Welkom op Harry Potter Forum! 


Antwoord op onderwerp Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Magic is Might

Avatar gebruiker

Offline

Houseitem
BerichtGeplaatst: vr mei 06, 2011 12:39 

Moaning Myrtle

Moaning Myrtle: "You're alive."
Harry Potter: "There's no need to sound so disappointed."
Moaning Myrtle: "Oh, well...I'd just been thinking...if you had died, you'd have been welcome to share my toilet."
**Harry Potter and the Chamber of Secrets.


Moaning Myrtle (Jammerende Jenny) is de ghost die woont op het meisjestoillet op de eerste verdieping. Hoewel Myrtle al sinds 1943 dood is, probeert ze nog altijd te flirten met Harry (en wie nogmeer?).

Op het internet zijn veel theorií«n over Moaning Myrtle, maar wat vind jij van haar? Is ze gewoon een irritante spook, of is ze een tragisch geval die haar dood nog niet heeft geaccepteerd.. Genoeg om over te discuseren, lijkt mij!

_________________
    I LOVE HPF

Where your treasure is, there will your heart be also


 Profiel  

Beginnend Tovenaar

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Hell
BerichtGeplaatst: di mei 10, 2011 1:06 

Eerst moet ik even kwijt dat de actrice, Shirley Henderson die Moaning Myrtle speelt heel goed gecast is. Misschien een leuk feitje dat je nog niet wist: Shirley was 37 toen ze Moaning Myrtle speelde in CoS. Nee, dat is geen typefoutje; 37.

Ik vind Myrtle een leuke en onmisbare karakter voor in CoS. Haar vele tranen en donkere humor heeft me toch een paar keer aan het lachen gemaakt.

Verder ben ik niet echt bekend met de theorieí«n op het internet over haar...?

_________________
    I wanna write "I miss you" on a rock and throw it at your face so you know how much it hurts...


 Profiel  

Professor

Avatar gebruiker

Offline

Houseitem
BerichtGeplaatst: di mei 10, 2011 1:16 

Ik vind Moaning Myrthe leuk. Ze is heel dramatisch, puberaal EN een spook. Dat vind ik toch een mooie combinatie. Ik vind dat Rowling haar ook redelijk veel aandacht heeft gegeven.

Ik heb nooit zo nagedacht over de kwestie of ze haar dood wel heeft geaccepteerd... ik denk eigelijk van niet. Ik vind haar wel tragisch, want ze is heel eenzaam en zelfs na haar dood blijven mensen haar uitlachen. Dat doet me denken aan Nearly Headless Nick, nadat Harry na hem toekwam vanwege de dood van Sirius - een geest worden na je dood lijkt mij echt geen fijne ''oplossing''.

Ik vraag mij eigelijk wel af waarom Rowling Myrtle in de boeken heeft gestopt.


 Profiel  

The Immortal Mod

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Hopes Peak Academy
BerichtGeplaatst: di mei 10, 2011 9:23 

Sweet Hermione schreef:
Ik vraag mij eigelijk wel af waarom Rowling Myrtle in de boeken heeft gestopt.


Uhm, misschien wel omdat er iemand slachtoffer van de basilisk moest worden zodat Tom Riddle zijn eerste Horcrux kon maken en daarbij ook nog eens HRH informatie kan geven over dingen die 50 jaar geleden gebeurt zijn? XD

Anyway, ik vind Myrtle wel een okay personage, maar ik denk dat ik echt gek zou worden als iedere keer dat ik naar de WC zou gaan ik d'r in het hokje naast me zou horen janken. XD

_________________
BLOOD LUST
<3


 Profiel  

Heir of Slytherin



Offline

Woonplaats: Slytherin Dungeon

Houseitem
BerichtGeplaatst: di mei 17, 2011 20:50 

Ik ben geen groot Myrtle fan, maar het is ook niet zo dat ik haar NIET leuk vind xD Ze hoort er gewoon bij. Ik vind het wel leuk dat ze een van de eerste Voldemort-slachtoffers is. Of, nja basilisk, maar dat was door Voldy.

En wat Jalf zegt: Ik zou gek worden als ik naast haar op een wc zat en zij de hele tijd moet janken of aandacht moest hebben en je geen moment alleen laat xD Persoonlijk lijkt me dat irritanter dan het getreiter van Peeves xD

_________________
Hard work never killed anybody, but why take a chance?


 Profiel  

Beginnend Tovenaar

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Hell
BerichtGeplaatst: do mei 19, 2011 17:30 

Persoonlijk zou ik niet eens meer naar die wc durven xD aangezien ze telkens uit de wc komt.

_________________
    I wanna write "I miss you" on a rock and throw it at your face so you know how much it hurts...


 Profiel  

Professor

Avatar gebruiker

Offline

Houseitem
BerichtGeplaatst: zo mei 22, 2011 18:51 

Jalf schreef:
Sweet Hermione schreef:
Ik vraag mij eigelijk wel af waarom Rowling Myrtle in de boeken heeft gestopt.


Uhm, misschien wel omdat er iemand slachtoffer van de basilisk moest worden zodat Tom Riddle zijn eerste Horcrux kon maken en daarbij ook nog eens HRH informatie kan geven over dingen die 50 jaar geleden gebeurt zijn? XD


Naast dat, slimmerd.
Ik bedoelde dat Rowling sommige personages in haar boeken heeft gestopt als symbolen. Ik dacht, misschien heeft ze Myrtle erin gestopt om aan te geven wat de gevolgen zijn van pesten (dat ze zelfs na haar dood er nog last van heeft). Maar dat weet ik dus niet.


 Profiel  

Volleerd Tovenaar



Offline
BerichtGeplaatst: wo jul 20, 2011 20:17 

Moaning Myrtle:

Ik heb een pesthekel aan haar.

Ze is zo'n zielepoot, en volgens mij ook een modderbloedje. Ik heb hier weinig over te zeggen.


 Profiel  

Zielig Dichtertje

Avatar gebruiker

Offline
BerichtGeplaatst: za jul 23, 2011 13:14 

lordmistery schreef:
Moaning Myrtle:

Ik heb een pesthekel aan haar.

Ze is zo'n zielepoot, en volgens mij ook een modderbloedje. Ik heb hier weinig over te zeggen.

Haha serieus? Maakt dat uit of je een personage fijn vindt of niet?


Ik vind haar geweldig. Ze is lekker dramatisch over haar eigen dood en loopt over alles overdreven te doen.
Bovendien helpt ze Harry wel op bepaalde momenten.
(Oh en omdat ze zo leuk wordt neergezet in de films vind ik ze met momenten nog beter)


 Profiel  

Magic is Might

Avatar gebruiker

Offline

Houseitem
BerichtGeplaatst: wo jul 27, 2011 21:44 

Oh, ik heb de openingspost wel geschreven, maar ik heb m'n mening nog niet gepost.. oops? [a]

Nouja, ik hou dus van Moaning Myrtle.. Ze is zo grappig, juist omdat ze zo moaning is. Ik heb het gevoel dat Myrtle expres zielig doet, om zo aandacht te krijgen. Deze aandacht heeft ze namelijk nooit gekregen toen ze nog leefde.
Naast haar zielige gedrag soms, is ze ook erg grappig en pervy.. Ze gluurt wanneer prefects in bad zitten, kent alle roddels en is verliefd op Harry..

Ik moet wel zeggen dat ik ben beïnvloed door de wrock band The Moaning Myrtles, want hun lyrics zijn zo grappig en pervy, dat ze Myrtle extra leuk maken xD

_________________
    I LOVE HPF

Where your treasure is, there will your heart be also


 Profiel  

Lid Orde van de Feniks

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Ravenclaw Tower

Houseitem
BerichtGeplaatst: zo jul 31, 2011 20:39 

Toen ik de boeken voor het eerst las, vond ik haar erg irritant. Ik was toen ook natuurlijk jonger. Maar met ouder worden (God, dat klinkt alsof ik bejaard word) en met herlezen ben ik haar meer gaan appreciëren als personage.

Ze representeert een zoveelste aspect van de magische wereld op een manier die wel invloed heeft op het verhaal, maar het niet overheerst. Alle andere geesten zijn nogal plechtig, of waren tenminste al ouder als ze stierven. Moaning Myrtle is gewoon een typische puber gebleven.

Ik heb nooit nagedacht over de vraag of ze haar dood al dan niet geaccepteerd heeft, maar ik denk van niet. Anders zou ze toch niet op die wc blijven?

_________________
"Then there was the close-up gulliver of this beaten-up starry veck, and the krovvy flowed beautiful red. It's funny how the colours of the like real world only seem really real when you viddy them on the screen."


 Profiel  

7e jaars

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Hogwarts
BerichtGeplaatst: zo jul 31, 2011 20:50 

Ik vind haar heel komisch, ook wel een relaxt personage.

_________________
~ We are only as strong as we are united, as weak as we are divided. ÏŸ
Gryffindor, Slytherin, Ravenclaw and Hufflepuff.


 Profiel  

Professor

Avatar gebruiker

Offline

Houseitem
BerichtGeplaatst: di aug 02, 2011 20:59 

Patricia schreef:
Ik moet wel zeggen dat ik ben beïnvloed door de wrock band The Moaning Myrtles, want hun lyrics zijn zo grappig en pervy, dat ze Myrtle extra leuk maken xD


Dit. Ik mis The Moaning Myrtles. <3[/spam]

@ Genner: Zie je dat als een algemene hypothese? Als je je dood niet accepteert, dat je er dan voor kiest om een spook te worden? Ik vind het wel een interessante gedachte en ik denk dat ik er ook mee eens ben.


 Profiel  

Lid Orde van de Feniks

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Ravenclaw Tower

Houseitem
BerichtGeplaatst: wo aug 03, 2011 9:32 

Sweet Hermione schreef:
@ Genner: Zie je dat als een algemene hypothese? Als je je dood niet accepteert, dat je er dan voor kiest om een spook te worden? Ik vind het wel een interessante gedachte en ik denk dat ik er ook mee eens ben.[/color]


Ik denk wel dat je dat als algemeen kan zien. Nearly Headless Neck lijkt z'n dood ook niet echt aanvaard te hebben en ik denk dat je dat wel kan stellen van de meeste geesten op Hogwarts. Net omdat ze hun dood niet aanvaard hebben, blijven ze op aarde - omdat ze niet klaar zijn om de aarde helemaal achter te laten, om de band helemaal door te knippen.

_________________
"Then there was the close-up gulliver of this beaten-up starry veck, and the krovvy flowed beautiful red. It's funny how the colours of the like real world only seem really real when you viddy them on the screen."


 Profiel  

Klassenoudste Huffelpuf

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Het Internet

Houseitem
BerichtGeplaatst: zo aug 07, 2011 13:39 

lordmistery schreef:
Moaning Myrtle:

Ik heb een pesthekel aan haar.

Ze is zo'n zielepoot, en volgens mij ook een modderbloedje. Ik heb hier weinig over te zeggen.

Jij hebt blijkbaar iets tegen modderbloedjes. En ik vind dat geen reden om haar niet te mogen.

Ik vind haar leuk. Lekker dramatisch enzo.
Dit vind ik een super grappig stuk. Echt geweldig:

Moaning Myrtle: Here I am, minding my own business, and someone thinks it's funny to throw a book at me.
Ron: But, it can't hurt if someone throws something at you. I mean, it would just go right through you.
Moaning Myrtle: [swooping down towards Ron] Sure! Let's all throw books at Myrtle, because she can't feel it! Ten points if you get it through her stomach!
[punches Ron in stomach]
Moaning Myrtle: Fifty points if it goes through her head!
[punches Ron in head]

_________________
What the hell is a hufflepuff?!


 Profiel  
Geef de volgende berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp  [ 19 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende


Keer terug naar Personages
Ga naar:  


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten

cron

Powered by phpBB :: FI Theme