Welkom op Harry Potter Forum! 


Antwoord op onderwerp

Volleerd Tovenaar



Offline
BerichtGeplaatst: do jul 21, 2011 11:26 

Alhoewel James nog minder vaak voor komt dan Lily, vond ik toch dat er ook een gemaakt moest worden van James. Dus Wat vind je van hem en waarom? voor zover je hem kent dan natuurlijk :) Ik ben benieuwd!!


 Profiel  

6e jaars

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Best
BerichtGeplaatst: ma jul 25, 2011 8:27 

Ik denk dat Snape best wel een beetje gelijk had als het om James ging. Een beetje een arrogante kwal die dacht dat die alles maarmocht doen, alleen omdat hij zwerkbal speelde... Het is maar goed dat Harry veel lieve eigenschappen van zn moeder heeft geërft!


 Profiel  

1e jaars

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Godric's Hollow
BerichtGeplaatst: ma jul 25, 2011 9:56 

ik vind james een geweldig personage. er is inderdaad weinig info over hem, maar naast het arrogante- en kwajongens gedrag komt hij ook over als een ontzettend toegewijde en getalenteerde tovenaar. hij lijkt iemand die zonder na te denken voor vrienden gaat liggen en klappen vangt. ik hoop dat er nog meer over james bekend wordt, ik dénk namelijk dat hij ontzettend lief werd tegen lily.

yeah, james ftw.
@@

_________________
    becausegryffindors
      RAWRS better.


 Profiel  

Volleerd Tovenaar



Offline
BerichtGeplaatst: ma jul 25, 2011 11:24 

Ik ben het helemaal eens met de JamesPotter hierboven. Ik bedoel iedereen heeft goede en slechte kanten. dat zie je door de boeken heen en dat probeert Rowlingd enk ik ook uit te leggen. Zelfs Dumbledore heeft ze. Ik Hoopz eker over sommige karakters meer te weten te komen.


 Profiel  

Klassenoudste Huffelpuf

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Het Internet

Houseitem
BerichtGeplaatst: zo aug 07, 2011 14:42 

James Potter komt in de boeken veel voor als een arrogante pestkop. Vooral tegen over Snape. Het is wel super hoe hij Lupin opvangt in zijn vrienden kring. Net als hoe hij Sirius opvangt bij hem thuis als hij wegloopt. Dat zijn dan weer positieve kanten van hem. Hij staat altijd klaar voor zijn vrienden.
Iets wat ik maar niet kan begrijpen is hoe Lilly en James ooit hebben kunnen trouwen. Lilly walgde van hem omdat hij zo arrogant was en dacht dat hij alles mocht omdat hij zwerkbal speelde.

_________________
What the hell is a hufflepuff?!


 Profiel  

Heir of Slytherin



Offline

Woonplaats: Slytherin Dungeon

Houseitem
BerichtGeplaatst: zo aug 07, 2011 15:25 

James is echt een personage waar ik echt niets mee heb. Ik interesseer me niet echt in zijn leven. Ik ben meer geïnteresseerd in zijn vrienden (Sirius en Remus). Ik vind James ook helemaal niet vriendelijk en ik heb het idee dat hij vaak geïdealiseerd wordt in de gedachtes van de fans.

Maar ook ik ben wel benieuwd of we wat meer te weten krijgen van James' en Lily's relatie op Pottermore, want dat is nog steeds een beetje een raadsel voor me. Ik snap niet hoe je een relatie kan beginnen met iemand die een vriend van jou (Snape) zo slecht behandeld. Ik weet dat uiteindelijk Snape en Lily niet echt meer met elkaar omgingen, maar ik zie het alsnog als 'vriendje boven vrienden' verkiezen en dat is iets waar ik (ook in het echte leven) heel slecht tegen kan.

Nou hebben we weinig gehoord over James nadat hij van Hogwarts afging en ik neem aan dat hij toen wel veranderd is. En hij heeft natuurlijk ook goede kanten, maar ik heb altijd het idee dat iedereen (behalve Snape) zijn slechte kanten maar vergeet, terwijl die héél duidelijk aanwezig zijn.

_________________
Hard work never killed anybody, but why take a chance?


 Profiel  

Dreuzel



Offline
BerichtGeplaatst: ma aug 08, 2011 11:24 

Ik vind James maar een arrogant rotzakje in zijn jongere jaren. Streken uithalen, dat vind ik geweldig, maar pesten en jezelf heel wat vinden. ik zou hem niet gemogen hebben. Later werd hij natuurlijk een aardigere man, anders zou Lily niet met hem zijn getrouwd. Volgens mij was hij ook een goede tovenaar en een fantastische vader voor Harry.


 Profiel  

Professor

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: in Tortuga ;)

Houseitem
BerichtGeplaatst: do dec 22, 2011 9:14 

James is een van mijn favoriete personages, ik vond het heerlijk om die flashbacks te lezen.. En ik denk dat de meeste mensen die hem niet aardig vinden vooral een hoge pet op hebben van Sneep XD (zo te lezen aan de berichten).. het is net als wat Sirius daarover zei: Sneep en James verschilde gewoon teveel van elkaar om elkaar aardig te vinden..
En jullie vergeten dat er is gezegd dat Sneep ook geen moment onbenut liet om James te vervloeken als hij daarvoor de kans kreeg.
Het is hetzelfde verhaal als met Draco en Harry, ze mochten elkaar niet en zaten altijd op elkaar te vitten.. En James heeft Sneep zijn leven gered, en dat was echt niet alleen om zijn eigen hachje te redden, als je het mij vraagt wist James heel goed het verschil tussen goed en kwaad en wat Sirius toen deed was heel verkeerd.

_________________
Blessed is the heart that bends; it can never be broken.


 Profiel  

Dreuzel

Avatar gebruiker

Offline
BerichtGeplaatst: zo mei 20, 2012 22:42 

Wat ik me eigenlijk afvraag zouden de beide ouders van James echt zo vroeg zijn gestorven? Ik bedoel ook wel een beetje raar dat aan je vaders en moeders kant beide opa en oma zijn overleden.


 Profiel  

Professor

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: in Tortuga ;)

Houseitem
BerichtGeplaatst: di mei 22, 2012 20:47 

Jebo schreef:
Wat ik me eigenlijk afvraag zouden de beide ouders van James echt zo vroeg zijn gestorven? Ik bedoel ook wel een beetje raar dat aan je vaders en moeders kant beide opa en oma zijn overleden.

Rowling heeft gezegt dat de ouders van James al op leeftijd waren toen ze hem kregen desalniettemin heb je gelijk, het is raar maar het is heel makkelijk te verklaren, Rowling wou niet dat Harry grootouders had anders had ze de Duffelingen niet op deze manier in het verhaal kunnen verwerken, denk ik zo. Ze zijn allemaal op een natuurlijke manier gestorven. Als je het mijn vraagt had ze beter kunnen zeggen dat ze allemaal waren vermoord door dooddoeners, dat was geloofwaardiger geweest.

_________________
Blessed is the heart that bends; it can never be broken.


 Profiel  

Lid Wikenweegschaar

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: In mijn eigen fantasie

Houseitem
BerichtGeplaatst: zo jun 03, 2012 11:16 

Off: waarom praat iedereen hier over 'Snape' is het bij jullie de gewoonte om engelse namen te gebruiken ofzo. Ik gebruik nog steeds gewoon Sneep hoor.

Ik vind James een mega- tof personage. Hij trekt zich niet al te veel aan van de regels, hij is non- chalant, en weet soms niet hoe hij zich moet gedragen maar toch is hij behulpzaam en vriendelijk en lief. Dus ookal speelt hij minder mee dan Lily (die ik ook fantastisch vind) vind ik hem ook zeer leuk.

_________________
As Acting Captian, I order you to answer the question ~ Spock
I won't tell you, Acting Captain ~ Kirk


 Profiel  
Geef de volgende berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp  [ 11 berichten ] 


Keer terug naar Personages
Ga naar:  


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten

cron

Powered by phpBB :: FI Theme