Arthur die samen met zijn vriend Ford Prefect (een alien uit de buurt van Betelguise) een lift-avontuur begint met Trillian (een vrouw die zowel fysics als astronomie studeerde, of iets in die richting) en de president van het universum Zaphod Breeblebox. Samen met de depressieve robot Martin (met een brein het formaat van een kleine planeet) en Zaphod's impulsieve acties belanden ze in hilarische en vaak levensbedreigende situaties.
Het is altijd lastig om een boek te beoordelen waar je hoge verwachtingen van had; dit is zo'n boek. Het goede van het boek is dat zowel het begin als het einde erg sterk was. Er zitten scherpe grappen in over het leven, politiek en drank, maar ook erg leuke woordgrapjes - Adams vind het blijbkaar echt geweldig om veel te herhalen. Dit is soms heel saai, maar ergens ook heel fijn, want je blijft lekker bij. Bij Pratchett was ik steeds de draad kwijt, maar hier gebeurt dat niet. Tenslotte vond ik de anti-climaxen elke keer weer erg grappig. Het nadeel van het boek is dat je het na een tijdje een beetje zat raakt. De avonturen zijn elke keer anders, maar lijken een vast patroon te volgen waardoor je nooit echt groot wtf-moment hebt. Ik ben inmiddels alweer verder in boek 2 van de serie (er zijn 5 boeken), maar hierna moet ik echt even wat anders lezen.

Profiel  
Geef de volgende berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp  [ 156 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 ... 11  Volgende

Keer terug naar Media
Ga naar: