Welkom op Harry Potter Forum! 

Antwoord op onderwerp Ga naar pagina Vorige  1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11 ... 22  Volgende

The Immortal Mod

BerichtGeplaatst: zo apr 24, 2011 12:33 

Sweet Hermione schreef:
Jalf schreef:
Duffie schreef:
@Jalf: Ik vond Queen of the Damned echt super! De film dan. Anne Rice haar boeken... Daar ben ik ooit aan begonnen, maar heb die nooit uitgelezen :P

Ik denk dat QotD op zich wel leuk is als je de boeken niet van te voren hebt gelezen. Toegegeven, de film ziet d'r allemaal wel heel erg gelikt uit en als je het verhaal niet kent is het allemaal wel spannend enzo. Ik had echter daarvoor de 2 boeken waarop de film gebasseerd is gelezen (The Vampire Lestat en Queen of the Damned) en dan kijk je d'r toch wel anders naar. Ik zag gewoon voornamelijk heel veel dingen die niet klopte of miste. (bvb, Marius die Lestat gemaakt heeft en heeft hem alles over het vampier bestaan geleerd, in de boeken is Lestat gemaakt door Magnus, die vervolgens direct zelfmoord pleegde en Lestat aan z'n lot overliet, wat nogal kind of a big deal is in de boeken.)

Ik denk dat je wel kunt zeggen dat Queen of the Damned een leuke film zou kunnen zijn, maar het is gewoon een slechte verfilming. Daar zit wel een verschil tussen, vind ik.

Ik heb hem jaren geleden ook gezien toen ik net klaar was met het boek.
Ik moet zeggen - dat boek is bijna onmogelijk om te verfilmen. Er zit gewoon TE. VEEL. IN. Ik kon het ze niet kwalijk nemen dat ze allerlei fouten hadden, al was het wel irritant. Vooral dat punt dat jij maakte, dat was wel een wtf-momentje.D De sfeer die in het boek zit kwam ook niet echt naar voren, maar again - dat boek is onmogelijk om goed te verfilmen.

Ja, er staat heel veel in dat boek. Daarom snap ik niet dat ze zoveel tijd uitwijden om een romance tussen Lestat en Jesse te creí«ren terwijl dat niet eens in het boek voorkomt. Ze hebben daar zoveel tijd aan verspilt terwijl ze ook mooi een introductie van Armand, Mael, Pandora ect d'r in hadden kunnen doen, zodat ze aan het eind van de film niet overkomen als random vampier 1 t/m 3. Ook snap ik niet dat ze ook besloten hebben d'r nog ff stukken uit The Vampire Lestat d'r in te proppen. Ik heb echt idee bij dat laatste dat ze heel graag Queen of the Damned wilde verfilmen, maar bang waren dat het publiek het niet zou snappen, dus stopte ze d'r nog ff vlug TVL in.

Ik vind ook een groot verschil zitten tussen dingen weglaten en dingen compleet fout doen. Ik vind het prima dat ze Baby Jenks d'r uit hebben gehaald, zij voegt weinig toe. Stukken uit The Legend of the Twins d'r uit? Prima, maar niet alles, zoals in de film wel is gebeurt. Maar dingen er verkeerd in stoppen vind ik heel iets anders, dan doe je gewoon je best niet om een boek goed te verfilmen.

Profiel  

King of Babylon

Houseitem
BerichtGeplaatst: vr mei 20, 2011 14:59 

Ik heb eergisteren The Tree of Life gezien en dit is wat ik er van vond.

Oh my goodness. Hij is totally amazing. Echt waar. Ik wil niet teveel spoilen, maar ik vind dat iedereen hem moet gaan kijken. Het is een heel bijzondere film, heel merkwaardig, dat op zijn minst. Ik kan me voorstellen dat niet iedereen 'm even fantastisch vind, maar je kan er niet om heen dat hele concept heel mooi is en dat er schitterende beelden in zitten. Ik zie de film een beetje als 'een ode aan het leven' ofzoiets. Op bepaalde momenten heeft hij me echt geraakt. Op andere momenten weet ik niet helemaal wat er gebeurt en moet je het zelf maar een beetje construeren.

Zeker een film die ik nog een keer ga zien. Meer dan één keer denk ik. Want het is wel een film die je volgens mij enkele keren kan kijken en er nog nieuwe dingen in kan ontdekken. Hij moet ook gewoon een beetje bezinken ofzo. Je moet er even van bekomen. In de positieve zin. Maar heel kort en krachtig: heel sfeervol, best bijzonder, unieke plaatjes en stof tot nadenken. Hij laat bij mij echt een fantastisch goede indruk na. Allemaal gaan kijken, bitte.

Profiel  

Klassenoudste Huffelpuf

Houseitem
BerichtGeplaatst: vr mei 20, 2011 18:10 

Gisteren ben ik naar pirates of the caribbean geweest. Hij is super mooi. Jammer dat Will en Elizabeth niet meer mee doen. Maar voor de rest is hij wel goed. Precies zoals ik verwacht heb. Sommigen zeggen dat er nog een film komt. Maar dat betwijfel ik. Het zou natuurlijk wel leuk zijn. Maar het is niet echt een einde om nog een film van te maken. Of toch niet dat ik me herrinner.

Profiel  

Professor

BerichtGeplaatst: zo jun 12, 2011 12:32 

Laat ik eerst maar eens wat goeie neerzetten van afgelopen tijd (niet allemaal wordt teveel) :P soort update.

The tourist
Hiervan zijn er zeker wel een paar films van, maar dat terzijde.
Het is een goeie spannende film, met een vleugje romantiek waar een twist in zit.
Je ziet iets van een prachtige stad, en dat is het ook al waard om te kijken.
Wat de baas betreft die is niet echt eng, vergelijk m met die van Bassie&Adriaan.

Black swan
Ook al houd je niet van ballet, het is toch zeker een film die de moeite waard is om te zien.
Een geniaal meesterwerk, ook al doet het je aan ander gelijke films denken dit is toch anders.
Het is zeker niet saai de spanning houdt je vast met twist - illusies, omwisselend tot sensueel bloot a lá lesbie.
En je kan wel zien dat het zwaar is voor de actrice, en hoe dun ze wel niet is erdoor.

Gnomeo and juliet > Een aanrader
Een animatie tekenfilm sprookje gebaseerd op jawel ‘’Romeo and Julia’’. En dan denk je dat is vaker gedaan klopt idd, menigeen lijkt op elkaar en maar zelden zijn er een paar anders.
Nou deze is anders en orgineel dus het is een film op zich zelf.
Leuke en goeie muziek, leuke grapjes, stukjes die zo schattig zijn. Natuurlijk ook spanning en heerlijke romantiek niet te serieus en dat houdt het ook luchtig.

No strings attached > Een aanrader
Hier en daar zul je denken beetje standaard, klopt op zich! Maar het is wel een film die orgineel is en anders. De chemie tussen beide acteurs is echt geweldig, geen saai gedoe de film blijft je vermaken. Leuke grapjes op de juiste momenten, hier en daar wat serieus maar het blijft luchtig of grappig.
De romantiek zit op veel niveaus.. serieus? Ligt eraan maar vooral luchtig en grappig. Heel schattig en lief op momenten. En naar mijn mening (naast sexbuddies dan) een van de goeie juiste manieren van elkaar houden etc.
En verder had wat meer bloot etc.. in gemogen naast het lijf van ashton kutcher.

The king’s speech. > Een aanrader.
Een waargebeurd verhaal, en het ligt eraan of je er van houdt.
Het is iets wat saai, maar wel intressant met leuke grapjes en woordspellingen erin.
Een zeer goeie prestatie van de hoofdrol spelers, het geeft een goed en krachtig beeld van toen en leert je over dingen. Een stuk geschiedenis waar men over moet horen en leren.
En het laat naast vele ander soortgelijke films, er eentje zien die menselijk is en fouten heeft.

Animels united
Dit is echt een juweeltje, het is misschien de zoveelste tekenfilm dierenfilm.
Maar er zijn maar enkele die er bovenuit steken.
Toen ik m zag bij de trailer zal wel n standaard film zijn en lekker lachen, dus niet.
Je kunt er om lachen maar ook om treuren, want deze zegt ook echt iets en laat zien hoe het er nu voor staat. En het is heel mooi weergeven met leuke muziek.

Rio
Prachtig uitzicht, leuke muziek en een mooi verhaal.
In het geheel draait het om Romantiek en Dansen.
Grappig is ie ook zeker.

Winnie the pooh
Echt een aanrader.
Heerlijke nostalgie en weer zalig om naar te kijken, leuke muziek en grappig.

Water for elephants
Een echte aanrader, het is echt een fantastische film.
Het is aangrijpend en serieus niet altijd maar wel goed gedaan, en romantische.
Het doet me denken aan bepaalde films, waaronder Titanic zo komt het verhaal op een bepaalde manier over. Je ziet een stuk geschiedenis/cultuur over het circus vroeger en hoeveel er wel niet veranderd is sinds toen. (als je er wel eens heen bent geweest)
Zoals vaak gelezen heb over Reese witherspoon, wannneer zij iets romantisch speelt/doet in een film komt dat net niet helemaal over. Daar hebben ze wel gelijk in hoewel ze het zeker aardig doet.

Thor
Een geweldig schouwspel, denk aan grote films zoals LOTR en dergelijke want hoe zou ik anders de landschappen kunnen verwoorden.
Hoewel ik wat meer uitleg had verwacht over dingen, kom je toch heel wat te weten over deze mythelogie en wat vroeger en nu is. En had wat meer god krachten willen zien, maar als je ziet hoe Thor bezig is damn!
Zover ik kon zien goeie cast, en ook een goeie chemie.
Hier blijft het iedergeval niet bij, bereid je voor!

X-men: first class
Goeie film, gave actie, super powers en mutanten.
Stukje geschiedenis van strips en echte leven.
Goeie muziek.

Profiel  

Klassenoudste Huffelpuf

Houseitem
BerichtGeplaatst: zo jun 12, 2011 13:47 

Ik ben gisteren naar Water for Elephants gaan kijken.

'Water for Elephants' vertelt het verhaal van de verboden liefde tussen de jonge Jacob (Robert Pattinson) en de beeldschone Marlena (Reese Witherspoon). Jacob is een student dierengeneeskunde uit een armere buurt, die per toeval terecht komt in de magische wereld van een rondreizend circus. Hij wordt al snel verliefd op de grote ster, Marlena. Zij is echter getrouwd met de charismatische, maar gevaarlijke circusdirecteur...

Dit is echt een prachtige film. Ik ben blij dat ik hem gezien heb. Aan de ene kant kun je verwachten hoe hij zal aflopen, maar dan gebeuren er dingen in de film die je van gedacht doen veranderen. Het is zeker de moeite om hem te zien.

Profiel  

Professor

BerichtGeplaatst: ma jun 13, 2011 17:21 

Bios

Kung fu panda 2
Deel 1 was al erg goed, maar deel 2 is super!
Prachtige gedaan met 3D al die ontploffingen en gevechten/ontsnappingen zijn gaaf! Echt zeker naar het einde toe.
Het is wat serieuzer en gevaarlijker, maar ook nog wel lachen. Heel mooi gedaan het verhaal van Po en Tigress haar emotie laat zien.
Je verwacht bijna als je Po bezig ziet dat ie gevaarlijk is en serieus, maar po is niet po zonder z'n klunsigheid en malle fratsen dat maakt het zo leuk.

Kom maar op met deel 3.

Profiel  

Beginnend Tovenaar

BerichtGeplaatst: zo jul 03, 2011 9:28 

Ik heb gisteravond Transformers Dark Side of the Moon gezien in de bios en ik vond het weer een geslaagde film. Het was 3D, altijd leuk, maar ik krijg altijd heel erg last van mijn neus door die brillen, omdat ik zelf ook een bril draag. Eerst vond ik de actie een beetje langzaam op gang komen, maar toen het eenmaal begon, was het alleen maar actie. Vind het wel een beetje jammer dat Megan Fox er niet meer in speelde, verder vond ik het acteerwerk van Shia weer geweldig! De humor in de film was ook heel grappig.

Zeker een aanrader voor actieliefhebers!

Profiel  

Heir of Slytherin

Houseitem
BerichtGeplaatst: zo jul 03, 2011 14:27 

Ik heb net De Kleine Zeemeermin gekeken. Ja, Nederlandstalig dus. Pure nostalgie. I love it <3 Ik vond het heerlijk om hem weer eens te zien. Hij is zo mooi en Ariël is gewoon een leuke prinses. Ik blijf de muziek leuk vinden en Sebastiaan is grappig :') De hele sfeer in de film is gewoon erg prettig.

Profiel  

Professor

BerichtGeplaatst: zo jul 03, 2011 18:05 

Bad teacher
Niet echt een hele goeie film, nogal flauw en rare momenten erg overdreven.
Bijv de droge-sex gedoe wtf is dat!
Cameron zelf is hier en daar wel lachen, en echt een super hot car wash scenes.
En leuk hoe ze telkens wat nieuws verzon.

Cars 2
Mijn voorkeur gaat toch naar deel 1, het ging over sentimteit, nostalgie en meer.
Ik heb al niet veel met auto’s dus met emoties en gevaar in deze film, kom ik er niet echt in omdat gewoon auto’s voor me zijn met mensen is het anders.
Het ziet er wel waanzinnig goed uit, goeie actie en leuke grapjes. En er valt ook wel iets te leren over dingen. En de landen en plaatsjes zien er ook heel mooi en gedetailleerd uit.

Transformers 3
Het begin begint traag maar het gaat naar keiharde actie en ontploffingen.
En het lijkt me dat na elke film er steeds meer actie en ontploffingen komen, met maar een beetje tekst en achtergrond over hoe en wat. Een verhaal komt er niet veel in voor, en dat wordt alsmaar erger je kan het al zo moeilijk volgen omdat de dingen zo snel gaan.
Deel 1 was goed, deel 2 super omdat alles er wel wat in zat, maar 3 vind ik toch wat minder, en niet alleen maar vanwege het gevaar.
Patrick Dempsey die de ‘’bad guy’’ moet spelen, is niet de juiste hiervoor.
Het is een man die een stoute jongen kan zijn of spelen, eenmaal de dames vallen ervoor. Maar een slechterik in hem kan ik niet zien.
Ook stom dat Megan fox er niet in zit, maar de nieuwe dame is echt hot en wel leuk, maar beide lenen zich nou niet echt om zich zeer te doen, ze lijken te mooi en breekbaar.

Profiel  

1e jaars

BerichtGeplaatst: do jul 28, 2011 19:52 

Pan's Labyrinth.
Had hem al eens gezien maar blijft een hele mooie film, goed verhaal en spannend. Vind alleen wel dat ze soms wat ver gaan met de details laten zien van geweld... Op zich wel goed om bepaalde dingen ook eens te filmen maar om nou bij elke scene mijn hoofd te moeten wegdraaien is ook zo iets.
Ok, klein beetje overdreven maar you get the drift (:

Profiel  

Professor

BerichtGeplaatst: vr jul 29, 2011 7:28 

Captain America
Strip niet gelezen maar ik ken de inhoud wel ongeveer, en het goed verfilmd.
Het is tenminste een ander soort film, en ook uniek omdat het verfrissend is geen held met super krachten. Het is spannend, ziet er mooi uit en veel details.
Van t einde op zich wat meer verwacht.

Horrible bosses
Een verfrissend nieuwe film, het is niet al te standaard.
Vol met onhandigheden, en grappige momenten.
Jennifer aniston speelt eens een ander soort personage dan anders.
En dat doet ze goed, erg verleidelijk en heel leuk.

Monte carlo
De zoveelste soort van dubbelganger film.
Het is wel een mooie film, grappig en met wat romantiek erdoor heen.

Zookeeper
Iedereen zou deze moeten zien echt een aanrader.
Echt een schitterende film, echt lachen en zulke heerlijke humor met zulke mooie momenten.
De stemmen van de dieren zijn echt leuk.

Profiel  

6e jaars

BerichtGeplaatst: vr jul 29, 2011 7:32 

2daemon schreef:
Captain America
Strip niet gelezen maar ik ken de inhoud wel ongeveer, en het goed verfilmd.
Het is tenminste een ander soort film, en ook uniek omdat het verfrissend is geen held met super krachten. Het is spannend, ziet er mooi uit en veel details.
Van t einde op zich wat meer verwacht.

Horrible bosses
Een verfrissend nieuwe film, het is niet al te standaard.
Vol met onhandigheden, en grappige momenten.
Jennifer aniston speelt eens een ander soort personage dan anders.
En dat doet ze goed, erg verleidelijk en heel leuk.

Monte carlo
De zoveelste soort van dubbelganger film.
Het is wel een mooie film, grappig en met wat romantiek erdoor heen.

Zookeeper
Iedereen zou deze moeten zien echt een aanrader.
Echt een schitterende film, echt lachen en zulke heerlijke humor met zulke mooie momenten.
De stemmen van de dieren zijn echt leuk.

Heb je ze allemaal al gezien? Heb je ook een Pathé Unlimited kaart ofzo? 3 films zijn nog geen dag uit!

Profiel  

Professor

BerichtGeplaatst: vr jul 29, 2011 7:53 

De zookeeper had ik al wat eerder gezien, de ander 3 idd gisteren.
Voor mij is de Pathe kaart geweldig, omdat je versteld zult staan hoe vaak ik wel niet ga. En dat was al zo voor de pathe hier in Arnhem kwam.

Profiel  

6e jaars

BerichtGeplaatst: vr jul 29, 2011 7:55 

Ik ga ook best vaak... Had afgelopen week alleen weinig tijd! Ga vanavond denk ik naar 1 van deze 4 films!

Profiel  

Dreuzel

BerichtGeplaatst: vr jul 29, 2011 9:14 

Gisteren met mijn kleine broer Sneeuwwitje gekeken. Dat blijft toch een prachtige film, en zo grappig met de zeven dwergen ;D

Profiel  
Geef de volgende berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp  [ 322 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11 ... 22  Volgende

Keer terug naar Media
Ga naar: