Welkom op Harry Potter Forum! 


Antwoord op onderwerp Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende

1e jaars

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Irritating Umbridge, with Draco at Hogwarts <3.
BerichtGeplaatst: vr apr 01, 2011 20:35 

Slytherin:
Jep..ondanks dat ik mezelf eerder in Ravenclaw zou indelen, is Slytherin toch echt mijn lievelingsafdeling. Een van de redenen hiervoor is dat ik like een crush heb gehad op Draco (stiekem nog steeds een beetje ^^), maar ook omdat Slytherin een beetje een mysterieuze uitstraling heeft. Ook hoef je niet per se evil te zijn om bij Slytherin te komen. Ook tonen de meeste veel loyaliteit en dat vind ik een erg belangrijke eigenschap. (:

Ravenclaw:
Ravenclaw heeft een toffe uitstraling. Bij Ravenclaw denken ze na over dingen en ik hou van over dingen nadenken. (: Ik vind Luna trouwens een erg tof character en ook vind ik het idee hoe je binnen moet komen in de leerlingenkamer erg leuk. (:

Gryffindor:
Ja, Gryffindor is toch de perfecte afdeling in de boeken natuurlijk. Gryffindor staat voor moed, eerlijkheid, trouw etc. Nu ben ik zelf niet erg moedig, maar wel erg eerlijk en trouw. Ook zou ik voor mijn vrienden door het vuur gaan.

Hufflepuff:
Hufflepuff is mijn ogen een beetje de saaie afdeling, de afdeling waar je wordt ingedeeld als je op de andere afdelingen niet past. Met Cedricheb ik sowieso al niet zoveel en ik heb op zich ook niet zoveel met Hufflepuff.

_________________
Dragon <3


 Profiel  

The Fangirl Mod

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Bag End

Houseitem
BerichtGeplaatst: wo mei 18, 2011 11:01 

Slytherin
Mijn afdeling (: Ik heb altijd lopen twijfelen tussen Slytherin en Ravenclaw, maar ik denk dat ik toch het best bij Slytherin pas. Ik ben best wel op mezelf en hou ervan om mezelf uit te dagen. Ik denk dat ik op bepaalde gebieden heel ambitieus ben (en op andere gebieden enorm lui) en dat ik, als het erop aankomt, toch eerder voor mezelf zou kiezen dan voor iemand anders.

Ravenclaw
Ik ben nieuwsgierig, leergierig en creatief, dus ik zou ook prima in Ravenclaw passen.

Hufflepuff
Het is bij mij altijd een beetje moeilijk tussen Hufflepuff en Gryffindor te kiezen aangezien ze me allebei helemaal niet trekken, maar ik heb Hufflepuff nu op 3 gezet omdat Gryffindor echt het verst bij mij weg staat. De sfeer die binnen Hufflepuff heerst zou bij mij wel passen, hoewel ik denk dat ik er wel snel zat van zou zijn.

Gryffindor
Ik ben absoluut niet dapper. Ik zou nooit in staat zijn om mijn leven te geven voor iemand anders. Voor de rest trekt de afdeling me gewoon niet XD Misschien omdat die in de boek nogal overexposed is en ik juist nieuwsgierig ben naar de andere afdelingen.

_________________
.
    far over the misty mountains cold


 Profiel  

Professor

Avatar gebruiker

Offline

Houseitem
BerichtGeplaatst: wo mei 18, 2011 18:09 

Leuk om te zien dat er zoveel verschillen zijn!

Ravenklauw
De meeste Harry Potter fans weten direct in welke afdeling zij zouden behoren en dat had ik ook: absoluut Ravenklauw. Vroeger was ik echt een enorme betweter en sinds ik boeken leerde lezen, ben ik er nooit meer mee gestopt. Ik ben erg nieuwsgierig en leergierig en houd wel van een intellectuele discussie.

Zwadderich en Huffelpuf
Zwadderich en Huffelpuf staan eigelijk voor mij beide op de tweede plek, omdat ik beide ongeveer evenveel eigenschappen heb. Ik ben erg voor gelijke rechten, mensen goed behandelen en kan met elke gek wel een gesprekje aanknopen, daarin ben ik een echte Huff. Maar ik ben soms ook erg ambitieus, agressief en ik heb een enorme trots. Pas de laatste jaren realiseer ik mij dat ik best wel veel eigenschappen heb van deze twee afdelingen...
In de boeken heb ik echt niks met Zwadderich, omdat ze eigelijk altijd onaardig zijn en ze zijn vaak een duister volkje. Ik heb daar niet veel mee (maar ook niet veel tegen, eigelijk). Als ik over de Huffelpufs lees, voel ik mij daar veel meer bij betrokken. Bij testen ben ik ook vaak een Huffelpuf.


Griffoendor
Ik heb hier nooit iets mee gehad. Ik vind mijzelf niet dapper. Als ik een gigantische draak voor m'n snufferd zie, zou ik eerder een slimme spreuk bedenken dan een magisch zwaard gebruiken, zeg maar. Ik weet ook niet zo goed wat voor andere eigenschappen Griffoendor nou heeft. De afdeling wordt wel enorm opgehemeld in de boeken, daarom vind ik het ook helemaal niks. ^^


 Profiel  

Dreuzel



Offline
BerichtGeplaatst: zo jul 17, 2011 16:52 

1e : Griffoendor :
Ik vind het mooie kleuren, en al zeg ik het zelf ben ik best moedig.
Voor de rest spelen alle leuke personages er in...

2e : Huffelpuf :
Ik heb bijna alles voor huffelpuf, ben eerlijk en heb veel geduld... Werk alleen niet altijd even hard, licht eraan wat ik moet doen... hihi :oops:
verder heb ik er niet heel veel mee.

3e : Ravenklauw :
Ik hou niet echt van leren, ik vind het leuk om dingen te leren waar ik interesse heb.
Verder wel mooie kleuren en zijn ze in het algemeen heel behulpzaam dat zie ik graag.

4e : Zwadderich :
Goed door zettings vermogen, veder niks.


 Profiel  

Dreuzel

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Eersel
BerichtGeplaatst: di jul 19, 2011 9:23 

#1: Ravenclaw
Ravenclaw komt op de eerste plaats. Ravenclaw past het beste bij mij, en heeft in de Harry Potter-series ook het leukste verhaal (met Rowena Ravenclaw en haar diadeem). Ook heeft Ravenclaw een aantal goede leerlingen met zich meegebracht, waaronder Filius Flitwick en Luna Lovegood.

#2: Slytherin
Slytherin zou zelf ook mijn tweede keus zijn als ik een afdeling moest kiezen. Ik zie mijn eigenschappen ook wel een beetje in Slytherin terugkomen. Arrogant, ambitieus, naar macht strevend.. Ook omdat Slytherin een beetje de 'slechte (kwade)' afdeling is, trekt Slytherin mij wel aan.

#3: Hufflepuff
Hufflepuff staat bij mijn lijstje op de 3e plek. Hufflepuff is in mijn ogen de sociale afdeling, wat totaal niet bij mij past. Waar Hufflepuff verder naar streeft is tolerantie en loyaliteit, wat mij dan wel weer raakt. Hufflepuff's mascotte is een das, wat in mijn ogen een tof dier is en ook wel bij Hufflepuff past, want een das heeft dezelfde karaktertrekken als de leden van Hufflepuff.

#4: Gryffindor
Gryffindor krijgt de laatste plek voorgeschoteld. Allemaal mooi en aardig, maar Gryffindor past niet echt bij mij. Ja, ik ben wel moedig, maar Gryffindor is te hoog gegrepen. Deze afdeling wordt zo'n beetje bestempeld als de 'ideale' afdeling, maar dat valt best wel mee. Plus, Hermione Granger zou echt wel in Ravenclaw moeten zitten, maar ze werd om het verhaal goed te laten lopen in Gryffindor geplaatst. Dat komt Gryffindor hier niet ten goede.

Ik twijfel trouwens wie ik op 1 moet zetten, Ravenclaw of Slytherin..


Laatst bijgewerkt door Deparnieux op di jul 19, 2011 21:59, in totaal 1 keer bewerkt.

 Profiel  

Schoolhoofd

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Aboard of the SAR 19D 3360 Shaun

Houseitem
BerichtGeplaatst: di jul 19, 2011 11:01 

Ik vind het lastig een top4 maken, want ik vind meerdere afdelingen even leuk. Als ik toch een onderverdeling moet maken zal het zijn...

1.Ravenclaw/Slytherin
Ravenclaw/Slytherin beide omdat ik het e.e.a. wil bereiken, leergierig ben. Maar ook koppig, eigenwijs en volhardend. Toch meer Ravenclaw dan Slytherin. Want ik zou mijzelf niet snel associëren met DE's bijv. Noch enorm geïntrigeerd zijn in allerlei duistere zaken. Daarentegen deins ik er niet voor terug om mijn doel te bereiken, rechts of linksom maakt niet uit. Ik ga dan ook niet zover dat ik het adagium: "het doel heiligt de middelen" van Machiavelli aanhang maar het komt toch dicht in de buurt ;)

2.Gryffindor
/Hufflepuff

Gryffindor/Hufflepuf beide op plek 3/4 dus gezamenlijk tweede. Ik ben wel snel koppig, trek mijn eigen plan e.d. Daarnaast zou ik (hypotetisch gezien want veel vrienden heb ik niet) veel over hebben voor vrienden. Of ik ook echt dapper/moedig ben, tja daar kom je pas achter zodra je je in een situatie bevind die daar om vraagt. Vrees toch eerder dat ik dan een held op sokken ben. ^^ Of dat ik puur uit adrenaline toch het e.e.a. weet te doen.

En dan heb je verder nog Hufflepuf. Harde werkers, allemans vrienden en eerlijk. Ik ben zelf liever lui dan moe, wil wel als het kan iedereen te vriend houden. Maar een leugentje om eigen bestwil daar doe ik wel aan hoor. Dus ik ben echt niet altijd eerlijk. Ik trek ook liever mijn eigen plan dan dat ik mij moet houden aan wat er binnen de groep geld.

Qua kleuren wordt het er niet gemakkelijker op.
Bordeaux rood/goud, Blauw/zilver, Donkergroen/zilver en Zwart/okergeel. Dan vind ik eigenlijk zowel Ravenclaw/Slytherin als Gryffindor qua kleuren zeer hippe combi's. Maarja, Ravenclaw of Slytherin. Denk zelf dat ik sneller, ook omdat ik vaker het buitenbeentje in de groep ben, mij kan identificeren met iemand als Luna dan met iemand als Draco. Dus dat ik al met al toch meer Ravenklauwer ben dan Zwadderaar.

_________________

Ek het gedink dat ek jou kon vergeet,
en in die sagte nag alleen kon slaap,
maar in my eenvoud het ek nie geweet
dat ek met elke windvlaag sou ontwaak.


 Profiel  

7e jaars

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Hogwarts
BerichtGeplaatst: zo jul 31, 2011 18:45 

Ravenclaw
Ik vind dat als je in deze afdeling zit, zeker een reden mag hebben om trots te zijn. Ik hou ervan als mensen leergierig zijn. Daarnaast vind ik domheid de ergste eigenschap die een mens kan hebben, en dat hebben er vele. En qua personages vind ik alle personages die in deze afdeling hebben gezeten ook simpelweg het leukst, zij denken tenminste na voordat ze een beslissing namen. Daarnaast vind ik hun 'afbeelding' ook het meeste uitstralen.

Slytherin
Ik hou van arrogantie, en vind het echt heerlijk als mensen het uitstralen. Daarnaast is één van mijn grootste eigenschappen ambitie. En ik vind dat Tom Felton zich erg leuk presenteert als de arrogante Draco.

Hufflepuff
Stiekem vind ik ze misschien wel watjes, maar ze zijn wel altijd heel aardig tegenover andere en zijn degene zonder ook maar een greintje ego of arrogantie wat heel rustgevend op je kan werken. Zeer sociale afdeling, ik zou er nooit in worden gesorteerd, daar ben ik zeker van. Ik vind het wel heel belangrijk dat ze trouw zijn.

Gryffindor
Het spijt me, maar wat haat ik deze afdeling. Ja, ik haat het. Ik vind het zo'n gigantische overschatte afdeling. Alleen omdat ze moed hebben? Alsjeblieft zeg. Ik vind echt dat deze afdeling meer naar voren word getrokken dan de andere. Terwijl de andere afdelingen MINSTENS zo belangrijk zijn. Daarnaast is dit de laatste afdeling waarin ik zou worden gesorteerd, ik ben namelijk echt een watje en durf heel weinig.

_________________
~ We are only as strong as we are united, as weak as we are divided. ÏŸ
Gryffindor, Slytherin, Ravenclaw and Hufflepuff.


 Profiel  

The Immortal Mod

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Hopes Peak Academy
BerichtGeplaatst: di aug 02, 2011 19:24 

@Kim; Haten? Serieus, das wel een beetje groot woord. Tuurlijk komt Gryffindor veel meer naar voren, de 3 main Characters zijn immers Gryffindor, logisch dat je dan meer van Gryff mee krijgt.

Maar goed, even mijn lijstje;

Slytherin
Dit is mijn absolute favoriete afdeling. Ik vind aardig wat characters van deze afdeling leuk en vooral interessant. Ook de mysterieuse sfeer rondom dit house geweldig. Het is waarschijnlijk niet de afdeling waar ik het beste zou passen, daar ben ik misschien iets te sociaal ingesteld voor. Ik ben wel erg prestatiegericht en neem graag de leiding, dus dat past dan weer wel bij Slyth. Oh, en in competitieverband moet en zal ik winnen, ik word dan echt verschrikkelijk fanatiek. XD

Gryffindor
Samen met Slyth de afdeling met de meeste van mijn favoriete characters. Moed vind ik een mooie eigenschap, omdat het in veel verschillende vormen voorkomt in de boeken. Ik denk niet dat ik d'r niet zou komen aangezien ik absoluut geen held ben. XD Ik sta wel graag in de picture, das wel een Gryffindor eigenschap.

Hufflepuff
Ik vind de sociale instelling van deze afdeling heel fijn en het feit dat ze geen "arrogante/dominante" eigenschap hebben vind ik heel leuk. Trouw zijn aan je vrienden en familie en gelijke rechten vind ik heel belangrijk. Waarschijnlijk is dit ook wel de afdeling waar ik heb beste zou passen XD Oh en Cedric en Tonks vind ik hip. ^^

Ravenclaw
Dit is mijn minst favoriete afdeling, ik heb d'r gewoon weinig mee, behalve dat ik Luna en Lockhart leuke characters vind. XD Ik vind het nogal tegenstaan om jezelf slim te noemen. Ik ben zelf wel gek op puzzletjes oplossen en kan niet zo goed tegen domme mensen, maar ik ben totaal niet schools en leergierig ingesteld.

_________________
BLOOD LUST
<3


 Profiel  

Klassenoudste Huffelpuf

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Het Internet

Houseitem
BerichtGeplaatst: vr aug 05, 2011 18:33 

Huffelpuf
Ik zelf ben een huffelpuffer dus staat Huffelpuf op 1. Gelijke rechten is erg belangrijk. In deze afdeling is iedereen welkom. Huffs zijn ook sociaal en dat ben ik ook. Huffelpuf leek mij altijd al een gezellige afdeling. En ik hou van gezelligheid. Als ik aan anderen vraag in welke afdeling ik hoor zeggen ze ook Huffelpuf, ik heb blijkbaar veel eigenschappen van een Huff.

Ravenklauw
Ik zie ravenklauwers als hardwerkende, vooral studerende mensen. En ik vind school ook erg belangrijk. Zonder school/diploma kom je nergens in het leven. Ook zat Loena Leeflang in Ravenklauw en ik ben helemaal weg van haar xD

Griffoendor
Deze afdeling lijkt perfect. Dan is misschien de vraag waarom staat hij niet op 1. Wel ik heb niet echt de eigenschappen van een Griffoendor. Maar ik heb zeker niets tegen de afdeling.

Zwadderich
Deze afdeling staat op de laatste plaats bij mij. Omdat ze zo koud lijkt, ik ben meer aan warme gezellige mensen en dat ontbreekt bij zwadderaars. Ook vind ik dat de drie andere afdeling het goed met elkaar kunnen vinden (behalve bij zwerkbal dan). En het feit dat het veel duistere tovenaars voortgebracht heeft spreekt mij ook niet echt aan. Ik heb zelf ook niet echt de eigenschappen van een zwadderaar.

_________________
What the hell is a hufflepuff?!


 Profiel  

7e jaars

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Hogwarts
BerichtGeplaatst: wo aug 10, 2011 14:36 

Jalf schreef:
@Kim; Haten? Serieus, das wel een beetje groot woord. Tuurlijk komt Gryffindor veel meer naar voren, de 3 main Characters zijn immers Gryffindor, logisch dat je dan meer van Gryff mee krijgt.

Haten is een groot woord ja. Ik vond het in de boeken ook niet zo erg,
maar ik weet niet. Ik altijd bij de films een gevoel van: ''Oh, de andere afdelingen mogen beslist niet in de belangstelling komen, het gaat echt om Gryffindor!''
En natuurlijk komen de drie hoofdpersonen daaruit, dat weet ik. Maar tóch vind ik dat de andere afdeling echt veel meer aandacht verdienen. Ik vind het er nu net uitzien of Gryffindor de beste is, terwijl dat echt niet zo is. Daarbij was het misschien slimmer om Hermelien in Ravenclaw neer te zetten en Ron bijvoorbeeld in Hufflepuff, ten eerste vind ik ze daar vele malen beter passen en ten tweede had je een betere gelijkheid.

Ja, ietwat uitgesproken mening. Mijn excuses daarvoor. Maar dit is iets wat ik altijd wel heb gevonden. Mijn enige echte kritiek die ik eigenlijk op HP heb.

_________________
~ We are only as strong as we are united, as weak as we are divided. ÏŸ
Gryffindor, Slytherin, Ravenclaw and Hufflepuff.


 Profiel  

The Immortal Mod

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Hopes Peak Academy
BerichtGeplaatst: do aug 11, 2011 20:56 

Kim schreef:
Jalf schreef:
@Kim; Haten? Serieus, das wel een beetje groot woord. Tuurlijk komt Gryffindor veel meer naar voren, de 3 main Characters zijn immers Gryffindor, logisch dat je dan meer van Gryff mee krijgt.

Haten is een groot woord ja. Ik vond het in de boeken ook niet zo erg,
maar ik weet niet. Ik altijd bij de films een gevoel van: ''Oh, de andere afdelingen mogen beslist niet in de belangstelling komen, het gaat echt om Gryffindor!''
En natuurlijk komen de drie hoofdpersonen daaruit, dat weet ik. Maar tóch vind ik dat de andere afdeling echt veel meer aandacht verdienen. Ik vind het er nu net uitzien of Gryffindor de beste is, terwijl dat echt niet zo is. Daarbij was het misschien slimmer om Hermelien in Ravenclaw neer te zetten en Ron bijvoorbeeld in Hufflepuff, ten eerste vind ik ze daar vele malen beter passen en ten tweede had je een betere gelijkheid.

Ja, ietwat uitgesproken mening. Mijn excuses daarvoor. Maar dit is iets wat ik altijd wel heb gevonden. Mijn enige echte kritiek die ik eigenlijk op HP heb.


Het zou schrijftechnisch totaal niet de doen zijn als Ron en Hermione (Die overigens prefect in Gryffindor passen, want naast slim en loyaal zijn Hermione en Ron ook nog eens dapper, standvastig en koppig, allemaal Gryffindor eigenschappen.) in andere houses hadden gezeten. Harry had waarschijnlijk nooit zo'n diepe vriendschap met ze op kunnen opbouwen, aangezien hij dan amper les met hen gehad zou hebben, in een andere commonroom zou zitten en waarschijnlijk weinig tijd met hen zou besteden. Ga maar na, hoeveel diepe vriendschappen heeft Harry met mensen buiten Gryffindor? Welgeteld 1, Luna. Ik heb idee dat het heel moeilijk om zulk soort vriendschappen buiten je eigen House te ontwikkelen, simpelweg omdat je niet veel tijd met andere Houses spendeert.

Daarbovenop, hoe interessant is het om iedere keer te moeten lezen dat Harry Ron en Hermione aan het zoeken is omdat ie ze iets moet vertellen?

In de films is d'r ook een hele goede reden voor. Ze hebben simpelweg minder tijd dan de boeken om het verhaal te vertellen. Het zou zonde van de weinige tijd die ze al hebben te verspillen aan overbodige info als dat ten koste moet dingen die voor het plot belangrijk zijn. Ze moeten al veel te veel knippen.

Met andere woorden, Gryffindor komt zoveel in beeld in de boeken, omdat JKR het zo wilt en in de film, omdat niet anders kan. Gryffindor "haten" omdat ze te veel in beeld komen vind ik nogal een gevalletje van "Gryffindor is te mainstream, dus daarom vind ik ze stom.", eigenlijk.

_________________
BLOOD LUST
<3


 Profiel  

7e jaars

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Hogwarts
BerichtGeplaatst: do aug 11, 2011 21:10 

Misschien heb je gelijk. Maar het verandert mijn mening niet.
Je hebt gelijk dat het anders veel te raadselachtig zou worden met dat ze elke keer elkaar moeten opzoeken in een andere afdeling. Maar toch vind ik dat er wel een klein beetje meer wat van naar voren mag komen. Dat vind ik nog het meest gebeuren in HP & De Orde. Daar komen de afdelingen vaak te samen, dat vond ik heel leuk.

Je hebt gelijk Gryffindor stijgt steeds meer bij mij. :)

Maar goed, wij verschillen nou eenmaal heel erg van mening. En aangezien ik me nu toch wel licht wat aangevallen voel op mijn mening, hou ik liever op met deze discussie...

Jalf schreef:
Kim schreef:
Jalf schreef:
@Kim; Haten? Serieus, das wel een beetje groot woord. Tuurlijk komt Gryffindor veel meer naar voren, de 3 main Characters zijn immers Gryffindor, logisch dat je dan meer van Gryff mee krijgt.

Haten is een groot woord ja. Ik vond het in de boeken ook niet zo erg,
maar ik weet niet. Ik altijd bij de films een gevoel van: ''Oh, de andere afdelingen mogen beslist niet in de belangstelling komen, het gaat echt om Gryffindor!''
En natuurlijk komen de drie hoofdpersonen daaruit, dat weet ik. Maar tóch vind ik dat de andere afdeling echt veel meer aandacht verdienen. Ik vind het er nu net uitzien of Gryffindor de beste is, terwijl dat echt niet zo is. Daarbij was het misschien slimmer om Hermelien in Ravenclaw neer te zetten en Ron bijvoorbeeld in Hufflepuff, ten eerste vind ik ze daar vele malen beter passen en ten tweede had je een betere gelijkheid.

Ja, ietwat uitgesproken mening. Mijn excuses daarvoor. Maar dit is iets wat ik altijd wel heb gevonden. Mijn enige echte kritiek die ik eigenlijk op HP heb.


Het zou schrijftechnisch totaal niet de doen zijn als Ron en Hermione (Die overigens prefect in Gryffindor passen, want naast slim en loyaal zijn Hermione en Ron ook nog eens dapper, standvastig en koppig, allemaal Gryffindor eigenschappen.) in andere houses hadden gezeten. Harry had waarschijnlijk nooit zo'n diepe vriendschap met ze op kunnen opbouwen, aangezien hij dan amper les met hen gehad zou hebben, in een andere commonroom zou zitten en waarschijnlijk weinig tijd met hen zou besteden. Ga maar na, hoeveel diepe vriendschappen heeft Harry met mensen buiten Gryffindor? Welgeteld 1, Luna. Ik heb idee dat het heel moeilijk om zulk soort vriendschappen buiten je eigen House te ontwikkelen, simpelweg omdat je niet veel tijd met andere Houses spendeert.

Daarbovenop, hoe interessant is het om iedere keer te moeten lezen dat Harry Ron en Hermione aan het zoeken is omdat ie ze iets moet vertellen?

In de films is d'r ook een hele goede reden voor. Ze hebben simpelweg minder tijd dan de boeken om het verhaal te vertellen. Het zou zonde van de weinige tijd die ze al hebben te verspillen aan overbodige info als dat ten koste moet dingen die voor het plot belangrijk zijn. Ze moeten al veel te veel knippen.

Met andere woorden, Gryffindor komt zoveel in beeld in de boeken, omdat JKR het zo wilt en in de film, omdat niet anders kan. Gryffindor "haten" omdat ze te veel in beeld komen vind ik nogal een gevalletje van "Gryffindor is te mainstream, dus daarom vind ik ze stom.", eigenlijk.

_________________
~ We are only as strong as we are united, as weak as we are divided. ÏŸ
Gryffindor, Slytherin, Ravenclaw and Hufflepuff.


 Profiel  

3e jaars

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Ravenclaw common room
BerichtGeplaatst: ma aug 22, 2011 17:08 

Hmmm, dit vind ik moeilijk omdat ik vind dat er in elke afdeling wel iets goed zit.

Op 1: Ravenklauw
Ik voel me heel erg Ravenklauw (boekenkneusje, creatief, emotioneel,...) en vind het een leuke afdeling. Ik denk dat ik me er erg thuis zou voelen. Ik hou ook wel van het mysterie erond. Doordat je niet alles erover weet, vul je de missende zaken zelf aan zoals je wilt en voel je je vanzelf thuis.

Op 2: Griffoendor
Ik ben allesbehalve een Griffoendor (helemaal niet dapper enzo) maar vind de Grifjes wel sympathiek. Ik zou graag in een leerlingenkamer zitten met Fred, George, Harry... Of de Marauders ;) Dus Grifoendor op 2 voor het gezelschap ^^

Een gedeelde 3 (ik kan niet kiezen, sorry!): Zwadderich en Huffelpuf
Ik wil Zwadderich niet laatste zetten omdat er volgens mij echt wel goed Zwadjes zijn ook. En ze hebben ambitie, iets waar ik er graag een beetje meer van zou hebben. De Hufjes zijn gewoon ook sympathiek, ik hou enorm van loyaliteit en het iedereen gelijk principe.

_________________
Of course it is happening inside your head, Harry, but why on earth should that mean that it is not real?



 Profiel  

7e jaars

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: In Heaven

Houseitem
BerichtGeplaatst: ma aug 22, 2011 17:26 

1) Griffoendor
Voor mij staat Griffoendor op 1, gewoon omdat ik dit de meest gezellige en huiselijke afdeling vind, en daar hou ik wel van.
Misschien heb ik wel een vooroordeel, omdat we ook het meeste weten over die afdeling. We weten eigenlijk niet goed hoe het er in de leerlingenlamers van de andere afdelingen aan toe gaat.

2) Ravenklauw
Ravenklauw krijgt van mij dus de tweede plaats. Eerst en vooral omdat ik vind dat ik er zelf thuishoor. Ik ben niet dapper of slecht en bij Huffelpuf zou ik me denk ik niet goed thuisvoelen. Ik vind het ook een leuke afdeling omdat een van mijn favoriete personages (Luna) er ook zit.

3) Zwadderich
Zwadderich krijgt van mij de derde plaats, ook al vind ik ze eigenlijk een superleuke afdeling. Gewoon, omdat ze slecht is, ook al heb ik een twijfel of echt elke Zwadderaar een slechterik is. Er zitten er vast en zeker ook een paar normale.

4) Huffelpuf
Huffelpuf krijgt dus de laatste en vierde plaats van mij.
Ik weet niet echt een goede reden waarom ik ze al laatste plaats.
Misschien omdat we er zo weinig over weten, of er niet echt heel veel belangrijke personages uit Huffelpuf komen. Ik weet het gewoon niet zo goed.

x.

_________________
Luna: "Whenever you're ready Sir." Dobby: "Sir? I like her very much."


 Profiel  

1e jaars

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Breda
BerichtGeplaatst: di aug 23, 2011 21:26 

1. Ravenklauw:
Afdeling waar ik me het meest thuis zou voelen. Ben wel blij dat Rowling deze afdeling iets uitgebreider heeft omschreven dan Huffelpuf, maar IMO niet genoeg. :/ En Luna is natuurlijk geweldig. :]
2. Huffelpuf:
Ik vind het zooo jammer dat Rowling deze afdeling het meest achterwege heeft gelaten. Terwijl het me wel een leuke afdeling lijkt. Ben niet al te sociaal en hardwerkend, dus mssn pas ik er niet helemaal thuis. Maar de leerlingkamer vlakbij de keukens... <3
3. Griffoendor:
Over deze afdeling hebben we al té veel gelezen IMO. Jammer ook dat ze in de boeken bijna elk jaar het beste waren in Zwerkbal én de Afdelingscup. Ik snap dat het trio erin zit, maar ik vind dat de rest van de afdelingen ook wel wat eer mochten krijgen.
4. Zwadderich:
Met deze afdeling heb ik vrij weinig. Vind het jammer dat Rowling in de boeken Zwadderich een beetje in kwaad daglicht heeft gezet. >: Ik vind Slakhoorn en Andromeda de sympathiekste Zwadderaars. :/ Ik heb het nooit zo met badguys en die kwamen voornamelijk uit Zwadderich. xD

_________________
    You can think I'm wrong, but that's no reason to quit thinking.

    - Gregory House


 Profiel  
Geef de volgende berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp  [ 32 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende


Keer terug naar Algemeen
Ga naar:  


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 6 gasten

cron

Powered by phpBB :: FI Theme