Welkom op Harry Potter Forum! 


Antwoord op onderwerp Ga naar pagina 1, 2  Volgende

The Curious Admin

Avatar gebruiker

Offline

Houseitem
BerichtGeplaatst: zo jul 10, 2011 21:53 

Wat vond jij de slechtste scene van DH2? Alle slecht uitgewerkte, stomme, irritante, langzame of slecht gefilmde scenes kunnen hier besproken posten.

En wat vind je de slechtste scene van de andere films, of van de serie in zijn geheel?


 Profiel  

Professor

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: in Tortuga ;)

Houseitem
BerichtGeplaatst: di jul 19, 2011 0:33 

ik was best teleurgesteld dat er niemand om het grootte gevecht heen stond op het moment dat Voldemort dood gaat maar wat ik erg slecht vond was dat Harry naderhand de Zegevlier doormidden breekt zonder zijn eigen stok te maken, misschien was het niet zo'n belangrijke scene maar zijn toverstok betekende alles voor hem! dus dat was voor mijn toch wel de slechtste scene..

_________________
Blessed is the heart that bends; it can never be broken.


 Profiel  

7e jaars

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: The Hall of Prophecy
BerichtGeplaatst: di jul 19, 2011 21:53 

Ik vond die scene dat de rest van de orde en de verdedigers zagen dat Harry dood was het slechtste. Als je de zaal op emotie wil pakken dan moet je het goed doen. Ginny Weasley stal de show door keihard en ontzettend nep 'NOOOOOO' te roepen dat ik bijna dacht dat het een parodie was. De overige reacties vond ik ook niet heel goed en die speech van Neville, tja dat deed me heel weinig. De scene was een en al open deuren intrappen maar dan op heel slechte wijze.

_________________
"Draco Dormiens Nunquam Titillandus"
Never Tickle a Sleeping Dragon


 Profiel  

3e jaars

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Once upon a time.
BerichtGeplaatst: di jul 19, 2011 22:22 

Waar. De enige waar ik de emoties wel mooi bij vond, was bij Hagrid & Anderling. Zij keken echt zo verslagen.

Ik vond de slechtste scene het moment waarop Harry Voldemort verslaat. Eenzaam op een plein, Voldemort die tot as vergaat. En daarna loopt Harry een beetje eenzaam door de hal met mensen. Niemand die blij is omdat Voldemort is verslagen. Het was net alsof er een heel stuk tussen de dood van Voldemort en die scene was weggelaten.

_________________
"The Dark Lord does not complain that I stayed, so I do not see why you do."


 Profiel  

Professor

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: avatar's pandora
BerichtGeplaatst: wo jul 20, 2011 5:47 

Eensheid met alle bovenposters, er zijn wel meer dingen maar vanaf daar gaat het juist bergafwaarts.

_________________
Support Joyce @ WIDM


 Profiel  

The Immortal Mod

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Hopes Peak Academy
BerichtGeplaatst: wo jul 20, 2011 9:12 

Ik vind het grappig dat mensen klagen over het feit dat er geen dikke vette party wordt gehouden als Voldemort verslagen is, terwijl ik die opluchting en rust in de scene heel mooi en logisch vind.

In het boek wordt d'r inderdaad min of meer gefeest, maar naast Voldemort zijn er ook nog heel veel vrienden en familie leden doodgegaan. Ik denk niet dat mensen dan gelijk zouden kunnen gaan feesten. Ik vond die opluchting juist de meest logische reactie, daarna zou er inderdaad prima een feest kunnen losbarsten.

Voor mij was de slechtste scene de epiloog, maar dat kwam voornamelijk doordat de source zo slecht is. XD

_________________
BLOOD LUST
<3


 Profiel  

Dreuzel

Avatar gebruiker

Offline
BerichtGeplaatst: wo jul 20, 2011 13:22 

Ik vond 'dé kus' van Ron & Hermione een beetje zwakjes. In het boek vond ik het een prachtig moment, maar vond hem een beetje jammer verfilmd. Vond de kus van Harry & Hermione veel heftiger in deel 1 toen Ron het medaillon vernietigde :P

_________________
"It’s the unknown we fear when we look upon death and darkness, nothing more."


 Profiel  

6e jaars

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Best
BerichtGeplaatst: wo jul 20, 2011 16:54 

Jalf schreef:
Ik vind het grappig dat mensen klagen over het feit dat er geen dikke vette party wordt gehouden als Voldemort verslagen is, terwijl ik die opluchting en rust in de scene heel mooi en logisch vind.


Ik vind toch echt dat het veel feestelijker had gekunt! Niet in de grote zaal, maar Ron, Harry & Hermelien hadden wel naar de kamer van perkamentus gekunt! Daar hadden ze dan kunnen feesten met de schilderijen! De scene bij de brug was nu wel erg somber... Jammer!


 Profiel  

Volleerd Tovenaar



Offline
BerichtGeplaatst: wo jul 20, 2011 20:36 

Ik vond de film eigenlijk gewoon perfect. Alleen het einde van de zegevlier had niet gemoeten. Gewoon net zoals in het boek, had die moeten worden teruggebracht naar de rustplaats van Dumbledore.


 Profiel  

Unspeakable

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Team Mystic

Houseitem
BerichtGeplaatst: vr jul 22, 2011 16:56 

De slechtste scene vond ik het laatste gevecht tussen Harry en Voldemort. Vanaf het moment dat Harry Voldemort gaat knuffelen, ze vervolgens samen door de lucht gaan vliegen en dan dat laatste duel. Ik vind het stom dat ze de namen van de spells niet uitspreken, want ik vond het juist zo fantastisch dat Harry simpelweg Expelliarmus gebruikt. Daarnaast vond ik het er in de film net uit zien alsof het de priori incantatem uit Goblet of Fire was, en de avada kedavra van Voldemort raakte m niet eens, hij werd opgeslurpt in zn wand. Dus t sloeg eigenlijk nergens op dat Voldemort daardoor in stukjes spatte. En ik heb het al es gepost, maar ik doe het nog een keer; ik vind het nergens op slaan dat Voldemort in stukjes uiteen spat, want het was gewoon veel sterker in het boek dat zijn dode lichaam werd beschreven.

_________________
    Hohoho~


 Profiel  

Klassenoudste Huffelpuf

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Het Internet

Houseitem
BerichtGeplaatst: vr jul 22, 2011 17:38 

Ik vind net als nog enkele het duel tussen Voldemort en Harry slecht. Zo helemaal alleen, en zonder dat ze de spreuken uitspreken waardoor je eigenlijk niet weet welke spreuk de treffer is. De meesten zullen denken dat het Advada Kedavra is. En dan bij zo weinig mensen een lach op het gezicht na Voldemort zijn dood.

Wat ik eigenlijk ook een slechte scene vind, is die van 19 jaar later. Ze zien er allemaal zo nep uit. Hermelien ziet het er dan nog het best uit.

En de kus tussen Ron en Hermelien had ik heftiger verwacht. Specialer is misschien een beter woord.

_________________
What the hell is a hufflepuff?!


 Profiel  

1e jaars

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Hogwarts
BerichtGeplaatst: za jul 23, 2011 11:52 

Malou schreef:
De slechtste scene vond ik het laatste gevecht tussen Harry en Voldemort. Vanaf het moment dat Harry Voldemort gaat knuffelen, ze vervolgens samen door de lucht gaan vliegen en dan dat laatste duel. Ik vind het stom dat ze de namen van de spells niet uitspreken, want ik vond het juist zo fantastisch dat Harry simpelweg Expelliarmus gebruikt. Daarnaast vond ik het er in de film net uit zien alsof het de priori incantatem uit Goblet of Fire was, en de avada kedavra van Voldemort raakte m niet eens, hij werd opgeslurpt in zn wand. Dus t sloeg eigenlijk nergens op dat Voldemort daardoor in stukjes spatte. En ik heb het al es gepost, maar ik doe het nog een keer; ik vind het nergens op slaan dat Voldemort in stukjes uiteen spat, want het was gewoon veel sterker in het boek dat zijn dode lichaam werd beschreven.


Helemaal mee eens!
Ik vond het een beetje raar gedaan zo met dat door de lucht vallen en dan helemaal alleen met z'n tweeën.
Maar ik vond het meest teleurstellend idd dat Voldemort in stukjes uitspatte, zo anders dan in het boek...


 Profiel  

Schoolhoofd

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Aboard of the SAR 19D 3360 Shaun

Houseitem
BerichtGeplaatst: za jul 23, 2011 12:25 

De slechtste scène blijf ik vinden wat ook in de trailer zit. "Let's finish this the way we started it. Together!" Bah, bah, bah. Leuk hoor, lekker cheesy voor in een film. Maar net zoals in film 6 met the Burrow die in vuur en vlam staat, waarom moet zoiets er wel in komen ten koste van iets wat daadwerkelijk in het boek staat maar niet in de film wordt opgenomen? Had die gehele scène eruit gelaten en had meer zinnen in de epiloog gestopt bijv.

Daar waar ik nog enigzins mij kan indenken dat zodra alle horcruxes vernietigd zijn Voldemort bij zijn laatste gevecht opgaat in duizend stukjes, snap ik dat niet bij Bellatrix. Die had gewoon, met grijns en al op haar gezicht, als een plank dood moeten neervallen. Verder ben ik het eens met Malou. Bij het eindgevecht tussen Harry en Voldemort deed dat mij denken aan een flashback aan film 4 met priori incantatem. Terwijl het mij veel mooier had geleken als ze gewoon avada kedavra + expelliarmus hadden gebruikt. Beide zijn namelijk de signeerspreuken voor Voldemort en Harry.

Zoals gebruikelijk, dit geld ook voor het einde van film 5 en 6, zitten de slechtste scènes ook in film 7 wat mij betreft op het einde. En dat is gewoon zo zonde. Want ik keek er naar uit naar een grootst en meeslepend gevecht in het ministerie in film 5. Dito voor een grootst en meeslepend gevecht in de grote zaal in film 6. En het eindgevecht had ik ook in film 7 anders verwacht. In elk geval meer trouw aan het boek. Want zo moeilijk kan het toch niet zijn om die paar zinnen erin te stoppen waarin Harry Voldemort bij zijn naam noemt en zeg maar zijn winnaarspeech houdt ten overstaande van iedereen? En hoeveel is het nu gevraagd om de spreuken uit te spreken en veel meer to the point te verfilmen?

Enfin, ik hoop en heb er vertrouwen in dat over x jaar iemand anders de gehele reeks zal gaan verfilmen. En dat diegene die dat dan voor zijn rekening gaat nemen meer trouw aan het boek zal zijn. Want juist de scènes waar het echt om draait weet men gewoon niet goed op het witte doek te brengen vind ik.

_________________

Ek het gedink dat ek jou kon vergeet,
en in die sagte nag alleen kon slaap,
maar in my eenvoud het ek nie geweet
dat ek met elke windvlaag sou ontwaak.


 Profiel  

Zielig Dichtertje

Avatar gebruiker

Offline
BerichtGeplaatst: za jul 23, 2011 12:38 

Harry, Ron & Hermione schreef:
De slechtste scène blijf ik vinden wat ook in de trailer zit. "Let's finish this the way we started it. Together!" Bah, bah, bah. Leuk hoor, lekker cheesy voor in een film. Maar net zoals in film 6 met the Burrow die in vuur en vlam staat, waarom moet zoiets er wel in komen ten koste van iets wat daadwerkelijk in het boek staat maar niet in de film wordt opgenomen? Had die gehele scène eruit gelaten en had meer zinnen in de epiloog gestopt bijv.


Dat vond ik juist een enorm leuke scene.
Dan pakt Harry Voldemort heel lieflijk vast en vliegen ze samen een stukje weg.
Enorm grappig.
Het was zo fout dat ik het erdoor erg leuk vond. Ik ergerde me er helemaal niet aan.


 Profiel  

Schoolhoofd

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Aboard of the SAR 19D 3360 Shaun

Houseitem
BerichtGeplaatst: za jul 23, 2011 13:10 

Pieper schreef:
Harry, Ron & Hermione schreef:
De slechtste scène blijf ik vinden wat ook in de trailer zit. "Let's finish this the way we started it. Together!" Bah, bah, bah. Leuk hoor, lekker cheesy voor in een film. Maar net zoals in film 6 met the Burrow die in vuur en vlam staat, waarom moet zoiets er wel in komen ten koste van iets wat daadwerkelijk in het boek staat maar niet in de film wordt opgenomen? Had die gehele scène eruit gelaten en had meer zinnen in de epiloog gestopt bijv.


Dat vond ik juist een enorm leuke scene.
Dan pakt Harry Voldemort heel lieflijk vast en vliegen ze samen een stukje weg.
Enorm grappig.
Het was zo fout dat ik het erdoor erg leuk vond. Ik ergerde me er helemaal niet aan.


Sommige dingen zijn zo fout dat ze daardoor leuk worden. Daar kan ik in komen. Maar dan is het een geval: we agree to disagree. Want hoewel heel fout, zorgde dat er voor mij niet voor dat ik dit nu een leuke scène vond. Sowieso, door de boeken heen lees je gewoon duidelijk dat zodra Voldemort de kans krijgt om in zijn eentje tegenover Harry te staan. Dat ie die kans niet onbenut zal laten om Harry van kant te maken. Waarom gebeurde dat dan niet meteen? Tijd genoeg. Daarnaast had Voldemort Harry in de vlucht hem kunnen laten vallen. Gebeurde ook niet. Sterker nog: hij had makkelijk avada kedavra kunnen inzetten.

Dus tja, ik vind die scène gewoon niet goed passen. Mijn reactie toen ik dit voor het eerst zag in de trailer was er dan ook èèn van: "Ah nee, dit kan je niet menen?! xP " En dat is niet veranderd toen ik de scène terug zag in de film zelf.

_________________

Ek het gedink dat ek jou kon vergeet,
en in die sagte nag alleen kon slaap,
maar in my eenvoud het ek nie geweet
dat ek met elke windvlaag sou ontwaak.


 Profiel  
Geef de volgende berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp  [ 18 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende


Keer terug naar Films
Ga naar:  


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 5 gasten

cron

Powered by phpBB :: FI Theme