Welkom op Harry Potter Forum! 


Antwoord op onderwerp Ga naar pagina 1, 2  Volgende

The Dark Mod

Avatar gebruiker

Offline

Houseitem
BerichtGeplaatst: za jan 22, 2011 15:12 

Hermelien Jeanine Griffel is sinds Harry Potter en de Steen der Wijzen beste vrienden met Harry en Ron. Als de slimste van de drie heeft ze Harry en Ron regelmatig geholpen - en geí¯rriteerd.

Hier vind je een link naar de pagina van Hermelien Griffel op HP Lexicon met alle informatie over Hermelien.

In dit topic kan je alles over Hermelien bespreken. Vind je haar leuk of totaal niet? Wat vind je van wat ze allemaal heeft beleefd (met of zonder Harry), de keuzes die ze heeft gemaakt? Dat en meer (of minder) kan je hier kwijt.


 Profiel  

King of Babylon



Offline

Houseitem
BerichtGeplaatst: ma jan 31, 2011 15:40 

Hop, naar omhoog met Hermione d'r topic.

Ik vind Hermione namelijk echt heel erg hip en ze is dan ook één van mijn favoriete personages. Afgezien van het feit dat ene Emma Watson haar dus vertolkt in de films, is de boeken!Hermione gewoon erg cool. Ik las overigens ergens dat mensen haar Sue vinden in het zevende boek, maar dat vind ik dus eigenlijk helemaal niet. Ik weet ook niet waar dat vandaan kwam, maargoed. Hermione is dus absoluut één van mijn favoriete personages. Ook zo hip dat Rowling zegt dat Hermione op Rowling gebasseerd is.

En ik voorspel nog een post van Eva waarin ze duidelijk uitlegd waarom ze zo'n hekel heeft aan Hermione xD.

_________________
Drive on. Drive on. My special one.


 Profiel  

2e jaars

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: " ...In de plek waar Tom Riddle mij tegen houd in zijn kerkers, diep bij Zwadderich!..." 
BerichtGeplaatst: di feb 01, 2011 20:49 

Hermelien, is eigenlijk zowat een van de personage's, waar ik een hekel aan heb, Niet alleen Hermelien uit de boeken, maar Emma zelf ook.
En de films , vind haar soms te overdreven spelen..lastig om uit te leggen :P
In de boeken, haat ik het soms, dat ze eigenlijk echt alles blijkt te weten.
Dat heb ik vooral in boek 7. Heeft alles voorbereid..balh blah..
Sorry voor de Hermelien's fans.

_________________
" Schaduwen van morgen, zijn in het verleden gezaaid.
Opdrijfzand en zorgen, gehuld in mist of gebeiteld in steen... " 


" Tom Riddle" 


 Profiel  

King of Babylon



Offline

Houseitem
BerichtGeplaatst: di feb 01, 2011 23:00 

Narcissa schreef:
Hermelien, is eigenlijk zowat een van de personage's, waar ik een hekel aan heb, Niet alleen Hermelien uit de boeken, maar Emma zelf ook.
En de films , vind haar soms te overdreven spelen..lastig om uit te leggen :P
In de boeken, haat ik het soms, dat ze eigenlijk echt alles blijkt te weten.
Dat heb ik vooral in boek 7. Heeft alles voorbereid..balh blah..
Sorry voor de Hermelien's fans.


Oke. Daar moet ik toch wel even op reageren, want ik snap niet wat je nu zo hatelijk vind aan Hermione. Overigens vind ik je zin 'Niet alleen aan Hermelien uit de boeken, maar aan Emma zelf ook' niet kloppen. Alsof Emma er eerst was en er dan een Hermione werd ontstaan ofzo. Omgekeerd klinkt die zin beter, maar again muggenzifterij.

Dat je haar haat in de films, daar kan ik inkomen. Maar ik vind de reden waarom je haar haat in de boeken nogal dubieus. 'Omdat ze alles blijkt te weten en alles heeft voorbereid'. Ja halloo. Je hebt het over Hermione, die bijna 24/24, 7/7 boeken leest enzo. Ik vind het niet gek dat ze véél weet (alles is ook al zo overdreven, maargoed) daardoor. En dat ze haar goed voorbereid op de zoektocht naar Horcruxes.. Hmm?

Ik kan erin komen dat je een hekel aan haar hebt, maar eerlijk gezegd vind ik de redenen waarom nogal bij het haar getrokken. Heb je nog andere? :')

_________________
Drive on. Drive on. My special one.


 Profiel  

1e jaars

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Slaapzaal van Griffoendor.
BerichtGeplaatst: za feb 05, 2011 16:06 

Ik ben een hele grote fan van Hermelien.. In de boeken, maar ook in de films.
Emma Watson is een Fantastische actrice en ze vertolkt Hermelien precies zoals ik heb me had voor gesteld..
Respect voor haar en Hermelien. :D <3

_________________
"Fear of a name increases fear of a thing itself."

"It's the unknown we fear when we look upon death and darkness, nothing more."


 Profiel  

2e jaars

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: " ...In de plek waar Tom Riddle mij tegen houd in zijn kerkers, diep bij Zwadderich!..." 
BerichtGeplaatst: ma feb 07, 2011 20:18 

Charlie schreef:
Narcissa schreef:
Hermelien, is eigenlijk zowat een van de personage's, waar ik een hekel aan heb, Niet alleen Hermelien uit de boeken, maar Emma zelf ook.
En de films , vind haar soms te overdreven spelen..lastig om uit te leggen :P
In de boeken, haat ik het soms, dat ze eigenlijk echt alles blijkt te weten.
Dat heb ik vooral in boek 7. Heeft alles voorbereid..balh blah..
Sorry voor de Hermelien's fans.


Oke. Daar moet ik toch wel even op reageren, want ik snap niet wat je nu zo hatelijk vind aan Hermione. Overigens vind ik je zin 'Niet alleen aan Hermelien uit de boeken, maar aan Emma zelf ook' niet kloppen. Alsof Emma er eerst was en er dan een Hermione werd ontstaan ofzo. Omgekeerd klinkt die zin beter, maar again muggenzifterij.

Dat je haar haat in de films, daar kan ik inkomen. Maar ik vind de reden waarom je haar haat in de boeken nogal dubieus. 'Omdat ze alles blijkt te weten en alles heeft voorbereid'. Ja halloo. Je hebt het over Hermione, die bijna 24/24, 7/7 boeken leest enzo. Ik vind het niet gek dat ze véél weet (alles is ook al zo overdreven, maargoed) daardoor. En dat ze haar goed voorbereid op de zoektocht naar Horcruxes.. Hmm?

Ik kan erin komen dat je een hekel aan haar hebt, maar eerlijk gezegd vind ik de redenen waarom nogal bij het haar getrokken. Heb je nog andere? :')


Oké, je hebt een punt, waarom ze alles zo goed kan weten, dat ze iedere dag uit boeken zit te lezen.
Maar daardoor komt ze, bij mij vaak over als een "betweter", en dat irriteerd mij wel eens vaker bij het lezen.
En daar voor heb ik een hekel aan haar.
100%hekel aan haar heb ik ook weer niet, maar ze is echt een van mijn minst favo personage,
Misschien snap je me nu wel wat beter, geef toe dat mijn post niet zo goed is beschreven...

_________________
" Schaduwen van morgen, zijn in het verleden gezaaid.
Opdrijfzand en zorgen, gehuld in mist of gebeiteld in steen... " 


" Tom Riddle" 


 Profiel  

Heir of Slytherin



Offline

Woonplaats: Slytherin Dungeon

Houseitem
BerichtGeplaatst: di mei 17, 2011 0:47 

Hermione is echt zo'n personage die ik niet super geweldig vind, maar ook geen hekel aan heb. Hermione hoort er gewoon bij en ik vind haar toch wel een goed personage. Samen met Ron en Harry maakt ze een ijzersterk trio. Ze is echt het brein achter de acties he. Harry is heel impulsief en dan heb je Hermione die tenminste een beetje nadenkt voor ze halsoverkop wat ondernemen. Harry boft maar met zo'n vriendin :P

En ik ben het met Charlie eens. Hermione is niet ineens Mary Sue in boek 7. Ze zit 24/7 met haar neus in de boeken.

Ik heb trouwens ook geen problemen met Emma Watson. Ja, ze is niet í¼bergeweldig ofzo, maar ik zou me geen andere Hermione kunnen wensen. Vooral in de eerste 2 films ziet ze er precies zo uit als ik had gedacht en ik erger me meer aan Daniels acteerwerk dan aan dat van Emma.

_________________
Hard work never killed anybody, but why take a chance?


 Profiel  

Beginnend Tovenaar

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Hell
BerichtGeplaatst: do mei 19, 2011 17:44 

Hermione is eenmaal een van de karakters die ik niet echt mag. Al heb ik zeker geen hekel aan haar! Ze maakt gewoon opmerkingen die mij irriteren, en gewoon hoe ze is. Hoe koppig ze kan zijn, omdat ze altijd moet geloven wat in de boeken staat. Maar het feit dat ze flaws heeft, maakt haar juist een goed personage. In het echte leven raak je nou eenmaal ook geí¯rriteerd aan mensen. Het laat weer eens zien dat JKR gewoon een hele goede schrijfster is.

Verder heb ik ook wel respect voor Hermione. Het feit dat ze haar ouders' geheugen heeft gewist, zodat ze Harry kon helpen.., dat is echt niet makkelijk. Ik weet niet of ik dat zou kunnen.

Wat betreft Emma Watson, ik denk dat ze niet de goede Hermione is. En niet omdat ze niet kan acteren, want dat kan ze wel (ik heb haar ook gezien in Ballet Shoes, dat vond ik wel een leuke film en misschien was deze rol ook beter voor haar). Maar als ik aan Hermione denk, dan denk ik dus niet aan Emma, alhoewel ze in de eerste 2 films wel heel erg op Hermione leek, en ik snap dus waarom ze gecast is voor haar rol.

_________________
    I wanna write "I miss you" on a rock and throw it at your face so you know how much it hurts...


 Profiel  

Professor

Avatar gebruiker

Offline

Houseitem
BerichtGeplaatst: zo mei 22, 2011 23:39 

Deianira~ schreef:
Ze maakt gewoon opmerkingen die mij irriteren, en gewoon hoe ze is. Hoe koppig ze kan zijn, omdat ze altijd moet geloven wat in de boeken staat. Maar het feit dat ze flaws heeft, maakt haar juist een goed personage. In het echte leven raak je nou eenmaal ook geí¯rriteerd aan mensen. Het laat weer eens zien dat JKR gewoon een hele goede schrijfster is.


Dit wil ik ook tegen Narcissa zeggen - juist dat je haar soms bloedirritant vind om haar betweterij, maakt haar voor mij een goed personage. Want hoe slim ze ook is, hoe vaak ze ook de hele boel red in boek 7 - iedereen zegt wel een keer hoe irritant ze is. ^^

Ik vind Hermione een leuk personage - ze is bazig en betweterig, maar ook vreselijk dapper en tactvol op de juiste momenten. Af en toe wou ik wel dat Rowling haar iets lomper had gemaakt, want ze is ALTIJD diegene die aan Harry en Ron moet uitleggen hoe die-en-die zich voelt. Ik kan Hermione mij niet goed voorstellen als een softie, dus dat matcht niet zo goed in mijn hoofd.
Ik vind een boze Hermione waarschijnlijk het leukste om te lezen, omdat ze dan soms super gedreven en sluw wordt en dat vind ik echt de beste manier om met woede om te gaan.


 Profiel  

Professor

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: avatar's pandora
BerichtGeplaatst: za jun 18, 2011 9:28 

Hermelien is een van me favo's, en ze is zo gegroeid en veranderd.
Haar mindere goeie eigenschappen worden goed aangevuld met haar betere, die door de boeken heen sterker worden.
Ze vult Ron en Harry goed aan, met kennis, hulp, ruzie en zoveel meer, uiteindelijk goeie keuze dat ze met Ron gaat. (al zie ik haar ook met Harry).

Ze is een goeie hermelien respect voor dr.

_________________
Support Joyce @ WIDM


 Profiel  

Schoolhoofd

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Aboard of the SAR 19D 3360 Shaun

Houseitem
BerichtGeplaatst: di jul 19, 2011 14:24 

Daar waar ik mij bij Harry menig keer aan zijn gedrag stoor en dan weer niet heb ik dat niet met Hermione. Ik kan mij gewoon zeer goed inleven in het personage zoals Hermione is in de boeken. Het beter weten dan anderen en toch het goed voor hebben met anderen. Er niet tegen kunnen dat je in een les na zoveel keren juist geantwoord te hebben overgeslagen word omdat anderen de kans niet krijgen. De bibliotheek in duiken en met je neus in de boeken zitten. Dat zijn stuk voor stuk gewoon dingen die ook deels van toepassing zijn op mij.

Dus tja, ergeren aan Hermione doe ik mij dus niet. Sterker nog: tis wat dat betreft een van mijn favoriete personages. Gewoon omdat Hermione als menselijk over komt. Ja, door haar intellect snap ik heel goed dat ze voor menigeen onuitstaanbaar is. Of door andere karaktertrekjes. Maar juist die karaktertrekjes die Hermione in de boeken naar voren brengt zorgen er juist voor dat ik mij heel goed kan identificeren met haar. Ik begrijp de drang naar kennis/lesstof uit je hoofd weten en zo snel mogelijk wel.

Desondanks vind ik niet dat Emma Watson haar heel goed vertolkt heeft. In film 1 allicht nog wel, maar de rest van de films kwam ze meer en meer af te staan van Hermione Granger. En dat komt gewoon omdat ik door de boeken een andere Hermione voor mij zag. Eigenlijk vind ik Emma Watson te knap om Hermione te vertolken. Maar goed, veel maakt het voor mij ook niet uit. Want ik beschouw de films als leuk extraatje, omdat men simpelweg niet kan komen tot een echt succesvolle boekverfilming.

_________________

Ek het gedink dat ek jou kon vergeet,
en in die sagte nag alleen kon slaap,
maar in my eenvoud het ek nie geweet
dat ek met elke windvlaag sou ontwaak.


 Profiel  

6e jaars

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Best
BerichtGeplaatst: wo jul 20, 2011 12:03 

Hermelien is in het boek heel vaak heel irritant... In het boek denk ik wel eens: "Hoe nou eens je mond!" Ze is heel betweterig...

In de films is dat totaal anders! Daar is ze zo ongelofelijk knap dat je haar dat meteen vergeeft! Daar irriteer ik me meer aan Harry... Emma zet die rol echt veel vrolijker en sexyer neer dan in het boek!

Dennis zeg: ik heb wat grof taalgebruik verwijderd. Houd het netjes! ;)


 Profiel  

Volleerd Tovenaar



Offline
BerichtGeplaatst: wo jul 20, 2011 14:16 

In het begin had ik wel een beetje een hekel aan Hermelien, vooral in de boeken. Vanwege dat ze zo betweterig is. Qua vrouwen in de series staat zei ook niet bovenaan voor favoriete vrouwelijke karakter. Maar goed, later werd ze wel cool. Het is ook een handig karakter want ze leest heel veel dus zal ze sommige dingen al wel weten die het trio beleeft.


 Profiel  

The Fangirl Mod

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Bag End

Houseitem
BerichtGeplaatst: wo jul 20, 2011 14:24 

Wat grappig dat zoveel mensen aangeven dat ze Hermione irritant vinden in de boeken. Ook al is ze een betweter, ik heb me tijdens het lezen nooit aan haar gestoord, eigenlijk. Sterker nog, wanneer zij aan het woord is lees ik meestal juist sneller, aangezien ik het prettig vind dat ze intelligent is. Ze is extreem nieuwsgierig, wil alles weten en doet daar ook moeite voor. Dat vind ik juist fijn, eigenlijk. Ik denk dat ik in het echte leven zo iemand op een gegeven moment wel bloedirritant zou vinden, maar in de boeken heb ik me er geen moment aan gestoord.

_________________
.
    far over the misty mountains cold


 Profiel  

1e jaars

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Azkaban
BerichtGeplaatst: wo jul 20, 2011 15:48 

Pottergirl schreef:
Wat grappig dat zoveel mensen aangeven dat ze Hermione irritant vinden in de boeken. Ook al is ze een betweter, ik heb me tijdens het lezen nooit aan haar gestoord, eigenlijk. Sterker nog, wanneer zij aan het woord is lees ik meestal juist sneller, aangezien ik het prettig vind dat ze intelligent is. Ze is extreem nieuwsgierig, wil alles weten en doet daar ook moeite voor. Dat vind ik juist fijn, eigenlijk. Ik denk dat ik in het echte leven zo iemand op een gegeven moment wel bloedirritant zou vinden, maar in de boeken heb ik me er geen moment aan gestoord.

Ik denk dat ik volledig je mening deel. Eigenlijk kan ik er niks meer aan toevoegen, haar betweterig karakter irriteert me niet omdat ik dit eigenlijk ook wel een ben. Hoe verder we in de boeken gaan hoe minder ik vind dat ze echt betweterig is, maar dat kan natuurlijk ook aan mij liegen omdat dit ook een van mijn favoriete personages is geworden.

_________________
Nobody is perfect. Are you nobody?


 Profiel  
Geef de volgende berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp  [ 29 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende


Keer terug naar Personages
Ga naar:  


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten

cron

Powered by phpBB :: FI Theme