Welkom op Harry Potter Forum! 


Antwoord op onderwerp

The Phoenix Admin

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Austin, TX

Houseitem
BerichtGeplaatst: wo mei 04, 2011 21:09 

CORNELIUS FUDGE
Minister of Magic, Order of Merlin - 1st Class


    "If you're going to work against me..."


Cornelius Oswald Fudge, tijdens Harry's eerste vijf jaren op Hogwarts bekleedt hij de functie van Minister van Toverkunst. Deze vriendelijke en schijnbaar oprechte tovenaar verliest zijn onschuld echter op het moment dat Voldemort terugkeert. Zijn besluit om Harry en Dumbledore niet te geloven wanneer deze hem meldt dat Jeweetwel was teruggekeerd betekende een flinke steun in de rug voor Voldemort. Het jaar na zijn terugkeer lijkt de Minister plotseling zijn ware gezicht te tonen en allesbehalve van zins te zijn om zijn ambt op te geven.

Dit lijkt toch verdacht veel op wat vele leiders overkomt op het moment dat ze dreigen hun machtspositie te verliezen. Kijk bijvoorbeeld eens naar wat er recentelijk in Egypte en Libií« is gebeurd. Het lijkt erop dat machtswellust hem ingaf zich tegen Dumbledore te keren. Geloofde hij oprecht dat wij hij deed het beste was voor de Toverwereld? Of was hij Rowlings voorbeeld van de bekende uitdrukking 'Power corrupts'?


 Profiel  

Beginnend Tovenaar

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Hell
BerichtGeplaatst: di mei 24, 2011 13:14 

Ik zag dat er nog niet gereageerd was op dit topic en ik begrijp best waarom. Ik bedoel, wat moet je nou zeggen over Cornelius Fudge? Ik denk dat de meeste mensen hem een lafaard vinden na de gebeurtenissen in OotP, het ontkennen van de terugkeer van Voldemort.

Ik kan me nog goed herinneren in de bioscoop toen OotP net uit was, dat Fudge op het einde zei: "He's back". Op dat moment zuchtte echt iedereen in de bioscoop, wat best wel grappig was, maar dat laat ook zien dat de meeste hem gewoon echt niet mogen.

Fudge is geen prettige karakter.., maar wel heel erg echt. Er zijn nou eenmaal veel mensen zoals hem aan de macht...

_________________
    I wanna write "I miss you" on a rock and throw it at your face so you know how much it hurts...


 Profiel  

The Curious Admin

Avatar gebruiker

Offline

Houseitem
BerichtGeplaatst: di mei 24, 2011 19:20 

Inderdaad, Fudge is precies een goed voorbeeld van mensen die zichzelf verliezen in de macht. Macht corrumpeert. Ik geloof best dat Fudge ooit een oprechte en nette politicus was, en dat hij ook het beste voor had met de magische gemeenschap toen hij eenmaal aan de macht was. Maar toen zijn positie in zwaar weer kwam, klampte hij zich vast aan zijn macht en de enige manier om zijn positie vast te houden, was ontkennen dat Voldemort was teruggekeerd.


 Profiel  

Volleerd Tovenaar



Offline
BerichtGeplaatst: wo jul 20, 2011 20:16 

Fudge:

Ik heb een enorme hekel aan hem. Hij had de macht over het ministerie, en als hij Nee zegt, dan zeggen de meeste werknemers binnen het ministerie ook Nee. Ook hij is een van de personen die ik haat van Harry Potter.


 Profiel  

Lid Wikenweegschaar

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: In mijn eigen fantasie

Houseitem
BerichtGeplaatst: wo jun 06, 2012 17:29 

Off: waarom atijd in het Engels? :D

Ik vind hem een sukkel die te veel kijkt naar zijn bloedlijn en veel te veel zijn eigen willetje heeft, om het kort en krachtig te zeggen.

_________________
As Acting Captian, I order you to answer the question ~ Spock
I won't tell you, Acting Captain ~ Kirk


 Profiel  

Lid Wikenweegschaar

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: In mijn eigen fantasie

Houseitem
BerichtGeplaatst: za aug 10, 2013 19:16 

Well, hij blijft niet mijn favoriete karakter, maar je hebt zo iemand wel nodig in een boekenreeks.
Je zal altijd iemand nodig hebben die het hoofdpersoon tegenwerkt, en daarom vind ik hem ook weer zó slecht niet. (lovend genoeg?)

_________________
As Acting Captian, I order you to answer the question ~ Spock
I won't tell you, Acting Captain ~ Kirk


 Profiel  

Hotemetoot

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Quidditch Pitch

Houseitem
BerichtGeplaatst: zo aug 11, 2013 12:06 

*steekt hand op*

Geachte professor Omber

Off: Leah vergeet je niet iets? (Hand opsteken)

On: Ik vind Droebel best wel een grappig personage, en hij heeft een mooie bolhoed. Hij is ook niet mijn favo, maar wel een leuk personage.

Gelezen en goedgekeurd door Dorothea Johanna Omber.

_________________
Questions don't have to make sense. But answers do.


 Profiel  

Schoolhoofd

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Schuilen voor de regen

Houseitem
BerichtGeplaatst: zo aug 11, 2013 17:53 

*Steekt hand op*

Geachte professor Omber,

Ja, ik vind Droebel wel een grappig personage. Hij is wel essentieel (vind ik) voor het verhaal. Het is erg leuk om te zien hoe hij zich normaal gesproken kleed, zo netjes, strak in het pak. (Glimlachje, zonder emoticon, aangezien dat niet toegestaan is volgens professor Omber.)

Gelezen en goedgekeurd door Dorothea Johanna Omber.

_________________
    Green is the color of Mother Nature
    That's why I love that color

    Eppur si muove

    En toch beweegt (Galileo Galilei)


 Profiel  

Dreuzel



Offline

Woonplaats: Zweinsveld
BerichtGeplaatst: wo nov 27, 2013 19:46 

Ik vind hem wel leuk,
Maar ik vind dat Perkamentus (Weet je niet wie hij is? Hij ziet er zo uit: :wizard: (Ik weet dat iedereen het wel weet, ik hou gewoon van de Perkamentus Smiley :P))
schoolhoofd zou moeten zijn.
Hij is er beter met zijn hoofd bij, en is een VEEL groter tovenaar dan Droebel..


 Profiel  
Geef de volgende berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp  [ 9 berichten ] 


Keer terug naar Personages
Ga naar:  


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 7 gasten

cron

Powered by phpBB :: FI Theme