Welkom op Harry Potter Forum! 


Antwoord op onderwerp Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3

Professor

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: avatar's pandora
BerichtGeplaatst: za jun 18, 2011 9:23 

Perkamentus is net een grootvader zo komt ie ook over, wijs, oud, leergierig, grappig, plechtig, en geheimzinning en nog veel meer.
Het is jammer dat ie alleen was had m wel willen zien met een soort grootoma, maar dat maakt perkie dan weer anders.
Over dat ie homo is vond ik ook weinig toevoegen, want je merkte het niet eens misschien op bepaalde kleine detailtjes na. Vind het ook niks met de toverwereld hebben maar afijn.

Het is jammer dat ie veel niet zei en dingen achterhield, Harry was op een goeie leeftijd heeft meer gemaakt dan n ander tiener dan heeft ie er wel recht op!
Vind het sneu voor perky hoe t met de familie is verlopen.
Maar z'n dood is groots en heel mooi gedaan goed geschreven, en in de film mooi gedaan alleen jammer dat er een stuk niet in zit. En als je dan uiteindelijk toch de tombe ziet stelt het niks voor. Dus laat het maar bij het boek.

_________________
Support Joyce @ WIDM


 Profiel  

Professor

Avatar gebruiker

Offline

Houseitem
BerichtGeplaatst: do jun 23, 2011 1:43 

@ Lacrimosa: Dumbledore was inderdaad verliefd op Grindelwald.

Citaat:
Rowling: ''I always thought of Dumbledore as gay. Dumbledore fell in love with Grindelwald, and that that added to his horror when Grindelwald showed himself to be what he was. To an extent, do we say it excused Dumbledore a little more because falling in love can blind us to an extent? But, he met someone as brilliant as he was, and rather like Bellatrix he was very drawn to this brilliant person, and horribly, terribly let down by him. Yeah, that's how i always saw Dumbledore. In fact, recently I was in a script read through for the sixth film, and they had Dumbledore saying a line to Harry early in the script saying I knew a girl once, whose hair... I had to write a little note in the margin and slide it along to the scriptwriter, "Dumbledore's gay!''
Bron: Leaky Cauldron


Dit is eigelijk wel een interessant punt, als je het betrekt tot zijn deal met Snape. Hij (Dumbledore) wist zelf hoe ver mensen kunnen gaan voor de liefde. Terwijl Dumbledore zelf de ''verkeerde'', destructieve kant uitging in zijn verliefdheid, heeft hij Snape's liefde gebruikt om juist het opbouwende, goede te verwezenlijken. Ik weet dat het overanalyseren is, maar misschien was het een additieve, persoonlijke reden van Dumbledore om de deal te sluiten.


 Profiel  

Dreuzel



Offline
BerichtGeplaatst: zo jul 17, 2011 10:25 

Chris Gamgee schreef:
Perijn schreef:
Ik vind het opzich inderdaad leuk dat JK Albus homo heeft gemaakt, maar jammer dat het dan niet naar voren komt in een van de boeken. Hierdoor krijg ik toch meer het idee dat deze statement ging om maar te laten zien dat je niks tegen homo's heb, en niet dat het ook daadwerkelijk van belang is van het verhaal.

Van Anderling of Sneep hebben we ook nooit gehoord of ze nu homo zijn of hetero: het doet er niet toe!


Nou ja, Snape viel toch op Lily, dus hij is op zijn minst biseksueel. En van Anderling is het idd niet van belang, of zij heeft al een hele lange relatie met dezelfde man, of ze is een een vrijgezel/weduwe, althans dat gevoel heb ik.

Ik snap niet echt wat er nu vreemd aan is dat Rowling dit bekend gemaakt heeft, het is toch wel IC? Het is niet direct van belang voor een boek en het is ook meer als achtergrondinformatie bedoeld.



Je hebt gelijk over Snape. Die was al z'n hele leven lang verliefd op Lily. Maar over McGonagall weet ik het zo net nog niet. Ze is erg oud en werkt al heel lang op Hogwarts. Ze leeft zelf ook daar. Om dan eer relatie te hebben met iemand die niet binnen de muren van Hogwarts leeft lijkt me lastig. Maar misschien is ze idd weduwe ofzo.
We zullen het wel nooit weten...

_________________
I Solemnly Swear I'm Up To No Good...


 Profiel  

Volleerd Tovenaar



Offline
BerichtGeplaatst: wo jul 20, 2011 18:37 

Albus Dumbledore:

Ik vond hem vooral in het begin een beetje overkomen als iemand die gek is, maar later bleek dat hij gewoon wat exentriek was en dat zijn een van de dingen die WEL goed aan de man zijn. Ik vin dhet goed dat in het begin eerst zijn goed ekanetn naar voren kwamen en de latere boeken naar voren kwma dat hij ook slechte kanten heeft. Doormiddel van Dumbledore heeft Rowling wel proberen aann te tonen dat iedereen goede en Slechte kanten heeft. Dat vind ik ook goed aan hem. En hij is gewoon de grootste tovenaar allertijden. En iedereen maakt fouten dat is, wat ze aan getoont heeft met Dumbledore.


 Profiel  

7e jaars

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Hogwarts
BerichtGeplaatst: zo aug 14, 2011 15:11 

Heerlijk. Ik vond Albus altijd al een geweldig persoon, vanaf het begin. Hij is een opa-figuur en echt ontzettend vriendelijk. Zeker een heel leuk personage. Alhoewel ik hem meer Ravenklauw dan Griffoendor vind maar dat terzijde. Of hij homoseksueel of heteroseksueel is, maakt helemaal niets uit, het verandert hem niet, hij is gewoon echt heel erg vriendelijk en een geweldig personage.

_________________
~ We are only as strong as we are united, as weak as we are divided. Ďź
Gryffindor, Slytherin, Ravenclaw and Hufflepuff.


 Profiel  

7e jaars

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: In Heaven

Houseitem
BerichtGeplaatst: wo aug 17, 2011 9:53 

Ik wist niet, tot nu dat hij homo was. Ik dacht gewoon van: Dumbledore is een oude, wijze tovenaar, die gewoon geen nood had aan een relatie, want hij had alles op Zweinstein dat hij wou.
Persoonlijk, als je zo kijkt, naar alle dingen die je tewetenkomt in de boeken en film over hem, is het idd wel logisch. Maar ik vind dat het ook achtergrondinformatie is, het had niets extra's aan het boek meegegeven moest dat vernoemd worden.

x.

_________________
Luna: "Whenever you're ready Sir." Dobby: "Sir? I like her very much."


 Profiel  

Professor

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: in Tortuga ;)

Houseitem
BerichtGeplaatst: wo feb 08, 2012 19:21 

Kim schreef:
Alhoewel ik hem meer Ravenklauw dan Griffoendor vind maar dat terzijde.


Dit lees ik vaker op dit forum, en word tevens ook over Hermelien gezegd. Maar ik heb altijd zoiets van; die personages zijn veel meer dan alleen maar slim. Over James en Sirius werd ook gezegd dat het briljante (slimme) studenten waren, maakt dat ze gelijk Ravenklauws? Ik vind van niet. Maar goed, dat terzijde, ik vind Perkamentus ook een geweldig karakter, zijn quotes zijn ook zo briljant! En ik heb er eigenlijk nooit echt overna gedacht dat Rowling Perkamentus als homosexueel bombardeerde. Ik had meer zoiets van, oh leuk... next! XD

_________________
Blessed is the heart that bends; it can never be broken.


 Profiel  

Magic is Might

Avatar gebruiker

Offline

Houseitem
BerichtGeplaatst: za maart 31, 2012 23:43 

Rodolphus Lestrange schreef:
Afbeelding

HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA

_________________
    I LOVE HPF

Where your treasure is, there will your heart be also


 Profiel  

Volleerd Tovenaar

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Grimboudplein 12

Houseitem
BerichtGeplaatst: wo jan 16, 2013 18:41 

Ik vind Perkamentus in de laatste 2 films nogal verwarrend neergezet door de regisseur. Net alsof het even snel afgeraffeld moest worden. Zonde van het karakter Perkamentus.

Voor degenen die ook naar iets anders kijken: ik kijk ook graag naar TopGear op Veronica. Dat is een leuk autoprogramma. Het leuke is, dat ze op hun eigen circuit een bocht vernoemd hebben naar: Michael Gambon (Perkamentus).

_________________
Met een glimlach op zijn gezicht viel hij achterover.


 Profiel  
Geef de volgende berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp  [ 39 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3


Keer terug naar Personages
Ga naar:  


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten

cron

Powered by phpBB :: FI Theme