Welkom op Harry Potter Forum! 


Antwoord op onderwerp

King of Babylon



Offline

Houseitem
BerichtGeplaatst: zo jun 19, 2011 9:17 

Gryffindor
Griffoendor





Hier kunnen we al praten over sorteren in het algemeen. Daar kan je je op HPF dan weer laten sorteren als je dat wil. Hier hebben we het over onze favoriete Afdelingen. En in het Griffoendorboard kan je als Gryffindor over alle mogelijke aspecten van Gryffindor je ding kwijt. In de boeken komt Gryffindor heel nadrukkelijk aan bod. Vond je dat er teveel focus lag op Gryffindor alleen? Dat teveel personages die we ‘kenden’ uit Gryffindor kwamen? Waren er ook nog personages die je helemaal niet in Gryffindor vond horen eigenlijk?

Kortom: hier kan je alles kwijt over hoe Gryffindor zich in de boeken manifesteerde als de afdeling van de moedige jongens en meisjes onder ons.

_________________
Drive on. Drive on. My special one.


 Profiel  

The Immortal Mod

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Hopes Peak Academy
BerichtGeplaatst: zo jun 19, 2011 12:22 

Persoonlijk vind ik niet dat er de veel focus op Gryffindor lag. Face it, de 3 hoofdpersonen zijn Gryffindors, spenderen veel tijd in de commonroom en hebben niet vaak les met andere Houses, dus het is niet meer dan logisch dat je meer van die afdeling meekrijgt. Wat me wel irriteert is dat veel fans random Good Guys in Gryffindor gaan indelen. Niet alle good guys zijn Gryffindor en niet alle Gryffindors zijn automatisch good guys. Natuurlijk heeft dit ook te maken met het feit dat 95% van de boeken uit Harry's POV zijn geschreven en hij Gryffindor als de ultime good guys ziet.

Ik vind Gryffindor best een leuke afdeling, veel van mijn favoriete personages komen d'r vandaan. Remus Lupin blijft mijn favoriet, vooral in PoA. Ook heb in een soft spot voor Neville.

Ik denk niet dat ik een goeie Gryffindor zou zijn, ik ben namelijk niet zo dapper. Darentege kan ik wel slecht tegen onrecht en dat is dan weer wel typisch Gryffindor.

_________________
BLOOD LUST
<3


 Profiel  

The Girl Who Lived

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Storybrooke

Houseitem
BerichtGeplaatst: vr jun 24, 2011 10:17 

Gryffindor <3 Ik ben een Gryffie, ookal ben ik dat misschien niet echt. Ik heb heus niet alle Gryffeigenschappen en ik word vaak bij Raaf of Huff ingedeeld. Maar 'our choices that show what we truly are', right?

Ik vind dat Gryffindor heel mooie eigenschappen heeft. Behalve moed/dapperheid, dat een beetje de standaardeigenschap is, hoort daar ook trouw bij. Ook valt het mij op dat Gryffindor heel erg 'teamspirit' hebben, je doet het samen, je doet het voor anderen. Niet alleen persoonlijke glorie (hoewel er natuurlijk heus wel uitzonderingen bij zijn :P).

Natuurlijk is Gryff heel erg uitgelicht in de boeken, maar dat is niet zozeer de reden dat ik voor de afdeling kies. Het trekt me gewoon heel erg aan.

_________________
    If I could give you just one gift, do you know what it would be? Confidence. That, or a scented candle.


 Profiel  

Professor

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: avatar's pandora
BerichtGeplaatst: vr jun 24, 2011 16:42 

Jalf schreef:
Persoonlijk vind ik niet dat er de veel focus op Gryffindor lag. Face it, de 3 hoofdpersonen zijn Gryffindors, spenderen veel tijd in de commonroom en hebben niet vaak les met andere Houses, dus het is niet meer dan logisch dat je meer van die afdeling meekrijgt. Wat me wel irriteert is dat veel fans random Good Guys in Gryffindor gaan indelen. Niet alle good guys zijn Gryffindor en niet alle Gryffindors zijn automatisch good guys.

Hier heb je wel gelijk in, als het meer verspreid zou zijn kom je ook meer te weten over de andere Houses. Beter samenwerking en een ander soort verhaal, maar dan heb je denk ik ook wel meer uitleg en dikkere boeken.

Ik vind dat er wel wat veel focus op Griffy's ligt, maar dat is nou eenmaal hoe t geschreven is. Komt ook omdat ze niet veel met de andere houses omgaan, wat wel jammer is aangezien ze veel aan ''team spirit'' doen.

Hoewel ik vaak in dit huis wil is dat niet helemaal correct, aangezien je t meeste mee krijgt en er van weet. Ook omdat de bekendste hier zitten en daar wil je mee omgaan.
Als er meer aandacht was voor andere houses, en die ik zodoende nu wel weet kies je niet zo makkelijk. Maar ik kan me vinden in de eigenschappen en die van Ravenclaw.

_________________
Support Joyce @ WIDM


 Profiel  

Schoolhoofd

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Aboard of the SAR 19D 3360 Shaun

Houseitem
BerichtGeplaatst: za jul 23, 2011 13:05 

Gryffindor is de bekendste van de vier simpelweg omdat die het vaakste aan bod is gekomen wegens het perspectief dat bij Harry ligt. En die kwam in Gryffindor, gaat om met Ron en Hermione welke ook in Gryffindor zitten. Menig personage wat we tegen komen die echt van belang is geweest kwam ook uit Gryffindor. Dus dat vergroot automatisch het gevoel bij menig lezer: daar zitten alle "leuke" mensen bij, daar wil ik ook bij horen. Dus ik ben ook een Gryff!

Tot zover niks nieuws. Zelf zou ik mij niet snel plaatsen in Gryffindor. Komt gewoon omdat ik met de afdeling het minste heb. Tuurlijk vind ik menig Gryff leuk als personage: ik noem Hermione, Ron, Sirius, James, Lily, Ginny. Maar zelf van alle vier de afdelingen genomen heb ik de minste karaktereigenschappen die overeenkomen met Gryffindor. Geen idee hoe dapper ik zou zijn als er een situatie is die daar om vroeg. Maar dikke kans dat ik een held op sokken ben. Daarnaast heb ik gewoon weinig vrienden om mij heen, dus echt je opstellen voor anderen is bij mij ook niet van belang. Al met al zie ik niet echt in waarom ik bij Gryffindor zou passen. Terwijl ik dat wel deels zie richting Ravenclaw/Hufflepuf en Slytherin.

Maar enfin, dat maakt Gryffindor voor mij geen mindere afdeling. Ik heb niet echt een favoriete afdeling wat dat betreft. Gryffindor is een gezellige club. Sportief ingesteld ook nog eens, want alleen Slytherin weet hen te evenaren qua prestaties. De kleurencombi vind ik de mooiste van allevier. Ik zal alleen niet zo snel een supporter van Gryffindor zijn, te meer ook omdat ik mijzelf er niet in vind passen. Dus waarom dan iets gaat supporten als je weet dat jij er niet toebehoort?

_________________

Ek het gedink dat ek jou kon vergeet,
en in die sagte nag alleen kon slaap,
maar in my eenvoud het ek nie geweet
dat ek met elke windvlaag sou ontwaak.


 Profiel  

2e jaars

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: At the Triwizard Tournament
BerichtGeplaatst: di aug 16, 2011 14:55 

Gryffindor, ja. Ik kan het wel allemaal gaan herkauwen idd. Gryffindor komt het meest voor in de boeken, Gryffindor heeft de meeste bekende characters, blablabla. Desondanks vind ik het best een leuke afdeling qua standpunt. Het maakt het een irritante afdeling door de "oppervlakkige" fans die meestal alleen de films hebben gezien en zeggen "Herderp ik ben zo Gryffindor want dan zit ik bij Harry enzo"

Maarja voor echte Gryffindors heb ik wel respect die er een dieperliggende gedachte achter hebben.

_________________
    We're only young and naive


 Profiel  

Lid Wikenweegschaar

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: In mijn eigen fantasie

Houseitem
BerichtGeplaatst: do jul 05, 2012 11:53 

Met wat Jalf zegt ben ik het helemaal eens, in Ravenklauw en Huffelpuf en sommigen uit Slyth (denk maar aan Sneep) zitten er ook goede mensen. Het is niet omdat je 'goed' bent, dat je bij Gryff zit, de eigenschappen van Gryff zijn lef en moed en niet 'goed' pak uit de boeken bijv. Cho, of Ernst of Loena of Michel en Terry, die zijn toch ook allemaal goed, en zitten niet in Gryff.
Ik denk persoonlijk wel dat ik, moest ik echt op Zweinstein zitten, in Gryff of Ravenklauw zou zitten.

_________________
As Acting Captian, I order you to answer the question ~ Spock
I won't tell you, Acting Captain ~ Kirk


Laatst bijgewerkt door Lilly op za jul 06, 2013 11:21, in totaal 2 keer bewerkt.

 Profiel  

Hotemetoot

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Quidditch Pitch

Houseitem
BerichtGeplaatst: di jun 04, 2013 20:38 

Het is logisch dat Griffoendor in de boeken is uitgelicht, want Harry zit erbij en dat is de hoofdpersoon. J.K. Rowling schrijft vanuit Harry zelf, dus dan gaat ze niet helemaal uitleggen wat er op dat moment zich in de kerkers bij Zwadderich zich afspeelt. Ik vind het niet zo dat Griffoendor teveel aandacht heeft. Ik denk ook dat ik zelf eerlijk gezegd tussen Ravenklauw en Griffoendor inzit, maar ik ben nu meer dan tevreden met alle gezellige mensen in Griffoendor, en speciaal Lilly en xDaffiee. Ik vind die de gezelligste en actiefste. Ik ben niet op HPF in Ravenklauw ooit geweest, dus ik weet niet of ik me daar zo ga thuisvoelen. Ik ben tevreden. Misschien heb ik ook een beetje voor Griffoendor gekozen omdat Harry erin zit ja...

_________________
Questions don't have to make sense. But answers do.


 Profiel  
Geef de volgende berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp  [ 8 berichten ] 


Keer terug naar Boeken
Ga naar:  


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 7 gasten

cron

Powered by phpBB :: FI Theme