Citaat:
001: The Hunger Games - Suzanne Collins
002: Catching Fire - Suzanne Collins
003: Mockingjay - Suzanne Collins
004: Beauty: a retelling of Beauty and the Beast - Robin McKinley
005: From Notting Hill with love... actually - Ali McNamara
006: Oorlogswinter - Jan Terlouw
007: Glee: het begin - Sophia Lowell
008: Je moet dansen op mijn graf - Aiden Chambers
009: Tijgerlelie - Danique Grimbrère & Anne Swartjes
010: Groeten uit Londen - Joyce Pool
011: Oorlog zonder Vrienden - Evert Hartman
012: Hoe ik nu leef - Meg Rosoff
013: Het meisje met de negen pruiken - Sophie van der Stap
014: Je bent van mij - Maren Stoffels en Hans Kuyper
015: Prins Charming - Niki Burnham
016: Sonny Boy - Annejet van der Zijl
017: Mooie meisjes hebben soms gruwelijke geheimen - Sara Shepard
018: Zijn je beste vriendinnen te vertrouwen? - Sara Shepard
019: Perfecte meisjes plegen perfecte moord? - Sara Shepard
020: Tiffany Dop - Tjibbe Veldkamp
021: Knalhard - Caja Cazemier
022: Beastly - Alex Flinn
023: Schijnbewegingen - Floortje Zwigtman
024: Chatroom - Helen Vreeswijk
025: De boekendief - Mark Zusak
026: Je moet niet alles geloven wat ze zeggen - Sara Shepard
027: De kassière -Anna Sam
Beastly - Alex Flinn
Nogmaals het sprookje van Belle en het Beest, alleen dan de moderne versie van het verhaal. En sinds dat m'n all time favourite is vind ik alle versies leuk om te lezen (: Het verhaal komt geloofwaardig over en zit goed ik elkaar. Ook grappig dat het 'beest' met andere sprookjesfiguren, zoals de kleine zeemeermin en de kikkerprins chat XD
Schijnbewegingen - Floortje Zwigtman
Goed boek, maar ik kwam er wel heel moeilijk doorheen! Het gaat over een 17-jarige, homoseksuele jongen in Londen in de tijd van Oscar Wilde. Hij heeft het moeilijk met zichzelf van geld voorzien en uiteindelijk belandt hij in de prostitutie. Er zijn nog 2 delen, maar ik weet niet of ik die ook ga lezen...
Chatroom - Helen Vreeswijk
Een verhaal gebaseerd op ware gebeurtenissen. Het was gruwelijk spannend en las snel weg. Natuurlijk is het geen literair hoogstandje, maar ik weet zeker dat dit een boek is dat de jeugd heel goed aanspreekt.
De boekendief - Mark Zusak
Wat een prachtig boek! Het wordt verteld vanuit het perspectief van de Dood, die een klein Duits meisje volgt tijdens de Tweede Wereldoorlog. Zij is dol op boeken, maar omdat haar adoptieouders daar geen geld voor hebben probeert zij ze op een andere manier te bemachtigen. Ik heb er een week over gedaan om hem uit te lezen, maar het was het ZO waard.
Je moet niet alles geloven wat ze zeggen - Sara Shepard
Deel 4 in de Pretty Little Liars serie en ook deze las weer heerlijk weg. Wat ik wel raar vindt, is dat er nu een ontknoping is geweest en dat de serie daarna toch nog verdergaat. Het lijkt een beetje uitgemolken op deze manier... Maar om te weten of dat echt zo is, moet ik deel 5 ophalen bij de bieb, denk ik XD
De kassière -Anna Sam
Pfoeh, wat las dit snel! Gisteravond in begonnen en vanochtend al uit. Lekker herkenbaar als je zelf ook achter de kassa of in een supermarkt werkt. En ik kwam er net pas achter dat ze Frans is, ik dacht al die tijd dat ze gewoon Nederands was, haha.