Welkom op Harry Potter Forum! 


Antwoord op onderwerp Ga naar pagina Vorige  1, 2

Volleerd Tovenaar

Avatar gebruiker

Offline

Houseitem
BerichtGeplaatst: wo jun 22, 2011 20:25 

Ik ben echt dol op Harry. :) Hij is echt een van mijn favoriete fictieve personages is, ever. En dat zegt heel erg veel. Ik denk dat dat komt omdat ik me zo goed met hem kan identificeren. Ik ben letterlijk met hem opgegroeid en dat schept een band ofzo. :') Het is anders dan met andere boekenreeksen, want je ziet hem opgroeien, van 11 tot 17 jaar en ik vind dat heel speciaal. Ik moet wel zeggen dat ik zo voor hem zou vallen als hij echt was, dus maybe I'm biased. xD Ik vind vaak de hoofpersonage van een boek het leukst en helemaal als het een held/anti-held is, haha.

Ik vind hem gewoon een heel mooi en interessant personage. Hij heeft z'n goede en slechte kanten, soms kan hij irritant zijn en soms is hij geweldig. En hij heeft zijn vrienden nodig. Ik vind het fijn om te zien dat hij bijna altijd samen is met Ron en Hermione en als hij alleen is, voelt hij zich rot. Idk - I just love him a lot.

_________________
Life's too short to even care at all.


 Profiel  

Schoolhoofd

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Aboard of the SAR 19D 3360 Shaun

Houseitem
BerichtGeplaatst: di jul 19, 2011 14:14 

Harry Potter als personage heeft gedurende zijn jeugd gewoon een aanhoudende rollercoaster moeten verduren. Hij werd gewoon geleefd. Zeker met alle dingen die voorbij kwamen in de boeken. Dat maakt het begrijpelijk wanneer ie uit zijn slof schiet zoals ie deed in boek vijf. Echter, je kunt ook overdrijven. En dat reken ik dan niet Harry aan, maar Rowling. Want op een gegeven moment had ik het wel gehad in boek vijf, toen Harry weer maar een keer te keer ging tegenover Hermione en Ron.

Dat is ook de reden waarom deel vijf niet mijn favoriete boek is. Overigens niet enkel dankzij Harry maar te meer ook dankzij Umbridge. Maar enfin, das off topic. Want ga er maar aan staan. Je groeit op zonder ouders, bij een oom & tante die je liever kwijt dan rijk zijn. Vervolgens kom je beetje bij beetje erachter wat de aanleiding was voor de moord van jouw eigen ouders. En als klap op de vuurpijl krijg je te horen dat jij degene bent die het dient op te nemen tegenover de moordenaar van jouw eigen ouders/peetvader e.d. Zoals gezegd: menig ander zou aan die druk bezwijken en er aan onder door gaan.

Dus ik begrijp heel goed dat Harry er op een gegeven moment genoeg van heeft dat diverse mensen rondom hem heen dood gaan vanwege het feit dat hij nog leeft zeg maar. En dat ie er liever alleen op uit gaat, zonder anderen nog tot last te zijn. Dus door de boeken heen krijg ik als lezer genoeg sympathie voor Harry. Maar de manier waarop het pad wat Harry te bewandelen heeft is uitgeschreven maakt het zo nu en dan wel een onuitstaanbaar personage. Dus ik heb gemengde gevoelens bij Harry. Don't love him nor hate him.

_________________

Ek het gedink dat ek jou kon vergeet,
en in die sagte nag alleen kon slaap,
maar in my eenvoud het ek nie geweet
dat ek met elke windvlaag sou ontwaak.


 Profiel  

6e jaars

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Best
BerichtGeplaatst: wo jul 20, 2011 12:08 

Harry is in het boek mijn favoriete personage! Het verhaal wordt zo mooi beschreven dat ik echt met hem meeleef! Hij is daar erg dapper, moedig en hij geeft echt om anderen!

In de films is het weer totaal anders! daar is het een jongen die vooral heel veel geluk heeft en alles heel makkelijk afgaat! Zou het helemaal niet erg vinden als hij dood gaat... Hermelien en Ron kunnen voldemort ook best verslaan... Je leeft in de films eigenlijk helemaal niet mee met Harry, meer met Ron en Hermelien!


 Profiel  

Volleerd Tovenaar



Offline
BerichtGeplaatst: wo jul 20, 2011 14:11 

Wat ik na 14 jaar fan kan zeggen over harry Potter is dat hij wel een held is geworden! Iedereen heeft een held, en harry Potter is wel mijn held! Ik vind hem leuk karakter in de boeken. Zonder Harry Potter zouden de series ook niet bestaan!!


 Profiel  

7e jaars

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: In Heaven

Houseitem
BerichtGeplaatst: za aug 20, 2011 15:46 

Ik vind hem niet slecht als karakter want idd zonder hem zou de reeks helemaal niet bestaan, maar hij is toch niet mijn favo personage.
Soms vind ik hem wat irritant, toch zeker in de films.
Ik zeg niet dat Daniel Radcliffe niet kan acteren, hij speelt zijn personage wel goed, maar er zijn stukken in de films die hij gewoon niet goed heeft gespeeld.
Zoals in Hp3, waar hij weent als hij ontdekt dat Sirius zijn peetvader is, die scène is gewoon niet overtuigend. Maar nu ben ik natuurlijk aan het muggenziften.
Bij Harry heb ik een beetje het gevoel dat ik had bij Frodo uit LOTR.
Hij is er, omdat dat cruciaal is, maar dat is ook alles. Want zonder alle andere personages, zou Harry ook niet bestaan hé.

x.

_________________
Luna: "Whenever you're ready Sir." Dobby: "Sir? I like her very much."


 Profiel  

Klassenoudste Huffelpuf

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Het Internet

Houseitem
BerichtGeplaatst: di sep 13, 2011 12:51 

Ik ben niet echt voor Harry. Hij probeert altijd alles en iedereen te reden en daardoor vallen er doden. Hij luistert niet naar anderen. En hij ziet alles zo somber. Hij moet eens leren optimistischer te zijn. Zelfs al zijn het moeilijk tijden.
Ik vind het wel super erg wat hij allemaal mee maakt. Zijn ouders verliezen en dan bij die vreselijke dufflings terecht komen het moet niet makkelijk zijn.

_________________
What the hell is a hufflepuff?!


 Profiel  

2e jaars

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Malfoy Manor
BerichtGeplaatst: zo sep 18, 2011 17:36 

Harry is mijn minst favoriete character. Zijn persoonlijkheid is nogal leeg en als ik aan Harry denk, denk ik eigenlijk alleen maar aan al die bijzondere dingen die hij heeft moeten doen en aan zijn afkomst, en niet aan wie Harry is qua mens. De andere characters zijn veel beter en realistischer uitgewerkt dan Harry, naar mijn mening. Door al die idiote dingen die hij heeft moeten meemaken (wat ik geweldig vond om te lezen hoor, daar niet van!) hebben we Harry te weinig leren kennen en dat is een beetje jammer.

_________________
Now now Draco.. play nicely.


 Profiel  

The Curious Admin

Avatar gebruiker

Offline

Houseitem
BerichtGeplaatst: za maart 31, 2012 23:13 

Yaxley schreef:
Dit onderwerp wordt op orders van de Minister van Toverkunst per direct gesloten, vanwege redenen die kunnen worden gevonden in de vordering.


 Profiel  

Hotemetoot

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Quidditch Pitch

Houseitem
BerichtGeplaatst: vr aug 02, 2013 6:14 

*steekt hand op*

Beste professor Omber,

Harry Potter is echt heel lelijk met dat stomme lelijke litteken op zijn hoofd en hij denkt altijd dat hij zielig is met alles wat hij meemaakt.

Dit vind ik zelf niet zo hoor. Professor Omber hoort dit niet ^^

_________________
Questions don't have to make sense. But answers do.


 Profiel  

Lid Wikenweegschaar

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: In mijn eigen fantasie

Houseitem
BerichtGeplaatst: vr aug 02, 2013 11:09 

*steekt hand op*

Geachte professor Omber,

natuurlijk zijn er ook kanten die ik niet erg leuk vind aan Harry, vooral het feit dat hij veel te naĂŻef is en altijd zijn willetje wil doen.
Maar er zijn er ook niet zoveel, slechte kanten :)

_________________
As Acting Captian, I order you to answer the question ~ Spock
I won't tell you, Acting Captain ~ Kirk


 Profiel  

Schoolhoofd

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Schuilen voor de regen

Houseitem
BerichtGeplaatst: za aug 03, 2013 14:57 

*Steekt hand op*

Geachte professor Omber,

Ik vind Harry wat meer naar de Gary Stu richting gaan, aangezien hij de held is, hij is zo leuk, zo knap, zo dit, zo dat, en Cho vind hem leuk, Ginny vind hem leuk, en in GoF willen alle meiden met hem naar het bal, ik vind dat gewoon niet leuk. Ze hadden beter Ron iets meer kunnen geven van: Ik besta. Snap je dat een beetje?

Hetzelfde als Sarah zei, maar dan met het feit dat ik hem een wel beetje Gary Stu vind in GoF

_________________
    Green is the color of Mother Nature
    That's why I love that color

    Eppur si muove

    En toch beweegt (Galileo Galilei)


 Profiel  

Dreuzel

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: In de leerlingenkamer van Zwadderich
BerichtGeplaatst: ma aug 05, 2013 20:22 

*steekt hand op*

Geachte Professor Omber

De stomste persoon van Harry Potter is Harry Potter. Ik vind dat J.K Rowling beter het boek Draco Malfidus had kunnen schrijven. Persoonlijk denk ik dat het dan een stuk leuker zal zijn!

_________________
Zwadderaar in hart en nieren


 Profiel  

1e jaars

Avatar gebruiker

Offline

Houseitem
BerichtGeplaatst: ma okt 14, 2013 18:33 

Harry is geweldig!


 Profiel  

2e jaars

Avatar gebruiker

Offline
BerichtGeplaatst: vr okt 18, 2013 16:42 

ik vraag me altijd af als Lily de moeder van Harry Harry had afgeleverd aan voldemort en voldemort hem probeerde te vermoorden en dan kreeg hij zo'n litteken en zo dan zouden de ouders van Harry nog leven of niet soms! ;)


 Profiel  

Professor

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: in Tortuga ;)

Houseitem
BerichtGeplaatst: vr okt 18, 2013 20:34 

Lizz schreef:
ik vraag me altijd af als Lily de moeder van Harry Harry had afgeleverd aan voldemort en voldemort hem probeerde te vermoorden en dan kreeg hij zo'n litteken en zo dan zouden de ouders van Harry nog leven of niet soms! ;)


Zonder Lily's offer zou Harry gewoon zijn dood gegaan en was de vloek niet afgekaatst. Dus als ze hem gewoon had afgegeven, had hij haar bescherming niet gehad.

_________________
Blessed is the heart that bends; it can never be broken.


 Profiel  
Geef de volgende berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp  [ 30 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2


Keer terug naar Personages
Ga naar:  


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten

cron

Powered by phpBB :: FI Theme