Welkom op Harry Potter Forum! 


Antwoord op onderwerp Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende

The Curious Admin

Avatar gebruiker

Offline

Houseitem
BerichtGeplaatst: zo jul 10, 2011 21:59 

Omdat er destijds zo veel ophef was over de geschreven versie van de epiloog, leek me een eigen topic voor de verfilmde epiloog wel zo op z'n plek. Vinden jullie dit een fijne afsluiter? Kom je terug op je mening die je had over de epiloog in het boek? Is de epiloog beter op zn plek in het boek of in de film?


 Profiel  

Unspeakable

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Team Mystic

Houseitem
BerichtGeplaatst: wo jul 13, 2011 11:18 

Hij was wel goed verfilmd, en dus nogsteeds minder prettig. xD In het boek vond ik het al crap, en in de film was het eigenlijk precies hetzelfde.

En Draco had een derp-hoofd xD

_________________
    Hohoho~


 Profiel  

The Fangirl Mod

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Bag End

Houseitem
BerichtGeplaatst: wo jul 13, 2011 12:56 

Ik ben het eens met Malou. Ik vond 'm in het boek al niet zo boeiend (a.k.a. eigenlijk heel vreselijk en had wat mij betreft compleet weggelaten mogen worden) dus in de films deed hij me ook niet zoveel. Ik moest heel hard lachen om Draco met een 'baard' XD En om Ron's buikje. Ik vond Harry en Ginny trouwens wel goed 'oud gemaakt' trouwens, maar het was gewoon zo idioot om hen ouder te zien terwijl je weet dat ze dat niet zijn :')

_________________
.
    far over the misty mountains cold


 Profiel  

Volleerd Tovenaar

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Bon Temps
BerichtGeplaatst: wo jul 13, 2011 18:35 

Ik kan heel kort zijn over de epiloog: hij was ruk in het boek, hij was ruk in de film. UGH, ik snap niet dat ze dat er nou zo nodig achteraan moest schrijven :(

_________________
    GRYFFINDOR!


    "Giving Jason Stackhouse vampire blood is like giving Ho-Hos to a diabetic."


 Profiel  

King of Babylon



Offline

Houseitem
BerichtGeplaatst: wo jul 13, 2011 18:40 

BeeGee Kenobi schreef:
Ik kan heel kort zijn over de epiloog: hij was ruk in het boek, hij was ruk in de film. UGH, ik snap niet dat ze dat er nou zo nodig achteraan moest schrijven :(


Bijna eens. Ik vond 'm ruk in het boek, ik vond 'm vreeeemd in de film. Voornamelijk om de reden die Pottergirl aangeeft. Je wéét dat ze niet zo oud zijn, maar dat ze oud gemaakt zijn. Dat is op een bepaalde manier een beetje vreemd. Het was eerder lachwekkend die Epiloog dan 'mooi dramatisch'. Maar lachwekkend terwijl het niet lachwekkend moet zijn, natuurlijk. Waardoor ik het dus 'vreemd' vond.

Wat ik wél mooi en touching vond, was het korte gesprekje tussen Harry en Albus Severus. Volgens mij komt dat letterlijk uit het boek (which is a good thing), maar ik vond het heel passend. Kort, mooi en ietwat aangrijpend. Op zich vond ik het dus wel fijn om te zien dat stukje. En het hielp ook wel dat ze de track van Hogwarts Leaving hebben gebruikt - want dat vind ik zo'n lekker emotioneel nummertje en dat werkte wel en paste mooi.

_________________
Drive on. Drive on. My special one.


 Profiel  

The Fangirl Mod

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Bag End

Houseitem
BerichtGeplaatst: wo jul 13, 2011 18:44 

Charlie schreef:
Wat ik wél mooi en touching vond, was het korte gesprekje tussen Harry en Albus Severus. Volgens mij komt dat letterlijk uit het boek (which is a good thing), maar ik vond het heel passend. Kort, mooi en ietwat aangrijpend. Op zich vond ik het dus wel fijn om te zien dat stukje. En het hielp ook wel dat ze de track van Hogwarts Leaving hebben gebruikt - want dat vind ik zo'n lekker emotioneel nummertje en dat werkte wel en paste mooi.


Mijn probleem met dat praatje, wat ik ook wel heel mooi en licht aangrijpend vond, is dat Harry dat arme kind Albus Severus heeft genoemd XD Ik kan gewoon NIET over die namen uit. Ik was al bang dat ze alle namen de revue zouden laten passeren en dat ik huilend van het lachen van mijn stoel zou rollen (want serieus Rowling, moest dat nou?), maar doordat dat kind Albus Severus heet kan ik dat praatje ook niet echt serieus nemen :') Als het nou gewoon ging over het feit dat dat jochie bang was dat hij in Slytherin zou komen (dus zonder dat 'you were named after' stuk), dan was het wat mij betreft helemaal prima geweest.

_________________
.
    far over the misty mountains cold


 Profiel  

Volleerd Tovenaar

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Bon Temps
BerichtGeplaatst: wo jul 13, 2011 18:46 

Net zoals met het boek zal ik straks op DVD ook net doen alsof de Epilogue nooit heeft bestaan. PSHT, I don't want 19 years later. I want NOW NOW NOW!! Kings als Minister for Magic <3

_________________
    GRYFFINDOR!


    "Giving Jason Stackhouse vampire blood is like giving Ho-Hos to a diabetic."


 Profiel  

King of Babylon



Offline

Houseitem
BerichtGeplaatst: wo jul 13, 2011 18:56 

Pottergirl schreef:
Charlie schreef:
Wat ik wél mooi en touching vond, was het korte gesprekje tussen Harry en Albus Severus. Volgens mij komt dat letterlijk uit het boek (which is a good thing), maar ik vond het heel passend. Kort, mooi en ietwat aangrijpend. Op zich vond ik het dus wel fijn om te zien dat stukje. En het hielp ook wel dat ze de track van Hogwarts Leaving hebben gebruikt - want dat vind ik zo'n lekker emotioneel nummertje en dat werkte wel en paste mooi.


Mijn probleem met dat praatje, wat ik ook wel heel mooi en licht aangrijpend vond, is dat Harry dat arme kind Albus Severus heeft genoemd XD Ik kan gewoon NIET over die namen uit. Ik was al bang dat ze alle namen de revue zouden laten passeren en dat ik huilend van het lachen van mijn stoel zou rollen (want serieus Rowling, moest dat nou?), maar doordat dat kind Albus Severus heet kan ik dat praatje ook niet echt serieus nemen :') Als het nou gewoon ging over het feit dat dat jochie bang was dat hij in Slytherin zou komen (dus zonder dat 'you were named after' stuk), dan was het wat mij betreft helemaal prima geweest.


Hmmm, maar dat 'you were named after'-stuk vond ik dan net wel weer mooi, omdat ik het ergens nog wel nodig vond om te tonen hoeveel respect Harry uiteindelijk had voor Snape - toen hij eenmaal zijn backstory kende. Ik snap de Albus Severus-'agressie', want ja, die deel ik deels wel haha (ook al ben ik er al een beetje over :')) - maar het dialoogje vond ik dus wel mooi. Niet alleen om de Sorting Hat-is-about-choices-referentie, maar dus ook omdat Snape er nog eens aardig wordt in vermeld. Dat vond ik fijn. En dat jongetje was schattig.

_________________
Drive on. Drive on. My special one.


 Profiel  

Schoolhoofd

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Wonderland

Houseitem
BerichtGeplaatst: wo jul 13, 2011 19:11 

Bwaah. Ik vond de epiloog wel een beetje anticlimax of zo. Ik vond niet alle personages er echt goed als 'ouder persoon' uit zien. Vooral Hermione niet. Ron daarentegen dan weer wel. :') Verder heeft het zich wel redelijk aan het boek gehouden, behalve dan dat we Victoire en Teddy niet gezien hebben. En ik miste de opmerking over Arthur een beetje. :')

Wat ik me trouwens af vroeg, is Harry's dochter hetzelfde meisje als die de jonge Lily speelde?

_________________
    Que sera, sera.


 Profiel  

Dreuzel

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Hogsmeade.
BerichtGeplaatst: wo jul 13, 2011 19:28 

Charlie schreef:
Bijna eens. Ik vond 'm ruk in het boek, ik vond 'm vreeeemd in de film. Voornamelijk om de reden die Pottergirl aangeeft. Je wéét dat ze niet zo oud zijn, maar dat ze oud gemaakt zijn. Dat is op een bepaalde manier een beetje vreemd. Het was eerder lachwekkend die Epiloog dan 'mooi dramatisch'. Maar lachwekkend terwijl het niet lachwekkend moet zijn, natuurlijk. Waardoor ik het dus 'vreemd' vond.

Wat ik wél mooi en touching vond, was het korte gesprekje tussen Harry en Albus Severus. Volgens mij komt dat letterlijk uit het boek (which is a good thing), maar ik vond het heel passend. Kort, mooi en ietwat aangrijpend. Op zich vond ik het dus wel fijn om te zien dat stukje. En het hielp ook wel dat ze de track van Hogwarts Leaving hebben gebruikt - want dat vind ik zo'n lekker emotioneel nummertje en dat werkte wel en paste mooi.


Hier ben ik het zó mee eens. De Epiloog was eerder lachwekkend inderdaad. Aardig veel mensen zaten zelfs te lachen in de zaal daardoor terwijl ik echt zo zat van @@ HALLO DIT IS HET EINDE IK KAN NIET LACHEN HOOR. Dus dat was inderdaad vreemd.
En het gesprekje tussen Harry en Albus Severus was inderdaad echt mooi en lief.
Verder had ik natuurlijk liever geen epiloog gehad en JKR die dan gewoon weer een nieuw boek schrijft maar goed :')

_________________
"Happiness can be found even in the darkest of times, when one only remembers to turn on the light." ÏŸ


 Profiel  

Volleerd Tovenaar

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Over the rainbow

Houseitem
BerichtGeplaatst: wo jul 13, 2011 20:17 

Ik vond het in het boek echt een ambetant stuk maar ik vond hem wel mooi gedaan in de film. Had niet gehoeven, maar nu ze hem er toch in gestoken hebben vind ik hem zo goed. Het dialoogje tussen Harry en zijn zoon vond ik echt mooi, en het had iets nostalgisch wat ik dan wel weer een deftige afsluiter vond...

_________________
"People die everyday! Friends, family. We lost Harry tonight. He's still with us, in here. So's Fred, Remus, Tonks, all of them. They didn't die in vain. Harry's heart did beat for us, for all of us. It's not over."
Neville Longbottom


 Profiel  

Schoolhoofd

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Aboard of the SAR 19D 3360 Shaun

Houseitem
BerichtGeplaatst: wo jul 13, 2011 20:42 

Wat ik dan weer apart vond is dat ze niks lieten terug komen over Neville en "I can't give a professor love!" Die had ik er graag in willen terug zien komen. Daarnaast is het jammer dat de opmerking van James ontbreekt met and guess what he's doing? Snogging Victiore! Kleine dingetjes die de epiloog nog enigzins leuk maakten in het boek. Door dat eruit te laten was de epiloog in de film een slap aftreksel van een slap aftreksel genaamd epiloog in 't boek.

_________________

Ek het gedink dat ek jou kon vergeet,
en in die sagte nag alleen kon slaap,
maar in my eenvoud het ek nie geweet
dat ek met elke windvlaag sou ontwaak.


 Profiel  

The Pink Operator

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Ravenclaw, my house.

Houseitem
BerichtGeplaatst: wo jul 13, 2011 22:01 

Haha, ik hoopte stiekem dat ze de Epiloog uit de film zouden hebben geknipt, dus ik baalde best wel toen er '19 jaar later' in beeld kwam. :'D Ik vond de epiloog niets in het boek, en ook in de film vond ik niet dat het iets toevoegde. Wat niet aan de verfilming lag, maar gewoon aan het feit dat de epiloog suckt.

_________________
    There's like a million kinds of cazy, and I kinda like mine.

    Cause you can't jump the track, we're like cars on a cable,
    And life's like an hourglass, glued to a table


 Profiel  

Professor

Avatar gebruiker

Offline

Houseitem
BerichtGeplaatst: wo jul 13, 2011 22:31 

Ik vond dat alleen Ginny overtuigend was als volwassen dame. Vooral Harry zag er gewoon uit als de jonge Harry, vond ik. Ik was erg blij dat het stukje van ''the bravest man I ever knew'' erin zat, want dat is gewoon een schitterend quote over Snape. *emotioneel momentje*
Veel mensen in de zaal moesten erg lachen.


 Profiel  

3e jaars

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Living my Great Perhaps
BerichtGeplaatst: do jul 14, 2011 0:12 

Sabrina schreef:
Aardig veel mensen zaten zelfs te lachen in de zaal daardoor terwijl ik echt zo zat van @@ HALLO DIT IS HET EINDE IK KAN NIET LACHEN HOOR. Dus dat was inderdaad vreemd.


Dit. Ik ergerde me me echt aan mensen die toen lachten. Dat verpestte de epiloog voor mij wel een beetje. Ik vond hem overigens minder erg dan in het boek. In de film vond ik de epiloog wel oké, terwijl ik hem in het boek echt niet vond passen bij de rest.

_________________
Patricia FTW!


 Profiel  
Geef de volgende berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp  [ 35 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende


Keer terug naar Films
Ga naar:  


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 8 gasten

cron

Powered by phpBB :: FI Theme