Welkom op Harry Potter Forum! 


Antwoord op onderwerp Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende

The Curious Admin

Avatar gebruiker

Offline

Houseitem
BerichtGeplaatst: za jul 16, 2011 19:17 

Ik ben het eens met BeeGee: volgens mij zat Freds dood er wel degelijk in. Volgensmij zie je hem in elkaar zakken na een spreuk van een vrouw (Carrow?) terwijl de stem van Voldemort begint te klinken om zijn troepen terug te trekken. Dus het zit er misschien niet in zoals we verwacht/gehoopt hadden, maar het zit er wel in.

Snape's dood is natuurlijk episch. Heb ik voor de rest weinig over te zeggen eigenlijk. xD Behalve dat ik het totaal niet erg vind dat ze de locatie veranderd hebben. Het Boathouse was een veel mooier decor.

Wat ik ook nog onder sterfscenes vind vallen: de grafsteen van Dobby! Waarom hebben ze die niet in de vorige film gestopt? Nu vond ik 'em heel vreemd.


 Profiel  

Professor

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: avatar's pandora
BerichtGeplaatst: za jul 16, 2011 19:39 

Ik zat ook te twijfelen over Fred's dood, hij zat er wel te schreeuwen toen ie neerging. Dus het kan zijn dat dat het was?

Hmm volgens mij zat de steen ook in part 1 alleen zo kort dat je het niet echt merkte.

_________________
Support Joyce @ WIDM


 Profiel  

Beginnend Tovenaar

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Far Far Away

Houseitem
BerichtGeplaatst: za jul 16, 2011 20:00 

Ik vond de dood van Snape echt waardig. Misschien nog wel mooier in beeld gebracht dan in het boek. Sowieso mede dankzij het fantastische spel van Alan.
Wel vond ik het heeel jammer dat de dood van Fred niet duidelijk in beeld werd gebracht. Ik had heel erg gehoopt op de grap van Percy, maar helaas kwam die maar niet. Bovendien vond ik het ook wel jammer dat we geen uitleg kregen over de dood van Remus en Tops, want dat had er best ingekund. Dat was namelijk wel echt een gemis in het boek..
Verder vond ik het heeeel jammer, zoals hier boven ook al gezegd is, dat bijvoorbeeld Voldemort en Bellatrix uitelkaar spatten. Ik had liever een dood lichaam gezien en triomferende mensen eromheen!

_________________
Proud to be a Hufflepuff!^^
We are the Harry Potter generation!


 Profiel  

The Fangirl Mod

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Bag End

Houseitem
BerichtGeplaatst: za jul 16, 2011 20:37 

Dennis Krauwel schreef:
Wat ik ook nog onder sterfscenes vind vallen: de grafsteen van Dobby! Waarom hebben ze die niet in de vorige film gestopt? Nu vond ik 'em heel vreemd.


Dat vond ik eigenlijk wel logisch: film 1 eindigden ze met Dobby's dood (waarna nog een stuk Voldemort bij Dumbledore's tombe volgde, maar voor het trio eindigde de film bij Shell Cottage) en film 2 begonnen ze met zijn grafsteen. Ik vond het wel een mooie manier om de twee films aan elkaar te linken (:

_________________
.
    far over the misty mountains cold


 Profiel  

King of Babylon



Offline

Houseitem
BerichtGeplaatst: za jul 16, 2011 20:40 

Pottergirl schreef:
Dennis Krauwel schreef:
Wat ik ook nog onder sterfscenes vind vallen: de grafsteen van Dobby! Waarom hebben ze die niet in de vorige film gestopt? Nu vond ik 'em heel vreemd.


Dat vond ik eigenlijk wel logisch: film 1 eindigden ze met Dobby's dood (waarna nog een stuk Voldemort bij Dumbledore's tombe volgde, maar voor het trio eindigde de film bij Shell Cottage) en film 2 begonnen ze met zijn grafsteen. Ik vond het wel een mooie manier om de twee films aan elkaar te linken (:


Dit. Ik vond dit eigenlijk helemaal niet vreemd. Ik vond het een handige manier om de twee films aan elkaar te linken en ik was eigenlijk wel blij dat we de grafsteen uiteindelijk nog in close-up hebben te zien gekregen. Dat vond ik net wel fijn eigenlijk.

_________________
Drive on. Drive on. My special one.


 Profiel  

The Curious Admin

Avatar gebruiker

Offline

Houseitem
BerichtGeplaatst: za jul 16, 2011 20:52 

Als ze de grafsteen aan het einde van deel 1 hadden gestopt, hadden ze me daar waarschijnlijk aan het huilen gekregen. Nu kwam het zo uit het niets dat ik er geen enkel gevoel bij had.


 Profiel  

King of Babylon



Offline

Houseitem
BerichtGeplaatst: za jul 16, 2011 21:20 

Dennis Krauwel schreef:
Als ze de grafsteen aan het einde van deel 1 hadden gestopt, hadden ze me daar waarschijnlijk aan het huilen gekregen. Nu kwam het zo uit het niets dat ik er geen enkel gevoel bij had.


Die scene in deel 1 was sterk genoeg om huilen te veroorzaken. Die scene was compleet. De grafsteen in deel 2 had een veel minder emotionele functie denk ik hoor. Het was echt voornamelijk een 'linkende' functie. Ik denk niet dat het de bedoeling was om ons nog even te laten huilen om de dood van Dobby. Echt niet.

_________________
Drive on. Drive on. My special one.


 Profiel  

The Curious Admin

Avatar gebruiker

Offline

Houseitem
BerichtGeplaatst: za jul 16, 2011 21:42 

Nee, als dat de bedoeling was dat zou het wel heel zwaar falen. Het was nu inderdaad alleen gebruikt om film 1 aan film 2 te linken en dat vind ik zonde. Dat doet dobby's dood geen eer aan.


 Profiel  

King of Babylon



Offline

Houseitem
BerichtGeplaatst: za jul 16, 2011 21:48 

Dennis Krauwel schreef:
Nee, als dat de bedoeling was dat zou het wel heel zwaar falen. Het was nu inderdaad alleen gebruikt om film 1 aan film 2 te linken en dat vind ik zonde. Dat doet dobby's dood geen eer aan.


Hoezo geen eer aan? Ik vind het een beetje overdreven om dat te zeggen. Ik vond het net heel fijn dat het nog even vermeld werd. Ook al was het voornamelijk om die 'linkende functie', ze vermelden het nog even en dat vond ik heel fijn. Ook al was het maar kort. Ik vond het net meer eer doen aan zijn dood. Als ze gelijk hadden gecut naar Harry in het huis, dan was er geen referentie meer geweest naar Dobby. Niet de minste. Dat vind ik net minder eer aan zijn dooddoen.

_________________
Drive on. Drive on. My special one.


 Profiel  

The Curious Admin

Avatar gebruiker

Offline

Houseitem
BerichtGeplaatst: za jul 16, 2011 22:00 

Ik vond het niet zo erg dat de steen in deze film zat, ik vond het erger dat hij niet in de vorige film zat. Daar hoorde hij echt wat mij betreft, daar miste ik die steen. Ze hadden best een andere linker kunnen verzinnen. Of ze hadden het gewoon nog een keer kunnen laten zien, net zoals ze dat deden met de White Tomb-scene (wat ik wel een beetje gek vond trouwens, maar dat terzijde).


 Profiel  

The Fangirl Mod

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Bag End

Houseitem
BerichtGeplaatst: za jul 16, 2011 22:08 

Maar aan het eind van Part 1 was toch al heel veel aandacht voor de dood van Dobby? Het was een uitgebreide scène en daarna vroeg Harry om een schep en werd nog helemaal getoond hoe ze hem begroeven en alles. Ik denk dat het een hele rare tijdssprong was geweest als ze direct daarna z'n grafsteen al hadden laten zien. Door het aan het begin van Part 2 te doen weet het publiek meteen weer wat er aan de hand was en wat er zojuist gebeurd is.

Ik vind het een heel slimme manier om alles wat de karakters net is overkomen weer bij het publiek op te roepen zonder de complete laatste tien minuten van de vorige film te moeten herhalen (wat ik persoonlijk nogal jammer en onnodig had gevonden). En omdat er in deel 1 al zoveel aandacht voor Dobby is geweest denk ik ook niet dat het laten zien van zijn grafsteen slechts een plot device is geweest - sterker nog, door het in deel 2 nog eens te laten terugkomen wordt Dobby juist eer bewezen, zoals Charlie al zei.

_________________
.
    far over the misty mountains cold


 Profiel  

Volleerd Tovenaar

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Over the rainbow

Houseitem
BerichtGeplaatst: zo jul 17, 2011 15:29 

Vooraal Snape zijn sterfscene was echt enorm goed. Waw... Die was zelfs beter dan in het boek , vind ik. Hij raakte me echt en was prachtig gespeeld ook. Het veranderen van de setting vond ik eigenlijk helemaal niet erg.

Dan Fred zijn door, tja daarmee ga ik akkoord met iedereen. Hij zat er wel in (denk ook dat dat stukje was waarin hij in elkaar dook), maar had ook graag Percy zien terugkomen, en Fred zijn laatste glimlach nog op zijn gezicht. Gevolgd dan door het hele Weasley verdriet. Nu deed de scene me eigenlijk niet, behalve dat ik wel kippenvel kreeg xD.

Bij Lupin en Tonks weet ik wel dat dat in het boek maar kort staat beschreven en op een "koude , koele manier" maar toch koesterde ik de hoop dat ze het wel zouden laten zien in de film, en dat ze er nog iets moois van zouden maken. Zonde vind ik het eigenlijk dat ze die kans hebben laten liggen. Langs de andere kant komt het wel sterk over dat er gewoon doden liggen, gedaan , ineens en totaal niet verwacht. Dat maakt het misschien wel sterker...Nah ik had ze toch graag elk in een sterfscene gezien.

_________________
"People die everyday! Friends, family. We lost Harry tonight. He's still with us, in here. So's Fred, Remus, Tonks, all of them. They didn't die in vain. Harry's heart did beat for us, for all of us. It's not over."
Neville Longbottom


 Profiel  

3e jaars

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Once upon a time.
BerichtGeplaatst: zo jul 17, 2011 20:27 

Pottergirl schreef:
De dood van Snape was het moment dat mijn waterfall of tears begon, die pas ophield met de scene in King's Cross. Ik vond het zo heftig. Oké, er was al bekend dat het wat anders zou gaan dan in het boek, maar ik vond het helemáál niet erg. Wat Malou ook zegt: dat gebonk tegen die ruiten was echt een manier om de volle hevigheid van zijn dood te laten zien zonder het daadwerkelijk te laten zien. Daar kwam nog bij dat Snape een van m'n favoriete personages is dus zijn dood me sowieso enorm zou aangrijpen, hoe ze het ook zouden verfilmen. Maar die dood vond ik dus het heftigst.

Ik werd echt ontzettend naar van die scène. Ik vond het zó heftig en zo aangrijpend. Ik had echt zin om in huilen uit te barsten :') De rest van de sterfscenes waren ook sneu. De manier waarop Tonks en Remus met hun handen bij elkaar liggen en hoe hard iedereen huilt om de dood van Fred. Maar Snape was echt wel een dik *slik* momentje. Ik was wel blij dat zijn scène niet al te erg werd verandert door de andere omgeving. Ik was echt bang dat ze het zouden verpesten.

_________________
"The Dark Lord does not complain that I stayed, so I do not see why you do."


 Profiel  

Dreuzel

Avatar gebruiker

Offline
BerichtGeplaatst: ma jul 18, 2011 15:26 

Ook ik vond de sterfscène van Snape ontzettend aangrijpend!!
Ik miste wel heel erg de dood van Fred eigenlijk.. ik vond dat zo mooi verteld in het boek juist! Is het juist om te zeggen dat iemand 'mooi kan sterven'? dat vond ik iniedergeval wel van Freds dood.

En verder, het was niet echt een sterfscène, maar vond het stuk ik het verboden bos ook super ontroerend! In het boek vond ik dat al heftig en heb ik een traantje weggepinkt en precies die scène is exact gefilmd zoals ik het me voorstelde toen ik het stuk las, dus moest bij de film ook weer ff grienen :P

_________________
"It’s the unknown we fear when we look upon death and darkness, nothing more."


 Profiel  

Volleerd Tovenaar

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Bon Temps
BerichtGeplaatst: ma jul 18, 2011 18:18 

Ik vond deze gif op Tumblr, en ineens greep het moment van Fred's dood me heel erg aan. Let in deze gif even op het gezicht van George. Ik kreeg letterlijk tranen in mijn ogen. Het is een heel kort moment, en in ieder geval door mij gemist in de bioscoop.

Afbeelding

Oliver Phelps over het filmen van de scene

filming Fred's death was actually pretty easy. On the day we filmed I knew it was gonna happen so every time I saw James I would get really sad. When we went to film it they had James lay down on the stretcher and just wait until the rest of the cast got there. I took one look at James on the stretcher and burst into tears. I can't even imagine how it would feel to lose him. We have done everything together since birth and to see my brother laying down on a stretcher pretending to be dead just killed me inside. After James got up and I gave him a huge hug. David said you did great, it was very believable. Then I told him I just thought of it as me and James not Fred and George.

_________________
    GRYFFINDOR!


    "Giving Jason Stackhouse vampire blood is like giving Ho-Hos to a diabetic."


 Profiel  
Geef de volgende berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp  [ 45 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende


Keer terug naar Films
Ga naar:  


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 9 gasten

cron

Powered by phpBB :: FI Theme