Welkom op Harry Potter Forum! 


Antwoord op onderwerp Ga naar pagina 1, 2  Volgende

2e jaars

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: New New York
BerichtGeplaatst: vr jul 22, 2011 21:03 

Mijn favoriete personage, en er is nog geen topic voor? Schandalig. Dus, bij deze.
Loena/Luna! Ze is awesome. Ik ben ook heel blij met de actrice die ze gecast hebben. Evanna Lynch is geweldig.

Wat vinden jullie van dit personage? Vonden jullie het ook apart dat ze halverwege de serie ineens opdook, of had ze naar jouw mening toch niks toegevoegd aan de eerdere delen?

Discuss! :p


 Profiel  

Professor

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: avatar's pandora
BerichtGeplaatst: za jul 23, 2011 7:03 

Ze is een schattig lief vreemd raar meisje, maar wel een geweldige personage die uniek is en dat is zeker leuk.
Ze is jammer genoeg zo weinig te zien in de films, maar ze voegt wel iets toe zoals de komische noot. Het is jammer dat ze in die jaren niemand had, maar Marcel is uiteindelijk vast wel een goeie keuze.
Zover ik zie is het meisje dat ervoor gecast is, zeker de goeie keuze omdat ook beste veel lijkt op degene van het boek.

_________________
Support Joyce @ WIDM


 Profiel  

Volleerd Tovenaar



Offline
BerichtGeplaatst: za jul 23, 2011 10:14 

Ik be zelf niet zo dol op Luna,, Mij komt ze nogal gestoord over..Ik heb het niet zo op dat soort karakters. Eerlijk gezegd voegtz e ook weinig waarde toe aan de serie..


 Profiel  

The Fangirl Mod

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Bag End

Houseitem
BerichtGeplaatst: za jul 23, 2011 11:37 

lordmistery schreef:
Ik be zelf niet zo dol op Luna,, Mij komt ze nogal gestoord over..Ik heb het niet zo op dat soort karakters. Eerlijk gezegd voegtz e ook weinig waarde toe aan de serie..


Um. Wat? Luna voegt wel degelijk iets toe aan de serie. Al was het alleen maar om te laten zien dat het oké is als je gewoon jezelf bent. Daarnaast heeft Luna Harry op een aantal cruciale momenten geholpen, op emotioneel maar ook op praktisch gebied. Om maar een paar voorbeelden te noemen: ze was één van de weinigen die Harry's verhaal meteen geloofde in OotP, zij was degene die suggereerde dat ze op Thestrals naar Londen konden vliegen in OotP, ze vocht mee in praktisch alle grote gevechten in de laatste boeken en ze zorgde er in Deathly Hallows voor dat Harry, nadat Voldemort was verslagen, even een beetje rust kreeg. Dus volgens mij voegt ze wel degelijk wat toe.

_________________
.
    far over the misty mountains cold


 Profiel  

Schoolhoofd

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Aboard of the SAR 19D 3360 Shaun

Houseitem
BerichtGeplaatst: za jul 23, 2011 12:04 

Ik vind het alleen maar mooi dat Luna als personage is terug te vinden in de boeken. Want ook in het echt zijn er altijd een aantal te vinden die net zoals Luna gewoon hun eigen ding doen. En ondanks het commentaar wat men dan krijgt van anderen blijven ze gewoon stug hun eigen ding doen. Dat zorgt er wel vaak voor dat ze meteen ook het buitenbeentje worden. Maar dat is een logisch gevolg. Want alles wat ook maar anders is dan jij gewend bent, dat kan echt niet in een hetzelfde groepje samen komen.

Dat maakt voor mij Luna ook zo'n sterk personage. Gewoon zichzelf zijn ongeacht wat anderen van haar denken. En hoewel ze af en toe best wel vergezochte dingen heeft waarvan ik zeg: yeah right, is ze bij cruciale momenten wel een steun en toeverlaat geweest voor Harry. Met Luna erbij kon Harry zijn verhaal kwijt wat ie niet kon bij Hermione noch Ron. Luna voelde dat gewoon aan. En er zijn genoeg momenten geweest waarbij een ingeving van Luna geleid heeft tot dingen waar anderen niet op zouden zijn gekomen. Bovendien, was Luna niet als personage aanwezig geweest. Hoe zou Rowling dan het verhaal van de relieken/hallows er zo mooi in kunnen laten passen? Want dat vind ik ook gewoon echt thuis horen bij de Lovegoods.

Dat Luna's vader het symbool van de relieken als ketting heeft, een eigen tijdschrift wat zich niks aantrekt van de standaard. En bovendien zich uitspreekt voor Harry, daar waar anderen Harry als ongewenst persoon numero #1 bestempelen. Alles bij elkaar gekomen geeft dat mij voldoende reden om juist blij te zijn met de Lovegoods. En Luna vind ik dan de hipste Lovegood. 8-)

_________________

Ek het gedink dat ek jou kon vergeet,
en in die sagte nag alleen kon slaap,
maar in my eenvoud het ek nie geweet
dat ek met elke windvlaag sou ontwaak.


 Profiel  

Volleerd Tovenaar



Offline
BerichtGeplaatst: do jul 28, 2011 8:49 

Jah, dat vind ik jah..dat van die terzielers dat had ook iemand anders kunnen bedenken. Maar zeg nou zelf wie neemt zo'n gestoorde die gelooft in dingen die er niet zijn nou serieus


 Profiel  

The Fangirl Mod

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Bag End

Houseitem
BerichtGeplaatst: do jul 28, 2011 9:11 

@lordmistery: Allereerst: ik kan me voorstellen dat Luna niet een van je favoriete personages is. Sterker nog, ik kan me zelfs voorstellen dat je haar een vervelend personage vindt. Ze is nogal uitgesproken, een vrij extreem karakter om het zo maar even te zeggen, en dat betekent dat er altijd mensen zijn die haar niet leuk vinden. Maar je kunt met geen mogelijkheid beargumenteren dat Luna een zinloos personage is. Zie mijn vorige post en de post van Harry, Ron & Hermione hierboven.

Goed.

lordmistery schreef:
dat van die terzielers dat had ook iemand anders kunnen bedenken.

Ongetwijfeld. Ook had Dumbledore Harry aan het begin van de serie meteen alles kunnen vertellen wat hij wist en had Rowling in plaats van twee karakters naast Harry gewoon een hilarische en daarnaast hyperintelligente hermafrodiet kunnen schrijven.


lordmistery schreef:
Maar zeg nou zelf wie neemt zo'n gestoorde die gelooft in dingen die er niet zijn nou serieus

Harry, obviously. Luna mag dan naïef zijn en in dingen geloven die niet bestaan, maar ze is open minded en staat open voor dingen die anders zijn dan de norm. Dat is een hele nuttige eigenschap, zeker in het wereldje rond Harry en Harry's persoonlijkheid, waarin een heleboel dingen van tevoren vast lijken te staan. Zij geeft Harry inzicht in alternatieven, hoe absurd en idioot die ook mogen klinken. Haar advies hoeft niet per se heel erg praktisch te zijn, maar het feit dat het er is en dat ze het zegt is al genoeg om je op een andere manier naar een situatie te laten kijken. En daarin is Luna een heel waardevol personage, zeker omdat Harry over het algemeen met mensen omgaat die óf heel rationeel en logisch nadenken (Hermione), óf over het algemeen afgaan op wat anderen zeggen/denken/vinden (Ron).

Het is heel verstandig van Harry om Luna serieus te nemen op de momenten dat dat nodig is, ook al is ze dan een 'gestoorde die gelooft in dingen die er niet zijn'. Een wat bredere blik op de wereld heeft nog nooit iemand kwaad gedaan.

_________________
.
    far over the misty mountains cold


 Profiel  

6e jaars

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Best
BerichtGeplaatst: do jul 28, 2011 10:53 

Ik moet zeggen dat ik Loena erg belangrijk vind... Ik vind het ook erg leuk om al die "onzinnige" ideeën en verhalen te lezen! Erg fijn om iemand te hebben met hele gekke en zweverige ideeën... Zei is er in boek 5 bijgekomen en samen met Marcel daarna toch echt een grote rol gaan spelen!

Spoiler:
Ze is ook heel belangrijk! Doordat ze Loena kenden heeft Harry zijn verhaal kunnen doen in de Kibbelaar. Ook leerden ze haar vader kennen die uiteindelijk het verhaal van de Relieken vertelde! Ook ging Loena mee naar het ministerie aan het einde van boek 5!


Ik denk echt dat zowel in de boeken als in de film je iets zou missen als zo een raar en vrijdenkend personage ontbreekt. Rowling zorgt er met Loena voor dat het verhaal grappig en vrolijk blijft als Loena erin voor komt!


 Profiel  

Klassenoudste Huffelpuf

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Het Internet

Houseitem
BerichtGeplaatst: do jul 28, 2011 12:19 

Ik vind Luna een geweldig personage. Ze is zo droomerig en is bijgelovig. En ik vind dat super tof. Ook is het fantastisch dat ze zich niets aantrekt van wat anderen zeggen en doen.

_________________
What the hell is a hufflepuff?!


 Profiel  

The Pink Operator

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Ravenclaw, my house.

Houseitem
BerichtGeplaatst: do jul 28, 2011 12:21 

@Lordmistery: Eigenlijk kan ik hier wel hetzelfde gaan posten als in het topic over Ginny. xD Namelijk aangezien het nu een beetje overkomt alsof je maar Luna de grond in gaat boren omdat we haar toevallig als voorbeeld namen in het topic over Ginny. En inderdaad, ik ben het eens met Pottergirl; Luna is een zeer extreem personage, en het is daarom absoluut niet vreemd dat een hoop mensen haar niet leuk vinden. Het is ook een beetje zo'n personage die je óf helemaal geweldig vindt, of echt drie keer niks vindt. Maar je kan van Luna niet zeggen dat ze geen toegevoegde waarde is voor het verhaal. xD Het kan niet je soort personage zijn, maar ze is zonder twijfel belangrijk voor het verhaal.

Al is het alleen maar -zoals hier boven ook al genoemd- door haar karakter, en dat ze laat zien dat er niets mis mee is om gewoon jezelf te zijn. Iets waar een hoop mensen in deze wereld volgens mij nog een hoop van kunnen leren. (: Verder ben ik het helemaal eens met de mensen boven mij; ze is door de jaren heen erg belangrijk geweest voor Harry als een goede vriendin.

_________________
    There's like a million kinds of cazy, and I kinda like mine.

    Cause you can't jump the track, we're like cars on a cable,
    And life's like an hourglass, glued to a table


 Profiel  

1e jaars

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Hogwarts
BerichtGeplaatst: do jul 28, 2011 12:22 

lordmistery schreef:
Ik be zelf niet zo dol op Luna,, Mij komt ze nogal gestoord over..Ik heb het niet zo op dat soort karakters. Eerlijk gezegd voegtz e ook weinig waarde toe aan de serie..


Dat is wel een beetje overdreven vind ik... Ze voegt zeker wel iets toe! Waarom denk je dat ze zoveel fans heeft ;)
Ik denk dat er in elk verhaal wel een dromerig/wazig of zoals jij het noemt 'gestoord' persoon moet zitten omdat let's face it, op school of op je werk of in je vriendenkring zitten er ook vaak 1 of 2 'gestoorden' tussen.
Het hoort er gewoon bij en het voegt zeker iets toe, ik vind het persoonlijk heel leuk, schattig en grappig ^^

lordmistery schreef:
Jah, dat vind ik jah..dat van die terzielers dat had ook iemand anders kunnen bedenken. Maar zeg nou zelf wie neemt zo'n gestoorde die gelooft in dingen die er niet zijn nou serieus


Ik ;) En ze heeft Harry er wel mee gevonden in de Hogwarts Express in Order of the Phoenix dus ik denk dat Harry haar ook wel dankbaar is...

Maargoed, ik vind Luna a blast, ik hou er wel van!


 Profiel  

Zielig Dichtertje

Avatar gebruiker

Offline
BerichtGeplaatst: do jul 28, 2011 20:46 

Net als velen hier, ben ik ook wel een beetje een Luna-fan.
Ze is ontzettend maf en doet volledig haar eigen ding.
Dat wijst wel op een sterk karakter. Want het is heel moeilijk om jezelf te blijven denk ik. Zeker als je er al wat vreemde ideeën op nahoudt.

Ik vind haar ook ontzettend lief.
En ik was heel blij dat zij degene was die met Harry naar de Ravenclaw-tower ging.


 Profiel  

7e jaars

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Hogwarts
BerichtGeplaatst: zo jul 31, 2011 18:27 

Loena is na Cho mijn favoriete personage. Ze is apart en doet haar eigen ding, wat een ander daar ook van vind. Dat waardeer ik heel erg aan haar en ik vind haar daarom ook één van de bijzonderste en slimste personages. Ze is geweldig.

_________________
~ We are only as strong as we are united, as weak as we are divided. ÏŸ
Gryffindor, Slytherin, Ravenclaw and Hufflepuff.


Laatst bijgewerkt door Kim op zo aug 14, 2011 15:01, in totaal 1 keer bewerkt.

 Profiel  

Professor

Avatar gebruiker

Offline

Houseitem
BerichtGeplaatst: di aug 02, 2011 21:08 

Ik vind dat Luna wel iets toevoegd aan het verhaal en aan de serie. Ze is een vrij denker, eigenwijs en over het algemeen erg zelfverzekerd en ontwapenend eerlijk. Ze is niet gewoon een vage, ze heeft ook inhoud en een persoonlijkheid en dat is voor mij een reden om haar niet overbodig te vinden. Luna zorgt ervoor dat anderen gaan nadenken over hun soms erg beperkte wereldbeeld.


 Profiel  

Dreuzel

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: De nog niet ontdekte planeet
BerichtGeplaatst: ma aug 15, 2011 12:39 

Wat raar dat er zo weinig Loena fans zijn.
Mijn kamer is een en al Loena, Sneep, Sirius en Bella! (Het meest Loena) Ze trekt zich van niemand iets aan als die wat lelijks tegen haar zegt en ze is mooi. Een voorbeeld voor mij dus! Ik ben zelf ook zo vaag en geloof in m'n eigen dingen.


 Profiel  
Geef de volgende berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp  [ 21 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende


Keer terug naar Personages
Ga naar:  


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 6 gasten

cron

Powered by phpBB :: FI Theme