Welkom op Harry Potter Forum! 


Antwoord op onderwerp Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende

Zielig Dichtertje

Avatar gebruiker

Offline
BerichtGeplaatst: di apr 12, 2011 21:22 

Severus Snape

    Always...



Een zeer boeiend, misschien wel het boeiendste personage uit heel de reeks!?
De dubbelspion van Dumbledore!

Ik heb bijna altijd gedacht dat hij aan de goede kant stond trouwens. (Behalve heel even aan het begin van het zevende deel niet, maar dat veranderde in de loop van het verhaal)
Wat vinden anderen van hem?

Ik vind hem ook redelijk zielig. Maar dat verandert niets aan het feit dat het een heel boeiend personage was waar heel lang twijfels over waren.

Is hij goed, is hij slecht?
Waarom doodde hij Dumbledore als hij dan toch goed is enz...


Laatst bijgewerkt door Pieper op za mei 14, 2011 7:58, in totaal 1 keer bewerkt.

 Profiel  

King of Babylon



Offline

Houseitem
BerichtGeplaatst: wo apr 13, 2011 9:26 

Ik vind Snape een fantastisch mooi personage. Zoals je zelf al zegt: misschien wel het boeiendste personage uit de hele reeks? Ik vind zijn verhaal echt heel erg mooi uitgewerkt door Rowling. De rol die hij speelt in Harry's leven, gekenmerkt en bepaalt door liefde en verraad en hoe zijn karakter daar door beí¯nvloed wordt/werd. Hij was zeker goed. Zonder twijfel. Waarom hij Dumbledore vermoordde? Omdat dat het plan was. Dumbledore smeekte hem. Dat was nodig ook.

Ik hoop echt heel héél hard dat A Prince's Tale mooi gedaan wordt in de laatste film. Dit is één van mijn favoriete hoofdstukken uit de hele reeks. Ik hoop echt heel heel erg dat Snape zijn rol mooi aan bod komt in part 2, zowel het hele flashback gebeuren alsook zijn dood. Ik vind zijn dood nog steeds de mooiste van heel de reeks. Wat uiteindelijk 'zo belangrijk bleek te zijn aan het feit dat Harry Lily's ogen had', was uiteindelijk gewoon een dramatische factor en dat vond ik zo zooo mooi <3. The green eyes found the black. Aargh. ZO MOOI.

Ja, Snape is absoluut één van mijn favoriete personages. Dat is niet altijd zo geweest. Ik denk dat ik vooral sympathie kreeg voor Snape vanaf zijn (eerste?) flashback in Goblet of Fire (het boek dan, want dat deel was helemaal f*cked up in de film).

_________________
Drive on. Drive on. My special one.


 Profiel  

Heir of Slytherin



Offline

Woonplaats: Slytherin Dungeon

Houseitem
BerichtGeplaatst: wo apr 13, 2011 15:47 

Ook ik vind Snape fantastisch. Hij is absoluut mijn favoriete personage! Ik word er gewoon helemaal blij van als ik stukken over hem lees of wanneer hij in beeld komt bij de films. Zijn verhaal vind ik zó interessant en zo goed bedacht van Rowling. En ik vind het heel knap en goed gedaan van Rowling dat je eigenlijk 7 boeken lang in spanning wordt gehouden over waar Snape's loyaliteiten liggen. En ieder boek krijg je wel steeds meer over hem te weten, maar uiteindelijk krijg je het aan het einde van boek 7 zijn hele verhaal.
The Prince's Tale is dan ook mijn favoriete hoofdstuk. En het stuk dat Charlie ook al aanhaalt: The green eyes found the black. En de Look at me... God, práchtig. Bij zijn dood heb ik heel er gehuild. Ik vond het zó erg. Ik had zo graag gehad dat iedereen zijn ware aard eventjes kon zien en niet later kon horen van Harry. Maar dat iedereen even stilstaat bij hoe dapper hij is geweest enzo. Die stomme leerlingen moeten hem respecteren @@
Al snap ik natuurlijk wel waarom zijn leerlingen zo'n hekel aan hem hadden xD Hij was echt vet gemeen tegen ze. Alleen de Slytherins liet hij een beetje met rust. Ik vind trouwens zijn sarcasme tegen zijn leerlingen echt super. Hoe hij steeds Harry probeert voor schut te zetten, vind ik echt heel grappig. Die man heeft gewoon humor.
"Oh, very good," interrupted Snape, his lip curling. "Yes, it is easy to see that nearly six years of magical education have not been wasted on you, Potter. 'Ghosts are transparent.'"
Ook in het Nederlands vind ik die quote erg leuk xD Daar wordt ''oh, very good'' vertaald met ''Een meesterlijke uiteenzetting'' en stiekem vind ik dat leuker xD

Maar, dus. Snape. I love him <3

_________________
Hard work never killed anybody, but why take a chance?


 Profiel  

Volleerd Tovenaar



Offline
BerichtGeplaatst: ma mei 02, 2011 9:08 

(a) ja...Severus Snape..

In het begin een verschrikkelijke hekel aan, maar toen ik the prince tail las in boek 7, vond ik dat echt mooi geschreven op emotioneel vlak. Sirius is mijn favo karakter, en James is ook cool, maar Snape zijn karakter is gewoon het best uitgewerkt, van allemaal!

Ik ben idd, benieuwd hoe dat eruit ziet op het witte doek, ik hoop dat de " niet lezers" van harry Potter echt medelijden met hem krijgen, dit moet gewoon het best gefilmd worden uit de hele reeks!


 Profiel  

The Dark Mod

Avatar gebruiker

Offline

Houseitem
BerichtGeplaatst: zo mei 15, 2011 21:53 

Charlie schreef:
Ik hoop echt heel héél hard dat A Prince's Tale mooi gedaan wordt in de laatste film. Dit is één van mijn favoriete hoofdstukken uit de hele reeks.

Dit ja. Dat is een hoofdstuk wat ik later nog heel vaak opnieuw heb gelezen (alleen dat hoofdstuk, niet de rest van het boek) omdat ik het zo'n leuk hoofdstuk vind xD

Snape is wel mijn favoriete personage inmiddels. Vroeger vond ik hem wel leuk, maar niet zó geweldig, maar later is hij toch wel m'n favoriete personage geworden. Hij heeft toch wel een flink aandeel in de leukste opmerkingen uit de serie.

Ik twijfelde juist aan het begin van boek 6 wel even over zijn loyaliteiten (of mss was ik gewoon even teveel overdonderd ofzo, want ik had het niet aan zien komen xD), maar gek genoeg werd dat door het boek heen minder en aan het einde van deel 6 was ik er wel van overtuigd dat hij toch aan Dumbledore's kant stond.
Ik vraag me wel af though, als het Harry/Lily-verhaal niet aan de orde was geweest en Snape gewoon met iemand als Narcissa (om maar een voorbeeld te noemen) getrouwd zou zijn, zou hij dan ook wel "goed" zijn geweest? Het was nu vooral door Lily dat hij toch het goede deed, maar als dat niet zo was, zou hij dan wel "slecht" zijn? Wat denken jullie?


 Profiel  

The Curious Admin

Avatar gebruiker

Offline

Houseitem
BerichtGeplaatst: zo mei 15, 2011 22:02 

Om in te gaan op Moniek hierboven: ik denk dat Snape gewoon een hypocriet mannetje is. Dumbledore heeft alles in de strijd gegooid om Snape op het goede pad te trekken en gelukkig waren de omstandigheden daarnaar, omdat hij verliefd was. Zonder die verliefdheid was er geen enkele reden voor Snape geweest om naar Dumbledore toe te gaan en zo dus op het rechte pad te komen. Maar los daarvan: ik denk dat Snape gewoon een 'slecht' persoon is die goede dingen heeft gedaan. Hij heeft een belangrijke eigenschap, en dat is dat hij zich aan zijn woord houdt. Dat heeft hij meesterlijk gedaan, maar als hij z'n woord nooit gegeven had, wa hij gewoon doorgegaan op het slechte pad.

Snape is puur uit eigenbelang naar Dumbledore toegegaan. Omdat hij een man van zijn woord is, heeft hij daarna een aantal goede daden verricht, zij het met tegenzin.


 Profiel  

Zielig Dichtertje

Avatar gebruiker

Offline
BerichtGeplaatst: ma mei 16, 2011 17:56 

Dennis Krauwel schreef:
: ik denk dat Snape gewoon een 'slecht' persoon is die goede dingen heeft gedaan.

Ik denk bij Snape eigenlijk juist het omgekeerde. Een 'goed' persoon die slechte dingen heeft gedaan.
Hij deed de slechte dingen als adolescent. En op het moment dat het echt verkeerd voor hem uitkwam begreep hij ten volle de consequenties van zijn daden.
en heeft zich daarna herpakt.
Het enige wat Snape echt tegenzat, was dat voor de goede zaak opkomen, ook betekende dat hij voor de zoon van zijn vijand Potter moest opkomen en die moest helpen.


 Profiel  

The Dark Mod

Avatar gebruiker

Offline

Houseitem
BerichtGeplaatst: di mei 17, 2011 13:41 

Pieper schreef:
Dennis Krauwel schreef:
: ik denk dat Snape gewoon een 'slecht' persoon is die goede dingen heeft gedaan.

Ik denk bij Snape eigenlijk juist het omgekeerde. Een 'goed' persoon die slechte dingen heeft gedaan.
Hij deed de slechte dingen als adolescent. En op het moment dat het echt verkeerd voor hem uitkwam begreep hij ten volle de consequenties van zijn daden.
en heeft zich daarna herpakt.
Het enige wat Snape echt tegenzat, was dat voor de goede zaak opkomen, ook betekende dat hij voor de zoon van zijn vijand Potter moest opkomen en die moest helpen.

Hier ben ik het eigenlijk wel mee eens. Ik denk niet dat Snape in essentie slecht was. Vergelijk jonge Snape maar eens met jonge Voldemort, die was duidelijk al slecht toen, Snape nog niet. Ik denk dat hij echter - zeker op jongere leeftijd - behoorlijk beí¯nvloedbaar was, ook voor een groot gedeelte waarschijnlijk door alle problemen die hij thuis had. Als je dan ook in Slytherin terecht komt en je gaat dus met zulke mensen om, kom je eerder op het slechte pad terecht. Als hij in Gryffindor (of elke andere afdeling eigenlijk) was gesorteerd denk ik niet dat hij het slechte pad op gegaan zou zijn.


 Profiel  

7e jaars

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: The Hall of Prophecy
BerichtGeplaatst: zo mei 22, 2011 20:37 

Dennis Krauwel schreef:
Snape is puur uit eigenbelang naar Dumbledore toegegaan. Omdat hij een man van zijn woord is, heeft hij daarna een aantal goede daden verricht, zij het met tegenzin.

Wat een onzin :D

Snape is met gevaar voor eigen leven overgestapt naar the good side. Dat deed hij niet voor zijn eigen welzijn maar voor het welzijn van lily en later haar zoon Harry. Snape is absoluut geen slecht mens, daar ben ik van overtuigd. Het feit dat hij zich bij Voldemorts clubje heeft aangesloten komt denk ik meer door zijn moeilijke jeugd, zijn vreemde karakter (hij is een beetje een einzelganger), zijn drang om zich te bewijzen en waardering.

Wel denk ik dat Snape een nare man is met vervelende karaktereigenschappen. Hij is ongelooflijk rancuneus, is een sadist en heeft een ziek gevoel voor humor.

_________________
"Draco Dormiens Nunquam Titillandus"
Never Tickle a Sleeping Dragon


 Profiel  

The Curious Admin

Avatar gebruiker

Offline

Houseitem
BerichtGeplaatst: zo mei 22, 2011 20:48 

Als Snape niet verliefd was geweest op Lily, was hij dan ook naar Dumbledore gegaan? Ik denk het niet. Dus in die zin deed hij het voor zichzelf: hij wou niet dat de liefde van z'n leven vermoord zou worden.


 Profiel  

7e jaars

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: The Hall of Prophecy
BerichtGeplaatst: zo mei 22, 2011 21:03 

Nope Snape ging naar Dumbledore vanwege het welzijn van Lily. Bedenk dat Lily gebrouilleerd was met Snape, getrouwd was met zijn grootste vijand en daar zelfs een kind mee had. Lily behoorde tot the good side, Snape tot de dark side. Hij ging niet naar Dumbledore om er zelf beter van te worden maar om Lily te beschermen. Hij deed het voor Lily, voor hem werd het er niet beter op, juist slechter aangezien hij zijn leven op het spel zette.

En daarnaast vergeet je even het feit dat hij Harry bleef helpen na de dood van Lily.

_________________
"Draco Dormiens Nunquam Titillandus"
Never Tickle a Sleeping Dragon


 Profiel  

Professor

Avatar gebruiker

Offline

Houseitem
BerichtGeplaatst: ma mei 23, 2011 0:14 

Vanaf de Occlumentielessen in boek 5 was ik in één klap om - de sadistische leraar liet zich opeens van zijn meest kwetsbare kant zien en wordt emotioneel, noem me een Hollywood groupie maar gelukkiger kan je mij niet krijgen. <3
Bovendien is Snape voor mij het spannendste personage: je weet nooit precies wat hij gaat doen of zeggen, want hij verrast je elke keer weer. En dat hij een betere Occlumens is dan Voldemort vind ik echt te freaking badass voor woorden.

Ik vind het interessant wat je zegt, Dennis, en sluit niet uit dat je gelijk kan hebben. De meesten zullen denken dat Snape een good guy gone bad is, maar het kan natuurlijk ook omgekeerd zijn. Voor mij is het lastig om Snape in te delen als ''good guy'' of ''bad guy''. Misschien is dat de les die wij hieruit moeten leren, zoals al werd gezegt in de boeken: niet iedereen hoort per se bij één kant.

Wat Moniek zegt over de invloed van zijn afdeling - ik vind het lastig om het echt met je eens te zijn, maar je hebt een punt. Ik vind trouwens dat Sneep ook onwijs veel Griff eigenschappen vertoont - hij is van iedereen het meest dapper geweest, wat mij betreft.

Ik ben waarschijnlijk de enige op de wereld, maar ik vond The Prince's Tale walgelijk. Ik vond het zo'n soft, sentimenteel gedoe en eigelijk kan ik het mij nog steeds niet goed voorstellen. Meestal wil ik het hoofdstuk skippen. Maar ik houd dan ook niet van romantische verhalen.


 Profiel  

3e jaars

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Once upon a time.
BerichtGeplaatst: wo jun 15, 2011 12:09 

Ik ben helemaal weg van Snape. Hij is altijd al mijn favoriete personage geweest en ik heb ook nooit geloofd dat hij over was gestapt naar de dark side. Je moet altijd vertrouwen in personen blijven hebben en ik was dan ook intens blij dat ik gelijk had. Ik geloof absoluut niet dat hij slecht is van nature en dat hij een paar goede dingen heeft gedaan; ik denk ook dat het omgekeerd is. Ja, hij heeft slechte keuzes gemaakt, maar doen we dat niet allemaal in ons leven? Hij is er uiteindelijk op teruggekomen en niet om er beter van te worden, maar om iemand te beschermen waar hij veel van hield. Als dat geen teken is van een goed persoon, dan weet ik het ook niet..

_________________
"The Dark Lord does not complain that I stayed, so I do not see why you do."


 Profiel  

Professor

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: avatar's pandora
BerichtGeplaatst: za jun 18, 2011 8:34 

Mijn menigen over Sneep zijn nogal gedeeld en veranderd op den duur. Maar met enkele van jullie ben ik het wel eens.
Maar ik mag m niet afgezien van dat: Is het wel een van de meest intressante personages omdat ie geheimzinnig is maar ook een ander kant heeft dan je denkt.
Er is uiteindelijk nog zoveel dat je van hem moet weten, en of het ook anders kon verlopen had ie bepaalde dingen anders gedaan.
Z'n dood heeft ie uiteindelijk niet zo verdiend.

_________________
Support Joyce @ WIDM


 Profiel  

Dreuzel



Offline
BerichtGeplaatst: zo jul 17, 2011 18:08 

Ik vind het sneu voor sneep, hij heeft als je het zo bekijkt echt een rot leven gehad, het meisje/vrouw waar hij wat voor voelde stierf. Hij heeft perkamentus moeten vermoorden en daardoor na ja niet echt veel vrienden gemaakt. en hij werd natuurlijk gepest vroeger. Ik weet dat sneep niet de aardigste is maar toch, ik vind alles bij elkaar echt sneu.

Goed dat hij het nog aan Harry heeft laten weten, hoe alles gebeurt was.


 Profiel  
Geef de volgende berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp  [ 37 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende


Keer terug naar Personages
Ga naar:  


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 0 gasten

cron

Powered by phpBB :: FI Theme