Welkom op Harry Potter Forum! 


Antwoord op onderwerp Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende

Volleerd Tovenaar



Offline
BerichtGeplaatst: do jul 28, 2011 8:46 

@shirley

Het is duidelijk, inmiddels, dat je een grote haat tegenover Ginny hebt. Wat ik overigens niet begrijp, maar goed. IK irriteer me dus aan Hermione. En vind dat Luna niks bijdraagt aan de serie.


 Profiel  

The Pink Operator

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Ravenclaw, my house.

Houseitem
BerichtGeplaatst: do jul 28, 2011 12:30 

lordmistery schreef:
@shirley

Het is duidelijk, inmiddels, dat je een grote haat tegenover Ginny hebt. Wat ik overigens niet begrijp, maar goed. IK irriteer me dus aan Hermione. En vind dat Luna niks bijdraagt aan de serie.


Ja, en zo te zien heb jij een grote haat tegenover Hermione. Zo heeft iedereen zijn eigen personages die hij/zij niet leuk vindt, that's life. :'D
En over dat je zegt dat Luna's personage geen bijdrage is; zie het topic over Luna voor mij mening hierover. Want deze bewering van jou is -voor zover ik kan zien- niet echt ergens op gebaseerd. Je geeft ook geen argumenten ofzo, dus het is een beetje moeilijk te begrijpen hoe je hier bij komt als je je mening niet verder kunt onderbouwen. =\

_________________
    There's like a million kinds of cazy, and I kinda like mine.

    Cause you can't jump the track, we're like cars on a cable,
    And life's like an hourglass, glued to a table


 Profiel  

Zielig Dichtertje

Avatar gebruiker

Offline
BerichtGeplaatst: do jul 28, 2011 16:52 

Shirley schreef:
Nee, ik zeg niet dat het niet mag, alleen dat het obviously niet Rowling’s bedoeling was dat de lezer een hekel aan haar heeft. :’) En het is niet zo dat ze de verkeerde gevoelens losweekt, maar ze weekt deze los zonder inhoudelijke reden.

Om even een voorbeeld te geven; als Umbridge Harry weer eens dwars zat, dan dacht je bij jezelf ‘Aaargh, wat een *&%$#@...’ Maar als je verder gaat denken, dan is dat juist wat het verhaal zo goed maakt, en wat het personage zo goed maakt. De irritatie die Ginny opwekt is zinloos, nutteloos, en draagt niets bij aan het verhaal. In mijn ogen dan. :’D Maar dat is mijn mening natuurlijk hé, iedereen denkt er anders over, of course. Maar ik probeer het even zo uit te leggen dat je snapt wat ik bedoel, en hoe ik het zie.

Oké, nu kan ik je helemaal volgen.
Maar ik ben het er niet helemaal mee eens.
Nu dat maakt natuurlijk niet uit.
Jij vindt haar nutteloos, mij doet ze niets en lordmistery vindt haar fantastisch


 Profiel  

The Pink Operator

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Ravenclaw, my house.

Houseitem
BerichtGeplaatst: do jul 28, 2011 17:35 

Pieper schreef:
Shirley schreef:
Nee, ik zeg niet dat het niet mag, alleen dat het obviously niet Rowling’s bedoeling was dat de lezer een hekel aan haar heeft. :’) En het is niet zo dat ze de verkeerde gevoelens losweekt, maar ze weekt deze los zonder inhoudelijke reden.

Om even een voorbeeld te geven; als Umbridge Harry weer eens dwars zat, dan dacht je bij jezelf ‘Aaargh, wat een *&%$#@...’ Maar als je verder gaat denken, dan is dat juist wat het verhaal zo goed maakt, en wat het personage zo goed maakt. De irritatie die Ginny opwekt is zinloos, nutteloos, en draagt niets bij aan het verhaal. In mijn ogen dan. :’D Maar dat is mijn mening natuurlijk hé, iedereen denkt er anders over, of course. Maar ik probeer het even zo uit te leggen dat je snapt wat ik bedoel, en hoe ik het zie.

Oké, nu kan ik je helemaal volgen.
Maar ik ben het er niet helemaal mee eens.
Nu dat maakt natuurlijk niet uit.
Jij vindt haar nutteloos, mij doet ze niets en lordmistery vindt haar fantastisch


Ja precies, dat is maar goed ook. xD Stel je voor dat we allemaal alleen maar hetzelfde personage leuk zouden vinden... Dat zou best wel saai zijn. :'D Wel makkelijk voor Rowling, dan had ze niet zoveel personages hoeven te bedenken. xD

_________________
    There's like a million kinds of cazy, and I kinda like mine.

    Cause you can't jump the track, we're like cars on a cable,
    And life's like an hourglass, glued to a table


 Profiel  

Volleerd Tovenaar



Offline
BerichtGeplaatst: do jul 28, 2011 18:02 

@shirley Oh, dat wil ik best doen, maar jij geeft mij daar gelijk ongelijk in. Ik vind Luna gewoon gestoord, ze praat over fabeldieren die niet bestaan. Maar daar gaat deze topic niet over. Het gaat over Ginny. En ieder zijn mening, ik respecteer dat van jou, als je mijn mening niet respecteerd, is dat jou keus,


 Profiel  

The Pink Operator

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Ravenclaw, my house.

Houseitem
BerichtGeplaatst: do jul 28, 2011 19:19 

@Lordmistery: Dan begrijp je mij denk ik verkeerd, ik respecteer jouw mening wel degelijk, ik vroeg me alleen af waar het op was gebaseerd aangezien je dat er niet bij vertelde, that's all. (: En zoals ik ook al tegen Pieper zei, het zou nogal vreemd zijn als we allemaal hetzelfde personage leuk vonden. xD

_________________
    There's like a million kinds of cazy, and I kinda like mine.

    Cause you can't jump the track, we're like cars on a cable,
    And life's like an hourglass, glued to a table


 Profiel  

Professor

Avatar gebruiker

Offline

Houseitem
BerichtGeplaatst: di aug 02, 2011 21:23 

Jalf schreef:
Het punt met Ginny is dat ze amper flaws lijkt te hebben. Haar grote mond is misschien een flaw, maar het brengt haar zelden in de problemen. Sterker nog, iedereen vindt die grote mond helemaal geweldig.


Dit is mijn grootste probleem met Ginny. Ik vind haar ronduit onbeschoft. Van je af bijten is prima, dat doet het trio ook, maar zij is af en toe gewoon een kreng. Ik zou graag geloven dat Rowling haar onbeschoftheid erin heeft gezet om juist aan te geven dat Ginny een negatieve kant heeft, maar dat ze is vergeten om haar af en toe op het matje te laten roepen door haar ouders en/of leraren. Ik denk dat dat onbeschofte gedrag echter aantrekkelijk is voor pubers. Als ik terug kijk op de middelbare school, dan waren er altijd wel een paar populaire mensen met een grote mond waar iedereen achter aan liep.

Over de Cho/Ginny kwestie - ik had Harry met geen van beide willen zien trouwen. Ginny mag ik niet en over Cho weet ik gewoon te weinig om een oordeel te kunnen vellen.


 Profiel  

Klassenoudste Huffelpuf

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Het Internet

Houseitem
BerichtGeplaatst: zo aug 07, 2011 13:22 

Ik heb eigenlijk niet zo veel te zeggen over Ginny. Ze interesseert me niet echt. Zelfs al trouwt ze later met Harry. In het begin was ze altijd verlegen als ze Harry zag, maar dan word ze zelfverzekerder en date ze ook met veel jongens. Ik vind haar in eerste instantie het standaard populaire meisje. In haar eerste jaar is ze een gemakkelijk doelwit voor Voldemort. Maar uiteindelijk groeit ze uit tot een dappere vrouw.

_________________
What the hell is a hufflepuff?!


 Profiel  

7e jaars

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Hogwarts
BerichtGeplaatst: zo aug 14, 2011 15:14 

Ik ben nooit echt een fan geweest van Ginny. Ik vond haar altijd het type meisje dat je zo omver kon blazen en dus niet echt een schitterende Griffoendor, maar dat werd naarmate ze ouder werd wel anders. Hoe dan ook vind ik haar niet geweldig bij Harry, het lijkt wel een kopie van Harry's ouders en dat staat mij tegen. Wat ik overigens wel echt heel leuk vind, is dat Benno (van Zwadderich) haar een mooi meisje vond, dat was echt leuk.

_________________
~ We are only as strong as we are united, as weak as we are divided. ÏŸ
Gryffindor, Slytherin, Ravenclaw and Hufflepuff.


 Profiel  

7e jaars

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: In Heaven

Houseitem
BerichtGeplaatst: wo aug 17, 2011 9:45 

Ik heb geen hekel aan haar, maar ze is ook niet mijn favoreiete personage.
Ze is er gewoon, omdat Harry toch met iemand samen moest gaan en laat dat nu net toevallig de zus van zijn beste vriend zijn.
Maar idd, ze wordt wat afzijdig houden de 1ste 4 delen, en dan ineens is ze cool op school en doet ze aan zwerkbal en ziet Harry haar in 1 keer wel staan.
Maar ik had het wel leuker gevonden moesten Loena en Harry samen zijn gegaan, alhoewel dat miss niet helemaal paste.

x.

_________________
Luna: "Whenever you're ready Sir." Dobby: "Sir? I like her very much."


 Profiel  

Dreuzel



Offline
BerichtGeplaatst: wo aug 17, 2011 21:28 

Ginny is niet mijn favoriete personage, maar een hekel aan haar hebben is een groot woord. Ik ben het wel met de meeste andere posters hier eens dat ze heel erg naar Mary Sue neigt. Ze heeft geen mindere kanten (terwijl eigenlijk alle andere personages dat wel hebben, denk Marcel, Harry, Ron, Hermione, Luna, Perkamentus, Sirius, Lupin etc etc.).
En ik ben het met Jalf eens dat ze ineens van een verlegen, rustig en braaf meisje in boek 4 naar een stoer, alleskunnend en door iedereen aanbeden veel genoemd personage in boek 5 is veranderd...beetje vreemd.


 Profiel  

Volleerd Tovenaar



Offline
BerichtGeplaatst: do aug 18, 2011 9:51 

Kijk, Iedereen heeft en goede en slechte kant ; bij sommige kan je daar wel doorheen kijken en bij weer anderen niet. Dus, ik vind Hermione gewoon geen leuk karakter, Ginny daarentegen wel. Een aantal voorbeelden waarom:

- Zwerkbal: Ze is heel goed in Zwerkbal dus dat maakt haar al cool
- Knap: Ze is knap en dat zit dan ook wel mee ( zelfs zabini zegt dat)
- zelfvertrouwen: ze komt goed voor zichzelf op.
- Slechte kanten: Tja..iedereen heeft slechte kanten, maar die van haar vind ik toch wel leuk xd


 Profiel  

Dreuzel



Offline
BerichtGeplaatst: vr sep 09, 2011 18:29 

lordmistery schreef:
Kijk, Iedereen heeft en goede en slechte kant ; bij sommige kan je daar wel doorheen kijken en bij weer anderen niet. Dus, ik vind Hermione gewoon geen leuk karakter, Ginny daarentegen wel. Een aantal voorbeelden waarom:

- Zwerkbal: Ze is heel goed in Zwerkbal dus dat maakt haar al cool
- Knap: Ze is knap en dat zit dan ook wel mee ( zelfs zabini zegt dat)
- zelfvertrouwen: ze komt goed voor zichzelf op.
- Slechte kanten: Tja..iedereen heeft slechte kanten, maar die van haar vind ik toch wel leuk xd


Ok het is duidelijk, jij vind Ginny erg leuk, anderen vinden haar minder. Je punt is duidelijk, we weten waarom je haar geweldig vind en andere personages niet. Gelukkig heeft iedereen zijn eigen mening, ook al komt die niet overeen met wat jij vind.


 Profiel  

1e jaars



Offline
BerichtGeplaatst: wo okt 12, 2011 12:44 

Ginny is een leuk karakter, ook goed gespeeld in de films vind ik zelf. Bonnie Wright zet de rol goed neer. Ze hadden haar alleen wel een grotere rol in de laatste boeken/films mogen geven en de relatie tussen Harry en Ginny had beter mogen worden uitgewerkt.


 Profiel  

Volleerd Tovenaar



Offline
BerichtGeplaatst: zo okt 16, 2011 9:58 

@sebastiaanZ eindelijk! iemand die het met me eens is :P :)


 Profiel  
Geef de volgende berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp  [ 44 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende


Keer terug naar Personages
Ga naar:  


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten

cron

Powered by phpBB :: FI Theme