Welkom op Harry Potter Forum! 


Antwoord op onderwerp Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3

Wat vind jij de beste film?
Harry Potter and the Philosopher's Stone 0%  0%  [ 0 ]
Harry Potter and the Chamber of Secrets 0%  0%  [ 0 ]
Harry Potter and the Prisoner of Azkaban 8%  8%  [ 1 ]
Harry Potter and the Goblet of Fire 0%  0%  [ 0 ]
Harry Potter and the Order of the Phoenix 8%  8%  [ 1 ]
Harry Potter and the Half-Blood Prince 0%  0%  [ 0 ]
Harry Potter and the Deathly Hallows Part 1 42%  42%  [ 5 ]
Harry Potter and the Deathly Hallows Part 2 42%  42%  [ 5 ]
Totaal aantal stemmen : 12

2e jaars

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: At the Triwizard Tournament
BerichtGeplaatst: di aug 16, 2011 15:09 

Ik vind Goblet of Fire het best. Ik weet niet, mensen hebben altijd de neiging de laatst uitgekomen film op dat moment het beste te vinden, maar ik vond bij Goblet of Fire de gelijkheid aan het boek gewoon het beste. Daarbij is het verhaal ook het duidelijkst neergezet. Ehm..Ja ^^"

_________________
    We're only young and naive


 Profiel  

7e jaars

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: In Heaven

Houseitem
BerichtGeplaatst: vr aug 19, 2011 16:33 

Jessica schreef:
badeendjex5 schreef:
Gevangen van Azkaban heb ik gekozen als beste, gewoon omdat ik die ook zo goed verfilmd vind, er wordt bijna niets in weggelaten.

Bijna niets weggelaten? Het is al een lange tijd geleden dat ik PoA gelezen heb, maar ik kan me herinneren dat de film heel het marauders en animagus deel wegliet. Dat vond ik persoonlijk heel belangrijke dingen. Belangrijker dan een quidditch match ofzo.

En die brand bij de Weasley's was hoogstwaarschijnlijk voor de spanning. En ook om te laten zien HOE serieus het eigenlijk is. Ik vond die scene eigenlijk wel gaaf xD

7.1 en 7.2 zijn inderdaad awesome. Ik denk dat 7.1 toch nog mijn favoriet is. Want die is echt heel trouw aan het boek en lekker spannend.

De eerste twee films vind ik trouwens juist iets speciaals hebben. Sentimentele waarde hebben die :P Heerlijk magisch en rustgevend en toch vet spannend. Vooral voor een 10 jaar oud kind.


Tja, iedereen heeft daar natuurlijk zijn eigen mening over.
En ik vind die scène bij de Weasly's wel een coole scène, en in de film past het wel, maar het is gewoon niet zoals het in het boek hoorde te zijn.


x.

_________________
Luna: "Whenever you're ready Sir." Dobby: "Sir? I like her very much."


 Profiel  

Dreuzel

Avatar gebruiker

Offline
BerichtGeplaatst: ma aug 22, 2011 21:07 

Hij stond niet in de poll, maar ik vind DH2 het best.
De spanning, het verdriet en natuurlijk the final fight! :wizard:

_________________
''I have to go to Hogwarts, Hogwarts is my home!''


 Profiel  

Heir of Slytherin



Offline

Woonplaats: Slytherin Dungeon

Houseitem
BerichtGeplaatst: wo aug 24, 2011 17:43 

vincentk128 schreef:
Hij stond niet in de poll, maar ik vind DH2 het best.


Dat ga ik gelijk eens even fiksen =)

Dit is de uitslag van de eerste 7 films. Ik ben benieuwd of er mensen zijn die nu hun stem veranderen doordat ze film 8 het beste vinden.

Afbeelding

_________________
Hard work never killed anybody, but why take a chance?


 Profiel  

The Grey Lady

Avatar gebruiker

Offline

Houseitem
BerichtGeplaatst: do aug 25, 2011 11:40 

Ik vind dit eigenlijk wel een moeilijk onderwerp want wanneer is een film nou goed? Ik bedoel is de film goed als hij filmtechnisch goed is of omdat de film het beste aan het boek heeft gehouden?

Ik vind film 1 (en 2) goed aangezien ik in die films het meest het Harry Potter gevoel krijg. Met de muziek en het feit dat ze allemaal nog in gewaad lopen en het feit dat ze goed aan het boek hebben gehouden. Al vind ik het niet de "leukste" films. Aangezien het ook nogal "kinderlijk" overkomt soms en ik het interessanter vind dat in de latere films meer actie/humor in zit. Al heeft dat ook met de boeken te maken. Ik vind boek 7 ook het leukst, dus het is ook logisch dat ik de film dus ook leuk vind omdat ik het verhaallijn ook leuker vind.

Als ik dus in verhouding moet kijken dan moet ik dus voor film 8 (en indirect 7) gaan. Aangezien het een goede verfilming is en het is ook gewoon een goede film. Daarbij heeft het een hoog emotionele waarde want het is de allerlaatste film. Dat speelt ook nog mee.

_________________
'You want the facts, try The Quibbler.'
- Ted Tonks


 Profiel  

Schoolhoofd

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Aboard of the SAR 19D 3360 Shaun

Houseitem
BerichtGeplaatst: do aug 25, 2011 13:10 

En zo kan ik DH part 1 en 2 niet los van elkaar zien ookal zijn ze wel in twee aparte films uitgebracht. Beste film, tja.. dan neig ik toch echt naar het hanteren van de wegstreepmethode...

PoA wordt hem niet. Ja om een film een beetje prettig te doen laten wegkijken zul je dingen anders aan moeten pakken dan in een boek. Maar dan mag dit geen excuus zijn om dus aardig wat stukken her en der niet te verfilmen. Ik vond PoA wel verfrissend na PS en CoS, maar daarmee de beste film? Nee.

GoF wordt hem evenmin. Hoewel het al een stuk beter verfilmt was viel mij bij deze film op de snelheid waarmee men langs alle gebeurtenissen ging. Het voelde aan alsof men van de hak of de tak ging. Daarnaast zijn er gewoon kleine dingen waarvan ik ze graag anders had willen zien.

OotP maakt op zichzelf wel kans. Evanna Lynch als Luna, Helena Bonham Carter als Bellatrix en Imelda Staunton als Umbridge kwamen voor in de film. En stuk voor stuk wisten zij hun personage uitstekend neer te zetten. Het hele stuk in het ministerie vind ik prima verfilmd. Als ook de confrontatie tussen Dumbledore en Voldemort. Toch mis ik de delen die men noodzakelijkerwijs er uit heeft moeten laten. Ja, ik ben mij er echt wel van bewust dat men van een boek dat 766 pagina's telt men echt niet alles in een film van zeg 2,5 uur weet te krijgen. Maar toch.. aangezien men later wel zou besluiten boek 7 in twee films naar buiten te brengen. Waarom dan juist uitgerekend het dikste boek uit de HP-reeks, deel vijf niet?

HBP maakt eveneens kans als OotP. Wellicht iets minder dan OotP simpelweg omdat ik mij aan meer dingen stoorde dan enkel dingen die waren weggelaten. Zoals de scene die er aan toegevoegd werd waarbij out of the blue the Burrow in vuur en vlam stond. Filmtechnisch een hoogstandje wat mij betreft, het was erg mooi om te zien. Maar plottechnisch eerder een fanfiction benadering naar het boek toe. Naar mijn idee had men de tijd voor die scène beter kunnen gebruiken om over te gaan tot een echt nagebootst gevecht in de gangen/eetzaal van Hogwarts i.p.v. wat men er echt in heeft gestopt. En dan heb ik nog niet eens over het naar mijn idee slecht erin verwikkelde verhaallijn over de Horcruxes maar nog meer the Gaunts. Juist wat dit boek voor mij zo interessant maakte bleef best onaangeroerd in de film.

En dan DH. In tweeën verfilmd en dat heeft wel geholpen vind ik. Ik vind persoonlijk nu ik beide films tweemaal gezien heb part 1 beter dan part 2. Dit heeft zoals wel vaker mijn grootste ergenis is geweest bij de verfilmingen te maken met de snelheid waarmee men langs alle gebeurtenissen raast. The pace dus zoals men 't in het Engels noemt. Zo kwam op mij part 2 meer over als een doldwaze rit in een achtbaan dan part 1. Want vrijwel vanaf het begin dat part 2 begint stap je in een aaneenschakeling van actie, actie en actie. Logischerwijs ook want het plot is nu eenmaal daar op gericht. Maar waar part 1 nog een af en aan is van actie afgewisseld met rustige stukken is dat minder in part 2. Ik geef dus wat dat betreft mijn voorkeur aan part 1, hoewel ik wel begrijp dat anderen part 1 als een afgeraffelde verfilming beschouwen. Maar daarom juist heb ik zoiets van: ik weiger part 1 los van part 2 te zien. Want samen maken zij de echte verfilming van het zevende deel uit de serie.

Ik heb nog niets gezegd over CoS en PS. Door het in verhouding dunne plot hebben beide verfilmingen goed uitgepakt. Er is daardoor weinig noodzaak geweest om dingen eruit te laten. En dan kom je als vanzelf tot een volwaardige verfilming. Neem mee dat Richard Harris op een uitstekende wijze Dumbledore neerzette. Dit geldt eveneens voor Maggie Smith als MCGonnagall en Alan Rickman als Snape. Dat je dan duidelijk kunt zien dat het trio nog moet wennen aan het geheel maakt wat mij betreft dan minder uit. Zo bekeken vind ik de eerste film nog steeds de enige echte volwaardige verfilming van het boek. Desondanks gaat mijn stem toch naar DH part 1. Ook bij de nieuwe poll.

Alles komt gewoon samen in part 1. Alle acteurs/actrices zijn gegroeid in hun rol en weten daardoor hun personage prima te vertolken. Er is een afwisseling van actie met rust en humor. Doordat het boek in tweeën verfilmd is heb je nauwelijks last van een te snelle pace / hak op de tak gevoel als voor heen bij film 4/5/6. Plottechnisch houdt part 1 zich prima aan het boek naar mijn idee. En je merkt ook gewoon dat de techniek met de tijd is meegegaan want alle special effects komen gewoon geloofwaardiger over dan ten tijde van film 1. Al met al geeft dat mij voor de doorslag dat ik Harry Potter and the Deathly Hallows part 1 als beste film beschouw uit de reeks.

_________________

Ek het gedink dat ek jou kon vergeet,
en in die sagte nag alleen kon slaap,
maar in my eenvoud het ek nie geweet
dat ek met elke windvlaag sou ontwaak.


 Profiel  
Geef de volgende berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp  [ 36 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3


Keer terug naar Films
Ga naar:  


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 6 gasten

cron

Powered by phpBB :: FI Theme