Welkom op Harry Potter Forum! 


Antwoord op onderwerp Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende

7e jaars

Avatar gebruiker

Offline

Houseitem
BerichtGeplaatst: di jul 19, 2011 13:08 

Sneep heeft ontzettend veel respect van me gekregen na boek 7. In de eerste vijf boeken vond ik hem ... wel leuk, maar niet bijster interessant. Ik vond het wel leuk dat hij een 'spion' was en zo'n hekel had aan Harry. Hij was een leuk personage, maar zeker niet mijn favoriet.
Na boek zes ben ik me toch wat meer in hem gaan interesseren. Hij vermoordde Perkamentus en dat zette me toch aan het denken (haat, diepe haat). Pas na boek zeven begon ik respect voor hem te krijgen. Na het hoofdstuk met zijn geschiedenis en hoe alles besproken was tussen Perkamentus en hijzelf..... Ik vond het echt fascinerend. Hoe zijn leven eruit heeft gezien, zijn liefde voor Lily, zijn dubbelspion zijn wat nu echt duidelijk werd. Eigenlijk zou ik nu wel meer willen weten over Sneep. Zijn jeugd, álles. Hij is voor mij na die onthulling in boek 7 toch één van de meest interessante personages geworden.


 Profiel  

Volleerd Tovenaar



Offline
BerichtGeplaatst: wo jul 20, 2011 18:10 

SNape:

Is ook een fanatstisch karakter, helemaal door zijn verhaal. Dat hij gepest is Door James en Sirius. En dat hij van Lily Hield. Maar Alan Rickman Speelt hem ook heel goed in de films. Ik begon medelijden te krijgen met snape in boek 7. Ik vond hem altijd wel grappig enzo. Maar toen hij Dumbledore doodde. Toen kreeg ik een haat tegen hem, dat overigens stopte bij de prince's tale.

Dus kort gezged snape is een intressant karakter.


 Profiel  

7e jaars

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: In Heaven

Houseitem
BerichtGeplaatst: zo aug 14, 2011 14:51 

Ik vond hem altijd al fascinerend, de manier van lesgeven en hoe hij Harry behandelde.

Hij had wss zoiets van elke keer als ik Harry zie, zie ik James, die Lily heeft afgepakt. Maar ik zo ook de zoon van Lily, die ik wel graag zag.

Persoonlijk vind ik het ook een fantastische acteur die Sneep speelt. Zijn stem alleen al, I love Alan Rickman.

x.

_________________
Luna: "Whenever you're ready Sir." Dobby: "Sir? I like her very much."


 Profiel  

7e jaars

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Hogwarts
BerichtGeplaatst: zo aug 14, 2011 15:08 

Ik wist eigenlijk nooit wat ik van dit personage moest denken. Nu eigenlijk nog steeds niet. Ik vind hem geen slecht persoon maar ook geen goed persoon. Hij kwam tot mij altijd over als een kil persoon en dat hij dan richting het einde goede daden verricht, vond ik op de één of andere manier niet passen. Ik vind de rol wel perfect getolkt door Alan Rickman, die de naam ''Potter'' met zoveel walging altijd weet uit te spreken dat ik het geweldig vind.

_________________
~ We are only as strong as we are united, as weak as we are divided. ÏŸ
Gryffindor, Slytherin, Ravenclaw and Hufflepuff.


 Profiel  

Zielig Dichtertje

Avatar gebruiker

Offline
BerichtGeplaatst: zo aug 14, 2011 18:41 

Kim schreef:
Ik wist eigenlijk nooit wat ik van dit personage moest denken. Nu eigenlijk nog steeds niet. Ik vind hem geen slecht persoon maar ook geen goed persoon. Hij kwam tot mij altijd over als een kil persoon en dat hij dan richting het einde goede daden verricht, vond ik op de één of andere manier niet passen. Ik vind de rol wel perfect getolkt door Alan Rickman, die de naam ''Potter'' met zoveel walging altijd weet uit te spreken dat ik het geweldig vind.

Richting het einde?
Hij heeft 17 jaar goeds gedaan.


 Profiel  

7e jaars

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Hogwarts
BerichtGeplaatst: zo aug 14, 2011 19:13 

Dat klopt, maar ik had pas bij het einde dat gevoel dat hij iets goeds had gedaan.
De jaren ervoor niet.


Pieper schreef:
Kim schreef:
Ik wist eigenlijk nooit wat ik van dit personage moest denken. Nu eigenlijk nog steeds niet. Ik vind hem geen slecht persoon maar ook geen goed persoon. Hij kwam tot mij altijd over als een kil persoon en dat hij dan richting het einde goede daden verricht, vond ik op de één of andere manier niet passen. Ik vind de rol wel perfect getolkt door Alan Rickman, die de naam ''Potter'' met zoveel walging altijd weet uit te spreken dat ik het geweldig vind.

Richting het einde?
Hij heeft 17 jaar goeds gedaan.

_________________
~ We are only as strong as we are united, as weak as we are divided. ÏŸ
Gryffindor, Slytherin, Ravenclaw and Hufflepuff.


 Profiel  

Zielig Dichtertje

Avatar gebruiker

Offline
BerichtGeplaatst: zo aug 14, 2011 19:34 

Kim schreef:
Dat klopt, maar ik had pas bij het einde dat gevoel dat hij iets goeds had gedaan.
De jaren ervoor niet.


Pieper schreef:
Kim schreef:
Ik wist eigenlijk nooit wat ik van dit personage moest denken. Nu eigenlijk nog steeds niet. Ik vind hem geen slecht persoon maar ook geen goed persoon. Hij kwam tot mij altijd over als een kil persoon en dat hij dan richting het einde goede daden verricht, vond ik op de één of andere manier niet passen. Ik vind de rol wel perfect getolkt door Alan Rickman, die de naam ''Potter'' met zoveel walging altijd weet uit te spreken dat ik het geweldig vind.

Richting het einde?
Hij heeft 17 jaar goeds gedaan.

Dat hij Harry in het eerste boek al hielp was je niet opgevallen?
dat hij in het vijfde boek hielp is ook aan jou voorbijgegaan?

(voor de andere boeken weet ik het even niet het is al lang geleden dat ik ze gelezen heb)


 Profiel  

Schoolhoofd

Avatar gebruiker

Offline
BerichtGeplaatst: wo aug 17, 2011 1:33 

Kim schreef:
Dat klopt, maar ik had pas bij het einde dat gevoel dat hij iets goeds had gedaan.
De jaren ervoor niet.



=']

Dan ligt dat aan de manier waarop jij de boeken leest. Alles dat jij in boek 7 hebt gelezen, gebeurt voor jou dus aan het einde. Maaaar dat is niet hoe is het is gegaan. Snape heeft al die tijd ("After all this time?" "Always." AAH.) ervoor geprobeerd te zorgen dat Harry bleef leven. Was hij aardig tijdens de Potions lessen? Was hij bijzonder vriendelijk tegen Harry zelf (of enige andere Gryffindor)? Nee. Maar je kunt je ook wel voorstellen dat hij zelf nogal in conflict met zichzelf was. Aan de ene kant had hij een hekel aan Harry omdat hij zoveel op James' leek, en zich (naar Snape's inziens) zoveel als James gedroeg. Harry was een miniatuur-versie van de man die Lily kreeg. En tegelijkertijd had hij haar ogen - het enige bewijs dat Lily Evans geleefd had. Dus hij beschermde Harry, maar dat betekende niet dat Snape hem hugs moest geven om de zoveel tijd. Het betekende simpelweg dat hij Harry levend probeerde te houden. That's all.

Vriendelijkheid is niet hetzelfde als goedheid.

_________________

    you think i’ll be the dark sky so you can be the star? i’ll swallow you whole.


 Profiel  

7e jaars

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: In Heaven

Houseitem
BerichtGeplaatst: wo aug 17, 2011 9:37 

Skywalker schreef:
Kim schreef:
Dat klopt, maar ik had pas bij het einde dat gevoel dat hij iets goeds had gedaan.
De jaren ervoor niet.



=']

Dan ligt dat aan de manier waarop jij de boeken leest. Alles dat jij in boek 7 hebt gelezen, gebeurt voor jou dus aan het einde. Maaaar dat is niet hoe is het is gegaan. Snape heeft al die tijd ("After all this time?" "Always." AAH.) ervoor geprobeerd te zorgen dat Harry bleef leven. Was hij aardig tijdens de Potions lessen? Was hij bijzonder vriendelijk tegen Harry zelf (of enige andere Gryffindor)? Nee. Maar je kunt je ook wel voorstellen dat hij zelf nogal in conflict met zichzelf was. Aan de ene kant had hij een hekel aan Harry omdat hij zoveel op James' leek, en zich (naar Snape's inziens) zoveel als James gedroeg. Harry was een miniatuur-versie van de man die Lily kreeg. En tegelijkertijd had hij haar ogen - het enige bewijs dat Lily Evans geleefd had. Dus hij beschermde Harry, maar dat betekende niet dat Snape hem hugs moest geven om de zoveel tijd. Het betekende simpelweg dat hij Harry levend probeerde te houden. That's all.

Vriendelijkheid is niet hetzelfde als goedheid.



Ja, idd, zo denk ik er ook over. Sneep was niet vriendelijk tegen Harry, maar hielp hem toch maar.
Ik heb heel even getwijfeld aan zeijn goedheid, maar eigenlijk wist ik al van in het 3e boek, dat Sneep nog een grote rol ging hebben en dat hij eigenlijk niet helemaal slecht is. Want de reden dat hij achter Harry loopt in het 3e boek, is om hem te beschermen tegen Sirius en Lupos, terwijl je eigenlijk denkt dat Sneep zelf Harry iets wil aandoen.
Ik denk trouwens ook dat Harry, wanneer hij in de hersenpan gezien heeft wat Sneep allemaal gedaan heeft, hij toch spijt heeft van de manier waarop hij met Sneep omging.
Maar at is gewoon mijn mening.

x.

_________________
Luna: "Whenever you're ready Sir." Dobby: "Sir? I like her very much."


 Profiel  

Dreuzel



Offline
BerichtGeplaatst: wo aug 17, 2011 21:34 

Snape is gewoon...fascinerend!
Ik vond hem vanaf het begin al wel iets hebben, maar bleef twijfelen (lees hopen) dat hij toch goed was. Toen hij Dumbledore vermoorde vond ik dat echt een zware domper en was ik ervan overtuigd dat hij dus toch voor Voldy gekozen had.
Pas na het zevende boek vallen alle puzzelstukjes op zijn plaats en wordt pas duidelijk wat Snape (of hij dat nu altijd even graag wilde of niet) allemaal gedaan heeft voor Harry.
Het geheimzinnige en in het begin onverklaarbare gedrag naar Harry maken hem zo'n interessant personage.


 Profiel  

Klassenoudste Huffelpuf

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Het Internet

Houseitem
BerichtGeplaatst: do aug 18, 2011 11:20 

Severus is zeker een niet te missen personage uit de serie. Het is niet mijn favoriet maar staat zeker niet laag op mijn lijstje. Hij is super boeiend. Zeven boeken lang vraag je je af aan welke kant hij eigenlijk staat. En uiteinelijk, helemaal op het einde kom je het te weten.
Ik wist nooit wat ik van hem moest denken. Soms vond ik hem super irritant omdat hij altijd zijn eigen afdeling voortrok en super slecht was tegenover Harry. Maar ja, zo is sneep nu eenmaal. En ik heb hem leren aanvaarden.

_________________
What the hell is a hufflepuff?!


 Profiel  

Professor

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: in Tortuga ;)

Houseitem
BerichtGeplaatst: ma jan 02, 2012 1:12 

Ik blijf bij mijn punt dat de 'hardcore' Sneep fans te goed over hem denken, ja het was een dappere man die met gevaar voor eigen leven een dubbelspion werd maar had hij dat gedaan zonder het Lily aspect? Nee absoluut niet als je het mijn vraagt.

Dit is wat Rowling over hem zegt:

- Snape is fun to write, because he is a deeply horrible person.
- As a teacher, the "worst, shabbiest thing you can do" is to bully children.
- Dumbledore believes there are all sorts of lessons in life ... horrible teachers like Snape are one of them!
- You shouldn't think [Snape is] too nice. Let me just say that. It is worth keeping an eye on old Severus Snape, definitely.
- JKR jokingly tells us that she finds it depressing that we love Snape and her bad boys.


Nou begrijp me niet verkeerd, Sneep is een geweldig uitgewerkt karakter met een heel interessante verhaallijn maar ik vind niet dat je hem als goed kunt bestempelen, daar tegenover staat dat je hem ook niet als volledig slecht kunt beschouwen, maar hetzelfde geld voor Sirius, hij gaf ons iets om over na te denken, hij zei namelijk:

If you want to know what a man is really like, 'look at how he treats his inferiors, not his equals.

Terwijl hij Knijster verschrikkelijk behandelde. Maar over Sirius is JKR weer veel positiever, over hem zegt ze:

- I do like him, although I do not think he is wholly wonderful." She says he is "brave, loyal, reckless, embittered and slightly unbalanced by his long stay in Azkaban," but his redeeming quality is the affection that he is capable of feeling. He loved James like a brother, and has attached that affection to Harry.

Bron: The Leaky Cauldron interviews met JK - http://www.accio-quote.org/

Dan blijft alleen de vraag, was hij een 'slecht' persoon die goede dingen heeft gedaan of was hij een 'goed' persoon die slechte dingen heeft gedaan. Ik ben bang dat we het daar nooit over eens zullen worden dus hopelijk stelt iemand die vraag ooit nog een JKR zodat we er definitief een antwoord op zullen krijgen.

_________________
Blessed is the heart that bends; it can never be broken.


 Profiel  

Dreuzel

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Godric's Hollow
BerichtGeplaatst: wo feb 15, 2012 16:45 

Absoluut mijn favoriete karakter! Toen ik de film zag en de herinneringen met Lily moest ik zo hard huilen! Ze waren zo perfect voor elkaar! Telkens als ik eraan denk moet ik huilen :cry:
Maar Alan Rickman speelt het karakter ook geweldig!

xx

_________________
That is the second time you have spoken out of turn, Miss Granger, five more points from Gryffindor for being an insufferable know-it-all.


 Profiel  

Volleerd Tovenaar



Offline
BerichtGeplaatst: di feb 21, 2012 11:45 

Lily_flower schreef:
Ik blijf bij mijn punt dat de 'hardcore' Sneep fans te goed over hem denken, ja het was een dappere man die met gevaar voor eigen leven een dubbelspion werd maar had hij dat gedaan zonder het Lily aspect? Nee absoluut niet als je het mijn vraagt.

Dit is wat Rowling over hem zegt:

- Snape is fun to write, because he is a deeply horrible person.
- As a teacher, the "worst, shabbiest thing you can do" is to bully children.
- Dumbledore believes there are all sorts of lessons in life ... horrible teachers like Snape are one of them!
- You shouldn't think [Snape is] too nice. Let me just say that. It is worth keeping an eye on old Severus Snape, definitely.
- JKR jokingly tells us that she finds it depressing that we love Snape and her bad boys.


Nou begrijp me niet verkeerd, Sneep is een geweldig uitgewerkt karakter met een heel interessante verhaallijn maar ik vind niet dat je hem als goed kunt bestempelen, daar tegenover staat dat je hem ook niet als volledig slecht kunt beschouwen, maar hetzelfde geld voor Sirius, hij gaf ons iets om over na te denken, hij zei namelijk:

If you want to know what a man is really like, 'look at how he treats his inferiors, not his equals.

Terwijl hij Knijster verschrikkelijk behandelde. Maar over Sirius is JKR weer veel positiever, over hem zegt ze:

- I do like him, although I do not think he is wholly wonderful." She says he is "brave, loyal, reckless, embittered and slightly unbalanced by his long stay in Azkaban," but his redeeming quality is the affection that he is capable of feeling. He loved James like a brother, and has attached that affection to Harry.

Bron: The Leaky Cauldron interviews met JK - http://www.accio-quote.org/

Dan blijft alleen de vraag, was hij een 'slecht' persoon die goede dingen heeft gedaan of was hij een 'goed' persoon die slechte dingen heeft gedaan. Ik ben bang dat we het daar nooit over eens zullen worden dus hopelijk stelt iemand die vraag ooit nog een JKR zodat we er definitief een antwoord op zullen krijgen.


ben het helemaal met je eens!! je kan niet van alles zeggen van, oh dat komt door zijn verleden want hij is wel een "slecht" persoon, wat hem overigens geen minder fascinerend karakter maakt.


 Profiel  

Heir of Slytherin



Offline

Woonplaats: Slytherin Dungeon

Houseitem
BerichtGeplaatst: di feb 21, 2012 12:21 

Lily_flower schreef:
Ik blijf bij mijn punt dat de 'hardcore' Sneep fans te goed over hem denken.


Ow, natuurlijk gebeurd dat. Maar gebeurd dat niet zo vaak? Ik vind bijvoorbeeld Bellatrix helemaal awesome. Maar eigenlijk is ze natuurlijk een ziek persoon en pure evil. Maar als ik aan Bella denk, denk ik daar niet aan. Ik denk alleen aan hoe leuk ik hoor stukjes vind, hoe goed ik vind dat Helena haar neerzet en haar stukjes hebben meestal ook (donkere) humor.
En dat is bij Snape meestal ook. Zijn kleinerende opmerkingen tegen zijn leerlingen vinden wij grappig. (In ieder geval ik xD). Sarcasme doet het meestal wel goed. En Snape is constant gemeen en sarcastisch. Het maakt mijn weinig uit wat dat met het zelfvertrouwen van Neville doet... Ik vermaak me kostelijk met de stukjes van Snape.
En doordat Snape dan zo geliefd is door mensen en vooral nadat bekend werd dat hij verliefd was op Lily en het hele ''Always'' en ''Look at me...''-gebeuren, werd Snape een soort idool ofzo. Mensen idealiseren hem, denk ik. Ik weet dat ik dat doe. Ik weet heus wel beter dan dat Snape een soort god is :') Maar het maakt me niet uit, want I love him <3
Dat idealiseren gebeurd heel vaak bij fandoms. Maar uit HP is denk ik het meest geïdealiseerde karakter Draco. Vooral door de fangirls. xD

_________________
Hard work never killed anybody, but why take a chance?


 Profiel  
Geef de volgende berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp  [ 37 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende


Keer terug naar Personages
Ga naar:  


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten

cron

Powered by phpBB :: FI Theme